Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ROL_1A_O03-M_W02 | Student zna najważniejsze ugrupowania integracyjne współczesnego świata |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ROL_1A_W02 | Ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną, społeczną oraz z zakresu zarządzania niezbędną do prowadzenia działalności rolniczej |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_W02 | ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_W09 | zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
---|
InzA_W04 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem wykładów jest zdobycie wiedzy przez studentówdotyczącej tworzenia i funkcjonowania organizacji gospodarczych, przybliżenie mechanizmów społeczno-gospodarczo-politycznych, które wpłynęły na powstanie wybranych najważniejszych organizacji zajmujących się problemami rolnictwa i tworzeniem podstaw międzynarodowej wymiany artykułami rolno-spożywczymi. |
---|
Treści programowe | T-W-9 | Azjatyckie ugrupowania integracyjne. Rozwój rolnictwa i wolnego rynku artykułów rolno-spożywczych w wybranych azjatyckich organizacjach integracyjnych. |
---|
T-W-4 | Wybrane wyspecjalizowane agendy onz zajmujące się rolnictwem i rozwojem obszarów wiejskich
IFAD: Międzynarodowy Fundusz Rozwoju Rolnictwa, UNFPA: Fundusz Ludnościowy Narodów Zjednoczonych (United Nations Population Fund ), WFP: Światowy Program Żywnościowy (World Food Programme ), IDA: Międzynarodowe Stowarzyszenie Rozwoju (International Development Association) |
T-W-5 | Światowa Organizacja Handlu i jej wpływ na funkcjonowanie światowego rynku artykułów rolno-spożywczych |
T-W-3 | System Organizacji Narodów Zjednoczonych i jego rola w rozwiązywaniu problemów współczesnego świata - rola FAO. |
T-W-10 | WYBRANE MIĘDZYNARODOWE ORGANIZACJE ZAJMUJĄCE SIĘ ROLNICTWEM
Międzynarodowa Organizacja Cukru
Międzynarodowa Organizacja Kakao
Międzynarodowa Organizacja Kawy
Międzynarodowa Rada ds. Zbóż
Międzynarodowa Rada Oliwy z Oliwek
Międzynarodowy Komitet Doradczy ds. Bawełny
Międzynarodowa Organizacja Drewna Tropikalnego
Międzynarodowe organizacje Sprawiedliwego Handlu
Agriculture and Rural Cooperation – Centrum Techniczne ds. Współpracy w Dziedzinie Rolnictwa i Obszarów Wiejskich
EIARD: European Initiative for Agricultural Research for Development – Europejska inicjatywa na rzecz rozwoju i badań nad rolnictwem
IFAD: Międzynarodowy Fundusz Rozwoju Rolnictwa
IFAP: International Federation of Agricultural Producers – Międzynarodowe Stowarzyszenie Producentów Rolnych |
T-W-8 | ORGANIZACJE GOSPODARCZE W AFRYCE . Główne problemy państw Afryki – głód, demografia, ekologia, rolnictwo. Rozwój rolnictwa i handlu artykułami rolno-spożyczymi w wybranych organizacjach integracyjnych w Afryce. Wspólnota Gospodarcza Państw Afryki Zachodniej (ECOWAS) Wspólnota Gospodarcza Afryki Zachodnie (CEAO), Handel zagraniczny produktami rolno-spożywczymi krajów Afryki , Przyszłość rolnictwa w Afryce. Rola UE we wspieraniu rozwoju rolnictwa w Afryce |
T-W-2 | Globalne problemy współczesnej gospodarki ze szczególnym uwzglednieniem rolnictwa. |
T-W-7 | Północnoamerykańskie porozumienie o wolnym handlu - nafta
Cele NAFTA. Miejsce rolnictwa w procesie tworzenia strefy wolnego handlu między USA – Kanadą – Meksykiem. |
T-W-6 | Problem rolnictwa i rybołówstwa w polityce UE, Protekcjonizm rolny w EU a WTO |
T-W-1 | Międzynarodowa integracja gospodarcza |
Metody nauczania | M-1 | Wyklad problemowy |
---|
M-2 | Praca w grupach |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Przygotowanie prezentacji |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie zna udrupowań integracyjnych |
3,0 | Student potrafi scharakteryzować w dostateczny sposób wybrane organizacje |
3,5 | Student potrafi scharakteryzować w sposób ponad dostateczny wybrane organizacje |
4,0 | Student dobrze zna organizacje gospodarcze wspólczesnego śiwata |
4,5 | Student w sposób ponad dobry charakteryzuje funkcjonowanie wybranych organizacji |
5,0 | Student doskonale porusza się w zagadnieniach związanych z funkcjonowaniem organizacji gospodarczych na świecie |