Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_C10_U01 | Student umie przeprowadzić kinematycznąi i dynamiczną analizę mechanizmów stosowanych w maszynach rolniczych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_U14 | potrafi analizować pracę mechanizmów oraz prawidłowo dobierać części i zespoły w maszynach i urządzeniach; |
---|
TRL_1A_U07 | potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występują-cych w rolnictwie oraz gospodarce leśnej, a także do wnioskowania na pod-stawie statystycznej analizy danych doświadczalnych w zakresie problemów technicznych występujących w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz leśnictwie; |
TRL_1A_U29 | właściwie ocenia możliwości zastosowania typowych narzędzi i metod przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich; |
TRL_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski; |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z przeznaczeniem, budową i zasadą działania typowych mechanizmów maszyn |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Schematy kinematyczne wybranych mechanizmów maszyn rolniczych. Określanie struktury mechanizmów, par i łańcuchów kinematycznych na przykładzie typowych mechanizmów dla maszyn rolniczych. Wyznaczanie liczby stopni swobody mechanizmów. Analiza kinematyczna mechanizmu wydźwigowego podnośnika hydraulicznego. Analiza mechanizmów zapadkowych, stosowanych w przyczepach zbierających i roztrząsaczach obornika. Analiza mechanizmów krzywkowych stosowanych w podbieraczach. Przykłady mechanizmów zębatych i mimośrodowych. |
---|
T-W-1 | Struktura i klasyfikacja mechanizmów. Pary i łańcuchy kinematyczne. Rodziny mechanizmów. Zasady podziału mechanizmów na grupy kinematyczne. Przegląd typowych mechanizmów stosowanych w maszynach rolniczych. Schemat kinematyczny. Uproszczone symbole elementów mechanizmów. Zasady rysowania schematów kinematycznych. Mechanizmy zastępcze, sposoby tworzenia mechanizmów zastępczych. Wykreślna analiza kinematyczna mechanizmów II klasy. Wykreślna analiza kinematyczna mechanizmów III i IV klasy. Analiza kinematyczna typowych mechanizmów dźwigniowych w maszynach rolniczych. Analiza kinematyczna mechanizmów zapadkowych, krzywkowych i przestrzennych. Analiza kinematyczna mechanizmów zębatych i mimośrodowych. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Pokaz |
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Test sprawdzajacy przygotowanie do zajęć |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: pisemny sprawdzian zaliczający wykłady |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi samodzielnie rozwiązywać prostych zadań projektowych |
3,0 | Student rozwiązuje zadania projektowe w sposób bierny, korzysta z pomocy innych |
3,5 | Umiejętności pomiędzy 3 a 4 |
4,0 | Student potrafi samodzielnie rozwiązywać proste zadania projektowe |
4,5 | Umiejętności pomiędzy 4 a 5 |
5,0 | Student potrafi samodzielnie rozwiązywać złożone zadania projektowe |