Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S1)
Sylabus przedmiotu Zasady projektowania:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka przestrzenna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk społecznych, nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zasady projektowania | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Krajobrazu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Szymski <Adam-Szymski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Adam Szymski <Adam-Szymski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe pojęcie o projektowaniu przestrzeni. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nauka zasad projektowania obowiazujacych w krajobrazie. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projektowanie prostych form przestrzennych, graficzna prezentacja prostych form przestrzennych, modelowanie. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Historyczne i współczesne teorie kształtowania przestrzeni. Elementy i zasady kompozycji. Ergonomia. Kulturowe podstawy projektowania. Tworzenie nowej wartosci przestrzennej. Metody projektowania. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Przygotowanie pracy projektowej | 35 |
A-P-3 | Czytanie wskazanej literatury. | 10 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Czytanie wskazanej literatury. | 20 |
A-W-3 | Przygotowanie pracy semestralnej | 40 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podajace: wykłady informacyjne Metody praktyczne: ćwiczenia projektowe w grupach laboratoryjnych. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Prezentacja prac projektowych. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_C09_W015 W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna współczesne materiały i technologie stosowane w budownictwie , zna zasady projektowania obiektów budowlanych i inżynierskich. | GP_1A_W15 | T1A_W02 | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_C09_U05 Student w wyniku przeprowadzonych zajęć ma umiejętnosc stosowania podstawowych technik i narzedzi badawczych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku GP. | GP_1A_U05 | R1A_U06, S1A_U04, T1A_U02, T1A_U09 | InzA_U07 | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_C09_K06 W skutek przeprowadzonych zajec student potrafi odpowiednio okreslić priorytety służące realizacji okreslonego przez siebie lub innych zdania. | GP_1A_K06 | R1A_K03, S1A_K03, T1A_K04 | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_C09_W015 W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna współczesne materiały i technologie stosowane w budownictwie , zna zasady projektowania obiektów budowlanych i inżynierskich. | 2,0 | Nie zna zagadnienia. |
3,0 | Zna zagadnienie. | |
3,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu i orientuje sie w temacie. | |
4,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu , dyskutuje na temat. | |
4,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu , dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy. | |
5,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu , dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy wyciąga wnioski. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_C09_U05 Student w wyniku przeprowadzonych zajęć ma umiejętnosc stosowania podstawowych technik i narzedzi badawczych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku GP. | 2,0 | Nie zna zagadnienia. |
3,0 | Zna zagadnienie. | |
3,5 | Ma pojecie o temacie, orientuje się w temacie. | |
4,0 | Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat. | |
4,5 | Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy. | |
5,0 | Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_C09_K06 W skutek przeprowadzonych zajec student potrafi odpowiednio okreslić priorytety służące realizacji okreslonego przez siebie lub innych zdania. | 2,0 | Nie zna zagadnienia |
3,0 | Zna zagadnienie | |
3,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu i orientuje się w temacie. | |
4,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu i dyskutuje na temat. | |
4,5 | Ma pojęcie o zaqgadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy. | |
5,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje o temacie , dostrzega własne błędy, wyciaga wnioski. |
Literatura podstawowa
- K.Dąbrowska - Budziło, Forma i treści krajobrazowej kompozycji, Pol. Krakowska, Kraków, 2012
- W. Kosiński, Teoria i zasady projektowania dla architektów krajobrazu, Pol. Krakowska, Kraków, 2012
- M. Lewicka, Psychologia miejsca, 2012
- K. Ciechanowski, Podstawy kompozycji architektonicznej, Pol. Wrocławska, Wrocław, 1972
- M Czyński, Architektura w przestrzeni ludzkich zachowan, Pol. Szczecińska, Szczecin, 2006
- Z Mieszkowski, Elementy projektowania architektonicznego, Arkady W-wa, Warszawa, 1975
- A Szymski, R. Dawidowski, Architektura Krajobrazu cz.I, AR-Szczecin, Szczecin, 2003