Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ochrona środowiska (S1)
Sylabus przedmiotu Prawo w ochronie środowiska:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ochrona środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Prawo w ochronie środowiska | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekologii, Ochrony i Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Kiepas-Kokot <Anna.Kiepas-Kokot@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elżbieta Dusza-Zwolińska <Elzbieta.Dusza@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | student powinien posiadać podstawowa wiedzę w zakresie proawoznawstwa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studentów z zasadmi prawa ochrony środowiska |
C-2 | ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie poszukiwania rozwiązań proawnych dla zidentyfikowanych problemów środowiskowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Wyszukiwanie rozwiązań wyranych sytuacji prolemowych identyfikowanych w środowisku, w oparciu o przepisy prawne | 10 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Kształtowanie się i stan aktualny podstawowych przepisów z zakresu proawa ochrony środowiska | 4 |
T-W-2 | wybrane szczególne problemy środodowiskowe w kontekście regulacji prawnej | 6 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | czytanie wskazanej literatury | 5 |
A-A-2 | przygotowanie do zajęć audytoryjnych | 10 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 10 |
A-W-2 | czytanie wskazanej literatury | 5 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena oparta o wyniki samodzielnej pracy studentów na podstawie rozwiązywania konkretnych problemów środowiskowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena oparta o test wiedzy wykładowej obejmujący zagadnienia prawne ochrony środowiska |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OS_1A_D12_W01 Student zna odstawowe definicje i reglacje prawne prawne z zakresu ochrony środowiska | OS_1A_W04, OS_1A_W12 | R1A_W02 | InzA_W03 | C-2 | T-W-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OS_1A_D12_U01 Student potrafi zidentyfikować kontekst prawny zjawisk wpływających na jakość środowiska | OS_1A_U06 | R1A_U05 | InzA_U06, InzA_U07 | C-2 | T-A-1, T-W-2 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OS_1A_D12_K01 Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące rozwiązaniu problemów środwiskowych w kontekście prawnym i potrafi rozwiązać zidentyfikowane problemy środowiskowe w oparciu i obowiazujące przepisy prawa | OS_1A_K03, OS_1A_K07 | R1A_K03, R1A_K08 | InzA_K02 | C-2 | T-W-2, T-A-1 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_1A_D12_W01 Student zna odstawowe definicje i reglacje prawne prawne z zakresu ochrony środowiska | 2,0 | student nie zna podstawowych definicji i regulacji prawnych |
3,0 | student zna kilka podstawowych definicji i regulacji prawnych | |
3,5 | student ma podstawowe umiejętności w definiowaniu podstawowych definicji i regulacji prawnych | |
4,0 | student ma dobrze ugruntowaną umiejętność w definiowaniu pojęć prawnych i wskazywaniu odpowiednich regulacji | |
4,5 | student biegle posługuje się pojęciami prawnymi i regulacjami | |
5,0 | student świetnie radzi sobie ze znajomością pojęć i regulacji prawnych z zakresu ochrony środowiska |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_1A_D12_U01 Student potrafi zidentyfikować kontekst prawny zjawisk wpływających na jakość środowiska | 2,0 | student nie potrafi zdefiniować kontekstu prawnego zjawisk wpływających na jakość środowiska |
3,0 | student potrafi zdefiniować kontekst prawny zjawisk tylko z pomocą nauczyciela | |
3,5 | student potrafi zdefiniować kontekst prawny zjawisk przy ograniczonej pomocy nauczyciela | |
4,0 | student samodzielnie potrafi zdefiniować kontekst prawny podstawowych zjawisk wpływających na jakość środowiska | |
4,5 | student ma szerokie pojęcie o definiowaniu kontekstu prawnego podstawowych zjawisk wpływających na jakość środowiska | |
5,0 | student samodzielnie i kreatywnie definiuje kontekst prawny podstawowych zjawisk wpływających na jakość środowiska |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_1A_D12_K01 Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące rozwiązaniu problemów środwiskowych w kontekście prawnym i potrafi rozwiązać zidentyfikowane problemy środowiskowe w oparciu i obowiazujące przepisy prawa | 2,0 | student nie potrafi określać priorytetów i rozwiązywać problemów środowiskowych |
3,0 | student potrafi określać priorytety i rozwiązywać problemy środowiskowe tylko z pomocą nauczyciela | |
3,5 | student potrafi określać priorytety i rozwiązywać problemy środowiskowe przy ograniczonej pomocy nauczyciela | |
4,0 | student potrafi samodzielnie wskazać priorytety i rozwiązywać podstawowe problemy środowiskowe | |
4,5 | student dobrze sobie radzi z samodzielnym wskazywaniem priorytetów i rozwiązywaniem problemów środowiskowych | |
5,0 | student posługuje się biegłą umiejętnością wskazywania priorytetów i rozwiązywaniem problemów środowiskowych |
Literatura podstawowa
- Bar M., i in., Leksykon prawa ochrony środowiska, Lex, Warszawa, 2012
- Radecki W., Instytucje prawa ochrony środowiska, Difin, Warszawa, 2010