Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_C26_U01 | Potrafi racjonalnie gospodarować energią a także orientuje się w możliwościach pozyskania, konwersji i zastosowania energii niekonwencjonalnej w rolnictwie i gospodarce leśnej. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski; |
---|
TRL_1A_U18 | potrafi eksploatować maszyny, urządzenia i instalacje cieplne stosowane w rolnictwie i gospodarce leśnej oraz bilansować źródła energii i racjonalnie jej użytkować, a także orientuje się w możliwościach pozyskania, konwersji i za-stosowania energii niekonwencjonalnej; |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejętności racjonalnego gospodarowania energią w inzynierii rolniczej. |
---|
Treści programowe | T-W-4 | Ocena energetyczna ochrony cieplnej budynku (termoizolacja). Racjonalizacja pod kątem zużycia energii systemów oświetlenia, wentylacji i klimatyzacji, ogrzewania. Regeneracja i rekuperacja energii. Racjonalne użytkowanie energii elektrycznej. Oszczędzanie energii przy transporcie czynników roboczych (straty cieplne i hydrauliczne). Racjonalne użytkowanie energii przy eksploatacjii chłodziarek, pomp ciepła, suszarek. |
---|
T-W-5 | Struktura cen nośników energii. |
T-W-3 | Metody obniżenia zużycia energii. Wpływ na środowisko. |
T-W-7 | Energia odpadowa. Rodzaje i sposoby wykorzystania. Zrównoważona gospodarka energetyczna. Kogeneracja (poligeneracja) energii. Energia odnawialna. |
T-W-1 | Postacie i nośniki energii. Zasoby energii i zapotrzebowanie na energię. Strategia energetyczna Polski i Wspólnoty Europejskiej. Bezpieczeństwo energetyczne. Techniczne i ekonomiczne aspekty zarządzania energią. Formy przenoszenia energii: praca i ciepło. Przemiany (konwersja i transformacja) energii. Ich sprawność i efektywność. Bilans energetyczny. Audyt i certyfikat energetyczny. Certyfikaty środowiskowe i Eko-znaki. |
T-W-6 | Systemy dystrybucji energii w Polsce. |
T-W-2 | Transport i przesył energii. Magazynowanie energii. Oszczędność ciepła i chłodu. Izolacja. |
Metody nauczania | M-1 | Metoda podająca: wykład informacyjny, wyjaśnianie. |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne materiału omawianego na wykładach. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada dostatecznych umiejętności z zakresu gospodarki energetycznej. |
3,0 | Student potrafi analizować pracę większości omawianych na zajęciach urządzeń i instalacji energetycznych. |
3,5 | Student potrafi poprawnie analizować pracę omawianych na zajęciach urządzeń i instalacji energetycznych. |
4,0 | Student potrafi dobrze analizować pracę omawianych na zajęciach urządzeń i instalacji energetycznych. |
4,5 | Student potrafi prawie bezbłędnie analizować pracę omawianych na zajęciach urządzeń i instalacji energetycznych. |
5,0 | Student potrafi bezbłędnie analizować pracę omawianych na zajęciach urządzeń i instalacji energetycznych. |