Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Praktyka zawodowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka zawodowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Gospodarki Wodnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Henryk Czyż <Henryk.Czyz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu produkcji roślinnej, zwierzęcej oraz mechanizacji rolnictwa. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejętności w charakteryzowaniu środowiska w którym przebiegają procesy produkcji roślinnej i zwierzęcej. Praktyczne opanowanie techniki wykonywania ważniejszych prac oraz posługiwania się sprzętem mechanicznym. Ukształtowanie spostrzegawczości i umiejętności analitycznej oceny produkcji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Praktyka zawodowa jest integralną częścią praktyki zawodowej i obejmuje następujące działy: - produkcję roślinną, - produkcję zwierzęcą, - mechanizację rolnictwa, - ekonomikę i organizację gospodarstwa. Program praktyki stwarza warunki do waykazania przez studenta różnych form aktywności: - w rozwiązywaniu problemów w zakresie produkcji rolniczej, - w zakresie organizacji pracy, - w stosunkach społeczych panujących w zakładzie odbywania praktyki. | 4 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Udział w poznawaniu technologii produkcji roślinnej. | 70 |
A-PR-2 | Udział w poznawaniu technologii prowadzenia produkcji zwierzęcej. | 20 |
A-PR-3 | Udział w poznawaniu mechanizacji produkcji roślinnej i zwierzęcej. | 15 |
A-PR-4 | Poznawanie struktury organizacyjnej i hunkcjonalnej zakładu. | 15 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda praktyczna / ćwiczenia produkcyjne. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin ustny. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ROL_2A_P01_W01 Student nabywa wiedzy z zakresu praktycznego wykorzystania wiedzy zdobytej na Uczelni. | ROL_2A_W10 | R2A_W01 | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ROL_2A_P01_U01 Student potrafi zaprojektować produkcję rolniczą w zależności od warunków siedliskowych i uwarunkowań ekonomicznych gospodarstwa. | ROL_2A_U06 | R2A_U08, R2A_U09 | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ROL_2A_P01_K01 Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, podejmować decyzje, a także ma śwoadomość odpowiedzialności za produkcję żywności. | ROL_2A_K04, ROL_2A_K01 | R2A_K01, R2A_K06, R2A_K07 | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_2A_P01_W01 Student nabywa wiedzy z zakresu praktycznego wykorzystania wiedzy zdobytej na Uczelni. | 2,0 | Ni ma wiedzy na temat powiązania terorii z praktyką. |
3,0 | Ma ogólną wiedzę na temat powiązania terorii z praktyką. | |
3,5 | Ma wiedzę na temat techniki wykonywania ważniejszych prac w gospodarstwie rolnym. | |
4,0 | Ma wiedzę na temat techniki wykonywania i planowania ważniejszych prac w gospodarstwie rolnym. | |
4,5 | Ma wiedzę na temat doboru technologii prac do potrzeb w gospodarstwie rolnym. | |
5,0 | Ma wiedzę na temat modyfikacji technologii produkcji w gospodarstwie rolnym. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_2A_P01_U01 Student potrafi zaprojektować produkcję rolniczą w zależności od warunków siedliskowych i uwarunkowań ekonomicznych gospodarstwa. | 2,0 | Studen nie potrafi zaplanować produkcji rolniczej. |
3,0 | Studen potrafi zaplanować produkcji rolniczej. | |
3,5 | Studen potrafi zaplanować i zorganizować produkcję rolniczą. | |
4,0 | Studen potrafi zaplanować i zorganizować produkcję rolniczą dla przyjętych założeń. | |
4,5 | Studen potrafi zaplanować i zorganizować produkcję rolniczą uwzględniając granice ryzyka. | |
5,0 | Studen potrafi zaplanować i zorganizować produkcję rolniczą uwzględniając granice ryzyka i możliwości ich niwelacji. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_2A_P01_K01 Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, podejmować decyzje, a także ma śwoadomość odpowiedzialności za produkcję żywności. | 2,0 | Student nie potrafi współdziałać i pracować w grupie oraz podejmować decyzji. |
3,0 | Student potrafi współdziałać i pracować w grupie oraz podejmować decyzje. | |
3,5 | Student potrafi współdziałać i pracować w grupie oraz podejmować decyzje w zakresie produkcji zdrowej żywności. | |
4,0 | Student potrafi współdziałać i pracować w grupie oraz podejmować decyzje w zakresie modyfikacji produkcji zdrowej żywności. | |
4,5 | Student potrafi współdziałać i pracować w grupie oraz podejmować decyzje w zakresie modyfikacji produkcji zdrowej żywności w relacji z dobrostanem zwierząt. | |
5,0 | Student potrafi współdziałać i pracować w grupie oraz podejmować decyzje w zakresie zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich. |
Literatura podstawowa
- Czyż H., Przewodnik metodyczny do praktyk zawodowych - dla studentów III roku., ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2012