Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_C21_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski; |
---|
TRL_1A_U03 | ma umiejętność dalszego zawodowego samokształcenia się; |
TRL_1A_U04 | potrafi pracować samodzielnie i w zespole, umie oszacować czas niezbędny dla wykonania danego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminu; |
TRL_1A_U07 | potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występują-cych w rolnictwie oraz gospodarce leśnej, a także do wnioskowania na pod-stawie statystycznej analizy danych doświadczalnych w zakresie problemów technicznych występujących w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz leśnictwie; |
TRL_1A_U17 | potrafi eksploatować urządzenia elektryczne i elektroniczne oraz systemy au-tomatyki występujące w rolnictwie i leśnictwie; |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem nauczania jest uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu praktycznych aspektów wykorzystania energii elektrycznej w technice rolniczej i leśnej, w tym zasad przyłączania urządzeń elektrycznych do różnych układów sieci prądu przemiennego oraz zasad bezpiecznej obsługi urządzeń elektrycznych. Zapoznanie się ze zasadami działania podstawowych elementów elektronicznych. |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Wiadomości wprowadzające. Prąd stały. Obwody elektryczne prądu stałego. |
---|
T-A-2 | Pole magnetyczne. Obwody magnetyczne. |
T-A-3 | Prąd przemienny. Obwody elektryczne prądu przemiennego. Właściwości obwodu prądu przemiennego. |
T-A-4 | Obwody trójfazowe. Podstawowe urządzenia elektryczne prądu trójfazowego. Maszyny prądu przemiennego jedno i trójfazowego. |
T-A-5 | Układy sieci. Instalacje elektryczne. |
T-L-1 | Prąd stały. Obwody elektryczne prądu stałego. Pole magnetyczne. Obwody magnetyczne. Maszyny prądu stałego. |
T-L-2 | Prąd przemienny. Obwody elektryczne prądu przemiennego. Właściwości obwodu prądu przemiennego. Obwody trójfazowe. Podstawowe urządzenia elektryczne prądu trójfazowego. Maszyny prądu przemiennego jedno i trójfazowego. |
T-L-3 | Układy sieci. Instalacje elektryczne. Zasady przyłączania urządzeń elektrycznych do poszczególnych układów sieci elektrycznej. Podstawowe przyrządy pomiarowe do pomiarów wielkości elektrycznych w obwodach prądu stałego i przemiennego. |
T-L-4 | Metody i układy pomiarowe stosowane w obwodach prądu stałego i przemiennego. Podstawy techniki pomiarowej. Pomiary podstawowych wielkości elektrycznych i nieelektrycznych. Sposoby wykonywania pomiarów eksploatacyjnych. Elementy elektroniczne. Podstawowe układy elektroniczne. Podstawy techniki cyfrowej. |
T-W-1 | Wiadomości wprowadzające - podstawowe pojęcia elektrotechniki. |
T-W-2 | Prąd stały. Obwody elektryczne prądu stałego. |
T-W-3 | Pole magnetyczne. Obwody magnetyczne. Maszyny prądu stałego. |
T-W-4 | Prąd przemienny. Obwody elektryczne prądu przemiennego. |
T-W-5 | Właściwości obwodu prądu przemiennego. |
T-W-6 | Obwody trójfazowe. |
T-W-7 | Podstawowe urządzenia elektryczne prądu trójfazowego. |
T-W-8 | Maszyny prądu przemiennego jedno i trójfazowego. |
T-W-9 | Układy sieci. Instalacje elektryczne. |
T-W-10 | Zasady przyłączania urządzeń elektrycznych do poszczególnych układów sieci elektrycznej. |
T-W-11 | Elementy elektroniczne. |
T-W-12 | Podstawowe układy elektroniczne. |
T-W-13 | Podstawy techniki cyfrowej. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Opis |
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe |
M-4 | Pokaz |
M-5 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie pisemnego sprawdziany wiedzy z wykładów. |
---|
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń przedmiotowych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie ma żadnych umiejętności z zakresu elektrotechniki i elektroniki w pojazdach rolniczych |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu elektrotechniki i elektroniki w pojazdach rolniczych |
3,5 | Student posiada ponad podstawowe (połowiczne) umiejętności z zakresu elektrotechniki i elektroniki w pojazdach rolniczych |
4,0 | Student posiada dobre umiejętności z zakresuelektrotechniki i elektroniki w pojazdach rolniczych |
4,5 | Student posiada prawie pełne umiejętności z zakresu elektrotechniki i elektroniki w pojazdach rolniczych |
5,0 | Student posiada bardzo dobre umiejętności z zakresu elektrotechniki i elektroniki w pojazdach rolniczych |