Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Zasady kompozycji i dekorowania wnętrz:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zasady kompozycji i dekorowania wnętrz
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 11 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 10 0,50,33zaliczenie
wykładyW6 20 1,50,67zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza o morfologii, fizjologii i systematyce roślin, znajomość podstawowych gatunków roślin ozdobnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z wartością dekoracyjną kwiatów ciętych i roślin doniczkowych
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi stylami i zasadami kompozycji roślinnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Środki techniczne i materiały dekoracyjne3
T-A-2Dekoracja wnętrz materiałem roślinnym3
T-A-3Zasady projektowania kompozycji roślinnych4
10
wykłady
T-W-1Asortyment roślin stosowanych w dekoracjach roślinnych.5
T-W-2Dzieje dekoracji roślinnych.5
T-W-3Elementy kompozycji roślinnej5
T-W-4Style kompozycji roślinnych5
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w ćwiczeniach10
A-A-2analliza literatury5
15
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach20
A-W-2uczetnictwo w ćwiczeniach10
A-W-3analiza literatury10
A-W-4konsultacje5
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych, utrwalone okazy roślin, próbki materiałów i środków)
M-4Metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia przedmiotowe)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_O06-K_W01
Charakteryzuje wartość dekoracyjną roślin i wymienia style kompozycji roślinnych
OG_1A_W20, OG_1A_W15R1A_W01, R1A_W03, R1A_W04, R1A_W05, R1A_W06, R1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-1, C-2T-W-1, T-W-4M-3, M-2, M-1S-2, S-1
OG_1A_O06-K_W02
Proponuje rodzaj kompozycji do dekoracji wnętrz
OG_1A_W20R1A_W01, R1A_W03, R1A_W04, R1A_W05, R1A_W06InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W05C-1, C-2T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-A-3, T-A-2M-2, M-1, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_O06-K_U01
Umie wykorzystywać rośliny w dekoracji wnętrz
OG_1A_U03R1A_U01, R1A_U02, R1A_U03, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U08C-1, C-2T-W-4, T-A-2M-2, M-3, M-1S-2, S-1
OG_1A_O06-K_U02
Potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych
OG_1A_U03, OG_1A_U08, OG_1A_U09R1A_U01, R1A_U02, R1A_U03, R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07, R1A_U08, R1A_U09InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-2T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-A-2, T-A-3, T-A-1M-4, M-3, M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_O06-K_K01
Ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi
OG_1A_K01, OG_1A_K05R1A_K01, R1A_K02, R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, R1A_K06, R1A_K07, R1A_K08InzA_K01, InzA_K02C-1, C-2T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-A-3, T-A-2M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_O06-K_W01
Charakteryzuje wartość dekoracyjną roślin i wymienia style kompozycji roślinnych
2,0student nie charakteryzuje wartości dekoracyjnej roślin
3,0student charakteryzuje wartość dekoracyjną podstawowych roślin uprawianych na kwiaty cięte
3,5student charakteryzuje wartość dekoracyjną podstawowych roślin uprawianych na kwiaty cięte i zieleń ciętą
4,0student charakteryzuje wartość dekoracyjną podstawowych roślin uprawianych na kwiaty cięte i zieleń ciętą, wymienia podstawowe style kompozycji roślinnych
4,5student charakteryzuje wartość dekoracyjną roślin z wszystkich grup uprawowych i omawia poznane style kompozycji roślinnych
5,0student wnilkiwie charakteryzuje wartość dekoracyjną roślin , porównuje klasyczne oraz współczesne style kompozycji roślinnych
OG_1A_O06-K_W02
Proponuje rodzaj kompozycji do dekoracji wnętrz
2,0student nie ma wiedzy na temat zależności między charakterem kompozycji a rodzajem wnętrza
3,0student ma dostateczną wiedzę na temat zależności między charakterem kompozycji a rodzajem wnętrza
3,5student ma zadawalającą wiedzę na temat zależności między charakterem kompozycji a rodzajem wnętrza
4,0student ma dobrą wiedzę na temat zależności między charakterem kompozycji a rodzajem wnętrza
4,5student ma ponad dobrą wiedzę na temat zależności między charakterem kompozycji a rodzajem wnętrza
5,0student bardzo dobrą wiedzę na temat zależności między charakterem kompozycji a rodzajem wnętrza

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_O06-K_U01
Umie wykorzystywać rośliny w dekoracji wnętrz
2,0student nie umie wykorzystywać roślin ozdobnych w dekoracji wnętrz
3,0student dostatecznie umie wykorzystywać rośliny ozdobne w dekoracji wnętrz
3,5student zadawalająco umie wykorzystywać rośliny ozdobne w dekoracji wnętrz
4,0student dobrze umie wykorzystywać rośliny ozdobne w dekoracji wnętrz
4,5student w stopniu więcej niż dobrym umie wykorzystywać rośliny ozdobne w dekoracji wnętrz
5,0student bardzo dobrze umie wykorzystywać rośliny ozdobne w dekoracji wnętrz
OG_1A_O06-K_U02
Potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych
2,0student nie potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych
3,0student dostatecznie potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych
3,5student zadawalająco potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych
4,0student dobrze potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych
4,5student w stopniu więcej niż dobrym potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych
5,0student bardzo dobrze potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_O06-K_K01
Ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi
2,0student nie ma świadomości samodokształcania się w zakresie wiedzy na temat dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi
3,0student ma małą świadomość i potrzebę samodokształcania się w zakresie wiedzy na temat dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi
3,5student ma dobrą świadomość i potrzebę samodokształcania się w zakresie wiedzy na temat dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi
4,0student ma dużą świadomość i potrzebę dokształcania i samodoskonalenia się w zakresie wiedzy na temat dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi
4,5student ma bardzo dobrą świadomość i zdolność do samodoskonalenia i dokształcania się w zakresie wiedzy na temat dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi, jest wrażliwy na problemy społeczne i chętny do wyrażania opinii
5,0student ma bardzo dobrą świadomość i zdolność do samodoskonalenia i dokształcania się w zakresie wiedzy na temat dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi, jest otwarty na nowości i wiedzę z zakresu dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi

Literatura podstawowa

  1. Łukaszewska A., Skutnik E., Przewodnik florysty, SGGW, Warszawa, 2003
  2. Nizińska A., Bukieciarstwo i dekoracje roślinne, Hortpress, Warszawa, 2004

Literatura dodatkowa

  1. Nizińska A., ABC Florystyki, Hortpress, Warszawa, 2008
  2. branżowe czasopisma, Florum, Bukiety, Nasz dom i ogród – flora, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Środki techniczne i materiały dekoracyjne3
T-A-2Dekoracja wnętrz materiałem roślinnym3
T-A-3Zasady projektowania kompozycji roślinnych4
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Asortyment roślin stosowanych w dekoracjach roślinnych.5
T-W-2Dzieje dekoracji roślinnych.5
T-W-3Elementy kompozycji roślinnej5
T-W-4Style kompozycji roślinnych5
20

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w ćwiczeniach10
A-A-2analliza literatury5
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach20
A-W-2uczetnictwo w ćwiczeniach10
A-W-3analiza literatury10
A-W-4konsultacje5
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_O06-K_W01Charakteryzuje wartość dekoracyjną roślin i wymienia style kompozycji roślinnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_W20student posiada wiedzę związaną z wyborem i wykorzystaniem roślin w kompozycjach służących do dekoracji wnętrz, tarasów, balkonów i werand
OG_1A_W15student posiada wiedzę z zakresu dendrologii i zagospodarowania terenów zieleni niezbędną do ich projektowania i eksploatacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1A_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach
R1A_W07ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wartością dekoracyjną kwiatów ciętych i roślin doniczkowych
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi stylami i zasadami kompozycji roślinnych
Treści programoweT-W-1Asortyment roślin stosowanych w dekoracjach roślinnych.
T-W-4Style kompozycji roślinnych
Metody nauczaniaM-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych, utrwalone okazy roślin, próbki materiałów i środków)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-1Ocena formująca: sprawdzian
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie charakteryzuje wartości dekoracyjnej roślin
3,0student charakteryzuje wartość dekoracyjną podstawowych roślin uprawianych na kwiaty cięte
3,5student charakteryzuje wartość dekoracyjną podstawowych roślin uprawianych na kwiaty cięte i zieleń ciętą
4,0student charakteryzuje wartość dekoracyjną podstawowych roślin uprawianych na kwiaty cięte i zieleń ciętą, wymienia podstawowe style kompozycji roślinnych
4,5student charakteryzuje wartość dekoracyjną roślin z wszystkich grup uprawowych i omawia poznane style kompozycji roślinnych
5,0student wnilkiwie charakteryzuje wartość dekoracyjną roślin , porównuje klasyczne oraz współczesne style kompozycji roślinnych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_O06-K_W02Proponuje rodzaj kompozycji do dekoracji wnętrz
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_W20student posiada wiedzę związaną z wyborem i wykorzystaniem roślin w kompozycjach służących do dekoracji wnętrz, tarasów, balkonów i werand
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1A_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wartością dekoracyjną kwiatów ciętych i roślin doniczkowych
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi stylami i zasadami kompozycji roślinnych
Treści programoweT-W-1Asortyment roślin stosowanych w dekoracjach roślinnych.
T-W-3Elementy kompozycji roślinnej
T-W-4Style kompozycji roślinnych
T-A-3Zasady projektowania kompozycji roślinnych
T-A-2Dekoracja wnętrz materiałem roślinnym
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych, utrwalone okazy roślin, próbki materiałów i środków)
M-4Metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia przedmiotowe)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie ma wiedzy na temat zależności między charakterem kompozycji a rodzajem wnętrza
3,0student ma dostateczną wiedzę na temat zależności między charakterem kompozycji a rodzajem wnętrza
3,5student ma zadawalającą wiedzę na temat zależności między charakterem kompozycji a rodzajem wnętrza
4,0student ma dobrą wiedzę na temat zależności między charakterem kompozycji a rodzajem wnętrza
4,5student ma ponad dobrą wiedzę na temat zależności między charakterem kompozycji a rodzajem wnętrza
5,0student bardzo dobrą wiedzę na temat zależności między charakterem kompozycji a rodzajem wnętrza
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_O06-K_U01Umie wykorzystywać rośliny w dekoracji wnętrz
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_U03student ma umiejętność rozpoznawania drzew, krzewów, bylin i roślin zielnych, ich doboru do siedliska, projektowania powierzchni potrzebnej dla siedliska drzew i krzewów, projektowania, zakładania i pielęgnowania ogrodów przydomowych, wykorzystania roślin do dekoracji wnętrz
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wartością dekoracyjną kwiatów ciętych i roślin doniczkowych
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi stylami i zasadami kompozycji roślinnych
Treści programoweT-W-4Style kompozycji roślinnych
T-A-2Dekoracja wnętrz materiałem roślinnym
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych, utrwalone okazy roślin, próbki materiałów i środków)
M-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-1Ocena formująca: sprawdzian
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie umie wykorzystywać roślin ozdobnych w dekoracji wnętrz
3,0student dostatecznie umie wykorzystywać rośliny ozdobne w dekoracji wnętrz
3,5student zadawalająco umie wykorzystywać rośliny ozdobne w dekoracji wnętrz
4,0student dobrze umie wykorzystywać rośliny ozdobne w dekoracji wnętrz
4,5student w stopniu więcej niż dobrym umie wykorzystywać rośliny ozdobne w dekoracji wnętrz
5,0student bardzo dobrze umie wykorzystywać rośliny ozdobne w dekoracji wnętrz
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_O06-K_U02Potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_U03student ma umiejętność rozpoznawania drzew, krzewów, bylin i roślin zielnych, ich doboru do siedliska, projektowania powierzchni potrzebnej dla siedliska drzew i krzewów, projektowania, zakładania i pielęgnowania ogrodów przydomowych, wykorzystania roślin do dekoracji wnętrz
OG_1A_U08student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego ogrodnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
OG_1A_U09student posiada umiejętność przygotowania prac projektowych, sprawozdań, raportów oraz wystąpień ustnych z zakresu ogrodnictwa z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także innych źródeł w celu precyzyjnego porozumienia się z instytucjami, producentami, odbiorcami związanymi z produkcją ogrodniczą
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
R1A_U08posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1A_U09posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wartością dekoracyjną kwiatów ciętych i roślin doniczkowych
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi stylami i zasadami kompozycji roślinnych
Treści programoweT-W-2Dzieje dekoracji roślinnych.
T-W-1Asortyment roślin stosowanych w dekoracjach roślinnych.
T-W-3Elementy kompozycji roślinnej
T-W-4Style kompozycji roślinnych
T-A-2Dekoracja wnętrz materiałem roślinnym
T-A-3Zasady projektowania kompozycji roślinnych
T-A-1Środki techniczne i materiały dekoracyjne
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia przedmiotowe)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych, utrwalone okazy roślin, próbki materiałów i środków)
M-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych
3,0student dostatecznie potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych
3,5student zadawalająco potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych
4,0student dobrze potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych
4,5student w stopniu więcej niż dobrym potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych
5,0student bardzo dobrze potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_O06-K_K01Ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_K01student ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów
OG_1A_K05student potrafi pracować w zespole w charakterze osoby odpowiedzialnej za końcowy wynik pracy oraz jako wykonawca części powierzonego zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wartością dekoracyjną kwiatów ciętych i roślin doniczkowych
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi stylami i zasadami kompozycji roślinnych
Treści programoweT-W-1Asortyment roślin stosowanych w dekoracjach roślinnych.
T-W-3Elementy kompozycji roślinnej
T-W-4Style kompozycji roślinnych
T-W-2Dzieje dekoracji roślinnych.
T-A-3Zasady projektowania kompozycji roślinnych
T-A-2Dekoracja wnętrz materiałem roślinnym
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie ma świadomości samodokształcania się w zakresie wiedzy na temat dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi
3,0student ma małą świadomość i potrzebę samodokształcania się w zakresie wiedzy na temat dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi
3,5student ma dobrą świadomość i potrzebę samodokształcania się w zakresie wiedzy na temat dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi
4,0student ma dużą świadomość i potrzebę dokształcania i samodoskonalenia się w zakresie wiedzy na temat dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi
4,5student ma bardzo dobrą świadomość i zdolność do samodoskonalenia i dokształcania się w zakresie wiedzy na temat dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi, jest wrażliwy na problemy społeczne i chętny do wyrażania opinii
5,0student ma bardzo dobrą świadomość i zdolność do samodoskonalenia i dokształcania się w zakresie wiedzy na temat dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi, jest otwarty na nowości i wiedzę z zakresu dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi