Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Inżynieria rolnicza (S3)
Sylabus przedmiotu Systemy sterowania i diagnostyki pokładowej współczesnych pojazdów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria rolnicza | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Systemy sterowania i diagnostyki pokładowej współczesnych pojazdów | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Koniuszy <Adam.Koniuszy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawowa wiedza z zakresu budowy i zasady działania pojazdów mechanicznych i ich podzespołów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie z budową i działaniem wybranych systemów sterowania i diagnostyki pokładowej pojazdów mechanicznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Układy sterowania pracą silnika | 3 |
T-K-2 | Systemy sterowania wtryskiem benzyny i oleju napędowego | 3 |
T-K-3 | Automatyczne układy przeniesienia napędu i sterowania ruchem pojazdu | 3 |
T-K-4 | Systemy bezpieczeństwa biernego i czynnego pojazdu | 2 |
T-K-5 | Systemy diagnostyki pokładowej (EOBD) | 2 |
T-K-6 | Rozdział mocy w pojazdach hybrydowych | 2 |
T-K-7 | Metody sporządzania charakterystyk eksploatacyjnych silnika | 2 |
T-K-8 | Wykorzystanie urządzeń pokładowych do statystyki pracy pojazdu | 3 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-K-2 | samodzielne przygotowanie do zajęć | 40 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład konwersatoryjny |
M-2 | dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: obserwacja pracy w grupie |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TRL_3A_C05-1_W01 ma wiedzę specjalistyczną z zakresu chemii i fizyki pozwalającą na interpretację procesów fizycznych i chemicznych zachodzących w środowisku przyrodniczym | TRL_3A_W01 | — | C-1 | T-K-6, T-K-4, T-K-7, T-K-3, T-K-8, T-K-2, T-K-1, T-K-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TRL_3A_C05-1_U01 umiejętnie wykorzystuje specyficzne techniki prowadzące do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody | TRL_3A_U05 | — | C-1 | T-K-1, T-K-8, T-K-6, T-K-7, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-2 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TRL_3A_C05-1_K01 ma świadomość samodoskonalenia | TRL_3A_K01 | — | C-1 | T-K-1, T-K-2, T-K-7, T-K-3, T-K-5, T-K-4, T-K-6, T-K-8 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_3A_C05-1_W01 ma wiedzę specjalistyczną z zakresu chemii i fizyki pozwalającą na interpretację procesów fizycznych i chemicznych zachodzących w środowisku przyrodniczym | 2,0 | |
3,0 | ma wiedzę specjalistyczną z zakresu chemii i fizyki pozwalającą na interpretację procesów fizycznych i chemicznych zachodzących w środowisku przyrodniczym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_3A_C05-1_U01 umiejętnie wykorzystuje specyficzne techniki prowadzące do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody | 2,0 | |
3,0 | umiejętnie wykorzystuje specyficzne techniki prowadzące do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_3A_C05-1_K01 ma świadomość samodoskonalenia | 2,0 | |
3,0 | ma świadomość samodoskonalenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Konopiński M, Elektronika w technice motoryzacyjnej, WKiŁ, Warszawa, 1987
- Jastrzębska G., Odnawialne źródła energii i pojazdy proekologiczne, WNT, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Wajand J. A., Wajand J. T., Tłokowe silniki spalinowe średnio- i szybkoobrotowe, WNT, Warszawa, 2000