Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S2)
specjalność: Produkcja owoców, warzyw i ziół

Sylabus przedmiotu Język angielski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język angielski
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Nowosad <Agnieszka.Nowosad@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Sylwia Zawadzka <Sylwia.Zawadzka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK2 45 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku.
C-3Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
C-4Wykorzystanie języka obcego jako narzędzia poznania.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Skład gleby i jej rodzaje. Nawożenie6
T-LK-2Budowa roślin i ich rozmnażanie.6
T-LK-3Drenaż i systemy nawadniania.3
T-LK-4Walka z chwastami i chorobami roślin.3
T-LK-5Artykuł.( Problem ginących pszczół)3
T-LK-6Rośliny żyjące w zgodzie i wspomagająca rola ziół3
T-LK-7Sprzęt ogrodniczy.3
T-LK-8Uprawy szklarniowe.3
T-LK-9Drzewa, żywopłoty i trawniki.3
T-LK-10Ogrody kwiatowe. Ogrody wodne.3
T-LK-11Uprawa drzew i krzewów owocowych.3
T-LK-12Uprawa warzyw.3
T-LK-13Wystawa kwiatowa- Chelsea Flower Show3
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne45
A-LK-2Przygotowanie do zajęć30
A-LK-3Udział w konsultacjach5
A-LK-4Przygotowanie do egzaminu8
A-LK-5Egzamin2
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5rozwiązywanie problemów
M-6praca z tekstem
M-7słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
S-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_2A_A03-A_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
C-1T-LK-3, T-LK-8, T-LK-5, T-LK-11, T-LK-7, T-LK-4, T-LK-2, T-LK-1, T-LK-6, T-LK-9, T-LK-10M-1, M-2, M-3, M-6S-1, S-2, S-3, S-4
OG_2A_A03-A_W02
wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
C-2T-LK-6, T-LK-8, T-LK-2, T-LK-1, T-LK-11, T-LK-10, T-LK-5, T-LK-3, T-LK-7, T-LK-4, T-LK-9M-1, M-2, M-3, M-4, M-6, M-7S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_2A_A03-A_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
OG_2A_U08R2A_U10C-1T-LK-1, T-LK-11, T-LK-6, T-LK-5, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-3, T-LK-9, T-LK-8, T-LK-7, T-LK-10M-1, M-2, M-3, M-4, M-7S-3, S-4
OG_2A_A03-A_U02
potrafi wysłuchać ze zrozumieniem wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością
OG_2A_U08R2A_U10C-2T-LK-9, T-LK-7, T-LK-4, T-LK-8, T-LK-2, T-LK-11, T-LK-5, T-LK-10, T-LK-1, T-LK-6, T-LK-3M-1, M-2, M-3, M-4, M-7S-1, S-3, S-4
OG_2A_A03-A_U03
potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ze swojej specjalności
OG_2A_U08R2A_U10C-3T-LK-6, T-LK-1, T-LK-7, T-LK-3, T-LK-8, T-LK-10, T-LK-2, T-LK-5, T-LK-11, T-LK-9, T-LK-4M-1, M-6S-1, S-4
OG_2A_A03-A_U04
potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
OG_2A_U08R2A_U10C-4T-LK-9, T-LK-11, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-6, T-LK-10, T-LK-2, T-LK-8, T-LK-7, T-LK-4M-2, M-6, M-7S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_2A_A03-A_K01
potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych
OG_2A_K02R2A_K03C-1, C-2, C-3T-LK-2, T-LK-7, T-LK-5, T-LK-10, T-LK-9, T-LK-8, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-1, T-LK-11M-2, M-5S-3
OG_2A_A03-A_K02
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
OG_2A_K01R2A_K01, R2A_K07C-3, C-4T-LK-7, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-4, T-LK-2, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-8, T-LK-1, T-LK-9, T-LK-3M-1, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_2A_A03-A_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
2,0Student nie posiada wiedzy na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5Student posiada więcej niż podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
4,0Student posiada dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
OG_2A_A03-A_W02
wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0Student nie zna wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,0Student zna 60 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,5Student zna 68 % lub więcej wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
4,0Student zna 76 % lub więcej wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
4,5Student zna co najmniej 84 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
5,0Student zna co najmniej 92 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_2A_A03-A_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0Student nie potrafi formułować ustnych wypowiedzi na tematy techniczne.
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5Student potrafi formułować krótkie, przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne.
4,0Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne
4,5Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na różnorodne tematy techniczne.
5,0Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na tematy techniczne
OG_2A_A03-A_U02
potrafi wysłuchać ze zrozumieniem wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością
2,0Student nie rozumie wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
3,0Student rozumie ok. 60 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
3,5Student rozumie ok. 70 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
4,0Student rozumie ok. 80 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
4,5Student rozumie ok. 85 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
5,0Student rozumie ok. 90 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
OG_2A_A03-A_U03
potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ze swojej specjalności
2,0Student nie rozumie czytanych tekstów specjalistycznych.
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5Student rozumie co najmniej 68 % czytanych tekstów specjalistycznych.
4,0Student rozumie co najmniej 76 % czytanych tekstów specjalistycznych.
4,5Student rozumie co najmniej 84 % czytanych tekstów specjalistycznych.
5,0Student rozumie co najmniej 92 % czytanych tekstów specjalistycznych.
OG_2A_A03-A_U04
potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
2,0Student nie umie wyszukiwać potrzebnych informacji.
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5Student poprawnie wyszukuje i rozumie potrzebne informacje.
4,0Student poprawnie wyszukuje, rozumie, a także analizuje potrzebne informacje.
4,5Student potrafi wykorzystywać i analizować wszystkie potrzebne informacje, a także rozumie ich znaczenie dla studiowanego kierunku.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie potrzebne informacje pochodzące z różnych specjalistycznych źródeł, potrafi je porównywać, a także samodzielnie identyfikować je jako właściwe dla studiowanego kierunku.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_2A_A03-A_K01
potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych
2,0Student nie potrafi określić priorytetów służących do realizacji zadania.
3,0Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania.
3,5Student potrafi określić niezbędne priorytety służące do realizacji zadania.
4,0Student potrafi określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
4,5Student potrafi dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
5,0Student potrafi bardzo dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
OG_2A_A03-A_K02
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
2,0Student nie ma świadomości potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,5Student rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,0Student dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,5Student bardzo dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
5,0Student doskonale rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.

Literatura podstawowa

  1. Alan Mountford, English in Agriculture., Oxford University Press, 1977, Seria: English in Focus.
  2. Drugged bees go missing, The Journal of Experimental Biology
  3. Neonicitinoid Pesticide Reduces Bumble Bee Colony Growth and Queen Production, Science vol. 336 .20 April 2012, 2012, vol. 336 .20
  4. Elżbieta Kloc, English for Students of Horticulture autor, Wydawnictwo Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, 2009, ISBN 978-83-60633-28-1 (czytelnia główna ZUT)

Literatura dodatkowa

  1. Holden Rocert and Liversedge Jamie, Construction for Landscape Architecture, Laurence King Publishing, London, 2011, Portfolio skills: Lanscape Architecture
  2. Environmental Protection Magazine (online), 2011, www.eponline.com
  3. 2011, www. gardenvisit.com
  4. Landscape Architecture Magazine, 2011, www.worldlandscapearchitect.com
  5. Archives of Environmental Protection, 2011, www.ipis.zabrze.pl
  6. Agroturism to cutivate new direct sales, The Medowlark Helard, 2012, vol. 3, issuue 8
  7. Biuso Emily, Down on the Farm with Your Sleeves Rolled up, New York Times, 2007, Nov.23,2007, Retrived 2009.07.04
  8. Diaci Jurij, Kerr Gary and O'hara Kevin, Twenty First Century Forestry: integrating ecollogically based uneven-aged sulviculture with increased demands on forests, Forestry, 2011, Vol. 84, Issue 5, p. 463-465, www.forestry.oxfordjournals.org
  9. Słownik Agro-Bio-Techniczny, Polskie Towarzystwo Nauk Agrotechnicznych, Lublin, 1992
  10. Czekierda Krzysztof, Słownik Ochrony Srodowiska i Ochrony Przyrody, Wydawnictwo Ekonomia i Srodowisko, 1996, polsko-angielski (1996) i angielsko-polski (1995)
  11. Lane Sarah, Instant Academic Skills, Cambridge University Press, 2011

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Skład gleby i jej rodzaje. Nawożenie6
T-LK-2Budowa roślin i ich rozmnażanie.6
T-LK-3Drenaż i systemy nawadniania.3
T-LK-4Walka z chwastami i chorobami roślin.3
T-LK-5Artykuł.( Problem ginących pszczół)3
T-LK-6Rośliny żyjące w zgodzie i wspomagająca rola ziół3
T-LK-7Sprzęt ogrodniczy.3
T-LK-8Uprawy szklarniowe.3
T-LK-9Drzewa, żywopłoty i trawniki.3
T-LK-10Ogrody kwiatowe. Ogrody wodne.3
T-LK-11Uprawa drzew i krzewów owocowych.3
T-LK-12Uprawa warzyw.3
T-LK-13Wystawa kwiatowa- Chelsea Flower Show3
45

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne45
A-LK-2Przygotowanie do zajęć30
A-LK-3Udział w konsultacjach5
A-LK-4Przygotowanie do egzaminu8
A-LK-5Egzamin2
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_A03-A_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-3Drenaż i systemy nawadniania.
T-LK-8Uprawy szklarniowe.
T-LK-5Artykuł.( Problem ginących pszczół)
T-LK-11Uprawa drzew i krzewów owocowych.
T-LK-7Sprzęt ogrodniczy.
T-LK-4Walka z chwastami i chorobami roślin.
T-LK-2Budowa roślin i ich rozmnażanie.
T-LK-1Skład gleby i jej rodzaje. Nawożenie
T-LK-6Rośliny żyjące w zgodzie i wspomagająca rola ziół
T-LK-9Drzewa, żywopłoty i trawniki.
T-LK-10Ogrody kwiatowe. Ogrody wodne.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-6praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
S-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5Student posiada więcej niż podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
4,0Student posiada dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_A03-A_W02wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Cel przedmiotuC-2Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku.
Treści programoweT-LK-6Rośliny żyjące w zgodzie i wspomagająca rola ziół
T-LK-8Uprawy szklarniowe.
T-LK-2Budowa roślin i ich rozmnażanie.
T-LK-1Skład gleby i jej rodzaje. Nawożenie
T-LK-11Uprawa drzew i krzewów owocowych.
T-LK-10Ogrody kwiatowe. Ogrody wodne.
T-LK-5Artykuł.( Problem ginących pszczół)
T-LK-3Drenaż i systemy nawadniania.
T-LK-7Sprzęt ogrodniczy.
T-LK-4Walka z chwastami i chorobami roślin.
T-LK-9Drzewa, żywopłoty i trawniki.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-6praca z tekstem
M-7słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
S-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,0Student zna 60 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,5Student zna 68 % lub więcej wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
4,0Student zna 76 % lub więcej wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
4,5Student zna co najmniej 84 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
5,0Student zna co najmniej 92 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_A03-A_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_U08student zna język obcy na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu ogrodnictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-1Skład gleby i jej rodzaje. Nawożenie
T-LK-11Uprawa drzew i krzewów owocowych.
T-LK-6Rośliny żyjące w zgodzie i wspomagająca rola ziół
T-LK-5Artykuł.( Problem ginących pszczół)
T-LK-2Budowa roślin i ich rozmnażanie.
T-LK-4Walka z chwastami i chorobami roślin.
T-LK-3Drenaż i systemy nawadniania.
T-LK-9Drzewa, żywopłoty i trawniki.
T-LK-8Uprawy szklarniowe.
T-LK-7Sprzęt ogrodniczy.
T-LK-10Ogrody kwiatowe. Ogrody wodne.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-7słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi formułować ustnych wypowiedzi na tematy techniczne.
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5Student potrafi formułować krótkie, przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne.
4,0Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne
4,5Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na różnorodne tematy techniczne.
5,0Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na tematy techniczne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_A03-A_U02potrafi wysłuchać ze zrozumieniem wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_U08student zna język obcy na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu ogrodnictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku.
Treści programoweT-LK-9Drzewa, żywopłoty i trawniki.
T-LK-7Sprzęt ogrodniczy.
T-LK-4Walka z chwastami i chorobami roślin.
T-LK-8Uprawy szklarniowe.
T-LK-2Budowa roślin i ich rozmnażanie.
T-LK-11Uprawa drzew i krzewów owocowych.
T-LK-5Artykuł.( Problem ginących pszczół)
T-LK-10Ogrody kwiatowe. Ogrody wodne.
T-LK-1Skład gleby i jej rodzaje. Nawożenie
T-LK-6Rośliny żyjące w zgodzie i wspomagająca rola ziół
T-LK-3Drenaż i systemy nawadniania.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-7słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
3,0Student rozumie ok. 60 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
3,5Student rozumie ok. 70 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
4,0Student rozumie ok. 80 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
4,5Student rozumie ok. 85 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
5,0Student rozumie ok. 90 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_A03-A_U03potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ze swojej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_U08student zna język obcy na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu ogrodnictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-3Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-6Rośliny żyjące w zgodzie i wspomagająca rola ziół
T-LK-1Skład gleby i jej rodzaje. Nawożenie
T-LK-7Sprzęt ogrodniczy.
T-LK-3Drenaż i systemy nawadniania.
T-LK-8Uprawy szklarniowe.
T-LK-10Ogrody kwiatowe. Ogrody wodne.
T-LK-2Budowa roślin i ich rozmnażanie.
T-LK-5Artykuł.( Problem ginących pszczół)
T-LK-11Uprawa drzew i krzewów owocowych.
T-LK-9Drzewa, żywopłoty i trawniki.
T-LK-4Walka z chwastami i chorobami roślin.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-6praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie czytanych tekstów specjalistycznych.
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5Student rozumie co najmniej 68 % czytanych tekstów specjalistycznych.
4,0Student rozumie co najmniej 76 % czytanych tekstów specjalistycznych.
4,5Student rozumie co najmniej 84 % czytanych tekstów specjalistycznych.
5,0Student rozumie co najmniej 92 % czytanych tekstów specjalistycznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_A03-A_U04potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_U08student zna język obcy na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu ogrodnictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-4Wykorzystanie języka obcego jako narzędzia poznania.
Treści programoweT-LK-9Drzewa, żywopłoty i trawniki.
T-LK-11Uprawa drzew i krzewów owocowych.
T-LK-3Drenaż i systemy nawadniania.
T-LK-5Artykuł.( Problem ginących pszczół)
T-LK-1Skład gleby i jej rodzaje. Nawożenie
T-LK-6Rośliny żyjące w zgodzie i wspomagająca rola ziół
T-LK-10Ogrody kwiatowe. Ogrody wodne.
T-LK-2Budowa roślin i ich rozmnażanie.
T-LK-8Uprawy szklarniowe.
T-LK-7Sprzęt ogrodniczy.
T-LK-4Walka z chwastami i chorobami roślin.
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-6praca z tekstem
M-7słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wyszukiwać potrzebnych informacji.
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5Student poprawnie wyszukuje i rozumie potrzebne informacje.
4,0Student poprawnie wyszukuje, rozumie, a także analizuje potrzebne informacje.
4,5Student potrafi wykorzystywać i analizować wszystkie potrzebne informacje, a także rozumie ich znaczenie dla studiowanego kierunku.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie potrzebne informacje pochodzące z różnych specjalistycznych źródeł, potrafi je porównywać, a także samodzielnie identyfikować je jako właściwe dla studiowanego kierunku.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_A03-A_K01potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_K02student wykazuje gotowość do analizy realizowanego zadania pod kątem określenia właściwych priorytetów z uwzględnieniem roli poszczególnych jego wykonawców
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku.
C-3Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-2Budowa roślin i ich rozmnażanie.
T-LK-7Sprzęt ogrodniczy.
T-LK-5Artykuł.( Problem ginących pszczół)
T-LK-10Ogrody kwiatowe. Ogrody wodne.
T-LK-9Drzewa, żywopłoty i trawniki.
T-LK-8Uprawy szklarniowe.
T-LK-3Drenaż i systemy nawadniania.
T-LK-4Walka z chwastami i chorobami roślin.
T-LK-6Rośliny żyjące w zgodzie i wspomagająca rola ziół
T-LK-1Skład gleby i jej rodzaje. Nawożenie
T-LK-11Uprawa drzew i krzewów owocowych.
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-5rozwiązywanie problemów
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi określić priorytetów służących do realizacji zadania.
3,0Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania.
3,5Student potrafi określić niezbędne priorytety służące do realizacji zadania.
4,0Student potrafi określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
4,5Student potrafi dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
5,0Student potrafi bardzo dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_A03-A_K02ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_K01student ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
R2A_K07ma świadomość potrzeby ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Cel przedmiotuC-3Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
C-4Wykorzystanie języka obcego jako narzędzia poznania.
Treści programoweT-LK-7Sprzęt ogrodniczy.
T-LK-10Ogrody kwiatowe. Ogrody wodne.
T-LK-11Uprawa drzew i krzewów owocowych.
T-LK-4Walka z chwastami i chorobami roślin.
T-LK-2Budowa roślin i ich rozmnażanie.
T-LK-5Artykuł.( Problem ginących pszczół)
T-LK-6Rośliny żyjące w zgodzie i wspomagająca rola ziół
T-LK-8Uprawy szklarniowe.
T-LK-1Skład gleby i jej rodzaje. Nawożenie
T-LK-9Drzewa, żywopłoty i trawniki.
T-LK-3Drenaż i systemy nawadniania.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,5Student rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,0Student dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,5Student bardzo dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
5,0Student doskonale rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.