Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ROL_1A_C23_U01 | Efektem kształcenia jest umiejetność projektowania procesów technologicznych w produkcji roślinnej. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ROL_1A_U04 | Potrafi zaprojektować technologię produkcji podstawowych roślin rolniczych i ocenić jej uwarunkowania ekonomiczne |
---|
ROL_1A_U05 | Potrafi zaprojektować technologię produkcji wybranych roślin ogrodniczych i ocenić jej uwarunkowania ekonomiczne |
ROL_1A_U08 | Ma podstawowe umiejętności w zakresie eksploatacji pojazdów, maszyn i narzędzi wykorzystywanych w produkcji rolniczej |
ROL_1A_U16 | Stosuje podstawowe technologie informacyjne do pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
---|
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-3 | Umiejętność projektowania technologii produkcji roślinnej w aspekcie wykorzystywanej techniki, a także ekonomicznej oceny produkcji rolniczej. |
---|
C-2 | Umiejętność doboru agregatów do wykonywania zabiegów i czynności w produkcji rolniczej. |
C-1 | Znajomość zasad doboru maszyn, narzędzi i urządzeń technicznych w gospodarstwie. |
Treści programowe | T-W-8 | Rolnictwo precyzyjne. |
---|
T-W-5 | Technologia siewu i sadzenia. |
T-L-3 | Obliczenia kosztów eksploatacji agregatów. Arkusz kalkulacyjny Excel i tabele. |
T-W-7 | Technologia zbioru okopowych. Kinematyka agregatu. |
T-L-8 | Technologia zbioru zielonek Wskaźniki i współczynniki maszyn i narzędzi do zbioru na siano i susz oraz do zbioru kiszonki. |
T-W-2 | Zasady doboru środków transportowych. Koszty eksploatacji sprzętu rolniczego. |
T-L-12 | Projektowanie uprawy roli w wybranych uprawach w produkcji roślinnej. |
T-L-2 | Obliczenia wydajności agregatów i środków transportowych. |
T-L-10 | Technologia zbioru buraków cukrowych. Wskaźniki i współczynniki maszyn do zbioru buraków cukrowych. Wskaźniki i współczynniki maszyn stosowanych do zbioru zbóż i słomy. |
T-L-9 | Technologia zbioru słomy. Wskaźniki i współczynniki maszyn stosowanych do zbioru zbóż i słomy. Wskaźniki i współczynniki maszyn i narzędzi stosowanych do siewu i sadzenia. |
T-W-3 | Zasady planowania parku maszynowego w gospodarstwach rolnych. Zespołowe formy użytkowania maszyn rolniczych. |
T-L-7 | Technologia upraw międzyrzędowych (mechaniczne zabiegi pielęgnacyjne). Wskaźniki i współczynniki maszyn i narzędzi do mechanicznych zabiegów pielęgnacyjnych. |
T-L-14 | Projektowanie zabiegów pielęgnacyjnych w wybranych uprawach w produkcji roślinnej. |
T-L-13 | Projektowanie nawożenia, siewu i sadzenia w wybranych uprawach w produkcji roślinnej. |
T-W-4 | Technologia uprawy i doprawiania gleby. Wskaźniki i współczynniki narzędzi stosowanych do podstawowej uprawy i doprawiania roli. |
T-L-1 | Podstawy użytkowania agregatów. Założenie do projektu gospodarstwa. |
T-L-4 | Zespołowe farmy użytkowania maszyn i narzędzi rolniczych. Wskaźniki i współczynniki maszyn i narzędzi do uprawy roli. |
T-L-5 | Technologia nawożenie mineralnego i naturalnego. Wskaźniki i współczynniki maszyn i narzędzi do nawożenia nawozami mineralnymi i naturalnymi. |
T-L-6 | Technologia ochrona roślin. Wskaźniki i współczynniki maszyn do chemicznej ochrony roślin. |
T-L-11 | Projekt karty technologicznej i tabel potrzebnych do projektowania gospodarstwa. Arkusz kalkulacyjny Excel i tabele. |
T-L-15 | Zaliczenie projektów. Zaliczenie przedmiotu. |
T-W-6 | Technologia zbioru zbóż. |
Metody nauczania | M-4 | Projekt |
---|
M-3 | Prezentacja. |
M-2 | Metoda praktyczna: pokaz, |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: ocena z ćwiczeń na podstawie zapowiedzianych dwóch kolokwiów. |
---|
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena za prezentację. |
S-1 | Ocena formująca: ocena na podstawie wyników sprawdzianów |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena za projekt. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu. |
3,0 | Student opanował podstawowa wiedze ale ma trudności z zastosowaniem jej w praktyce. |
3,5 | Student opanował podstawowa wiedze i potrafi ja wykorzystać w stopniu zadowalającym. |
4,0 | Student poprawnie potrafi projektować procesy technologiczne w produkcji roślinnej. |
4,5 | Student potrafi projektować procesy technologiczne w produkcji roślinnej w celu uzyskania zamierzonych efektów. |
5,0 | Student potrafi projektować optymalne procesy technologiczne w produkcji roślinnej w celu uzyskania zamierzonych efektów. |