Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_C12_U01 | Potrafi analizować pracę urządzeń i instalacji alternatywnych źródeł energii. Potrafi wykonać podstawowe obliczenia z zakresu alternatywnych źródeł energii. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski; |
---|
TRL_1A_U03 | ma umiejętność dalszego zawodowego samokształcenia się; |
TRL_1A_U18 | potrafi eksploatować maszyny, urządzenia i instalacje cieplne stosowane w rolnictwie i gospodarce leśnej oraz bilansować źródła energii i racjonalnie jej użytkować, a także orientuje się w możliwościach pozyskania, konwersji i za-stosowania energii niekonwencjonalnej; |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejętności wykorzystania alternatywnych źródeł energii w inzynierii rolniczej. |
---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami, definicjami i prawami oraz rozwiązaniami technicznymi z zakresu odnawialnych źródeł energii. |
Treści programowe | T-W-1 | Klasyfikacja źródeł energii. Zapotrzebowanie energii i jej zasoby odnawialne i nieodnawialne. Zalety i wady energetyki konwencjonalnej. Ekologiczne aspekty użytkowania energii. |
---|
T-W-7 | Wykorzystanie biomasy. Biopaliwa. Rośliny energetyczne. Biogaz i biogazownie. |
T-W-6 | Energia słoneczna. Pasywne i aktywne systemy jej wykorzystania. Kolektory słoneczne, stawy i kominy słoneczne, ogniwa fotowoltaiczne. Podstawowe obliczenia. |
T-W-2 | Energia rzek. Elektrownie wodne. Mała energetyka wodna. |
T-W-4 | Energia geotermiczna. |
T-W-5 | Energia wiatru. Turbiny wiatrowe. Podstawowe obliczenia. |
T-W-8 | Wodór jako źródło energii. Ogniwa paliwowe. |
T-W-9 | Podstawowe akty i regulacje prawne związane z alternatywnymi źródłami energii. Pojęcie certyfikatów. Aspekty ekologiczne, spoleczne i ekonomiczne wykorzystywania alternatywnych źródeł energii. |
T-W-3 | Energia wód morskich i oceanicznych. Energia pływów, fal, prądów morskich, różnic zasolenia. Energia termiczna mórz i oceanów. |
Metody nauczania | M-1 | Metoda podająca: wykład informacyjny, wyjaśnianie. |
---|
M-2 | Metoda praktyczna: opracowanie przez studenta zagadnienia z zakresu alternatywnych źródeł energii. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena samodzielnego opracowania tematu z zakresu alternatywnych źródeł energii. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne materiału omawianego na wykładach. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada dostatecznych umiejętności z zakresu alternatywnych źródeł energii. |
3,0 | Student potrafi analizować pracę większości urządzeń i instalacji alternatywnych źródeł energii. |
3,5 | Student potrafi poprawnie analizować pracę urządzeń i instalacji alternatywnych źródeł energii. |
4,0 | Student potrafi dobrze analizować pracę urządzeń i instalacji alternatywnych źródeł energii. |
4,5 | Student potrafi prawie bezbłędnie analizować pracę urządzeń i instalacji alternatywnych źródeł energii. |
5,0 | Student potrafi bezbłędnie analizować pracę urządzeń i instalacji alternatywnych źródeł energii. |