Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OG_1A_C04_W07 | Definiuje poprawnie aspekty środowiskowe, stosowania techniki rolniczej oraz ekonomiczne funkcjonowania gospodarstwa rolniczego/ogrodniczego. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OG_1A_W07 | student zna metody analizy ekonomicznej, organizacji i zarządzania jakością, prowadzenia działalności gospodarczej oraz zasady funkcjonowania rynku produktów ogrodniczych |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_W02 | ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_W03 | ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1A_W04 | ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1A_W05 | wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka |
R1A_W07 | ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich |
R1A_W09 | zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
---|
InzA_W04 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
Cel przedmiotu | C-1 | Umiejętność oceny stanu gospodarstwa rolniczego/ogrodniczego. |
---|
C-2 | Umiejętność zastosowania wiedzy do projektowania rozwoju gospodarstwa rolniczego/ogrodniczego. |
Treści programowe | T-A-1 | Planowanie produkcji rolniczej i ogrodniczej. Dochody w rolnictwie. |
---|
T-A-2 | Metody obliczania jednostkowych kosztów produkcji rolniczej i ogrodniczej. Kalkulacje rolnicze i ogrodnicze. |
T-A-3 | Bilans gospodarstwa rolnego i ogrodniczego. Grupy producenckie. |
T-A-4 | Marketing w działalności rolniczej i ogrodniczej. Analiza rynków rolnych i ogrodniczych. |
T-A-5 | Wielkość ekonomiczna gospodarstwa rolniczego i ogrodniczego. Koszty eksploatacji maszyn w rolnictwie. |
T-A-6 | Wytyczne projektowania wybranej działalności gospodarczej w obszarze produkcji rolniczej i ogrodniczej. |
T-W-1 | Pojęcie i organizacja agrobiznesu. Organizacja usług produkcyjnych w rolnictwie/ogrodnictwie. Struktura agrobiznesu- zaopatrzenie, rolnictwo, przetwórstwo, obrót. |
T-W-2 | Czynniki wytwórcze i zasoby - ziemia, praca, kapitał, przedsiębiorczość. Podmioty - gospodarstwo rolne, gospodarstwo ogrodnicze, techniczne przedsiebiorstwo usługowe. Organizacja gospodarstwa rolnego, ogrodniczego, agrofirmy. |
T-W-3 | Projektowanie procesów w produkcji rolniczej. Projektowanie procesów w produkcji ogrodniczej. Projektowanie usług dla produkcji rolniczej, ogrodniczej. |
T-W-4 | Analiza przepływu od produkcji surowców do konsumenta. Czynniki ekonomiczne rozwoju produkcji rolniczej/ogrodniczej. |
T-W-5 | Planowanie inwestycji mechanizacyjnych w gospodarstwie rolnym. Planowanie inwestycji w infrastrukturę w gospodarstwie rolnym/ogrodniczym |
T-W-6 | Innowacje jako funkcja rozwoju gospodarstwa rolnego (ogrodniczego). Elementy biznes planu. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Dyskusja dydaktyczna/panelowa. |
M-3 | Metoda projektów. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie pisemne pierwszej części wykładów. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne drugiej części wykładów. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena za projekt. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi wykorzystać podstawowej wiedzy do omówienia postawionego zadania. |
3,0 | Student poprawnie wykorzystuje tylko część wiedzy do omówienia postawionego zadania. |
3,5 | Student poprawnie wykorzystuje pełną wiedzę w przedmiocie do omówienia postawionego zdania. |
4,0 | Student posługując się pełną wiedzą w przedmiocie potrafi również dokonywać analizy porównawczej. |
4,5 | Student posiada pełną wiedzę w przedmiocie, stosuje analizę porównawczą oraz identyfikuje poprawnie narzędzia do rozwiązywania postawionego problemu. |
5,0 | Student posiada pełną wiedzę w przedmiocie, stosuje analizę porównawczą, identyfikuje narzędzia do rozwiązania problemu oraz posługuje się aparatem do wnioskowania. |