Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | AK_1A_O14.1_U01 | Student potrafi przeprowadzić analizy urbanistyczne i krajobrazowe terenu w miście pod kątem oceny jego walorów i możliwości utworzenia parku miejskiego oraz zaprojektować złożoną strukturę krajobrazową na przykładzie parku miejskiego, stosując odpowiednie rozwiązania funkcjonalne-przestrzenno. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AK_1A_U06 | stosuje podstawowe zasady projektowania przestrzeni o różnej funkcji z zastosowaniem odpowiednich materiałów |
---|
AK_1A_U09 | analizuje uwarunkowania sytuacyjne przestrzeni przy użyciu standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazów |
AK_1A_U02 | wykonuje przestrzenne wizualizacje idei i projektów
z wykorzystaniem zasad geometrii wykreślnej i technik komputerowych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | A1_U14 | umie tworzyć i realizować własne koncepcje artystyczne oraz dysponować umiejętnościami potrzebnymi do ich wyrażenia |
---|
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Zdobycie praktycznych umiejętności z zakresu oceny funkcjonalno-krajobrazowej, możliwości programowania i projektowania parków miejskich w oparciu o wykorzystanie walorów krajobrazowych i ducha miejsca. |
---|
Treści programowe | T-P-3 | Szczegółowy projekt zagospodarowania fragmentu parku. Rozwiązania przestrzenne, materiałowe, elementów małej architektury, óświetlenia, dobór roślin. Prezentacja projektu na planszach |
---|
T-P-1 | Analiza uwarunkowań i powiązań funkcjonalno-przestrzennych, inwentaryzacja urbanistyczna oraz waloryzacja krajobrazowa terenu planowanego parku. |
T-P-2 | Koncepcja programowo-przestrzenna zagospoadarowania terenu na park miejski. |
Metody nauczania | M-3 | ćwiczenia projektowe |
---|
M-4 | zajęcia terenowe |
M-5 | metoda przypadków, prezentacje |
Sposób oceny | S-3 | Ocena formująca: Projekt parku miejskiego. Ocena poprawności rozwiązań funkcjonalno-przestrzennych, stopnia i sposobu wykorzystania walorów krajobrazowo-widokowych oraz wartość atrystyczna koncepcji, estetyka i czytelność jej podania. |
---|
S-4 | Ocena podsumowująca: Przegląd miedzysemestralny. Ocena analiz terenu i przejętych wytycznych. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi wykonać poprawnie analiz urbanistycznych i krajobrazowych terenu. |
3,0 | Student potrafi wykonać poprawnie analizy urbanistyczne i krajobrazowe terenu. Dokonuje podstawowej oceny walorów pod kątem utworzenia parku miejskiego. Potrafi zaprojektować złożoną strukturę krajobrazową, ale projekt obarczony jest błędami. |
3,5 | Student potrafi wykonać poprawnie analizy urbanistyczne i krajobrazowe terenu. Dokonuje oceny walorów pod kątem utworzenia parku miejskiego. Potrafi zaprojektować złożoną strukturę krajobrazową, ale projekt obarczony jest niewielkimi błędami. |
4,0 | Student potrafi wykonać poprawnie analizy urbanistyczne i krajobrazowe terenu. Dokonuje oceny walorów pod kątem utworzenia parku miejskiego. Potrafi zaprojektować złożoną strukturę krajobrazową, unikając błędów. |
4,5 | Student potrafi wykonać poprawnie analizy urbanistyczne i krajobrazowe terenu. Dokonuje wnikliwej oceny walorów pod kątem utworzenia parku miejskiego. Potrafi zaprojektować złożoną strukturę krajobrazową, unikając błędów. Dobiera właściwe dla tematu rozwiązania funkcjonalno-przestrzenne. |
5,0 | Student potrafi wykonać poprawnie analizy urbanistyczne i krajobrazowe terenu. Dokonuje wnikliwej oceny walorów pod kątem utworzenia parku miejskiego. Potrafi zaprojektować złożoną strukturę krajobrazową, unikając błędów. Dobiera właściwe dla tematu i unikalne rozwiązania funkcjonalno-przestrzenne. |