Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S2)
specjalność: Rośliny ozdobne i kształtowanie terenów zieleni
Sylabus przedmiotu Integrowana produkcja owoców:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Integrowana produkcja owoców | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Chełpiński <Piotr.Chelpinski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Grzegorz Mikiciuk <Grzegorz.Mikiciuk@zut.edu.pl>, Ireneusz Ochmian <Ireneusz.Ochmian@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu sadownictwa i ochrony środowiska. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z Integrowaną Produkcją Owoców. |
C-2 | Zapoznanie studenta z normami Integrowanej Produkcji Owoców. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Przedplony i stanowisko w IPO. Lustracje sadów i jagodników. Określanie potrzeb nawozowych w IPO. Charakterystyka i stosowanie środków chemicznych w IPO. Biologiczne zwalczanie chorób i szkodników w uprawach sadowniczych. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Schematy działania dla poszczególnych etapów produkcji wybranych roślin sadowniczych. Integrowana ochrona sadów i jagodników przed chorobami i szkodnikami. Dobór odmian poszczególnych gatunków w Integrowanej Produkcji Sadowniczej. Liczby graniczne zawartości składników chemicznych w glebie, liściach i owocach w IPO. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | konsultacje | 7 |
A-A-2 | przygotowanie do zajęć audytoryjnych | 8 |
A-A-3 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | konsultacje | 5 |
A-W-2 | przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 10 |
A-W-3 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające ( wykład informacyjny, konwersatoryjny) |
M-2 | Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem) |
M-3 | Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin) |
M-4 | Metody praktyczne (pokaz) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: sprawdzian |
S-2 | Ocena formująca: rozpoznawanie roślin |
S-3 | Ocena podsumowująca: kolokwium |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_2A_C14_W01 Zna schematy działania i normy IPO. | OG_2A_W03, OG_2A_W07 | R2A_W04, R2A_W05 | InzA2_W02, InzA2_W04 | C-1, C-2 | T-A-1, T-W-1 | M-4, M-1, M-3, M-2 | S-1, S-3 |
OG_2A_C14_W02 Zna odmiany polecane w IPO. | OG_2A_W01, OG_2A_W04 | R2A_W02, R2A_W05, R2A_W06, R2A_W07 | InzA2_W01 | C-1 | T-W-1 | M-1, M-4, M-3, M-2 | S-1, S-2 |
OG_2A_C14_W03 Ma wiedzę dotyczącą zwalczania chorób i szkodników w IPO. | OG_2A_W10 | R2A_W01 | — | C-1 | T-A-1, T-W-1 | M-1, M-2, M-4, M-3 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_2A_C14_U01 Potrafi zaplanować i zorganizować IPO poszczególnych gatunków. | OG_2A_U01, OG_2A_U02, OG_2A_U03, OG_2A_U04 | R2A_U01, R2A_U02, R2A_U03, R2A_U05, R2A_U06, R2A_U07, R2A_U08 | InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U07, InzA2_U08 | C-1 | T-A-1, T-W-1 | M-3, M-4, M-1, M-2 | S-1, S-3 |
OG_2A_C14_U02 Umie dobrać odmiany do IPO. | OG_2A_U02, OG_2A_U03 | R2A_U02, R2A_U05, R2A_U06, R2A_U07, R2A_U08 | InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U05, InzA2_U07, InzA2_U08 | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_2A_C14_K01 Odpowiednio określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu. | OG_2A_K03 | R2A_K05 | InzA2_K01 | C-1, C-2 | T-A-1, T-W-1 | M-2, M-3, M-1, M-4 | S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_2A_C14_W01 Zna schematy działania i normy IPO. | 2,0 | student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym |
3,0 | student w stopniu dostatecznym posiada wiedzę na temat schematu działania i norm IPO | |
3,5 | student jest w stanie określić schemat działania i normy IPO | |
4,0 | student dobrze zna schemat działania i normy IPO | |
4,5 | student samodzielnie ocenia schemat działania i normy IPO | |
5,0 | student bardzo dobrze opanował wiedzę na temat schematu działania i norm IPO | |
OG_2A_C14_W02 Zna odmiany polecane w IPO. | 2,0 | student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu tematyki |
3,0 | student ma podstawową wiedzę na temat odmian polecanych w IPO | |
3,5 | student zna odmiany polecane w IPO | |
4,0 | student opanował wiedzę w stopniu dobrym, potrafi na podstawie opanowanej wiedzy dobrać odmiany polecane w IPO | |
4,5 | student opanował wiedzę dotyczącą tematu zajęć na dobrym poziomie, potrafi samodzielnie dobrać odmiany polecane w IPO | |
5,0 | student bardzo dobrze opanował wiedzę na temat odmian polecanych w IPO oraz w sposób praktyczny potrafi ją wykorzystać | |
OG_2A_C14_W03 Ma wiedzę dotyczącą zwalczania chorób i szkodników w IPO. | 2,0 | student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu tematyki |
3,0 | student zna podstawową tematykę dotyczącą zwalczania chorób i szkodników w IPO | |
3,5 | student opanował wiedzę na temat zwalczania chorób i szkodników w IPO | |
4,0 | student opanował wiedzę dotyczącą tematu zajęć na dobrym poziomie | |
4,5 | student opanował wiedzę na dobrym poziomie, prawidłowo planuje zwalczanie chorób i szkodników w IPO | |
5,0 | student opanował wiedzę na bardzo dobrym poziomie, potrafi samodzielnie planować zwalczanie chorób i szkodników w IPO |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_2A_C14_U01 Potrafi zaplanować i zorganizować IPO poszczególnych gatunków. | 2,0 | student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu tematyki |
3,0 | student opanował umiejętność w stopniu dostatecznym | |
3,5 | student opanował umiejętność w stopniu dostatecznym, potrafi na podstawie opanowanej wiedzy zaplanować i zorganizować IPO dla poszczególnych gatunków | |
4,0 | student opanował umiejętność z zakresu przedmiotu na dobrym poziomie, potrafi samodzielnie zaplanować i zorganizować IPO dla poszczególnych gatunków | |
4,5 | student umiejętnie wykorzystuje w praktyce opanowaną wiedzę z zakresu zaplanowania i zorganizowania IPO dla poszczególnych gatunków | |
5,0 | student w bardzo dobrym stopniu opanował umiejętność zaplanowania i zorganizowania IPO dla poszczególnych gatunków | |
OG_2A_C14_U02 Umie dobrać odmiany do IPO. | 2,0 | student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu tematyki |
3,0 | student opanował umiejętność w stopniu dostatecznym | |
3,5 | student opanował umiejętność w stopniu dostatecznym, umiejętnie dobiera odmiany do IPO | |
4,0 | student opanował umiejętność z zakresu przedmiotu na dobrym poziomie, umiejętnie dobiera odmiany do IPO | |
4,5 | student umiejętnie wykorzystuje w praktyce opanowaną wiedzę z zakresu doboru odmian do IPO | |
5,0 | student w bardzo dobrym stopniu opanował umiejętność doboru odmian do IPO, potrafi samodzielnie ją wykorzystać w praktyce |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_2A_C14_K01 Odpowiednio określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu. | 2,0 | student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym |
3,0 | student jest dostatecznie zorientowany i określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu | |
3,5 | student potrafi określać priorytety służące do realizacji zamierzonego celu | |
4,0 | student opanował wiedzę z zakresu przedmiotu, zna priorytety służące do realizacji zamierzonego celu | |
4,5 | student ma świadomość priorytetów służących do realizacji zamierzonego celu | |
5,0 | student bardzo dobrze jest zorientowany i samodzielnie potrafi określać priorytety służące do realizacji zamierzonego celu |
Literatura podstawowa
- PIENIĄŻEK S.A., Sadownictwo, PWRiL, Warszawa, 2000
- REJMAN A., Pomologia, PWRiL, Warszawa, 1994
- ŻURAWICZ E., Pomologia, PWRiL, Warszawa, 2003
Literatura dodatkowa
- Hasło Ogrodnicze, Sad Nowoczesny, 2012