Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ROL_1A_C16_U01 | Potrafi zaprojektować technologię produkcji podstawowych roślin. Ma umiejetności doboru pojazdów i maszyn do określonej technologii. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ROL_1A_U04 | Potrafi zaprojektować technologię produkcji podstawowych roślin rolniczych i ocenić jej uwarunkowania ekonomiczne |
---|
ROL_1A_U07 | Ma umiejętność doboru pojazdów, maszyn i narzędzi do określonej technologii produkcji roślin rolniczych z uwzględnieniem analizy kosztów |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | W wyniku kształcenia student powinien: zapoznać się z budową, działaniem podstawowych maszyn rolniczych, poznać konstrukcję głównych bloków funkcjonalnych maszyn rolniczych, poznać zasady działania organów roboczych powyższych maszyn, zapoznać się z nowymi tendencjami w budowie maszyn rolniczych. |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Agregatownie maszyn. Budowa, zasada działania i regulacje następujących narzędzi i maszyn: pługi, włóki, brony, wały, kultywatory, zespolone agregaty uprawowe, aktywne maszyny uprawowe – brony aktywne i glebogryzarki Rozsiewacze do nawozów, roztrząsacze obornika, przyczepy asenizacyjne. Siewniki zbożowe uniwersalne, siewniki precyzyjne, sadzarki do ziemniaków i rozsad, pielniki i obsypniki, opryskiwacze zaprawiarki do nasion. Kosiarki nożycowe, rotacyjne, zgniatacze pokosów, przetrząsaczo - zgrabiarki, sieczkarnie zbierające przyczepy zbierające. prasy tłokowe i rolujące- budowa, działanie, regulacje. Kombajn zbożowy - budowa, działanie i regulacje. Magazyny zbożowe, czyszczalnie i suszarnie ziarna. Kopaczki i kombajny do zbioru ziemniaków - budowa, działanie i regulacje. Kombajny do zbioru buraków cukrowych - budowa, działanie i regulacje. |
---|
T-L-1 | Pomiar zwięzłości gleby. Wyznaczanie współczynników w równaniu opisującym opór pługa. Wyznaczenie charakterystyki powierzchni roboczej korpusu płużnego. Rozmieszczenie korpusów płużnych na ramie. Rozmieszczenie zębów na ramie brony. Analiza jakości pracy zespołu wysiewającego siewnika uniwersalnego. |
Metody nauczania | M-1 | Wykłady - prezentacje multimedialne
Ćwiczenia – kierowanie i obserwacja wykonywanych zadań przez studentów |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Pozytywna ocena z testu obejmującego tematykę wykładów. Pozytywna ocena z testu obejmującego tematykę ćwiczeń. Zaliczenie sprawozdań z laboratoriów. Obecność i aktywne uczestnictwo w zajęciach. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada wystarczających umiejętności, w odniesieniu do zakresu programu, niezbędnych do uzyskania zaliczenia przedmiotu |
3,0 | Student posiada ograniczone, podstawowe umiejętności w odniesieniu do programu przedmiotu |
3,5 | Student posiada podstawowe umiejętności w odniesieniu do programu przedmiotu |
4,0 | Student opanował dobrze umiejętności w odniesieniu do programu przedmiotu |
4,5 | Student opanował ponad dobrze umiejętności w odniesieniu do programu przedmiotu |
5,0 | Student opanował bardzo dobrze umiejętności w odniesieniu do programu przedmiotu |