Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OS_1A_C10_U01 | Inwentaryzuje i waloryluje zasoby przyrody. Potrafi wyszukać, przeanalizować i wykorzystac potrzebne informacje z zakresu ekologii wód oraz stosuje włąściwe metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OS_1A_U01 | Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł. Potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich, posiada umiejętność stosowania metod analitycznych, symulacyjnych oraz eksperymentalnych. |
---|
OS_1A_U08 | Inwentaryzuje i waloryzuje zasoby przyrody. Zna i potrafi sporządzać bilanse związane z prawidłowym funkcjonowaniem ekosystemów. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R1A_U09 | posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zaznajomienie studentów z przedmiotem zainteresowań i metodami badań stosowanymi w ekologii wód. |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Organizmy wskaźnikowe jakości wód; saprobowość i troficzność. Obliczeni wskaźnika saprobiontowego. Stopnie troficzności wód. |
---|
T-A-2 | Ekologiczny podział roślin wodnych: amfifity, helofity (oczerety, szuwary), nimfeidy, elodeidy, isoetidy. |
T-A-3 | Wpływ organizmów wodnych na elementy abiotyczne. Biologiczne i ekologiczne skutki oddziaływania pływów. Hydrologiczne i biologiczne znaczenie prądów powierzchniowych. |
T-A-4 | Znaczenie ekotonów w funkcjonowaniu ekosystemów wodnych. Wpływ gospodarki zarybieniowej na ekosystemy wodne. Konsekwencje przyrodnicze przegradzania rzek, wpływ elektrowni wodnych na ekosystemy wodne, |
T-A-5 | Zagrożenia spowodowane eksploatacja kopalin dla środowiska morskiego |
T-W-4 | Typy wód śródlądowych (lotyczne, lenityczne) oraz morskich. Klasyfikacja i typy troficzne, miktyczne, genetyczne i morfologiczne jezior. Strefy ekologiczne w jeziorach, rzekach i morzach. |
T-W-5 | Formacje ekologiczne hydrobiontów: bioseston, bentos, peryfiton, nekton, nektobentos, neuston, pleuston i ich znaczenie w ekosystemie. |
T-W-6 | Odżywianie się organizmów wodnych. Produkcja biomasy pierwotnej i wtórnej w wodzie. Łańcuchy i sieci troficzne w ekosystemach wodnych. |
T-W-9 | Główne zagrożenia dla funkcjonowania ekosystemów wodnych. |
Metody nauczania | M-4 | Dyskusja dydaktyczna |
---|
M-5 | Metoda projektów |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Aktywność Studenta na zajęciach |
---|
S-3 | Ocena formująca: Ocena okresowych osiągnięć Studenta |
S-4 | Ocena podsumowująca: ocena podsumowująca poprzez sprawdzenie wiedzy objętej treściami wykładowymi i ćwiczeniowymi |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie inwentaryzuje i waloryluje zasobów przyrody. Nie potrafi wyszukać, przeanalizować i wykorzystac potrzebnych informacjeiz zakresu ekologii wód oraz nie umie zastosować właściwych metod analitycznych, symulacyjnych i eksperymentalnych. |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym inwentaryzuje i waloryluje zasoby przyrody. Wyszukuje, analizuje i wykorzystuje potrzebne informacje z zakresu ekologii wód po podaniu przez nauczyciela wskazówek. Potrafi wymienić metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne stosowane w ekologii wód. |
3,5 | Student w stopniu ponad dostatecznym inwentaryzuje i waloryluje zasoby przyrody pod kierunkiem nauczyciela. Wyszukuje, analizuje i wykorzystuje potrzebne informacje z zakresu ekologii wód po podaniu przez nauczyciela wskazówek. Potrafi wymienić metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne stosowane w ekologii wód. |
4,0 | Student potrafi wyszukać, przeanalizować i wykorzystac potrzebne informacje z zakresu ekologii wód w stopniu dobrym. Potrafi wymienić i zcharakteryzować metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne stosowane w ekologii wód. Inwentaryzuje i waloryluje zasoby przyrody. |
4,5 | Student potrafi wyszukać, przeanalizować i wykorzystac potrzebne informacje z zakresu ekologii wód w stopniu ponad dobrym. Stosuje właściwe metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne w analizie danych. Inwentaryzuje i waloryluje zasoby przyrody. |
5,0 | Student samodzielnie inwentaryzuje i waloryluje zasoby przyrody. Potrafi wyszukać, przeanalizować i wykorzystac potrzebne informacje z zakresu ekologii wód oraz stosuje włąściwe metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne. |