Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | GP_1A_OB1_U01 | Zdobycie umiejętności zagospodarowania oraz sporządzenia operatu pielęgnacji terenu zieleni, potrafi wykonac projekt oraz prezentację na wskazany temat |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | GP_1A_U15 | ocenia na podstawowym poziomie wartość kulturową krajobrazu i jego elementów |
---|
GP_1A_U07 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla GP |
GP_1A_U13 | analizuje uwarunkowania środowiskowe przestrzeni przy użyciu standardowych metod stosowanych w gospodarce przestrzennej |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | poznanie i zrozumienie pojęć związanych z gospodarką terenami zieleni, w tym z przepisami prawnymi, analizą ekonomiczną przedsięwzięcia, rolą i funkcją terenów zieleni oraz elementami zagospodarowania i budowy terenów zieleni, a także doborem roślin do różnych warunków siedliskowych |
---|
Treści programowe | T-W-3 | Materiały techniczne wykorzystywane w budowie terenów zieleni, konserwacja elementów drewnianych, metalowych, kamiennych – technika i środki |
---|
T-A-4 | Pnącza – znaczenie dla terenów zieleni, dobór, podpory |
T-A-5 | Podstawy sanitarnej pielęgnacji drzew i krzewów |
T-A-3 | Żywopłoty – dobór roślin, technika zakładania i pielęgnacji |
T-A-6 | Sporządzenie programu pielęgnacji i zagospodarowania terenu zieleni. Omówienie przyjętych rozwiązań technicznych |
T-A-2 | Trawniki i runo parkowe – budowa i pielęgnacja |
T-W-1 | Przepisy prawne związane z urządzaniem i pielęgnacją terenów zieleni, analiza ekonomiczna przedsięwzięcia, rola inspektora nadzoru terenów zieleni |
T-A-1 | Elementy małej architektury i wyposażenia terenów zieleni – skarpy, schody terenowe, drogi itp., woda w terenach zieleni |
T-W-5 | Dobór roślin do różnych warunków siedliskowych – określenie zróżnicowania cech morfologicznych roślin drzewiastych |
Metody nauczania | M-3 | Dyskusja |
---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-4 | ćwiczenia przedmiotowe |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Obserwacja pracy studentów w czasie zajęć |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Kolokwium |
S-2 | Ocena formująca: Ocena projektu i prezentacji |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | student nie potrafi zagospodarowac terenu, sporządzic operatu pielęgnacyjnego oraz wykonac projektu |
3,0 | student wykorzystuje częśc metod lecz w stopniu niewystarczającym do wykonania opracowania |
3,5 | student poznał metody wymagane do wykonania opracowania zagospodarowania terenu zieleni |
4,0 | student potrafi zagospodarowac teren zieleni |
4,5 | student potrafi zagospodarowac teren zieleni oraz wykonac operat pielegnacyjny |
5,0 | student potrafi zagospodarowac teren zieleni, wykonac operat pielegnacyjny, przygotowac projekt oraz prezentację |