Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_C14_U01 | Student potrafi zdefiniować i zastosować podstawowe prawa i równania mechaniki płynów. Potrafi obliczać straty energii podczas przepływu płynu w rurociągach. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski; |
---|
TRL_1A_U07 | potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występują-cych w rolnictwie oraz gospodarce leśnej, a także do wnioskowania na pod-stawie statystycznej analizy danych doświadczalnych w zakresie problemów technicznych występujących w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz leśnictwie; |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami, definicjami i prawami mechaniki płynów. |
---|
C-2 | Ukształtowanie umiejętności wykorzystania podstawowych praw mechaniki płynów w inżynierii rolniczej. |
Treści programowe | T-W-6 | Elementy dynamiki płynów rzeczywistych: podobieństwo zjawisk przeplywowych, przepływ laminarny i turbulentny, liczba Reynoldsa. |
---|
T-W-3 | Parcie płynu na ciała zanurzone, wypór hydrostatyczny, pływanie ciał. |
T-W-2 | Elementy hydrostatyki: prawo Eulera, prawo Pascala, ciśnienie i napór hydrostatyczny, równowaga w naczyniach połączonych, zasada ciągu kominowego. |
T-W-1 | Podstawowe pojęcia. Fizyczne właściwości płynów. |
T-W-7 | Straty energii przy przepływie cieczy w rurociągach. Przepływy w przewodach wentylacyjnych: nawiew i wywiew powietrza. |
T-A-4 | Obliczanie strat energii przy przepływie cieczy w rurociągach - przykłady. |
T-W-5 | Równanie ciąglości strugi. Równanie Beornuliego dla cieczy doskonałej i rzeczywistej. |
T-A-5 | Przykłady obliczeniowe przepływów w przewodach wentylacyjnych. |
Metody nauczania | M-1 | Metoda podająca: wykład informacyjny, wyjaśnianie. |
---|
M-2 | Metoda praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z teorii (wykład). |
---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena samodzielnego rozwiązywania przykładów na ćwiczeniach przedmiotowych. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z zadań(ćwiczenia). |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada wystarczających umiejętności z zakresu mechaniki płynów. |
3,0 | Student potrafi zdefiniować podstawowe prawa i równania mechaniki płynów. Potrafi obliczać straty energii podczas przepływu płynu w rurociągach. |
3,5 | Student potrafi zdefiniować i objaśnić podstawowe prawa i równania mechaniki płynów. Potrafi obliczać straty energii podczas przepływu płynu w rurociągach. |
4,0 | Student potrafi zdefiniować, objaśnić i zastosować podstawowe prawa i równania mechaniki płynów. Potrafi obliczać straty energii podczas przepływu płynu w rurociągach. |
4,5 | Student potrafi zdefiniować, objaśnić i zastosować podstawowe prawa i równania mechaniki płynów. Potrafi obliczać straty energii podczas przepływu płynu w rurociągach i zinterpretować wyniki obliczeń. |
5,0 | Student potrafi bezbłędnie zdefiniować, objaśnić i zastosować podstawowe prawa i równania mechaniki płynów. Potrafi bezbłędnie obliczać straty energii podczas przepływu płynu w rurociągach i zinterpretować wyniki obliczeń. |