Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (S2)
specjalność: Doradztwo rolnicze

Sylabus przedmiotu Przetwórstwo surowców roślinnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rolnictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przetwórstwo surowców roślinnych
Specjalność Doradztwo rolnicze
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Barbara Wójcik-Stopczyńska <Barbara.Wojcik-Stopczynska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 20 1,00,38zaliczenie
wykładyW3 20 1,00,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student ma podstawową wiedzę o produkcji głównych surowców roslinnych i ich właściwościach

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie studentowi wiedzy o kierunkach i technologii przetwórstwa surowców zbożowych, okopowych, owocowych i warzywnych, pozwalajacej na udzielanie podstawowych porad w tym zakresie
C-2Zaznajomienie studenta z wymaganiami jakościowymi dla surowców i produktów ich przetworzenia, sposobami oceny tych cech, oraz znaczeniem procesów przetwórczych w kształtowaniu jakości produktów gotowych
C-3Poznanie podstawowych zasad produkcji żywności bezpiecznej i stosowania technologii przyjaznych środowisku

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Elementy oceny jakości podstawowych surowców roślinnych i ich przydatności do przetwórstwa2
T-A-2Wpływ niektorych zabiegów technologicznych na kształtowanie jakości produktów2
T-A-3Podstawowe wskaźniki jakościowe wybranych produktów owocowo-warzywnych (kiszonek, matynat, soków, i koncentratów słodzonych) oraz sposoby ich oceny8
T-A-4Cechy jakościowe produktów zbożowych. Sposoby oceny wskażników fizykochemicznych kasz, płatków, nasion ekspandowanych, makaronów4
T-A-5Cechy jakościowe i sposoby oceny smażonych produktów ziemniaczanych2
T-A-6Porównanie walorów odżywczych wybranych artykułów żywnościowych konwencjonalnych i ekologicznych2
20
wykłady
T-W-1Charakterystyka przetwórstwa rolno-spożywczego oraz zasad funkcjonowania zakladów przetwórczych2
T-W-2Kierunki przetwórstwa owoców i warzyw, podstawowe technologie ich utrwalania (mrożenie, kiszenie, produkcja konserw i marynat) i przetwarzania (produkcja soków, wyrobów słodzonych - dżemów, marmolad powideł, konfitur) oraz otrzymywania wyrobów owocowo-warzywnych mało przetworzonych, gotowych do spozycia8
T-W-3Kierunki przetwórstwa surowców zbożowych. technologia otrzymywania kasz, płatków, nasion preparowanych, makaronów oraz wykorzystania zbóż w przemyśle fermentacyjnym (gorzelnictwo rolnicze, browarnictwo)4
T-W-4Przetwórstwo surowców okopowych. Charakterystyka produktów ziemniaczanych suszonych i smazonych oraz technologii ich otrzymywania4
T-W-5Bezpieczeństwo żywności i żywność ekologiczna. Stosowanie w przetwórstwie surowców roślinnych technologii przyjaznych środowisku.2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach20
A-A-2Przygotowanie się do ćwiczeń5
A-A-3Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń5
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach20
A-W-2Przygotowanie się do zaliczenia wykladów10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Prezentacje metod i wyników oceny wskaźników jakościowych produktów roślinnych
M-3Dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: test z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny z ćwiczeń
S-3Ocena formująca: ocena wypowiedzi ustnych i wykonania poleconych zadań

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_2A_D07_W01
Student posiada wiedzę z zakresu przetwórstwa surowców roślinnych, z uwzględnieniem produkcji tzw. żywności bezpiecznej
ROL_2A_W08R2A_W05C-1, C-3T-W-5, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-3M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_2A_D07_U01
Potrafi analizować problemy związane z jakością arykułów żywnościowych pochodzenia roślinnego
ROL_2A_U03R2A_U04, R2A_U05C-2T-A-4, T-A-6, T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-5M-2, M-3S-2, S-3
ROL_2A_D07_U02
Ma podstawy odnośnie prowadzenia doradztwa z zakresu przetwórstwa surowców roślinnych - ich doboru, stosowanych technologii przetwarzania i jakości produktów gotowych
ROL_2A_U07R2A_U02C-1, C-3, C-2T-A-6, T-W-5, T-A-5, T-W-4, T-A-1, T-A-4, T-W-1, T-W-2, T-A-2, T-W-3, T-A-3M-3, M-2, M-1S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_2A_D07_K01
Student ma świadomość odpowiedzialności za właściwy przerób surowców roślinnych, z uzględnieniem wysokiej jakości wyrobów gotowych oraz ochrony stanu środowiska naturalnego
ROL_2A_K03R2A_K05C-3, C-2T-W-1, T-A-1, T-W-5, T-A-2, T-A-6M-2, M-1, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_2A_D07_W01
Student posiada wiedzę z zakresu przetwórstwa surowców roślinnych, z uwzględnieniem produkcji tzw. żywności bezpiecznej
2,0student nie ma wiedzy z zakresu przetwórstwa surowców roślinnych oraz produkcji tzw. bezpiecznej żywności
3,0student ma dostateczną wiedzę z zakresu przetwórstwa surowców roślinnych
3,5student ma dość dobrą wiedzę odnośnie technologii przetwórstwa surowców roślinnych i produkcji tzw. bezpiecznej żywności
4,0student dobrze zna technologie przetwórstwa surowców roślinnych i produkcji tzw. bezpiecznej żywności
4,5student ma bardzo dobrą wiedzę z zakresu przetwórstwa surowców roślinnych i produkcji tzw. bezpiecznej żywności
5,0student ma szeroką wiedzę dotyczącą przetwórstwa surowców roślinnych i produkcji tzw. bezpiecznej żywności

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_2A_D07_U01
Potrafi analizować problemy związane z jakością arykułów żywnościowych pochodzenia roślinnego
2,0student nie potrafi analizować zagadnień związanych z jakością artykułów żywnościowych pochodzenia roślinnego
3,0student potrafi w dostatecznym stopniu analizować problemy związane z jakością artykułów żywnościowych pochodzenia roślinnego
3,5student potrafi dość dobrze analizować problemy związane z jakością artykułów żywnościowych pochodzenia roślinnego
4,0student prawidłowo analizuje problemy dotyczące jakości artykułów żywnościowych pochodzenia roślinnego
4,5student bardzo dobrze analizuje problemy dotyczące jakości artykułów żywnościowych pochodzenia roślinnego
5,0student bardzo dobrze, bezbłędnie i wszechstronnie analizuje problemy dotyczące jakości artykułów zywnościowych pochodzenia roślinnego
ROL_2A_D07_U02
Ma podstawy odnośnie prowadzenia doradztwa z zakresu przetwórstwa surowców roślinnych - ich doboru, stosowanych technologii przetwarzania i jakości produktów gotowych
2,0student nie ma podstaw - wiedzy i umiejętności, odnośnie prowadzenia doradztwa w zakresie przetwórstwa surowców roslinnych
3,0student ma dostateczne podstawy odnośnie doradztwa w zakresie przetwórstaw surowców roślinnych
3,5student ma dość dobre podstawy odnośnie prowadzenia doradztwa z zakresu przetwórstwa surowców roślinnych
4,0student ma dobre podstawy odnośnie doradztwa dotyczącego zagadnień z zakresu przetwórstwa surowców roślinnych
4,5student ma bardzo dobre podstawy odnośnie prowadzenia doradztwa z zakresu przetwórstwa surowców roślinnych
5,0student ma całkowite podstawy dla bezbłędnego prowadzenia doradztwa z zakresu przetwórstwa surowców roślinnych - ich jakości, technologii i jakości produktu koncowego

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_2A_D07_K01
Student ma świadomość odpowiedzialności za właściwy przerób surowców roślinnych, z uzględnieniem wysokiej jakości wyrobów gotowych oraz ochrony stanu środowiska naturalnego
2,0student nie wykazuje świadomości odpowiedzialności za właściwy przerób surowców roślinnych w uwzględnieniem wysokiej jakości produktów gotowych i dbałości o stan środowiska naturalnego
3,0student wykazuje dostateczną świadomość odpowiedzialności za właściwy przerób surowców roślinnych z uwzględnieniem wysokiej jakości produktów gotowych i dbałości o stan środowiska naturalnego
3,5student wykazuje zadowalającą świadomość odpowiedzialności za wlaściwy przerób surowców roślinnych z uwzględnieniem wysokiej jakości produktów gotowych i dbałości o stan środowiska naturalnego
4,0student wykazuje dobrą świadomość odpowiedzialności za właściwy przerób surowców roślinnych z uwzględnieniem wysokiej jakości produktów gotowych i dbałości o stan środowiska naturalnego
4,5student wykazuje więcej niż dobrą świadomość odpowiedzialności za właściwy przerób surowców roślinnych z uwzględnieniem wysokiej jakości produktów gotowych i dbałości o stan środowiska naturalnego
5,0student wykazuje bardzo dobrą świadomość odpowiedzialności za właściwy przerób suroców roślinnych z uwzględnieniem wysokiej jakości produktów gotowych i dbałości o stan środowiska naturalnego

Literatura podstawowa

  1. Lada E. H., Podstawy przetwórstwa spożywczego, WSiP, Warszawa, 2008
  2. Oszmiański J., Technologia i analiza produktow z owoców i warzyw. Wybrane zagadnienia, Wyd. AR we Wrocławiu, Wrocław, 2002
  3. Jurga R., Przetwórstwo zbóż. Cz. I i II, 2011
  4. Pijanowski E., Dłużewski M., Dłużewska A., Jarczyk A., Ogólna technologia żywności, WNT, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Świetlikowska K. (red.), Surowce spożywcze pochodzenia roślinnego, SGGW, Warszawa, 2010

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Elementy oceny jakości podstawowych surowców roślinnych i ich przydatności do przetwórstwa2
T-A-2Wpływ niektorych zabiegów technologicznych na kształtowanie jakości produktów2
T-A-3Podstawowe wskaźniki jakościowe wybranych produktów owocowo-warzywnych (kiszonek, matynat, soków, i koncentratów słodzonych) oraz sposoby ich oceny8
T-A-4Cechy jakościowe produktów zbożowych. Sposoby oceny wskażników fizykochemicznych kasz, płatków, nasion ekspandowanych, makaronów4
T-A-5Cechy jakościowe i sposoby oceny smażonych produktów ziemniaczanych2
T-A-6Porównanie walorów odżywczych wybranych artykułów żywnościowych konwencjonalnych i ekologicznych2
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Charakterystyka przetwórstwa rolno-spożywczego oraz zasad funkcjonowania zakladów przetwórczych2
T-W-2Kierunki przetwórstwa owoców i warzyw, podstawowe technologie ich utrwalania (mrożenie, kiszenie, produkcja konserw i marynat) i przetwarzania (produkcja soków, wyrobów słodzonych - dżemów, marmolad powideł, konfitur) oraz otrzymywania wyrobów owocowo-warzywnych mało przetworzonych, gotowych do spozycia8
T-W-3Kierunki przetwórstwa surowców zbożowych. technologia otrzymywania kasz, płatków, nasion preparowanych, makaronów oraz wykorzystania zbóż w przemyśle fermentacyjnym (gorzelnictwo rolnicze, browarnictwo)4
T-W-4Przetwórstwo surowców okopowych. Charakterystyka produktów ziemniaczanych suszonych i smazonych oraz technologii ich otrzymywania4
T-W-5Bezpieczeństwo żywności i żywność ekologiczna. Stosowanie w przetwórstwie surowców roślinnych technologii przyjaznych środowisku.2
20

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach20
A-A-2Przygotowanie się do ćwiczeń5
A-A-3Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach20
A-W-2Przygotowanie się do zaliczenia wykladów10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_2A_D07_W01Student posiada wiedzę z zakresu przetwórstwa surowców roślinnych, z uwzględnieniem produkcji tzw. żywności bezpiecznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_2A_W08posiada wiedzę z zakresu przetwórstwa surowców roślinnych i podstaw zbiorowego żywienia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W05wykazuje znajomość zaawansowanych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Cel przedmiotuC-1Przekazanie studentowi wiedzy o kierunkach i technologii przetwórstwa surowców zbożowych, okopowych, owocowych i warzywnych, pozwalajacej na udzielanie podstawowych porad w tym zakresie
C-3Poznanie podstawowych zasad produkcji żywności bezpiecznej i stosowania technologii przyjaznych środowisku
Treści programoweT-W-5Bezpieczeństwo żywności i żywność ekologiczna. Stosowanie w przetwórstwie surowców roślinnych technologii przyjaznych środowisku.
T-W-2Kierunki przetwórstwa owoców i warzyw, podstawowe technologie ich utrwalania (mrożenie, kiszenie, produkcja konserw i marynat) i przetwarzania (produkcja soków, wyrobów słodzonych - dżemów, marmolad powideł, konfitur) oraz otrzymywania wyrobów owocowo-warzywnych mało przetworzonych, gotowych do spozycia
T-W-1Charakterystyka przetwórstwa rolno-spożywczego oraz zasad funkcjonowania zakladów przetwórczych
T-W-4Przetwórstwo surowców okopowych. Charakterystyka produktów ziemniaczanych suszonych i smazonych oraz technologii ich otrzymywania
T-W-3Kierunki przetwórstwa surowców zbożowych. technologia otrzymywania kasz, płatków, nasion preparowanych, makaronów oraz wykorzystania zbóż w przemyśle fermentacyjnym (gorzelnictwo rolnicze, browarnictwo)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: test z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie ma wiedzy z zakresu przetwórstwa surowców roślinnych oraz produkcji tzw. bezpiecznej żywności
3,0student ma dostateczną wiedzę z zakresu przetwórstwa surowców roślinnych
3,5student ma dość dobrą wiedzę odnośnie technologii przetwórstwa surowców roślinnych i produkcji tzw. bezpiecznej żywności
4,0student dobrze zna technologie przetwórstwa surowców roślinnych i produkcji tzw. bezpiecznej żywności
4,5student ma bardzo dobrą wiedzę z zakresu przetwórstwa surowców roślinnych i produkcji tzw. bezpiecznej żywności
5,0student ma szeroką wiedzę dotyczącą przetwórstwa surowców roślinnych i produkcji tzw. bezpiecznej żywności
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_2A_D07_U01Potrafi analizować problemy związane z jakością arykułów żywnościowych pochodzenia roślinnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_2A_U03Samodzielnie analizuje problemy związane z produkcją roślinną, jakością żywności oraz stanem i przydatnością agroturystyczną środowiska naturalnego, prawidłowo interpretując rezultaty i wyciągając wnioski
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U04samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U05samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia
Cel przedmiotuC-2Zaznajomienie studenta z wymaganiami jakościowymi dla surowców i produktów ich przetworzenia, sposobami oceny tych cech, oraz znaczeniem procesów przetwórczych w kształtowaniu jakości produktów gotowych
Treści programoweT-A-4Cechy jakościowe produktów zbożowych. Sposoby oceny wskażników fizykochemicznych kasz, płatków, nasion ekspandowanych, makaronów
T-A-6Porównanie walorów odżywczych wybranych artykułów żywnościowych konwencjonalnych i ekologicznych
T-A-2Wpływ niektorych zabiegów technologicznych na kształtowanie jakości produktów
T-A-3Podstawowe wskaźniki jakościowe wybranych produktów owocowo-warzywnych (kiszonek, matynat, soków, i koncentratów słodzonych) oraz sposoby ich oceny
T-A-1Elementy oceny jakości podstawowych surowców roślinnych i ich przydatności do przetwórstwa
T-A-5Cechy jakościowe i sposoby oceny smażonych produktów ziemniaczanych
Metody nauczaniaM-2Prezentacje metod i wyników oceny wskaźników jakościowych produktów roślinnych
M-3Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny z ćwiczeń
S-3Ocena formująca: ocena wypowiedzi ustnych i wykonania poleconych zadań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi analizować zagadnień związanych z jakością artykułów żywnościowych pochodzenia roślinnego
3,0student potrafi w dostatecznym stopniu analizować problemy związane z jakością artykułów żywnościowych pochodzenia roślinnego
3,5student potrafi dość dobrze analizować problemy związane z jakością artykułów żywnościowych pochodzenia roślinnego
4,0student prawidłowo analizuje problemy dotyczące jakości artykułów żywnościowych pochodzenia roślinnego
4,5student bardzo dobrze analizuje problemy dotyczące jakości artykułów żywnościowych pochodzenia roślinnego
5,0student bardzo dobrze, bezbłędnie i wszechstronnie analizuje problemy dotyczące jakości artykułów zywnościowych pochodzenia roślinnego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_2A_D07_U02Ma podstawy odnośnie prowadzenia doradztwa z zakresu przetwórstwa surowców roślinnych - ich doboru, stosowanych technologii przetwarzania i jakości produktów gotowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_2A_U07Posiada umiejętność porozumienia się z różnymi podmiotami w formie ustnej, pisemnej i graficznej w zakresie doradztwa w rolnictwie i agroturystyce.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
Cel przedmiotuC-1Przekazanie studentowi wiedzy o kierunkach i technologii przetwórstwa surowców zbożowych, okopowych, owocowych i warzywnych, pozwalajacej na udzielanie podstawowych porad w tym zakresie
C-3Poznanie podstawowych zasad produkcji żywności bezpiecznej i stosowania technologii przyjaznych środowisku
C-2Zaznajomienie studenta z wymaganiami jakościowymi dla surowców i produktów ich przetworzenia, sposobami oceny tych cech, oraz znaczeniem procesów przetwórczych w kształtowaniu jakości produktów gotowych
Treści programoweT-A-6Porównanie walorów odżywczych wybranych artykułów żywnościowych konwencjonalnych i ekologicznych
T-W-5Bezpieczeństwo żywności i żywność ekologiczna. Stosowanie w przetwórstwie surowców roślinnych technologii przyjaznych środowisku.
T-A-5Cechy jakościowe i sposoby oceny smażonych produktów ziemniaczanych
T-W-4Przetwórstwo surowców okopowych. Charakterystyka produktów ziemniaczanych suszonych i smazonych oraz technologii ich otrzymywania
T-A-1Elementy oceny jakości podstawowych surowców roślinnych i ich przydatności do przetwórstwa
T-A-4Cechy jakościowe produktów zbożowych. Sposoby oceny wskażników fizykochemicznych kasz, płatków, nasion ekspandowanych, makaronów
T-W-1Charakterystyka przetwórstwa rolno-spożywczego oraz zasad funkcjonowania zakladów przetwórczych
T-W-2Kierunki przetwórstwa owoców i warzyw, podstawowe technologie ich utrwalania (mrożenie, kiszenie, produkcja konserw i marynat) i przetwarzania (produkcja soków, wyrobów słodzonych - dżemów, marmolad powideł, konfitur) oraz otrzymywania wyrobów owocowo-warzywnych mało przetworzonych, gotowych do spozycia
T-A-2Wpływ niektorych zabiegów technologicznych na kształtowanie jakości produktów
T-W-3Kierunki przetwórstwa surowców zbożowych. technologia otrzymywania kasz, płatków, nasion preparowanych, makaronów oraz wykorzystania zbóż w przemyśle fermentacyjnym (gorzelnictwo rolnicze, browarnictwo)
T-A-3Podstawowe wskaźniki jakościowe wybranych produktów owocowo-warzywnych (kiszonek, matynat, soków, i koncentratów słodzonych) oraz sposoby ich oceny
Metody nauczaniaM-3Dyskusja dydaktyczna
M-2Prezentacje metod i wyników oceny wskaźników jakościowych produktów roślinnych
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: ocena wypowiedzi ustnych i wykonania poleconych zadań
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny z ćwiczeń
S-1Ocena podsumowująca: test z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie ma podstaw - wiedzy i umiejętności, odnośnie prowadzenia doradztwa w zakresie przetwórstwa surowców roslinnych
3,0student ma dostateczne podstawy odnośnie doradztwa w zakresie przetwórstaw surowców roślinnych
3,5student ma dość dobre podstawy odnośnie prowadzenia doradztwa z zakresu przetwórstwa surowców roślinnych
4,0student ma dobre podstawy odnośnie doradztwa dotyczącego zagadnień z zakresu przetwórstwa surowców roślinnych
4,5student ma bardzo dobre podstawy odnośnie prowadzenia doradztwa z zakresu przetwórstwa surowców roślinnych
5,0student ma całkowite podstawy dla bezbłędnego prowadzenia doradztwa z zakresu przetwórstwa surowców roślinnych - ich jakości, technologii i jakości produktu koncowego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_2A_D07_K01Student ma świadomość odpowiedzialności za właściwy przerób surowców roślinnych, z uzględnieniem wysokiej jakości wyrobów gotowych oraz ochrony stanu środowiska naturalnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_2A_K03Ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję wysokiej jakości plonów rolniczych z uwzględnieniem ochrony, kształtowania i stanu środowiska naturalnego i roli agroturystyki w rozwoju przedsiębiorczości
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję wysokiej jakości żywności, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
Cel przedmiotuC-3Poznanie podstawowych zasad produkcji żywności bezpiecznej i stosowania technologii przyjaznych środowisku
C-2Zaznajomienie studenta z wymaganiami jakościowymi dla surowców i produktów ich przetworzenia, sposobami oceny tych cech, oraz znaczeniem procesów przetwórczych w kształtowaniu jakości produktów gotowych
Treści programoweT-W-1Charakterystyka przetwórstwa rolno-spożywczego oraz zasad funkcjonowania zakladów przetwórczych
T-A-1Elementy oceny jakości podstawowych surowców roślinnych i ich przydatności do przetwórstwa
T-W-5Bezpieczeństwo żywności i żywność ekologiczna. Stosowanie w przetwórstwie surowców roślinnych technologii przyjaznych środowisku.
T-A-2Wpływ niektorych zabiegów technologicznych na kształtowanie jakości produktów
T-A-6Porównanie walorów odżywczych wybranych artykułów żywnościowych konwencjonalnych i ekologicznych
Metody nauczaniaM-2Prezentacje metod i wyników oceny wskaźników jakościowych produktów roślinnych
M-1Wykład informacyjny
M-3Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: test z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny z ćwiczeń
S-3Ocena formująca: ocena wypowiedzi ustnych i wykonania poleconych zadań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie wykazuje świadomości odpowiedzialności za właściwy przerób surowców roślinnych w uwzględnieniem wysokiej jakości produktów gotowych i dbałości o stan środowiska naturalnego
3,0student wykazuje dostateczną świadomość odpowiedzialności za właściwy przerób surowców roślinnych z uwzględnieniem wysokiej jakości produktów gotowych i dbałości o stan środowiska naturalnego
3,5student wykazuje zadowalającą świadomość odpowiedzialności za wlaściwy przerób surowców roślinnych z uwzględnieniem wysokiej jakości produktów gotowych i dbałości o stan środowiska naturalnego
4,0student wykazuje dobrą świadomość odpowiedzialności za właściwy przerób surowców roślinnych z uwzględnieniem wysokiej jakości produktów gotowych i dbałości o stan środowiska naturalnego
4,5student wykazuje więcej niż dobrą świadomość odpowiedzialności za właściwy przerób surowców roślinnych z uwzględnieniem wysokiej jakości produktów gotowych i dbałości o stan środowiska naturalnego
5,0student wykazuje bardzo dobrą świadomość odpowiedzialności za właściwy przerób suroców roślinnych z uwzględnieniem wysokiej jakości produktów gotowych i dbałości o stan środowiska naturalnego