Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S1)

Sylabus przedmiotu Grafika inżynierska 1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technika rolnicza i leśna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Grafika inżynierska 1
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Kostencki <Piotr.Kostencki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Adam Koniuszy <Adam.Koniuszy@zut.edu.pl>, Rafał Nowowiejski <Rafal.Nowowiejski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 30 3,00,44zaliczenie
wykładyW2 15 2,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawowa wiedza z zakresu geometrii euklidesowej oraz podstawowa umiejętność obsługi komputera

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1poznanie normalizacji dotyczącej wykonywania rysunków technicznych, nabycie umiejetności czytania rysunków technicznych, opanowanie umiejętności odręcznego wykonywania rysunków oraz z zastosowaniem programu komputerowego
C-2poznanie zasad wykonywania rysunków technicznych i zakresu ich zastosowania
C-3nabycie podsawowych umiejetności czytania i wykonywania rysunków technicznych
C-4opanowanie podstawowych umiejetności wykonywania rysunków technicznych z wykorzystaniem programu komputerowego AutoCAD
C-5poszerzenie wyobraźni przestrzennej
C-6wyczulenie na konieczność uaktualniania posiadanej wiedzy z zakresu rysunku technicznego, ze względu na częste zmiany zachodzące w normalizacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1kreślenie konstrukcji geometrycznych2
T-L-2przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania aksonometrycznego2
T-L-3przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - widoki4
T-L-4przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - przekroje5
T-L-5rysunek wykonawczy obiektu2
T-L-6wkonywanie rysunków technicznych z wykorzystaniem programu komputerowego AutoCAD15
30
wykłady
T-W-1podstawowa normalizacja w rysunku technicznym3
T-W-2rzutowanie prostokątne - widoki, przekroje3
T-W-3rzutowanie aksonometryczne1
T-W-4elementy rysunku budowlanego2
T-W-5zasady wymiarowania w rysunku twchniczny3
T-W-6komputerowy zapis konstrukcji3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2przygotowanie do ćwiczeń i sporządzanie rysunków przewidzianych do samodzielnego wykonania45
A-L-3konsultacje15
90
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach15
A-W-2przygotowanie do wykładów8
A-W-3konsultacje12
A-W-4przygotowanie do sprawdzianu z materiału przedstawionego na wykładach17
A-W-5studiowanie literatury8
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykłady informacyjne z zastosowaniem technik multimedialnych
M-2wykonywanie przez studentów rysunków według wskazówek nauczyciela

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena formująca: ocena rysunków wykonanych przez studentów
S-3Ocena formująca: obserwacja postawy studenta na zajęciach
S-4Ocena podsumowująca: średnia ważona z ocen za wykłady i ćwiczenia

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_B06_W01
poznanie zasad sporządzania rysunków technicznych
TRL_1A_W12R1A_W03, R1A_W04InzA_W02, InzA_W05C-2T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-W-1, T-W-4M-1S-1, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_B06_U01
umiejętność czytania i wykonywania rysunków technicznych
TRL_1A_U29, TRL_1A_U01, TRL_1A_U11, TRL_1A_U04R1A_U01, R1A_U02, R1A_U03, R1A_U06InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-3, C-4T-W-2, T-W-1, T-L-3, T-W-4, T-W-5, T-L-4, T-L-1, T-L-6, T-L-5, T-L-2, T-W-3, T-W-6M-2S-2, S-4
TRL_1A_B06_U02
poszerzenie wyobraźni przestrzennej
TRL_1A_U01, TRL_1A_U11, TRL_1A_U29, TRL_1A_U04R1A_U01, R1A_U02, R1A_U03, R1A_U06InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-5T-W-6, T-W-5, T-L-6, T-L-3, T-L-4, T-L-2, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-L-5M-2S-2, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_B06_K01
świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
TRL_1A_K03R1A_K05InzA_K01C-6T-L-6, T-W-3, T-W-4, T-L-5, T-W-1, T-L-1, T-W-6, T-L-4, T-W-5, T-L-2, T-W-2, T-L-3M-1S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_B06_W01
poznanie zasad sporządzania rysunków technicznych
2,0student nie uczestnczył w wykładach i nie orientuje się w zakresie normalizacji dotyczącej rysunku technicznego
3,0student uczestniczył w wykładach i rozpoznaje zasadnicze elementy normalizacji z zakresu rysunku technicznego
3,5student uczestniczył w wykładach oraz rozpoznaje i charakteryzuje zasadnicze elementy normalizacji dotyczącej rysunku technicznego
4,0student uczestniczył w wykładach oraz rozpoznaje i charakteryzuje zasadnicze elementy normalizacji dotyczącej rysunku technicznego wraz z zasadami wyboru w ramach elementów znormalizowanych
4,5student uczestniczył w wykładach oraz rozpoznaje i charakteryzuje zasadnicze elementy normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, zna zasady wyboru w ramach elementów znormalizowanych, a także dostrzega powiązania między poszczególnymi zakresami normalizacji
5,0student uczestniczył w wykładach i wykazuje szerokie zorientowanie w zakresie normalizacji dotyczącej rysunku technicznego

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_B06_U01
umiejętność czytania i wykonywania rysunków technicznych
2,0student nie uczestniczył w zajęciach i nie oddał wymaganych prac rysunkowych
3,0student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe charakteryzują się wzglednie dużą liczbą błędów merytorycznych i niskim poziomem estetyki
3,5student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe cechuje niewielka liczba błędów merytorycznych i przeciętny poziom estetyki
4,0student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe zawierają nieliczne błędy merytoryczne oraz ich poziom estetyczny jest poprawny
4,5student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe nie zawierają błędów merytorycznych, lecz ich estetyka jest problematyczna lub zawierają sporadyczne błędy merytoryczne, a ich poziom estetyczny jest wysoki
5,0student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe nie zawierają błędów merytorycznych i ich poziom estetyczny jest wysoki
TRL_1A_B06_U02
poszerzenie wyobraźni przestrzennej
2,0student w ogóle nie radzi sobie z odwzorowaniem obiektów przestrzennych przy wykorzystaniu rzutowania prostokątnego i aksonometrycznego
3,0rysunki studenta charakteryzują się względnie dużą liczbą błędów związanych z odwzorowaniem obiektów przestrzennych
3,5przy odwzorowaniu prostych obiektów przestrzennych rysunki studenta zawierają nieliczne błędy, których liczba rośnie wraz ze wzrostem złożoności kształtu obiektu
4,0przy odwzorowywaniu prostych i złożonych obiektów przestrzennych występują nieliczne błędy
4,5odwzorowanie prostych obiektów przestrzennych jest bezbłędne, natomiast przy złożonych obiektach występują nieliczne błędy
5,0odworowanie nawet złożonych obiektów przestrzennych jest bezbłędne

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_B06_K01
świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
2,0student nie ma żadnej świadomości ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym brak mu świadomości konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
3,0student ma podstawową świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym ogólną świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
3,5student ma połowiczną świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym połowiczną świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
4,0student ma świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
4,5student ma prawie pełną świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym wysoką świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
5,0student ma pełną świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym bardzo wysoką świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy

Literatura podstawowa

  1. Tadeusz Dorzański, Rysunek techniczny maszynowy, WNT, Warszawa, 2010, 24
  2. Miśniakiewicz Elżbieta, Skowroński Wojciech, Rysunek techniczny budowlany, Arkady, Warszawa, 2011, 2
  3. Instrukcja programu AutoCAD, 2011
  4. Andrzej Pikoń, AutoCAD 2002 PL, Helion, Gliwice, 2002

Literatura dodatkowa

  1. www.cad.pl
  2. Bartosz Czarnecki, Rysunek techniczny i planistyczny, Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok, 2003, 2
  3. Polski Komitet Normalizacyjny, normy przedmiotowe - między innymi: PN-EN ISO 7519:1999, PN-B-01025:2004, PN-B-01030:2000, PN-ISO 4049:1999, PN-ISO 129:1996, PN-B-01029:2000, PN-EN ISO 11091:2001, PN-B-01027:2002, Wydawnictwo Polskiego Komitetu Normalizacyjnego, Warszawa

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1kreślenie konstrukcji geometrycznych2
T-L-2przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania aksonometrycznego2
T-L-3przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - widoki4
T-L-4przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - przekroje5
T-L-5rysunek wykonawczy obiektu2
T-L-6wkonywanie rysunków technicznych z wykorzystaniem programu komputerowego AutoCAD15
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1podstawowa normalizacja w rysunku technicznym3
T-W-2rzutowanie prostokątne - widoki, przekroje3
T-W-3rzutowanie aksonometryczne1
T-W-4elementy rysunku budowlanego2
T-W-5zasady wymiarowania w rysunku twchniczny3
T-W-6komputerowy zapis konstrukcji3
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2przygotowanie do ćwiczeń i sporządzanie rysunków przewidzianych do samodzielnego wykonania45
A-L-3konsultacje15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach15
A-W-2przygotowanie do wykładów8
A-W-3konsultacje12
A-W-4przygotowanie do sprawdzianu z materiału przedstawionego na wykładach17
A-W-5studiowanie literatury8
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_B06_W01poznanie zasad sporządzania rysunków technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_W12ma wiedzę z zakresu grafiki inżynierskiej, obejmującą sposoby odwzorowania obiektów, wymiarowanie i tolerowanie, oznaczenia chropowatości powierzchni, zasady tworzenia schematów układów technicznych, system komputerowego wspomagania projektowania CAD, niezbędną np. do: 1) czytania rysunków technicznych, 2) samodzielnego odwzorowywania i wymiarowania elementów maszyn, 3)tworzenia schematów układów technicznych, 4) posługiwania się programami CAD do zapisu konstrukcji;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2poznanie zasad wykonywania rysunków technicznych i zakresu ich zastosowania
Treści programoweT-W-2rzutowanie prostokątne - widoki, przekroje
T-W-3rzutowanie aksonometryczne
T-W-6komputerowy zapis konstrukcji
T-W-5zasady wymiarowania w rysunku twchniczny
T-W-1podstawowa normalizacja w rysunku technicznym
T-W-4elementy rysunku budowlanego
Metody nauczaniaM-1wykłady informacyjne z zastosowaniem technik multimedialnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
S-4Ocena podsumowująca: średnia ważona z ocen za wykłady i ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie uczestnczył w wykładach i nie orientuje się w zakresie normalizacji dotyczącej rysunku technicznego
3,0student uczestniczył w wykładach i rozpoznaje zasadnicze elementy normalizacji z zakresu rysunku technicznego
3,5student uczestniczył w wykładach oraz rozpoznaje i charakteryzuje zasadnicze elementy normalizacji dotyczącej rysunku technicznego
4,0student uczestniczył w wykładach oraz rozpoznaje i charakteryzuje zasadnicze elementy normalizacji dotyczącej rysunku technicznego wraz z zasadami wyboru w ramach elementów znormalizowanych
4,5student uczestniczył w wykładach oraz rozpoznaje i charakteryzuje zasadnicze elementy normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, zna zasady wyboru w ramach elementów znormalizowanych, a także dostrzega powiązania między poszczególnymi zakresami normalizacji
5,0student uczestniczył w wykładach i wykazuje szerokie zorientowanie w zakresie normalizacji dotyczącej rysunku technicznego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_B06_U01umiejętność czytania i wykonywania rysunków technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_U29właściwie ocenia możliwości zastosowania typowych narzędzi i metod przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich;
TRL_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski;
TRL_1A_U11umie czytać rysunki techniczne, odwzorowywać i wymiarować elementy ma-szyn, tworzyć schematy układów technicznych oraz posługuje się programem CAD do zapisu konstrukcji;
TRL_1A_U04potrafi pracować samodzielnie i w zespole, umie oszacować czas niezbędny dla wykonania danego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminu;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3nabycie podsawowych umiejetności czytania i wykonywania rysunków technicznych
C-4opanowanie podstawowych umiejetności wykonywania rysunków technicznych z wykorzystaniem programu komputerowego AutoCAD
Treści programoweT-W-2rzutowanie prostokątne - widoki, przekroje
T-W-1podstawowa normalizacja w rysunku technicznym
T-L-3przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - widoki
T-W-4elementy rysunku budowlanego
T-W-5zasady wymiarowania w rysunku twchniczny
T-L-4przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - przekroje
T-L-1kreślenie konstrukcji geometrycznych
T-L-6wkonywanie rysunków technicznych z wykorzystaniem programu komputerowego AutoCAD
T-L-5rysunek wykonawczy obiektu
T-L-2przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania aksonometrycznego
T-W-3rzutowanie aksonometryczne
T-W-6komputerowy zapis konstrukcji
Metody nauczaniaM-2wykonywanie przez studentów rysunków według wskazówek nauczyciela
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena rysunków wykonanych przez studentów
S-4Ocena podsumowująca: średnia ważona z ocen za wykłady i ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie uczestniczył w zajęciach i nie oddał wymaganych prac rysunkowych
3,0student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe charakteryzują się wzglednie dużą liczbą błędów merytorycznych i niskim poziomem estetyki
3,5student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe cechuje niewielka liczba błędów merytorycznych i przeciętny poziom estetyki
4,0student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe zawierają nieliczne błędy merytoryczne oraz ich poziom estetyczny jest poprawny
4,5student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe nie zawierają błędów merytorycznych, lecz ich estetyka jest problematyczna lub zawierają sporadyczne błędy merytoryczne, a ich poziom estetyczny jest wysoki
5,0student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe nie zawierają błędów merytorycznych i ich poziom estetyczny jest wysoki
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_B06_U02poszerzenie wyobraźni przestrzennej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski;
TRL_1A_U11umie czytać rysunki techniczne, odwzorowywać i wymiarować elementy ma-szyn, tworzyć schematy układów technicznych oraz posługuje się programem CAD do zapisu konstrukcji;
TRL_1A_U29właściwie ocenia możliwości zastosowania typowych narzędzi i metod przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich;
TRL_1A_U04potrafi pracować samodzielnie i w zespole, umie oszacować czas niezbędny dla wykonania danego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminu;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-5poszerzenie wyobraźni przestrzennej
Treści programoweT-W-6komputerowy zapis konstrukcji
T-W-5zasady wymiarowania w rysunku twchniczny
T-L-6wkonywanie rysunków technicznych z wykorzystaniem programu komputerowego AutoCAD
T-L-3przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - widoki
T-L-4przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - przekroje
T-L-2przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania aksonometrycznego
T-W-3rzutowanie aksonometryczne
T-W-4elementy rysunku budowlanego
T-W-2rzutowanie prostokątne - widoki, przekroje
T-L-5rysunek wykonawczy obiektu
Metody nauczaniaM-2wykonywanie przez studentów rysunków według wskazówek nauczyciela
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena rysunków wykonanych przez studentów
S-4Ocena podsumowująca: średnia ważona z ocen za wykłady i ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student w ogóle nie radzi sobie z odwzorowaniem obiektów przestrzennych przy wykorzystaniu rzutowania prostokątnego i aksonometrycznego
3,0rysunki studenta charakteryzują się względnie dużą liczbą błędów związanych z odwzorowaniem obiektów przestrzennych
3,5przy odwzorowaniu prostych obiektów przestrzennych rysunki studenta zawierają nieliczne błędy, których liczba rośnie wraz ze wzrostem złożoności kształtu obiektu
4,0przy odwzorowywaniu prostych i złożonych obiektów przestrzennych występują nieliczne błędy
4,5odwzorowanie prostych obiektów przestrzennych jest bezbłędne, natomiast przy złożonych obiektach występują nieliczne błędy
5,0odworowanie nawet złożonych obiektów przestrzennych jest bezbłędne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_B06_K01świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_K03rozumie potrzebę przedstawiania w sposób prosty zagadnień inżynierii rolniczej na szerokim forum społecznym;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-6wyczulenie na konieczność uaktualniania posiadanej wiedzy z zakresu rysunku technicznego, ze względu na częste zmiany zachodzące w normalizacji
Treści programoweT-L-6wkonywanie rysunków technicznych z wykorzystaniem programu komputerowego AutoCAD
T-W-3rzutowanie aksonometryczne
T-W-4elementy rysunku budowlanego
T-L-5rysunek wykonawczy obiektu
T-W-1podstawowa normalizacja w rysunku technicznym
T-L-1kreślenie konstrukcji geometrycznych
T-W-6komputerowy zapis konstrukcji
T-L-4przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - przekroje
T-W-5zasady wymiarowania w rysunku twchniczny
T-L-2przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania aksonometrycznego
T-W-2rzutowanie prostokątne - widoki, przekroje
T-L-3przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - widoki
Metody nauczaniaM-1wykłady informacyjne z zastosowaniem technik multimedialnych
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: obserwacja postawy studenta na zajęciach
S-4Ocena podsumowująca: średnia ważona z ocen za wykłady i ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie ma żadnej świadomości ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym brak mu świadomości konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
3,0student ma podstawową świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym ogólną świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
3,5student ma połowiczną świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym połowiczną świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
4,0student ma świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
4,5student ma prawie pełną świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym wysoką świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
5,0student ma pełną świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym bardzo wysoką świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy