Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S1)
Sylabus przedmiotu Grafika inżynierska 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technika rolnicza i leśna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Grafika inżynierska 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Kostencki <Piotr.Kostencki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | ogólna orientacja w zakresie normalizacji dotyczącej rysunku technicznego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | poznanie normalizacji dotyczącej zagadnień związanych z rysunkiem technicznym maszynowym |
C-2 | nabycie umiejętności czytania i wykonywania rysunków złożeniowych i wykonawczych urządzeń i elementów stosowanych w budowie maszyn i konstrukcjach |
C-3 | pogłębienie wyczulenia na konieczność uaktualniania posiadanej wiedzy z zakresu rysunku technicznego, ze względu na zmiany zachodzące w normalizacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | wykonywanie rysunków typowych elementów urządzeń i konstrukcji | 5 |
T-L-2 | wykonywaniw rysunku złożeniowego wybranego urządzenia oraz rysunków wykonawczych jego elementów | 10 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | zagadnienia dotyczące rysunku technicznego maszynowego - przedstawianie i wymiarowanie elementów typowych dla części maszyn i konstrukcji (np. połączenia gwintowe, spawane, wielowypustowe itd., łożyska i uszczelnienia, sprężyny, przekładnie zębate, łańcuchowe, pasowe), tolerowanie wymiarów, oznaczenia chropowatości i falistości powierzchni, tolerancja kształtu i położenia, schematy kinematyczne | 5 |
5 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | konsultacje | 5 |
A-L-3 | przygotowanie do ćwiczeń i samodzielne wykonywanie rysunków | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 5 |
A-W-2 | konsultacje | 5 |
A-W-3 | przygotowanie do sprawdzianu | 20 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykłady informacyjne z zastosowaniem technik multimedialnych |
M-2 | wykonywanie przez studentów rysunków według wskazówek nauczyciela |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: sprawdzian |
S-2 | Ocena formująca: ocena rysunków wykonanych przez studentów |
S-3 | Ocena formująca: obserwacja postawy studenta na zajęciach |
S-4 | Ocena podsumowująca: średnia ważona z ocen za wykłady i ćwiczenia |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_B09_W01 poznanie normalizacji dotyczącej zagadnień związanych z rysunkiem technicznym maszynowym | TRL_1A_W12 | R1A_W03, R1A_W04 | InzA_W02, InzA_W05 | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_B09_U01 nabycie umiejętności czytania i wykonywania rysunków złożeniowych i wykonawczych urządzeń i elementów stosowanych w budowie maszyn i konstrukcjach | TRL_1A_U04, TRL_1A_U11, TRL_1A_U29, TRL_1A_U01 | R1A_U01, R1A_U02, R1A_U03, R1A_U06 | InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-2 | T-L-1, T-L-2 | M-2 | S-2, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_B09_K01 pogłębienie wyczulenia na konieczność uaktualniania posiadanej wiedzy z zakresu rysunku technicznego, ze względu na zmiany zachodzące w normalizacji, oraz uswiadomienie zalet przekazywania informacji w formie rysunku technicznego | TRL_1A_K03 | R1A_K05 | InzA_K01 | C-3 | T-L-1, T-L-2, T-W-1 | M-1, M-2 | S-3, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_B09_W01 poznanie normalizacji dotyczącej zagadnień związanych z rysunkiem technicznym maszynowym | 2,0 | student nie uczestnczył w wykładach i nie orientuje się w zakresie normalizacji dotyczącej rysunku technicznego maszynowego |
3,0 | student uczestniczył w wykładach i rozpoznaje zasadnicze elementy normalizacji z zakresu rysunku technicznego maszynowego | |
3,5 | student uczestniczył w wykładach oraz rozpoznaje i charakteryzuje zasadnicze elementy normalizacji dotyczącej rysunku technicznego maszynowego | |
4,0 | student uczestniczył w wykładach oraz rozpoznaje i charakteryzuje zasadnicze elementy normalizacji dotyczącej rysunku technicznego maszynowego wraz z zasadami wyboru w ramach elementów znormalizowanych | |
4,5 | student uczestniczył w wykładach oraz rozpoznaje i charakteryzuje zasadnicze elementy normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, zna zasady wyboru w ramach elementów znormalizowanych, a także dostrzega powiązania między poszczególnymi zakresami normalizacji | |
5,0 | student uczestniczył w wykładach i wykazuje szerokie zorientowanie w zakresie normalizacji dotyczącej rysunku technicznego maszynowego |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_B09_U01 nabycie umiejętności czytania i wykonywania rysunków złożeniowych i wykonawczych urządzeń i elementów stosowanych w budowie maszyn i konstrukcjach | 2,0 | student nie uczestniczył w zajęciach i nie oddał wymaganych prac rysunkowych |
3,0 | student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe charakteryzują się wzglednie dużą liczbą błędów merytorycznych i niskim poziomem estetyki | |
3,5 | student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe cechuje niewielka liczba błędów merytorycznych i przeciętny poziom estetyk | |
4,0 | student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe zawierają nieliczne błędy merytoryczne oraz ich poziom estetyczny jest poprawny | |
4,5 | student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe nie zawierają błędów merytorycznych, lecz ich estetyka jest problematyczna lub zawierają sporadyczne błędy merytoryczne, a ich poziom estetyczny jest wysoki | |
5,0 | student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe nie zawierają błędów merytorycznych i ich poziom estetyczny jest wysoki |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_B09_K01 pogłębienie wyczulenia na konieczność uaktualniania posiadanej wiedzy z zakresu rysunku technicznego, ze względu na zmiany zachodzące w normalizacji, oraz uswiadomienie zalet przekazywania informacji w formie rysunku technicznego | 2,0 | student nie ma żadnej świadomości ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym brak mu świadomości konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy |
3,0 | student ma podstawową świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym ogólną świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy | |
3,5 | student ma połowiczną świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym połowiczną świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy | |
4,0 | student ma świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy | |
4,5 | student ma prawie pełną świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym wysoką świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy | |
5,0 | student ma pełną świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym bardzo wysoką świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy |
Literatura podstawowa
- Tadeusz Dorzański, Rysunek techniczny maszynowy, WNT, Warszawa, 2010, 24