Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Komputerowe doradztwo agrotechniczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Komputerowe doradztwo agrotechniczne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien rozróżniać podstawowe pojęcia związane z doradztwem |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem nauczania przedmiotu jest nabycie przez studentów wiedzy i podstawowych umiejętności metodycznych w pracy doradczej oraz w pracy informacyjnej, jakie powinni posiadać doradcy, chcący skutecznie konkurować na rynku produktów i usług doradczych. |
C-2 | Przygotowanie zagadnień związanych z doradztwem agrotechnicznym |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Teoretyczne podstawy doradztwa rolniczego | 2 |
T-W-2 | Teoria dyfuzji innowacji: innowacyjność i innowacje w agrobiznesie, cechy innowacji, proces wdrażania i upowszechniania, kategorie osób adaptujących, rola doradców w procesie wdrażania i upowszechniania innowacji | 2 |
T-W-3 | Rola Doradztwa w Systemie Wiedzy i Informacji Rolniczej oraz ocena efektywności pracy doradczej | 2 |
T-W-4 | Formy i metody doradztwa, modele doradztwa indywidualnego, właściwe i niewłaściwe zachowania doradcy podczas rozmowy z klientem | 2 |
T-W-5 | Metody doradztwa grupowego i masowego, | 2 |
T-W-6 | Potrzeby klientów jako podstawa doskonalenia pracy doradczej, | 2 |
T-W-7 | Rodzaje doradztwa rolniczego w krajach Unii Europejskiej | 2 |
T-W-8 | Wyliczanie standardowej nadwyżki bezpośredniej - ESU dla różnych gospodarstw, | 2 |
T-W-9 | Wypełnianie wniosku o wpis do ewidencji producentów, wniosków o dopłaty bezpośrednie - zajęcia na sali komputerowej z wykorzystaniem generatora wniosków | 4 |
T-W-10 | Wypełnianie wniosku dla wybranego działania w ramach PROW 2007-2013 (Oś I, praca zespołowa i prezentacja wyników), | 4 |
T-W-11 | Wypełnianie wniosku dla wybranego działania w ramach PROW 2007-2013 (Oś II, praca zespołowa i prezentacja wyników), Prezentacja wniosków i raportów końcowych, | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Konsultacje | 20 |
A-W-3 | Studia literatury przedmiotu | 20 |
A-W-4 | przygotowanie prezentacji multimedialnych | 20 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (wykład informacyjny) |
M-2 | Metody problemowe (wykład konwersatoryjny) |
M-3 | Metody aktywizujące (metoda przypadków) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena kompetencji podczas prezentacji multimedialnych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Prezentacje prac studentów |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ROL_2A_C01_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować podstawowe procesy związane z doradztwem agrotechnicznym | ROL_2A_W06 | R2A_W06, R2A_W07 | C-2 | T-W-5, T-W-3, T-W-8, T-W-11, T-W-4, T-W-9, T-W-10, T-W-7, T-W-2, T-W-1, T-W-6 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ROL_2A_C01_U02 Student powinien umiec dostosować poznane rozwiazania z zakresu rozwoju obszarów wiejskich. | ROL_2A_U02 | R2A_U03, R2A_U06 | C-2 | T-W-11, T-W-2, T-W-1, T-W-7, T-W-9, T-W-3, T-W-10, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-4 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ROL_2A_C01_K02 Posiada kompetencje umozliwiające właściwą ocenę funkcjonowania doradztwa agrotechnicznego | ROL_2A_K02 | R2A_K03 | C-2 | T-W-4, T-W-10, T-W-3, T-W-8, T-W-1, T-W-2, T-W-9, T-W-11, T-W-6, T-W-7, T-W-5 | M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_2A_C01_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować podstawowe procesy związane z doradztwem agrotechnicznym | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć z zakresu doradztwa agrotechnicznego |
3,0 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku | |
4,0 | w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku | |
4,5 | w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności | |
5,0 | w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_2A_C01_U02 Student powinien umiec dostosować poznane rozwiazania z zakresu rozwoju obszarów wiejskich. | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć z zakresu doradztwa agrotechnicznego |
3,0 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku | |
4,0 | w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku | |
4,5 | w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności | |
5,0 | w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_2A_C01_K02 Posiada kompetencje umozliwiające właściwą ocenę funkcjonowania doradztwa agrotechnicznego | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć z zakresu doradztwa agrotechnicznego |
3,0 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku | |
4,0 | w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku | |
4,5 | w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności | |
5,0 | w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. |
Literatura podstawowa
- Ban van den A.W., H.S. Hawkins (przekład z j. ang. J. Kania, A. Michalik), Doradztwo rolnicze, Wyd. MSDR zs. w AR, Kraków, 1997