Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_C15_U01 | przygotowanie studentów do wykorzystywania wiezdy teoretycznej z wytrzymałości materiałów do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich oraz analizy zjawisk fizycznych z tego obszaru |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski; |
---|
TRL_1A_U04 | potrafi pracować samodzielnie i w zespole, umie oszacować czas niezbędny dla wykonania danego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminu; |
TRL_1A_U07 | potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występują-cych w rolnictwie oraz gospodarce leśnej, a także do wnioskowania na pod-stawie statystycznej analizy danych doświadczalnych w zakresie problemów technicznych występujących w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz leśnictwie; |
TRL_1A_U29 | właściwie ocenia możliwości zastosowania typowych narzędzi i metod przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich; |
TRL_1A_U30 | potrafi przygotować i zrealizować eksperymenty, w tym symulacje komputero-we, oraz wyciągać wnioski z ich wyników; |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | przygotowanie studentów do wykorzystywania wiezdy teoretycznej z wytrzymałości materiałów do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich oraz analizy zjawisk fizycznych z tego obszaru |
---|
Treści programowe | T-A-1 | rozwiązywanie zadań z zakresu rozciągania i ściskania osiowego |
---|
T-A-2 | rozwiązywanie zadań z zakresu skręcania |
T-A-3 | rozwiązywanie zadań z zakresu wyboczenia prętów |
T-A-4 | rozwiązywanie zadań z zakresu wytrzymałości złożonej |
T-L-2 | próba statycznego rozciagania stali, próba skręcania pręta o przekroju kołowym |
T-L-1 | przykładowe rozwiązania zadań z zakresu momentów bezwładności figur płaskich i samodzielne obliczanie przez studentów momentów dla indywidualnych przekroi, przykładowe rozwiązania zadań z zakresu zginania belek i samodzielne obliczanie przez studentów indywidualnych belek |
T-L-3 | próba zginania płaskiego, próba zginania ukośnego |
Metody nauczania | M-2 | przedstawianie przykładowych rozwiązań zadań z zakresu wytrzymałości materiałów |
---|
M-3 | wykonywanie prób laboratoryjnych |
M-4 | samodzielne rozwiązywanie przez studentów zadań z zakresu wytrzymałości materiałów |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: sprawdzian |
---|
S-3 | Ocena formująca: ocena sprawozdań |
S-5 | Ocena podsumowująca: średnia ważona z ocen za poszczególne formy zajęć |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | student nie potrafi zastosować pojęć, zasad, praw i związków występujących w wytrzymałości materiałów do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich ani analizy zjawisk fizycznych z tego obszaru |
3,0 | student potrafi zastosować podstawowe pojęcia, zasady, prawa i związki występujące w wytrzymałości materiałów do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich |
3,5 | student potrafi zastosować pojęcia, zasady, prawa i związki występujące w wytrzymałości materiałów do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich |
4,0 | student potrafi zastosować podstawowe pojęcia, zasady, prawa i związki występujące w wytrzymałości materiałów do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich oraz analizy zjawisk fizycznych z tego obszaru |
4,5 | student potrafi zastosować podstawowe pojęcia, zasady, prawa i związki występujące w wytrzymałości materiałów do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich oraz analizy zjawisk fizycznych z tego obszaru |
5,0 | student potrafi w pełni, z dużą biegłością zastosować pojęcia, zasady, prawa i związki występujące w wytrzymałości materiałów do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich oraz analizy zjawisk fizycznych z tego obszaru |