Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ochrona i kształtowanie środowiska (S3)

Sylabus przedmiotu Chemia żywności:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ochrona i kształtowanie środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Chemia żywności
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Chemii, Mikrobiologii i Biotechnologii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Grażyna Jurgiel-Małecka <Grazyna.Jurgiel-Malecka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 2,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstawowych zagadnień z chemii nieorganicznej i organicznej.
W-2Umiejętność wykonywania prostych obliczeń chemicznych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z właściwościami i znaczeniem podstawowych składników żywności.
C-2Zapoznanie studentów z przemianami chemicznymi zachodzącymi podczas składowania i przetwarzania produktów żywnościowych.
C-3Poznanie wpływu reakcji zachodzących podczas przechowywania i przetwarzania żywności na jej wartość odżywczą.
C-4Przygotowanie studentów do samodzielnego podejmowania decyzji w procesach przechowywania i przetwarzania żywności oraz przewidywania skutków podjętych działań na jakość i wartość odżywczą żywności.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Główne składniki żywności, ich budowa i znaczenie w żywieniu człowieka. Makro- i mikroelementy. Równowaga kwasowo-zasadowa. Obliczanie zapotrzebowania na składniki pokarmowe. Propozycje jadłospisu.2
T-A-2Woda, właściwości fizyczne i chemiczne, metody określania jej zawartości, zawartość wody a trwałość żywności. Obliczanie zawartości wody w produktach żywnościowych.2
T-A-3Białka: budowa chemiczna, ważniejsze aminokwasy, punkt izoelektryczny, denaturacja, chemiczne przemiany białek, struktura i właściwości białek różnych artykułów żywnościowych, interakcje białek z innymi składnikami w warunkach przechowywania i przetwarzania żywności. Niebiałkowe związki azotowe występujące w żywności: wolne aminokwasy, aminy i ich pochodne. Rozwiązywanie zadań.3
T-A-4Cukry: mono-, oligo-, i polisacharydy, właściwości fizyczne i chemiczne. Przemiany cukrów w żywności wskutek działania enzymów oraz czynników fizycznych i chemicznych – karmelizacja, brązowienie enzymatyczne . Reakcje cukrów z innymi składnikami żywności – reakcja Maillarda. Rozwiązywanie zadań.2
T-A-5Lipidy: podział, zależność pomiędzy budową a własnościami chemicznymi i fizycznymi, reakcje chemiczne lipidów –uwodornienie, przeestryfikowanie, utlenienie, aotooksydacja - reakcje lipidów zachodzące pod wpływem enzymów, reakcje lipidów z innymi składnikami żywności. Rozwiązywanie zadań.2
T-A-6Witaminy: klasyfikacja, budowa chemiczna i funkcje biologiczne, występowanie w przyrodzie, zawartość witamin w owocach, warzywach i ziołach, przemiany witamin podczas przechowywania i przetwarzania żywności. Inne naturalne składniki żywności: barwniki, substancje zapachowe, związki prozdrowotne. Obliczanie dziennego spożycia owoców i warzyw.4
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach.15
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń.15
A-A-3Udział w konsultacjach.5
A-A-4Czytanie wskazanej literatury.10
A-A-5Samodzielne wykonywanie zadań kontrolnych.15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny i problemowy z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych.
M-2Metody problemowe (rozwiązywanie zadań wspólnie z nauczycielem prowadzącym, omawianie wyników, dyskusje).
M-3Metody praktyczne (samodzielne wykonanie zadań kontrolnych).

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Rozwiązywanie przez studentów zadań na ćwiczeniach połączone z dyskusją.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie testu obejmującego zagadnienia teoretyczne i praktyczne.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OS_3A_B03_W01
Ma specjalistyczną wiedzę z zakresu chemii żywności pozwalającą na interpretację procesów chemicznych zachodzących przy przechowywaniu i przetwarzaniu żywności. Zna metody zapobiegania pogarszaniu się jakości żywności podczas jej przechowywania lub przetwarzania.
OS_3A_W01, OS_3A_W05C-1, C-2, C-3, C-4T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OS_3A_B03_U01
Posiada umiejętność oceny jakości żywności. Potrafi wykorzystać przy ocenie jakości żywności poznane reakcje i obliczenia chemiczne. Zna metody zapobiegania niepożądanym procesom zachodzącym w żywności podczas jej przechowywania i przetwarzania. Wykorzystując zdobytą wiedzę potrafi rozwiązywać problemy występujące przy przechowywaniu i przetwarzaniu produktów żywnościowych.
OS_3A_U02C-1, C-2, C-3, C-4T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OS_3A_B03_K01
Ma szeroko pojętą świadomość odpowiedzialności etycznej i zawodowej za produkcję zdrowej żywności i utrzymanie jej wysokiej jakości w procesach przechowywania i przetwarzania.
OS_3A_K02C-4T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6M-1, M-2, M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OS_3A_B03_W01
Ma specjalistyczną wiedzę z zakresu chemii żywności pozwalającą na interpretację procesów chemicznych zachodzących przy przechowywaniu i przetwarzaniu żywności. Zna metody zapobiegania pogarszaniu się jakości żywności podczas jej przechowywania lub przetwarzania.
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu chemii żywności. Potrafi wymienić i ogólnie opisać procesy występujące przy przechowywaniu i przetwarzaniu żywności. Zna podstawowe sposoby zapobiegania pogarszaniu się jakości żywności podczas jej przechowywania lub przetwarzania.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OS_3A_B03_U01
Posiada umiejętność oceny jakości żywności. Potrafi wykorzystać przy ocenie jakości żywności poznane reakcje i obliczenia chemiczne. Zna metody zapobiegania niepożądanym procesom zachodzącym w żywności podczas jej przechowywania i przetwarzania. Wykorzystując zdobytą wiedzę potrafi rozwiązywać problemy występujące przy przechowywaniu i przetwarzaniu produktów żywnościowych.
2,0
3,0Umie ocenić jakość żywności, wie jakie oznaczenia chemiczne należy wykonać przy ocenie jakości żywności oraz jakie metody zastosować, aby zapobiec niekorzystnym zmianom zachodzącym w żywności podczas jej przechowywania i przetwarzania.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OS_3A_B03_K01
Ma szeroko pojętą świadomość odpowiedzialności etycznej i zawodowej za produkcję zdrowej żywności i utrzymanie jej wysokiej jakości w procesach przechowywania i przetwarzania.
2,0
3,0Student ma ogólną świadomość odpowiedzialności zawodowej i etycznej za produkcję zdrowej żywności i utrzymanie jej wysokiej jakości w procesach przechowywania i przetwarzania.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Praca zbiorowa, red. Z.E. Sikorski, Chemia żywności. Składniki żywności. Tom 1, WNT, Warszawa, 2007, Wydanie V
  2. Praca zbiorowa, red. Z.E. Sikorski, Chemia żywności. Sacharydy, lipidy i białka. Tom 2, WNT, Warszawa, 2007, Wydanie V

Literatura dodatkowa

  1. Praca zbiorowa, red. E. Kołakowski, W. Bednarski i S. Bielecki, Enzymatyczna modyfikacja składników żywności., Wydawnictwo Akademii Rolniczej, Szczecin, 2005

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Główne składniki żywności, ich budowa i znaczenie w żywieniu człowieka. Makro- i mikroelementy. Równowaga kwasowo-zasadowa. Obliczanie zapotrzebowania na składniki pokarmowe. Propozycje jadłospisu.2
T-A-2Woda, właściwości fizyczne i chemiczne, metody określania jej zawartości, zawartość wody a trwałość żywności. Obliczanie zawartości wody w produktach żywnościowych.2
T-A-3Białka: budowa chemiczna, ważniejsze aminokwasy, punkt izoelektryczny, denaturacja, chemiczne przemiany białek, struktura i właściwości białek różnych artykułów żywnościowych, interakcje białek z innymi składnikami w warunkach przechowywania i przetwarzania żywności. Niebiałkowe związki azotowe występujące w żywności: wolne aminokwasy, aminy i ich pochodne. Rozwiązywanie zadań.3
T-A-4Cukry: mono-, oligo-, i polisacharydy, właściwości fizyczne i chemiczne. Przemiany cukrów w żywności wskutek działania enzymów oraz czynników fizycznych i chemicznych – karmelizacja, brązowienie enzymatyczne . Reakcje cukrów z innymi składnikami żywności – reakcja Maillarda. Rozwiązywanie zadań.2
T-A-5Lipidy: podział, zależność pomiędzy budową a własnościami chemicznymi i fizycznymi, reakcje chemiczne lipidów –uwodornienie, przeestryfikowanie, utlenienie, aotooksydacja - reakcje lipidów zachodzące pod wpływem enzymów, reakcje lipidów z innymi składnikami żywności. Rozwiązywanie zadań.2
T-A-6Witaminy: klasyfikacja, budowa chemiczna i funkcje biologiczne, występowanie w przyrodzie, zawartość witamin w owocach, warzywach i ziołach, przemiany witamin podczas przechowywania i przetwarzania żywności. Inne naturalne składniki żywności: barwniki, substancje zapachowe, związki prozdrowotne. Obliczanie dziennego spożycia owoców i warzyw.4
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach.15
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń.15
A-A-3Udział w konsultacjach.5
A-A-4Czytanie wskazanej literatury.10
A-A-5Samodzielne wykonywanie zadań kontrolnych.15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOS_3A_B03_W01Ma specjalistyczną wiedzę z zakresu chemii żywności pozwalającą na interpretację procesów chemicznych zachodzących przy przechowywaniu i przetwarzaniu żywności. Zna metody zapobiegania pogarszaniu się jakości żywności podczas jej przechowywania lub przetwarzania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOS_3A_W01Ma wiedzę specjalistyczną z zakresu biologii, chemii, matematyki i fizyki pozwalającą na interpretację procesów fizycznych, chemicznych i biologicznych zachodzących w biosferze i środowisku abiotycznym.
OS_3A_W05Ma zintegrowaną wiedzę pozwalającą na organizację badań naukowych, uwzględniających dobór odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów prowadzących do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody oraz poprawy jakości życia człowieka.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z właściwościami i znaczeniem podstawowych składników żywności.
C-2Zapoznanie studentów z przemianami chemicznymi zachodzącymi podczas składowania i przetwarzania produktów żywnościowych.
C-3Poznanie wpływu reakcji zachodzących podczas przechowywania i przetwarzania żywności na jej wartość odżywczą.
C-4Przygotowanie studentów do samodzielnego podejmowania decyzji w procesach przechowywania i przetwarzania żywności oraz przewidywania skutków podjętych działań na jakość i wartość odżywczą żywności.
Treści programoweT-A-1Główne składniki żywności, ich budowa i znaczenie w żywieniu człowieka. Makro- i mikroelementy. Równowaga kwasowo-zasadowa. Obliczanie zapotrzebowania na składniki pokarmowe. Propozycje jadłospisu.
T-A-2Woda, właściwości fizyczne i chemiczne, metody określania jej zawartości, zawartość wody a trwałość żywności. Obliczanie zawartości wody w produktach żywnościowych.
T-A-3Białka: budowa chemiczna, ważniejsze aminokwasy, punkt izoelektryczny, denaturacja, chemiczne przemiany białek, struktura i właściwości białek różnych artykułów żywnościowych, interakcje białek z innymi składnikami w warunkach przechowywania i przetwarzania żywności. Niebiałkowe związki azotowe występujące w żywności: wolne aminokwasy, aminy i ich pochodne. Rozwiązywanie zadań.
T-A-4Cukry: mono-, oligo-, i polisacharydy, właściwości fizyczne i chemiczne. Przemiany cukrów w żywności wskutek działania enzymów oraz czynników fizycznych i chemicznych – karmelizacja, brązowienie enzymatyczne . Reakcje cukrów z innymi składnikami żywności – reakcja Maillarda. Rozwiązywanie zadań.
T-A-5Lipidy: podział, zależność pomiędzy budową a własnościami chemicznymi i fizycznymi, reakcje chemiczne lipidów –uwodornienie, przeestryfikowanie, utlenienie, aotooksydacja - reakcje lipidów zachodzące pod wpływem enzymów, reakcje lipidów z innymi składnikami żywności. Rozwiązywanie zadań.
T-A-6Witaminy: klasyfikacja, budowa chemiczna i funkcje biologiczne, występowanie w przyrodzie, zawartość witamin w owocach, warzywach i ziołach, przemiany witamin podczas przechowywania i przetwarzania żywności. Inne naturalne składniki żywności: barwniki, substancje zapachowe, związki prozdrowotne. Obliczanie dziennego spożycia owoców i warzyw.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny i problemowy z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych.
M-2Metody problemowe (rozwiązywanie zadań wspólnie z nauczycielem prowadzącym, omawianie wyników, dyskusje).
M-3Metody praktyczne (samodzielne wykonanie zadań kontrolnych).
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Rozwiązywanie przez studentów zadań na ćwiczeniach połączone z dyskusją.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie testu obejmującego zagadnienia teoretyczne i praktyczne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu chemii żywności. Potrafi wymienić i ogólnie opisać procesy występujące przy przechowywaniu i przetwarzaniu żywności. Zna podstawowe sposoby zapobiegania pogarszaniu się jakości żywności podczas jej przechowywania lub przetwarzania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOS_3A_B03_U01Posiada umiejętność oceny jakości żywności. Potrafi wykorzystać przy ocenie jakości żywności poznane reakcje i obliczenia chemiczne. Zna metody zapobiegania niepożądanym procesom zachodzącym w żywności podczas jej przechowywania i przetwarzania. Wykorzystując zdobytą wiedzę potrafi rozwiązywać problemy występujące przy przechowywaniu i przetwarzaniu produktów żywnościowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOS_3A_U02Posiada umiejętność wprowadzania do praktyki rolniczej nowoczesnych technologii, z wykorzystaniem osiągnięć naukowych, z zachowaniem praw własności intelektualnej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z właściwościami i znaczeniem podstawowych składników żywności.
C-2Zapoznanie studentów z przemianami chemicznymi zachodzącymi podczas składowania i przetwarzania produktów żywnościowych.
C-3Poznanie wpływu reakcji zachodzących podczas przechowywania i przetwarzania żywności na jej wartość odżywczą.
C-4Przygotowanie studentów do samodzielnego podejmowania decyzji w procesach przechowywania i przetwarzania żywności oraz przewidywania skutków podjętych działań na jakość i wartość odżywczą żywności.
Treści programoweT-A-1Główne składniki żywności, ich budowa i znaczenie w żywieniu człowieka. Makro- i mikroelementy. Równowaga kwasowo-zasadowa. Obliczanie zapotrzebowania na składniki pokarmowe. Propozycje jadłospisu.
T-A-2Woda, właściwości fizyczne i chemiczne, metody określania jej zawartości, zawartość wody a trwałość żywności. Obliczanie zawartości wody w produktach żywnościowych.
T-A-3Białka: budowa chemiczna, ważniejsze aminokwasy, punkt izoelektryczny, denaturacja, chemiczne przemiany białek, struktura i właściwości białek różnych artykułów żywnościowych, interakcje białek z innymi składnikami w warunkach przechowywania i przetwarzania żywności. Niebiałkowe związki azotowe występujące w żywności: wolne aminokwasy, aminy i ich pochodne. Rozwiązywanie zadań.
T-A-4Cukry: mono-, oligo-, i polisacharydy, właściwości fizyczne i chemiczne. Przemiany cukrów w żywności wskutek działania enzymów oraz czynników fizycznych i chemicznych – karmelizacja, brązowienie enzymatyczne . Reakcje cukrów z innymi składnikami żywności – reakcja Maillarda. Rozwiązywanie zadań.
T-A-5Lipidy: podział, zależność pomiędzy budową a własnościami chemicznymi i fizycznymi, reakcje chemiczne lipidów –uwodornienie, przeestryfikowanie, utlenienie, aotooksydacja - reakcje lipidów zachodzące pod wpływem enzymów, reakcje lipidów z innymi składnikami żywności. Rozwiązywanie zadań.
T-A-6Witaminy: klasyfikacja, budowa chemiczna i funkcje biologiczne, występowanie w przyrodzie, zawartość witamin w owocach, warzywach i ziołach, przemiany witamin podczas przechowywania i przetwarzania żywności. Inne naturalne składniki żywności: barwniki, substancje zapachowe, związki prozdrowotne. Obliczanie dziennego spożycia owoców i warzyw.
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe (rozwiązywanie zadań wspólnie z nauczycielem prowadzącym, omawianie wyników, dyskusje).
M-3Metody praktyczne (samodzielne wykonanie zadań kontrolnych).
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Rozwiązywanie przez studentów zadań na ćwiczeniach połączone z dyskusją.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie testu obejmującego zagadnienia teoretyczne i praktyczne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Umie ocenić jakość żywności, wie jakie oznaczenia chemiczne należy wykonać przy ocenie jakości żywności oraz jakie metody zastosować, aby zapobiec niekorzystnym zmianom zachodzącym w żywności podczas jej przechowywania i przetwarzania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOS_3A_B03_K01Ma szeroko pojętą świadomość odpowiedzialności etycznej i zawodowej za produkcję zdrowej żywności i utrzymanie jej wysokiej jakości w procesach przechowywania i przetwarzania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOS_3A_K02Ma świadomość odpowiedzialności zawodowej i etycznej za realizację przyjętej koncepcji zdrowej żywności, z zachowaniem środowiska naturalnego.
Cel przedmiotuC-4Przygotowanie studentów do samodzielnego podejmowania decyzji w procesach przechowywania i przetwarzania żywności oraz przewidywania skutków podjętych działań na jakość i wartość odżywczą żywności.
Treści programoweT-A-1Główne składniki żywności, ich budowa i znaczenie w żywieniu człowieka. Makro- i mikroelementy. Równowaga kwasowo-zasadowa. Obliczanie zapotrzebowania na składniki pokarmowe. Propozycje jadłospisu.
T-A-2Woda, właściwości fizyczne i chemiczne, metody określania jej zawartości, zawartość wody a trwałość żywności. Obliczanie zawartości wody w produktach żywnościowych.
T-A-3Białka: budowa chemiczna, ważniejsze aminokwasy, punkt izoelektryczny, denaturacja, chemiczne przemiany białek, struktura i właściwości białek różnych artykułów żywnościowych, interakcje białek z innymi składnikami w warunkach przechowywania i przetwarzania żywności. Niebiałkowe związki azotowe występujące w żywności: wolne aminokwasy, aminy i ich pochodne. Rozwiązywanie zadań.
T-A-4Cukry: mono-, oligo-, i polisacharydy, właściwości fizyczne i chemiczne. Przemiany cukrów w żywności wskutek działania enzymów oraz czynników fizycznych i chemicznych – karmelizacja, brązowienie enzymatyczne . Reakcje cukrów z innymi składnikami żywności – reakcja Maillarda. Rozwiązywanie zadań.
T-A-5Lipidy: podział, zależność pomiędzy budową a własnościami chemicznymi i fizycznymi, reakcje chemiczne lipidów –uwodornienie, przeestryfikowanie, utlenienie, aotooksydacja - reakcje lipidów zachodzące pod wpływem enzymów, reakcje lipidów z innymi składnikami żywności. Rozwiązywanie zadań.
T-A-6Witaminy: klasyfikacja, budowa chemiczna i funkcje biologiczne, występowanie w przyrodzie, zawartość witamin w owocach, warzywach i ziołach, przemiany witamin podczas przechowywania i przetwarzania żywności. Inne naturalne składniki żywności: barwniki, substancje zapachowe, związki prozdrowotne. Obliczanie dziennego spożycia owoców i warzyw.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny i problemowy z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych.
M-2Metody problemowe (rozwiązywanie zadań wspólnie z nauczycielem prowadzącym, omawianie wyników, dyskusje).
M-3Metody praktyczne (samodzielne wykonanie zadań kontrolnych).
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie testu obejmującego zagadnienia teoretyczne i praktyczne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma ogólną świadomość odpowiedzialności zawodowej i etycznej za produkcję zdrowej żywności i utrzymanie jej wysokiej jakości w procesach przechowywania i przetwarzania.
3,5
4,0
4,5
5,0