Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | GP_1A_OA1_W01 | ma wiedzę na temat analizy i oceny warunków życia w mieście i narzędzi poprawy jakości życia mieszkańców miast |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | GP_1A_W06 | posiada podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali lokalnej, regionalnej, krajowej i międzynarodowej, a także o relacjach międzykulturowych |
---|
GP_1A_W14 | ma wiedzę na temat zasad opracowania i warunków wdrożenia modeli poprawy jakości życia w mieście, oceny ich skuteczności i weryfikacji |
GP_1A_W17 | ma podstawową wiedzę o rodzajach struktur osadniczych oraz powiązaniach i zależnościach zachodzących między nimi w skali krajowej i międzynarodowej. |
GP_1A_W18 | ma podstawową wiedzę o relacjach i więziach społecznych oraz zna rządzące nimi prawidłowości w odniesieniu do różnych warunków środowiskowych, zna metody i narzędzia wykorzystywane w przeprowadzaniu badań społecznych i ich zastosowanie w gospodarce przestrzennej, w szczególności zachowań i potrzeb przestrzennych człowieka |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_W02 | ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_W04 | ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1A_W05 | wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka |
R1A_W09 | zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_W02 | posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach |
S1A_W03 | ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej |
S1A_W04 | zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości |
S1A_W05 | ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach |
S1A_W06 | zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące |
S1A_W08 | ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian |
S1A_W09 | ma wiedzę o poglądach na temat struktur i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji |
S1A_W11 | zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z warunkami życia w mieście i ich zróżnicowaniem oraz czynnikami wpływającymi na jakość życia mieszkańców miast |
---|
Treści programowe | T-W-2 | Miejskie obszary biedy. Skutki niezadowolenia z jakości życia w mieście (suburbanizacja i rozlewanie się miast). Kierunki rozwoju współczesnych miast w kontekście podniesienia jakości życia. Planistyczne, techniczne i organizacyjne możliwości poprawy warunków życia w mieście. |
---|
T-W-1 | Pojęcie jakości życia, dziedziny, aspekty i wskaźniki. Społeczne, środowiskowe i ekonomiczne uwarunkowania życia w miastach. Organizacja życia w miastach i jej wpływ na jakość życia mieszkańców (transport i komunikacja, infrastruktura komunalna, rynek pracy, instytucje kultury i rozrywki). Związki zagospodarowania przestrzennego miast z jakością życia ich mieszkańców. |
Metody nauczania | M-1 | wykład problemowy |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: test wiedzy z treści wykładowych |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie posiada podstawowej wiedzy na temat analizy i oceny warunków życia w mieście i nie potrafi omówić podstawowych narzędzi poprawy jakości życia mieszkańców miast |
3,0 | posiada podstawową wiedzę na temat analizy i oceny warunków życia w mieście oraz poftafi wskazać 2 podstawowe narzędzia poprawy jakości życia mieszkańców miast |
3,5 | posiada podstawową wiedzę na temat analizy i oceny warunków życia w mieście oraz potrafi wskazać 4 podstawowe narzędzia poprawy jakości życia mieszkańców miast |
4,0 | umiejętnie porusza się w problematyce analizy i oceny warunków życia w mieście i trafnie dobiera narzędzia poprawy jakości życia do zidentyfikowanych problemów |
4,5 | ma pogłębioną wiedzę o analizie i ocenie warunków zycia w mieście oraz narzędziach jej poprawy |
5,0 | biegle porusza się w problematyce analizy i oceny warunków życia w mieście oraz swobodnie dobiera narzędzia poprawy jakości życia do zidentyfikowanych problemów |