Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S3)
Sylabus przedmiotu Regulacja kwitnienia drzew owocowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Regulacja kwitnienia drzew owocowych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Chełpiński <Piotr.Chelpinski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Grzegorz Mikiciuk <Grzegorz.Mikiciuk@zut.edu.pl>, Ireneusz Ochmian <Ireneusz.Ochmian@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość biochemii, genetyki, fizjologii roślin i sadownictwa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z czynnikami wpływającymi na kwitnienie drzew owocowych. |
C-2 | Zapoznanie z metodami regulacji kwitnienia drzew owocowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Czynniki środowiskowe i agrotechniczne wpływajace na kwitnienie i owocowanie drzew. | 6 |
T-K-2 | Fizjologia kwitnienia i dojrzewania owoców. | 4 |
T-K-3 | Ochrona kwiatów przed niekorzystnymi czynnikami abiotycznym. | 4 |
T-K-4 | Przerzedzanie kwiatów i zawiązków owoców. | 4 |
T-K-5 | Efektywność zapylania kwiatów różnych gatunków i odmian drzew owocowych. | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-K-2 | konsultacje | 10 |
A-K-3 | Studiowanie literatury fachowej i przygotowywanie się do zajęć | 20 |
A-K-4 | przygotowywanie się do zaliczenia przedmiotu | 10 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podajace (wykład informacyjny, konwersatoryjny) |
M-2 | Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna zwiazana z wykładem) |
M-3 | Metody eksonujace (ryciny, tabele, zdjęcia) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: kolokwium |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OG_3A_C03-2_W01 Student ma wiedzę o fizjologii kwitnienia i dojrzewania owoców oraz zna czynniki wpływające na te procesy. | OG_3A_W01 | — | C-1 | T-K-5, T-K-1, T-K-2 | M-2, M-3, M-1 | S-1 |
OG_3A_C03-2_W02 Student zna metody regulacji kwitnienia drzew owocowych. | OG_3A_W07 | — | C-2 | T-K-3, T-K-4 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OG_3A_C03-2_U01 Student umie zaplanować program ochrony kwiatów przed niekorzystnymi czynnikami środowiska oraz samodzielnie przeprowadzić przerzedzanie kwiatów i zawiązków owoców. | OG_3A_U02 | — | C-1, C-2 | T-K-4, T-K-3, T-K-1 | M-3, M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OG_3A_C03-2_K01 Ma świadomość potrzeby samokształcenia się i doskonalenia w zakresie produkcji ogrodniczej. | OG_3A_K01 | — | C-1, C-2 | T-K-3, T-K-2, T-K-1, T-K-5, T-K-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_3A_C03-2_W01 Student ma wiedzę o fizjologii kwitnienia i dojrzewania owoców oraz zna czynniki wpływające na te procesy. | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę o fizjologii kwitnienia i dojrzewania owoców oraz o czynnikach wpływających na te procesy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
OG_3A_C03-2_W02 Student zna metody regulacji kwitnienia drzew owocowych. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe metody regulacji kwitnienia drzew owocowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_3A_C03-2_U01 Student umie zaplanować program ochrony kwiatów przed niekorzystnymi czynnikami środowiska oraz samodzielnie przeprowadzić przerzedzanie kwiatów i zawiązków owoców. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu podstawowym posiadł umiejętność planowania ochrony kwiatów przed niekorzystnymi czynnikami środowiska oraz przerzedzania kwiatów i zawiązków owoców. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_3A_C03-2_K01 Ma świadomość potrzeby samokształcenia się i doskonalenia w zakresie produkcji ogrodniczej. | 2,0 | |
3,0 | Student uczestniczy w zajęciach i wykazuje potrzebę samokształcenia się i doskonalenia w zakresie produkcji ogrodniczej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Pieniążek S.A., Sadownictwo, PWRiL, Warszawa, 2004
- Jankiewicz L.S., Lipecki J., Fizjologia roślin sadowniczych strefy umiarkowanej t.1, PWN, Warszawa, 2011
- Jankiewicz L. S., Filek M., Lech W., Fizjologia roślin sadowniczych strefy umiarkowanej t.2, PWN, Warszawa, 2012