Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (N1)

Sylabus przedmiotu Seminarium inżynierskie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technika rolnicza i leśna
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium inżynierskie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Koniuszy <Adam.Koniuszy@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS7 8 1,01,00zaliczenie
seminariaS8 8 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu nauk przyrodniczych.
W-2Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu statystyki i informatyki.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z z budową i strukturą standardowej pracy inżynierskiej.
C-2Zapoznanie z właściwym cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych.
C-3Zapoznanie z metodami opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją , redagowaniem pracy dyplomowej oraz sposobami prezentacji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Ogólne zasady pisania prac inżynierskich, charakterystyka materiału badawczego, metody badań.4
T-S-2Dobór literatury wykorzystywanej przy opracowywaniu pracy inżynierskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego.4
8
seminaria
T-S-1Opracowanie wyników badań (tworzenie tabel i rysunków), interpretacja wyników badań.4
T-S-2Prezentacja wstępnych wyników badań4
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach8
A-S-2konsultacje7
A-S-3samodzielne przygotowanie pracy15
30
seminaria
A-S-1Konsultacje dydaktyczne odnośnie zasad opracowania wyników badań.10
A-S-2Pzrygotowanie prezentacji własnych wyników badań.10
A-S-3uczestnictwo w zajęciach10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie
M-2Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
M-3Medody programowe z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne - pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wykonania pracy inżynierskiej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_D01_W01
ma wiedzę w zakresie nowoczesnych technik wyszukiwania i przetwarzania informacji
TRL_1A_W11R1A_W05InzA_W02C-1, C-2, C-3T-S-1, T-S-2M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_D01_U01
potrafi pozyskiwać informacje, interpretować je oraz wyciągać z nich wnioski
TRL_1A_U01R1A_U01C-1, C-2, C-3T-S-1, T-S-2M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_D01_K01
rozumie potrzebę aktualizowania wiedzy, potrafi działać w sposób przedsiębiorczy
TRL_1A_K02, TRL_1A_K07R1A_K07, R1A_K08InzA_K02C-1, C-2, C-3T-S-1, T-S-2M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_D01_W01
ma wiedzę w zakresie nowoczesnych technik wyszukiwania i przetwarzania informacji
2,0nie ma wiedzy w zakresie nowoczesnych technik wyszukiwania i przetwarzania informacji
3,0ma ograniczoną wiedzę w zakresie nowoczesnych technik wyszukiwania i przetwarzania informacji
3,5ma wiedzę w zakresie nowoczesnych technik wyszukiwania i przetwarzania informacji
4,0ma dobrą wiedzę w zakresie nowoczesnych technik wyszukiwania i przetwarzania informacji
4,5ma rozwiniętą wiedzę w zakresie nowoczesnych technik wyszukiwania i przetwarzania informacji
5,0ma ogromną wiedzę w zakresie nowoczesnych technik wyszukiwania i przetwarzania informacji

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_D01_U01
potrafi pozyskiwać informacje, interpretować je oraz wyciągać z nich wnioski
2,0nie potrafi pozyskiwać informacji
3,0z dużą pomocą promotora potrafi pozyskiwać informacje, interpretować je oraz wyciągać z nich wnioski
3,5potrafi pozyskiwać podstawowe informacje, interpretować je oraz wyciągać z nich wnioski
4,0potrafi pozyskiwać informacje, interpretować je oraz wyciągać z nich wnioski
4,5dobrze potrafi pozyskiwać informacje, interpretować je oraz wyciągać z nich wnioski
5,0samodzielnie i rzetelnie potrafi pozyskiwać informacje, interpretować je oraz wyciągać z nich wnioski

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_D01_K01
rozumie potrzebę aktualizowania wiedzy, potrafi działać w sposób przedsiębiorczy
2,0nie rozumie potrzeby aktualizowania wiedzy, nie potrafi działać w sposób przedsiębiorczy
3,0wystarczająco rozumie potrzebę aktualizowania wiedzy, potrafi działać w sposób przedsiębiorczy z pomocą promotora
3,5rozumie potrzebę aktualizowania wiedzy, potrafi działać w sposób przedsiębiorczy
4,0dobrze rozumie potrzebę aktualizowania wiedzy, potrafi działać w sposób przedsiębiorczy
4,5rozumie potrzebę aktualizowania wiedzy, samodzielnie potrafi działać w sposób przedsiębiorczy
5,0doskonale rozumie potrzebę aktualizowania wiedzy, jest kreatywny

Literatura podstawowa

  1. Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową., Wyd. Złote myśli, 2006
  2. Węglińska N., Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów., Oficyna Wydawnicza IMPULS, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską., TAWPN Universitates, Kraków, 2006

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Ogólne zasady pisania prac inżynierskich, charakterystyka materiału badawczego, metody badań.4
T-S-2Dobór literatury wykorzystywanej przy opracowywaniu pracy inżynierskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego.4
8

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Opracowanie wyników badań (tworzenie tabel i rysunków), interpretacja wyników badań.4
T-S-2Prezentacja wstępnych wyników badań4
8

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach8
A-S-2konsultacje7
A-S-3samodzielne przygotowanie pracy15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Konsultacje dydaktyczne odnośnie zasad opracowania wyników badań.10
A-S-2Pzrygotowanie prezentacji własnych wyników badań.10
A-S-3uczestnictwo w zajęciach10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_D01_W01ma wiedzę w zakresie nowoczesnych technik wyszukiwania i przetwarzania informacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_W11ma uporządkowaną wiedzę w zakresie technologii informatycznych, obejmującą podstawy technik informatycznych, przetwarzanie tekstów, arkusze kalkulacyjne, bazy danych, grafikę menadżerską/prezentacyjną, usługi w sieciach informatycznych, wyszukiwanie i przetwarzanie danych, komputerowe systemy wspomagania decyzji, niezbędną do korzystania z nowoczesnych technologii informatycznych w obszarze produkcji rolniczej i leśnej;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z z budową i strukturą standardowej pracy inżynierskiej.
C-2Zapoznanie z właściwym cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych.
C-3Zapoznanie z metodami opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją , redagowaniem pracy dyplomowej oraz sposobami prezentacji.
Treści programoweT-S-1Opracowanie wyników badań (tworzenie tabel i rysunków), interpretacja wyników badań.
T-S-2Prezentacja wstępnych wyników badań
Metody nauczaniaM-1Metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie
M-2Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
M-3Medody programowe z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne - pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wykonania pracy inżynierskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma wiedzy w zakresie nowoczesnych technik wyszukiwania i przetwarzania informacji
3,0ma ograniczoną wiedzę w zakresie nowoczesnych technik wyszukiwania i przetwarzania informacji
3,5ma wiedzę w zakresie nowoczesnych technik wyszukiwania i przetwarzania informacji
4,0ma dobrą wiedzę w zakresie nowoczesnych technik wyszukiwania i przetwarzania informacji
4,5ma rozwiniętą wiedzę w zakresie nowoczesnych technik wyszukiwania i przetwarzania informacji
5,0ma ogromną wiedzę w zakresie nowoczesnych technik wyszukiwania i przetwarzania informacji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_D01_U01potrafi pozyskiwać informacje, interpretować je oraz wyciągać z nich wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z z budową i strukturą standardowej pracy inżynierskiej.
C-2Zapoznanie z właściwym cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych.
C-3Zapoznanie z metodami opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją , redagowaniem pracy dyplomowej oraz sposobami prezentacji.
Treści programoweT-S-1Opracowanie wyników badań (tworzenie tabel i rysunków), interpretacja wyników badań.
T-S-2Prezentacja wstępnych wyników badań
Metody nauczaniaM-1Metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie
M-2Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
M-3Medody programowe z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne - pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wykonania pracy inżynierskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi pozyskiwać informacji
3,0z dużą pomocą promotora potrafi pozyskiwać informacje, interpretować je oraz wyciągać z nich wnioski
3,5potrafi pozyskiwać podstawowe informacje, interpretować je oraz wyciągać z nich wnioski
4,0potrafi pozyskiwać informacje, interpretować je oraz wyciągać z nich wnioski
4,5dobrze potrafi pozyskiwać informacje, interpretować je oraz wyciągać z nich wnioski
5,0samodzielnie i rzetelnie potrafi pozyskiwać informacje, interpretować je oraz wyciągać z nich wnioski
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_D01_K01rozumie potrzebę aktualizowania wiedzy, potrafi działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_K02rozumie potrzebę ciągłego wyszukiwania aktualnych informacji zawodowych w literaturze i innych źródłach, również w języku obcym;
TRL_1A_K07potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z z budową i strukturą standardowej pracy inżynierskiej.
C-2Zapoznanie z właściwym cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych.
C-3Zapoznanie z metodami opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją , redagowaniem pracy dyplomowej oraz sposobami prezentacji.
Treści programoweT-S-1Opracowanie wyników badań (tworzenie tabel i rysunków), interpretacja wyników badań.
T-S-2Prezentacja wstępnych wyników badań
Metody nauczaniaM-1Metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie
M-2Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
M-3Medody programowe z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne - pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wykonania pracy inżynierskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie rozumie potrzeby aktualizowania wiedzy, nie potrafi działać w sposób przedsiębiorczy
3,0wystarczająco rozumie potrzebę aktualizowania wiedzy, potrafi działać w sposób przedsiębiorczy z pomocą promotora
3,5rozumie potrzebę aktualizowania wiedzy, potrafi działać w sposób przedsiębiorczy
4,0dobrze rozumie potrzebę aktualizowania wiedzy, potrafi działać w sposób przedsiębiorczy
4,5rozumie potrzebę aktualizowania wiedzy, samodzielnie potrafi działać w sposób przedsiębiorczy
5,0doskonale rozumie potrzebę aktualizowania wiedzy, jest kreatywny