Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S1)

Sylabus przedmiotu Mechanika ogólna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technika rolnicza i leśna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Mechanika ogólna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii
Nauczyciel odpowiedzialny Jurij Chigariev <Jurij.Chigariev@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Kostencki <Piotr.Kostencki@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 30 2,00,62egzamin
ćwiczenia audytoryjneA3 30 2,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1określony zasób wiedzy z matematyki i fizyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1opanowanie przez studentów pojęć, zasad, praw i związków występujących w mechanice
C-2przygotowanie studentów do wykorzystywania wiezdy teoretycznej z mechaniki do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich oraz analizy zjawisk fizycznych z tego obszaru
C-3wyczulenie studentów na odpowiedzialność za poprawność i rzetelność wykonywanych zadań

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1rozwiązywanie zadań w zakresie uwalniania ciał od więzów2
T-A-2rozwiązywanie zadań z zakresu redukcji i równowagi płaskich i przestrzennych układów sił zbieżnych, płaskich i przestrzennych układów sił równoległych oraz płaskich i przestrzennych dowolnych układów sił10
T-A-3rozwiązywanie zadań z uwzględnieniem tarcia2
T-A-4rozwiązywanie kratownic płaskich, rozwiązywanie zadań ze statyki metodami graficznymi3
T-A-5wyznaczanie położenia środka ciężkości linii, figur płaskich i brył4
T-A-6rozwiazywanie zadań z zakresu kinematyki4
T-A-7rozwiązywanie zadań z zakresu dynamiki5
30
wykłady
T-W-1wiadomości i informacje wstępne - pojęcie siły i podzał sił, zasady statyki, więzy i ich reakcje, wypadkowa dwóch sił równoległych, rzut siły na oś, moment siły względem punktu i osi4
T-W-2rodzaje układów sił, redukcja i warunki równowagi układów sił6
T-W-3tarcie ślizgowe i toczne, tarcie cięngien3
T-W-4metody graficzne w statyce, analityczne i wykreślne metody wyznaczania sił w prętach kratownic płaskich4
T-W-5środek ciężkości ciał3
T-W-6elementy kinematyki - ruch prostoliniowy i krzywoliniowy, składanie ruchów5
T-W-7elementy dynamiki - podstawowe prawa dynamiki, praca, moc i sprawność, pęd i popęd, energia mechaniczna, momenty bezwładności ciał sztywnych, dynamika ruchu obrotowego ciała sztywnego wokół nieruchomej osi5
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2konsultacje10
A-A-3rozwiązywanie zadań do samozielnego opracowania10
A-A-4przygotowanie do sprawdzianów10
60
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach30
A-W-2konsultacje10
A-W-3czytanie literatury10
A-W-4przygotowanie i pisanie egzaminu10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2przedstawianie przykładowych rozwiązań zadań z zakresu mechaniki
M-3samodzielne rozwiązywanie zadań z mechaniki przez studentów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: egazmin pisemny
S-2Ocena formująca: sprawdzian
S-3Ocena formująca: ocena poprawności zadań samodzielnie rozwiązanych przez studentów
S-4Ocena formująca: obserwacja postawy studenta
S-5Ocena podsumowująca: średnia ważona z ocen za poszczególne formy zajęć

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_C12_W01
opanowanie przez studentów pojęć, zasad, praw i związków wystepujących w mechanice
TRL_1A_W13R1A_W01InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-6, T-W-5, T-W-7, T-W-4M-1S-1, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_C12_U01
przygotowanie studentów do wykorzystwania wiezdy teoretycznej z mechaniki do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich oraz analizy zjawisk fizycznych z tego obszaru
TRL_1A_U07, TRL_1A_U29, TRL_1A_U01, TRL_1A_U12R1A_U01, R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06InzA_U01, InzA_U02, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2T-A-1, T-A-2, T-A-6, T-A-7, T-A-5, T-A-3, T-A-4M-2, M-3S-3, S-2, S-4, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_C12_K01
wyczulenie studentów na odpowiedzialność za poprawność i rzetelność wykonywanych zadań
TRL_1A_K01, TRL_1A_K07R1A_K01, R1A_K07, R1A_K08InzA_K02C-3T-A-3, T-W-4, T-A-1, T-W-5, T-W-2, T-A-4, T-W-1, T-W-3, T-A-7, T-A-6, T-W-6, T-A-2, T-W-7, T-A-5M-2, M-3, M-1S-4, S-5

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_C12_W01
opanowanie przez studentów pojęć, zasad, praw i związków wystepujących w mechanice
2,0student nie zna pojęć, zasad, praw i związków występujących w mechanice
3,0student orientuje się w zakresie podstawowych i najważniejszych pojęć, zasad, praw i związków występujących w mechanice
3,5student orientuje się w zakresie pojęć, zasad, praw i związków występujących w mechanice
4,0student zna i rozumie pojęcia, zasady, prawa i związki występujące w mechanice
4,5student zna i rozumie pojęcia, zasady, prawa i związki występujące w mechanice oraz orientuje się w powiązaniach między nimi zachodzących
5,0student w pełni zna i rozumie pojęcia, zasady, prawa i związki występujące w mechanice oraz powiązania między nimi zachodzące

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_C12_U01
przygotowanie studentów do wykorzystwania wiezdy teoretycznej z mechaniki do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich oraz analizy zjawisk fizycznych z tego obszaru
2,0student nie potrafi zastosować pojęć, zasad, praw i związków występujących w mechanice do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich ani analizy zjawisk fizycznych z tego obszaru
3,0student potrafi zastosować podstawowe pojęcia, zasady, prawa i związki występujące w mechanice do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich
3,5student potrafi zastosować pojęcia, zasady, prawa i związki występujące w mechanice do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich
4,0student potrafi zastosować podstawowe pojęcia, zasady, prawa i związki występujące w mechanice do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich oraz analizy zjawisk fizycznych z tego obszaru
4,5student potrafi zastosować pojęcia, zasady, prawa i związki występujące w mechanice do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich oraz analizy zjawisk fizycznych z tego obszaru
5,0student potrafi w pełni, z dużą biegłością zastosować pojęcia, zasady, prawa i związki występujące w mechanice do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich oraz analizy zjawisk fizycznych z tego obszaru

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_C12_K01
wyczulenie studentów na odpowiedzialność za poprawność i rzetelność wykonywanych zadań
2,0student nie jest wyczulony na odpowiedzialność za poprawność i rzetelność wykonywanych zadań
3,0student wykazuje podstawowe wyczulenie odpowiedzialności za poprawność i rzetelność wykonywanych zadań
3,5student wykazuje połowiczne wyczulenie odpowiedzialności za poprawność i rzetelność wykonywanych zadań
4,0student wykazuje w duzym zakresie wyczulenie odpowiedzialności za poprawność i rzetelność wykonywanych zadań
4,5student wykazuje prawie pełne wyczulenie odpowiedzialności za poprawność i rzetelność wykonywanych zadań
5,0student wykazuje pełne wyczulenie odpowiedzialności za poprawność i rzetelność wykonywanych zadań

Literatura podstawowa

  1. Jerzy Leyko, Mechanika ogólna. Część 1. Statyka. Część 2. Kinematyka i dynamika., WNT, Warszawa
  2. Jan Misiak, Mechanika ogólna. Tom I. Statyka i kinematyka .Tom II. Dynamika, WNT, Warszawa

Literatura dodatkowa

  1. Zbigniew Engel, Józef Giergiel, Mechanika. Tom I. Statyka. Tom II. Kinematyka. Tom III. Dynamika, Wydawnictwo AGH, Kraków
  2. Jerzy Leyko, Jan Szmeitera, Zbiór zadań z mechaniki ogólnej. Tom 1. Statyka. Tom 2. Kinematyka i dynamika, PWN, Warszawa

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1rozwiązywanie zadań w zakresie uwalniania ciał od więzów2
T-A-2rozwiązywanie zadań z zakresu redukcji i równowagi płaskich i przestrzennych układów sił zbieżnych, płaskich i przestrzennych układów sił równoległych oraz płaskich i przestrzennych dowolnych układów sił10
T-A-3rozwiązywanie zadań z uwzględnieniem tarcia2
T-A-4rozwiązywanie kratownic płaskich, rozwiązywanie zadań ze statyki metodami graficznymi3
T-A-5wyznaczanie położenia środka ciężkości linii, figur płaskich i brył4
T-A-6rozwiazywanie zadań z zakresu kinematyki4
T-A-7rozwiązywanie zadań z zakresu dynamiki5
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1wiadomości i informacje wstępne - pojęcie siły i podzał sił, zasady statyki, więzy i ich reakcje, wypadkowa dwóch sił równoległych, rzut siły na oś, moment siły względem punktu i osi4
T-W-2rodzaje układów sił, redukcja i warunki równowagi układów sił6
T-W-3tarcie ślizgowe i toczne, tarcie cięngien3
T-W-4metody graficzne w statyce, analityczne i wykreślne metody wyznaczania sił w prętach kratownic płaskich4
T-W-5środek ciężkości ciał3
T-W-6elementy kinematyki - ruch prostoliniowy i krzywoliniowy, składanie ruchów5
T-W-7elementy dynamiki - podstawowe prawa dynamiki, praca, moc i sprawność, pęd i popęd, energia mechaniczna, momenty bezwładności ciał sztywnych, dynamika ruchu obrotowego ciała sztywnego wokół nieruchomej osi5
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2konsultacje10
A-A-3rozwiązywanie zadań do samozielnego opracowania10
A-A-4przygotowanie do sprawdzianów10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach30
A-W-2konsultacje10
A-W-3czytanie literatury10
A-W-4przygotowanie i pisanie egzaminu10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_C12_W01opanowanie przez studentów pojęć, zasad, praw i związków wystepujących w mechanice
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_W13ma wiedzę z obszaru mechaniki technicznej, obejmującą płaskie i przestrzen-ne układy sił, środek ciężkości, tarcie, ruch prostoliniowy i krzywoliniowy, skła-danie ruchów, podstawowe prawa dynamiki, pracę, moc i sprawność, pęd i popęd, energię mechaniczną, momenty bezwładności, dynamikę ruchu obro-towego, podstawy mechaniki płynów, naprężenia i odkształcenia, rozciąganie i ściskanie, ścinanie, momenty bezwładności figur płaskich, skręcanie, zginanie, wyboczenie, hipotezy wytężeniowe, w tym niezbędną do: 1) rozumienia określonych zjawisk fizycznych, 2) samodzielnego rozwiązywania prostych problemów technicznych;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1opanowanie przez studentów pojęć, zasad, praw i związków występujących w mechanice
Treści programoweT-W-3tarcie ślizgowe i toczne, tarcie cięngien
T-W-1wiadomości i informacje wstępne - pojęcie siły i podzał sił, zasady statyki, więzy i ich reakcje, wypadkowa dwóch sił równoległych, rzut siły na oś, moment siły względem punktu i osi
T-W-2rodzaje układów sił, redukcja i warunki równowagi układów sił
T-W-6elementy kinematyki - ruch prostoliniowy i krzywoliniowy, składanie ruchów
T-W-5środek ciężkości ciał
T-W-7elementy dynamiki - podstawowe prawa dynamiki, praca, moc i sprawność, pęd i popęd, energia mechaniczna, momenty bezwładności ciał sztywnych, dynamika ruchu obrotowego ciała sztywnego wokół nieruchomej osi
T-W-4metody graficzne w statyce, analityczne i wykreślne metody wyznaczania sił w prętach kratownic płaskich
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: egazmin pisemny
S-5Ocena podsumowująca: średnia ważona z ocen za poszczególne formy zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie zna pojęć, zasad, praw i związków występujących w mechanice
3,0student orientuje się w zakresie podstawowych i najważniejszych pojęć, zasad, praw i związków występujących w mechanice
3,5student orientuje się w zakresie pojęć, zasad, praw i związków występujących w mechanice
4,0student zna i rozumie pojęcia, zasady, prawa i związki występujące w mechanice
4,5student zna i rozumie pojęcia, zasady, prawa i związki występujące w mechanice oraz orientuje się w powiązaniach między nimi zachodzących
5,0student w pełni zna i rozumie pojęcia, zasady, prawa i związki występujące w mechanice oraz powiązania między nimi zachodzące
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_C12_U01przygotowanie studentów do wykorzystwania wiezdy teoretycznej z mechaniki do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich oraz analizy zjawisk fizycznych z tego obszaru
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_U07potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występują-cych w rolnictwie oraz gospodarce leśnej, a także do wnioskowania na pod-stawie statystycznej analizy danych doświadczalnych w zakresie problemów technicznych występujących w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz leśnictwie;
TRL_1A_U29właściwie ocenia możliwości zastosowania typowych narzędzi i metod przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich;
TRL_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski;
TRL_1A_U12potrafi zastosować poznaną wiedzę z mechaniki technicznej oraz mechaniki płynów do rozwiązywania prostych problemów inżynierskich oraz rozumienia określonych zjawisk fizycznych;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2przygotowanie studentów do wykorzystywania wiezdy teoretycznej z mechaniki do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich oraz analizy zjawisk fizycznych z tego obszaru
Treści programoweT-A-1rozwiązywanie zadań w zakresie uwalniania ciał od więzów
T-A-2rozwiązywanie zadań z zakresu redukcji i równowagi płaskich i przestrzennych układów sił zbieżnych, płaskich i przestrzennych układów sił równoległych oraz płaskich i przestrzennych dowolnych układów sił
T-A-6rozwiazywanie zadań z zakresu kinematyki
T-A-7rozwiązywanie zadań z zakresu dynamiki
T-A-5wyznaczanie położenia środka ciężkości linii, figur płaskich i brył
T-A-3rozwiązywanie zadań z uwzględnieniem tarcia
T-A-4rozwiązywanie kratownic płaskich, rozwiązywanie zadań ze statyki metodami graficznymi
Metody nauczaniaM-2przedstawianie przykładowych rozwiązań zadań z zakresu mechaniki
M-3samodzielne rozwiązywanie zadań z mechaniki przez studentów
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: ocena poprawności zadań samodzielnie rozwiązanych przez studentów
S-2Ocena formująca: sprawdzian
S-4Ocena formująca: obserwacja postawy studenta
S-5Ocena podsumowująca: średnia ważona z ocen za poszczególne formy zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi zastosować pojęć, zasad, praw i związków występujących w mechanice do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich ani analizy zjawisk fizycznych z tego obszaru
3,0student potrafi zastosować podstawowe pojęcia, zasady, prawa i związki występujące w mechanice do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich
3,5student potrafi zastosować pojęcia, zasady, prawa i związki występujące w mechanice do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich
4,0student potrafi zastosować podstawowe pojęcia, zasady, prawa i związki występujące w mechanice do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich oraz analizy zjawisk fizycznych z tego obszaru
4,5student potrafi zastosować pojęcia, zasady, prawa i związki występujące w mechanice do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich oraz analizy zjawisk fizycznych z tego obszaru
5,0student potrafi w pełni, z dużą biegłością zastosować pojęcia, zasady, prawa i związki występujące w mechanice do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich oraz analizy zjawisk fizycznych z tego obszaru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_C12_K01wyczulenie studentów na odpowiedzialność za poprawność i rzetelność wykonywanych zadań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_K01jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania;
TRL_1A_K07potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3wyczulenie studentów na odpowiedzialność za poprawność i rzetelność wykonywanych zadań
Treści programoweT-A-3rozwiązywanie zadań z uwzględnieniem tarcia
T-W-4metody graficzne w statyce, analityczne i wykreślne metody wyznaczania sił w prętach kratownic płaskich
T-A-1rozwiązywanie zadań w zakresie uwalniania ciał od więzów
T-W-5środek ciężkości ciał
T-W-2rodzaje układów sił, redukcja i warunki równowagi układów sił
T-A-4rozwiązywanie kratownic płaskich, rozwiązywanie zadań ze statyki metodami graficznymi
T-W-1wiadomości i informacje wstępne - pojęcie siły i podzał sił, zasady statyki, więzy i ich reakcje, wypadkowa dwóch sił równoległych, rzut siły na oś, moment siły względem punktu i osi
T-W-3tarcie ślizgowe i toczne, tarcie cięngien
T-A-7rozwiązywanie zadań z zakresu dynamiki
T-A-6rozwiazywanie zadań z zakresu kinematyki
T-W-6elementy kinematyki - ruch prostoliniowy i krzywoliniowy, składanie ruchów
T-A-2rozwiązywanie zadań z zakresu redukcji i równowagi płaskich i przestrzennych układów sił zbieżnych, płaskich i przestrzennych układów sił równoległych oraz płaskich i przestrzennych dowolnych układów sił
T-W-7elementy dynamiki - podstawowe prawa dynamiki, praca, moc i sprawność, pęd i popęd, energia mechaniczna, momenty bezwładności ciał sztywnych, dynamika ruchu obrotowego ciała sztywnego wokół nieruchomej osi
T-A-5wyznaczanie położenia środka ciężkości linii, figur płaskich i brył
Metody nauczaniaM-2przedstawianie przykładowych rozwiązań zadań z zakresu mechaniki
M-3samodzielne rozwiązywanie zadań z mechaniki przez studentów
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: obserwacja postawy studenta
S-5Ocena podsumowująca: średnia ważona z ocen za poszczególne formy zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie jest wyczulony na odpowiedzialność za poprawność i rzetelność wykonywanych zadań
3,0student wykazuje podstawowe wyczulenie odpowiedzialności za poprawność i rzetelność wykonywanych zadań
3,5student wykazuje połowiczne wyczulenie odpowiedzialności za poprawność i rzetelność wykonywanych zadań
4,0student wykazuje w duzym zakresie wyczulenie odpowiedzialności za poprawność i rzetelność wykonywanych zadań
4,5student wykazuje prawie pełne wyczulenie odpowiedzialności za poprawność i rzetelność wykonywanych zadań
5,0student wykazuje pełne wyczulenie odpowiedzialności za poprawność i rzetelność wykonywanych zadań