Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | GP_1A_OF5_U01 | Student po zrealizowaniu treści przedmiotu będzie potrafił samodzielnie przeprowadzić analizę rynku nieruchomości, ocenić, jaką metodę wyceny należy zastosować w zależności od przedmiotu i celu wyceny. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | GP_1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i obcym dobrze udokumentowane opracowanie problemów lub wystąpienie ustne z zakresu GP |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
---|
R1A_U08 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
R1A_U09 | posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
R1A_U10 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
S1A_U09 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
S1A_U10 | posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
S1A_U11 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
---|
Cel przedmiotu | C-2 | Nabycie umiejętności oszacowania wartości nieruchomości. |
---|
Treści programowe | T-W-5 | Wycena nieruchomości specjalnych i dla celów szczególnych. |
---|
T-W-3 | Podejście dochodowe, metoda inwestycyjna, metoda zysków, technika kapitalizacji, technika zdyskontowanych strumieni dochodów. |
T-W-2 | Podejście kosztowe, metoda kosztów odtworzenia, metoda kosztów zastąpienia, technika szczegółowa, technika elementów scalonych, technika wskaźnikowa. |
T-A-1 | Sporządzenie operatów dla nieruchomości mieszkalnych, gruntowych niezabudowanych i zabudowanych, dobór podejścia, metody i techniki wyceny – praca w zespołach na podstawie danych z rynków lokalnych. |
T-W-1 | Podejście porównawcze, metoda porównywania parami, metoda korygowania ceny średniej. |
T-W-4 | Podejście mieszane, metoda stawki szacunkowej gruntów, metoda pozostałościowa, metoda kosztów likwidacji. |
T-W-6 | Operat szacunkowy – zapoznanie się z jego zawartością w zależności od zastosowanego podejścia, metody, techniki i celu wyceny. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia prowadzone w grupach z wykorzystaniem metod aktywizujących. Zajęcia opierają się na analizie wybranych rodzajów nieruchomości w zależności od celu wyceny. Studenci pracują w grupach na tych samych danych, po zakończeniu pracy porównywane efektu pracy poszczególnych grup i wyciągane wniosków z różnic w wynikach poszczególnych grup. |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Ćwiczenia – ocena projektu operatu szacunkowego dla wybranej nieruchomości. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie zna zagadnienia. |
3,0 | Student zna zagadnienie. |
3,5 | Student zna zagadnienie i orientuje się w temacie. |
4,0 | Student ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat. |
4,5 | Student ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy. |
5,0 | Student ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy i wyciąga wnioski. |