Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OG_1A_O07-R2_U02 | Umie zaprojektować prosty ogród do zajęć terapii ogrodniczej |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OG_1A_U03 | student ma umiejętność rozpoznawania drzew, krzewów, bylin i roślin zielnych, ich doboru do siedliska, projektowania powierzchni potrzebnej dla siedliska drzew i krzewów, projektowania, zakładania i pielęgnowania ogrodów przydomowych, wykorzystania roślin do dekoracji wnętrz |
---|
OG_1A_U05 | student potrafi ocenić i dobrać stanowisko pod uprawę roślin ogrodniczych dokonując analizy czynników środowiskowych wpływających na rozwój roślin |
OG_1A_U08 | student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego ogrodnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R1A_U08 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
R1A_U09 | posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Przygotowanie studenta do samodzielnego opracowania prostego programu terapii ogrodniczej dla różnych grup pacjentów, a także opracowania projektu koncepcyjnego ogrodu do prowadzenia zajęć |
---|
C-1 | Uzyskanie podstawowej wiedzy na temat znaczenia terapii ogrodniczej i możliwości jej stosowania |
Treści programowe | T-W-2 | Terapia ogrodnicza - pojecie, zakres, grupy pacjentów. Ośrodki terapii ogrodniczej w Polsce i na świecie |
---|
T-W-3 | Przystosowanie ogrodu, gospodarstwa lub ośrodka terapeutycznego do prowadzenia zajęć z terapii ogrodniczej |
T-W-1 | Terapia ogrodnicza - terapia bierna i czynna. Rola zmysłów w terapii ogrodniczej. |
T-A-1 | Programy terapii ogrodniczej dla różnych grup pacjentów |
Metody nauczania | M-1 | metody podające (wykład informacyjny) |
---|
M-3 | metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczne związana z wykładem) |
M-2 | metody problemowe (wykład konwersatoryjny) |
M-4 | metody eksponujące (film, ryciny, tablice, zdjecia, kolekcje roślin ozdobnych) |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: ocena projektu |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | student nie umie zaprojektować prostego ogrodu do celów terapii ogrodniczej |
3,0 | student umie zaprojektować prosty ogród do celów terapii ogrodniczej |
3,5 | student umie zaprojektować prosty, tematyczny ogród do celów terapii ogrodniczej |
4,0 | student umie zaprojektować prosty, tematyczny ogród do zajęć terapii ogrodniczej wykorzystując proponowane materiały i narzędzia |
4,5 | student umie projektować ogrody tematyczne wykorzystując proponowane materiały i narzędzia oraz uzasadnić założenia projektu |
5,0 | student ma wszechstronne umiejętności projektowania ogrodów dla potrzeb terapii ogrodniczej wykorzystujac różnorodne narzędzia i wprowadzając autorskie rozwiązania |