Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Pojemnikowa uprawa ziół:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Pojemnikowa uprawa ziół
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Jadczak <Dorota.Jadczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 12 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 20 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość biologii roślin, ich wymagań siedliskowych, podstawowych zasad uprawy i rozmażania roślin ogrodniczych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta metodami uprawy ziół przyprawowych w pojemnikach w celu ich wykorzystywania na bieżąco w życiu codziennym.
C-2Wpojenie nawyku uprawy ziół na własny użytek: w kuchni, na balkonie, tarasie itp. oraz w dekoracji obiektów użytecznoćci publicznej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Znaczenie pojemnikowej uprawy ziół z uwzględnieniem miejsca ich uprawy w zależności od wymagań - parapet kuchenny, balkon, taras, weranda - w domu i miejscu publicznym.2
T-W-2Pojemniki, podłoża wykorzystywane do uprawy ziół przyprawowych z uwzględnieniem wielkości roślin, ich wymagań uprawowych itp.4
T-W-3Dobór gatunków ziół do uprawy pojemnikowej, tworzenie kompozycji zapachowych, kulinarnych, ozdobnych.4
T-W-4Zioła herbaciane, kompozycje ziół leczniczych na różne dolegliwości, zestawy aromaterapeutyczne.2
T-W-5Warzywne nowości odmian miniaturowych do uprawy w pojemnikach. Zasady uprawy (dobór podłoża, nawożenie, zabiegi pielęgnacyjne).2
T-W-6Siew, sadzenie i pielęgnacja ziół uprawianych w pojemnikach. Hydroponiczna uprawa ziół przyprawowych.2
T-W-7Zaprojektowanie mini ogródka ziół na własne potrzeby.4
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2konsultacje związane z tematyką zajęć.5
A-W-3studiowanie nowości z zakresu literatury przedmiotu5
A-W-4przygotowanie do sprawdzianów i dyskusji dydaktycznej10
A-W-5przygotowanie prezentcji związanej z tematyką przedmiotu10
A-W-6przygotowanie projektu uprawy ziół w pojemnikach10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające - wykład informacyjny, konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Metody eksponujące - materiał roślinny, zdjęcia, ryciny
M-4Metody praktyczne - pokaz, projekt

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: ocena projektu
S-3Ocena podsumowująca: ocena prezentacji
S-4Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach i udziału w dyskusji

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O12.2_W01
Zna zasady doboru roślin zielarskich do uprawy pojemnikowej, komponowania zestawu roślin w zależności od potrzeb.
AK_1A_W09, AK_1A_W08R1A_W05C-1, C-2T-W-1, T-W-2M-3, M-1, M-2S-1, S-3, S-2, S-4
AK_1A_O12.2_W02
Ma wiedzę na temat wymagań uprawianych ziół, doboru podłoża pojemników, nawożenia i zabiegów pielęgnacyjnych.
AK_1A_W21R1A_W06C-2, C-1T-W-2, T-W-3, T-W-6M-2, M-1, M-3S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O12.2_U01
Posiada umiejętności zaprojektowania uprawy ziół w pojemnikach w zależności od miejsca uprawy (taras, balkon, ogród, mieszkanie) i wymagań odbiorcy.
AK_1A_U12, AK_1A_U13R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06, T1A_U09, T1A_U11InzA_U02C-1, C-2T-W-7, T-W-5, T-W-4M-4, M-2, M-1, M-3S-3, S-4, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O12.2_K01
Potrafi pracować w zespole oraz rozumie potrzebę uczenia się i dokształcania w zakresie znaczenia ziół w życiu człowieka w celu uzyskania kompetencji zawodowych pozwalających na właściwą komunikację z klientem..
AK_1A_K11, AK_1A_K09A1_K03, A1_K05, R1A_K02, R1A_K03, R1A_K06, T1A_K02, T1A_K04InzA_K01C-1, C-2T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-5M-3, M-2, M-1, M-4S-4, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O12.2_W01
Zna zasady doboru roślin zielarskich do uprawy pojemnikowej, komponowania zestawu roślin w zależności od potrzeb.
2,0Student nie opanował wymaganej wiedzy w sposób zadowalający.
3,0Student zna podstawy doboru roślin do uprawy pojemnikowej.
3,5Student zna podstawy doboru roślin zielarskich do uprawy pojemnikowej, komponuje podstawowe zestawy.
4,0Sdudent zna dobrze podstawy doboru roślin zielarskich do uprawy pojemnikowej. Kompnuje wybrane zestawy w zależności od potrzeb.
4,5Student bardzo dobrze opanował zasady doboru roślin zielarskich do uprawy pojemnikowej. Komponuje ciekawe zestawy dostosowane do konkretnych potrzeb.
5,0Student doskonale opanował zasady doboru roślin zielarskich do uprawy pojemnikowej, komponuje zestawy według własnego pomysłu, jest żywo zainteresowany tematyką przedmiotu.
AK_1A_O12.2_W02
Ma wiedzę na temat wymagań uprawianych ziół, doboru podłoża pojemników, nawożenia i zabiegów pielęgnacyjnych.
2,0Student nie opanował wymaganej wiedzy w stopniu zadowalającym.
3,0Student ma podstawową wiedzę na temat wymagań uprawowych ziół w pojemnikach, doboru pojemników itp.
3,5Student zna wymagania ziół w uprawie pojemnokowej, zwłaściwie dobiera pojemniki, podłoże itp.
4,0Student dobrze zna wymagania ziół w uprawie pojemnikowej, wykazuje własną inicjatywę w doborze pojemników dostosowując je do poszczególnych gatunków i miejsca uprawy.
4,5Student bardzo dobrze zna wymagania ziół w uprawie pojemnikowej, wykazuje dużą inicjatywę w doborze pojemników dostosowanych do poszczególnych gatunków i miejsca uprawy.
5,0Student doskonale opanował wiedzę na temat wymagań ziół w uprawie pojemnikowej, doboru podłoża, pojemników itp., jest żywo zainteresowany tematyką przedmiotu.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O12.2_U01
Posiada umiejętności zaprojektowania uprawy ziół w pojemnikach w zależności od miejsca uprawy (taras, balkon, ogród, mieszkanie) i wymagań odbiorcy.
2,0Student nie potrafi uprawy ziół w pojemnikach.
3,0Student wykonuje projekt z zastosowaniem podstawowego zestawu ziół.
3,5Student wykonuje projekt z wykorzystaniem większości omawainych gatunków.
4,0Student wykonuje projekt z wykorzystaniem omawianych gatunków ziół z przeznaczeniem do róznego typu miejsc.
4,5Student wykonuje projekt wykorzystując ciekawe zestawy o róznym przeznaczeniu.
5,0Student przy projektowaniu wykazuje się dużą kreatywnością w doborze zestawu roślin, pojemniow uwzględniając przy tym szczególne wymagania odbiorcy.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O12.2_K01
Potrafi pracować w zespole oraz rozumie potrzebę uczenia się i dokształcania w zakresie znaczenia ziół w życiu człowieka w celu uzyskania kompetencji zawodowych pozwalających na właściwą komunikację z klientem..
2,0Student nie jest zainteresowany tematyką przedmiotu.
3,0Student biernie uczestniczy w zajęciach, nie wykazuje zbytniego zainteresowania tematyką przedmiotu.
3,5Student uczestniczy w zajeciach, sporadycznie zajmuje głos w dyskusji.
4,0Student bierze udział w dyskusji podczas zajęć, wykazuje zainteresowanie tematyką przedmiotu.
4,5Student bierze aktywny udział w zajęciach, wykazuje duże zainteresowanie tematyką przedmiotu.
5,0Student jest żywo zainteresowany tematyką przedmiotu, aktywnie uczestniczy w dyskusji dydaktycznej, studiuję uzupełniającą literaturę przedmiotu.

Literatura podstawowa

  1. Pojemnikowa uprawa ziół., Delta, Warszawa, 2006
  2. Tremal F. X., Zioła z ogrodu i balkonu., Delta, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

  1. czasopisma: Działkowiec, Hasło ogrodnicze
  2. e-ogrod.wp.pl

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Znaczenie pojemnikowej uprawy ziół z uwzględnieniem miejsca ich uprawy w zależności od wymagań - parapet kuchenny, balkon, taras, weranda - w domu i miejscu publicznym.2
T-W-2Pojemniki, podłoża wykorzystywane do uprawy ziół przyprawowych z uwzględnieniem wielkości roślin, ich wymagań uprawowych itp.4
T-W-3Dobór gatunków ziół do uprawy pojemnikowej, tworzenie kompozycji zapachowych, kulinarnych, ozdobnych.4
T-W-4Zioła herbaciane, kompozycje ziół leczniczych na różne dolegliwości, zestawy aromaterapeutyczne.2
T-W-5Warzywne nowości odmian miniaturowych do uprawy w pojemnikach. Zasady uprawy (dobór podłoża, nawożenie, zabiegi pielęgnacyjne).2
T-W-6Siew, sadzenie i pielęgnacja ziół uprawianych w pojemnikach. Hydroponiczna uprawa ziół przyprawowych.2
T-W-7Zaprojektowanie mini ogródka ziół na własne potrzeby.4
20

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2konsultacje związane z tematyką zajęć.5
A-W-3studiowanie nowości z zakresu literatury przedmiotu5
A-W-4przygotowanie do sprawdzianów i dyskusji dydaktycznej10
A-W-5przygotowanie prezentcji związanej z tematyką przedmiotu10
A-W-6przygotowanie projektu uprawy ziół w pojemnikach10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O12.2_W01Zna zasady doboru roślin zielarskich do uprawy pojemnikowej, komponowania zestawu roślin w zależności od potrzeb.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W09charakteryzuje rośliny pod względem ich podstawowych cech budowy, wymagań siedliskowych i możliwości zastosowania w projektowaniu obiektów zieleni
AK_1A_W08zna systematykę i nomenklaturę roślin
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta metodami uprawy ziół przyprawowych w pojemnikach w celu ich wykorzystywania na bieżąco w życiu codziennym.
C-2Wpojenie nawyku uprawy ziół na własny użytek: w kuchni, na balkonie, tarasie itp. oraz w dekoracji obiektów użytecznoćci publicznej.
Treści programoweT-W-1Znaczenie pojemnikowej uprawy ziół z uwzględnieniem miejsca ich uprawy w zależności od wymagań - parapet kuchenny, balkon, taras, weranda - w domu i miejscu publicznym.
T-W-2Pojemniki, podłoża wykorzystywane do uprawy ziół przyprawowych z uwzględnieniem wielkości roślin, ich wymagań uprawowych itp.
Metody nauczaniaM-3Metody eksponujące - materiał roślinny, zdjęcia, ryciny
M-1Metody podające - wykład informacyjny, konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
S-3Ocena podsumowująca: ocena prezentacji
S-2Ocena podsumowująca: ocena projektu
S-4Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach i udziału w dyskusji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował wymaganej wiedzy w sposób zadowalający.
3,0Student zna podstawy doboru roślin do uprawy pojemnikowej.
3,5Student zna podstawy doboru roślin zielarskich do uprawy pojemnikowej, komponuje podstawowe zestawy.
4,0Sdudent zna dobrze podstawy doboru roślin zielarskich do uprawy pojemnikowej. Kompnuje wybrane zestawy w zależności od potrzeb.
4,5Student bardzo dobrze opanował zasady doboru roślin zielarskich do uprawy pojemnikowej. Komponuje ciekawe zestawy dostosowane do konkretnych potrzeb.
5,0Student doskonale opanował zasady doboru roślin zielarskich do uprawy pojemnikowej, komponuje zestawy według własnego pomysłu, jest żywo zainteresowany tematyką przedmiotu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O12.2_W02Ma wiedzę na temat wymagań uprawianych ziół, doboru podłoża pojemników, nawożenia i zabiegów pielęgnacyjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W21ma elementarną wiedzę w zakresie uprawy i ochrony roślin
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach
Cel przedmiotuC-2Wpojenie nawyku uprawy ziół na własny użytek: w kuchni, na balkonie, tarasie itp. oraz w dekoracji obiektów użytecznoćci publicznej.
C-1Zapoznanie studenta metodami uprawy ziół przyprawowych w pojemnikach w celu ich wykorzystywania na bieżąco w życiu codziennym.
Treści programoweT-W-2Pojemniki, podłoża wykorzystywane do uprawy ziół przyprawowych z uwzględnieniem wielkości roślin, ich wymagań uprawowych itp.
T-W-3Dobór gatunków ziół do uprawy pojemnikowej, tworzenie kompozycji zapachowych, kulinarnych, ozdobnych.
T-W-6Siew, sadzenie i pielęgnacja ziół uprawianych w pojemnikach. Hydroponiczna uprawa ziół przyprawowych.
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-1Metody podające - wykład informacyjny, konwersatoryjny
M-3Metody eksponujące - materiał roślinny, zdjęcia, ryciny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena projektu
S-3Ocena podsumowująca: ocena prezentacji
S-1Ocena formująca: sprawdzian
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował wymaganej wiedzy w stopniu zadowalającym.
3,0Student ma podstawową wiedzę na temat wymagań uprawowych ziół w pojemnikach, doboru pojemników itp.
3,5Student zna wymagania ziół w uprawie pojemnokowej, zwłaściwie dobiera pojemniki, podłoże itp.
4,0Student dobrze zna wymagania ziół w uprawie pojemnikowej, wykazuje własną inicjatywę w doborze pojemników dostosowując je do poszczególnych gatunków i miejsca uprawy.
4,5Student bardzo dobrze zna wymagania ziół w uprawie pojemnikowej, wykazuje dużą inicjatywę w doborze pojemników dostosowanych do poszczególnych gatunków i miejsca uprawy.
5,0Student doskonale opanował wiedzę na temat wymagań ziół w uprawie pojemnikowej, doboru podłoża, pojemników itp., jest żywo zainteresowany tematyką przedmiotu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O12.2_U01Posiada umiejętności zaprojektowania uprawy ziół w pojemnikach w zależności od miejsca uprawy (taras, balkon, ogród, mieszkanie) i wymagań odbiorcy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U12wybiera i stosuje odpowiednie urządzenia techniczne do wykonania i pielęgnacji obiektów architektury krajobrazu
AK_1A_U13potrafi praktycznie zastosować wiedzę z zakresu doboru, wymagań i pielęgnacji roślin do różnych obiektów architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta metodami uprawy ziół przyprawowych w pojemnikach w celu ich wykorzystywania na bieżąco w życiu codziennym.
C-2Wpojenie nawyku uprawy ziół na własny użytek: w kuchni, na balkonie, tarasie itp. oraz w dekoracji obiektów użytecznoćci publicznej.
Treści programoweT-W-7Zaprojektowanie mini ogródka ziół na własne potrzeby.
T-W-5Warzywne nowości odmian miniaturowych do uprawy w pojemnikach. Zasady uprawy (dobór podłoża, nawożenie, zabiegi pielęgnacyjne).
T-W-4Zioła herbaciane, kompozycje ziół leczniczych na różne dolegliwości, zestawy aromaterapeutyczne.
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne - pokaz, projekt
M-2Metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-1Metody podające - wykład informacyjny, konwersatoryjny
M-3Metody eksponujące - materiał roślinny, zdjęcia, ryciny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: ocena prezentacji
S-4Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach i udziału w dyskusji
S-2Ocena podsumowująca: ocena projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi uprawy ziół w pojemnikach.
3,0Student wykonuje projekt z zastosowaniem podstawowego zestawu ziół.
3,5Student wykonuje projekt z wykorzystaniem większości omawainych gatunków.
4,0Student wykonuje projekt z wykorzystaniem omawianych gatunków ziół z przeznaczeniem do róznego typu miejsc.
4,5Student wykonuje projekt wykorzystując ciekawe zestawy o róznym przeznaczeniu.
5,0Student przy projektowaniu wykazuje się dużą kreatywnością w doborze zestawu roślin, pojemniow uwzględniając przy tym szczególne wymagania odbiorcy.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O12.2_K01Potrafi pracować w zespole oraz rozumie potrzebę uczenia się i dokształcania w zakresie znaczenia ziół w życiu człowieka w celu uzyskania kompetencji zawodowych pozwalających na właściwą komunikację z klientem..
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K11jest przygotowany do pracy w zespole i współpracy z osobami mającymi wpływ na treść, funkcję i formę krajobrazu
AK_1A_K09ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K03jest zdolna do efektywnego wykorzystania: wyobraźni, intuicji, emocjonalności, zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w trakcie rozwiązywania problemów, zdolności elastycznego myślenia, adaptowania się do nowych i zmieniających się okoliczności oraz umiejętności kontrolowania swoich zachowań i przeciwdziałania lękom i stresom, jak również sprostania warunkom związanym z publicznymi występami lub prezentacjami
A1_K05posiada umiejętność efektywnego komunikowania się i życia w społeczeństwie, w szczególności: pracy zespołowej w ramach wspólnych projektów i działań; negocjowania i organizowania; integracji z innymi osobami w ramach różnych przedsięwzięć kulturalnych; prezentowania zadań w przystępnej formie - z zastosowaniem technologii informacyjnych
R1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta metodami uprawy ziół przyprawowych w pojemnikach w celu ich wykorzystywania na bieżąco w życiu codziennym.
C-2Wpojenie nawyku uprawy ziół na własny użytek: w kuchni, na balkonie, tarasie itp. oraz w dekoracji obiektów użytecznoćci publicznej.
Treści programoweT-W-6Siew, sadzenie i pielęgnacja ziół uprawianych w pojemnikach. Hydroponiczna uprawa ziół przyprawowych.
T-W-4Zioła herbaciane, kompozycje ziół leczniczych na różne dolegliwości, zestawy aromaterapeutyczne.
T-W-3Dobór gatunków ziół do uprawy pojemnikowej, tworzenie kompozycji zapachowych, kulinarnych, ozdobnych.
T-W-7Zaprojektowanie mini ogródka ziół na własne potrzeby.
T-W-1Znaczenie pojemnikowej uprawy ziół z uwzględnieniem miejsca ich uprawy w zależności od wymagań - parapet kuchenny, balkon, taras, weranda - w domu i miejscu publicznym.
T-W-2Pojemniki, podłoża wykorzystywane do uprawy ziół przyprawowych z uwzględnieniem wielkości roślin, ich wymagań uprawowych itp.
T-W-5Warzywne nowości odmian miniaturowych do uprawy w pojemnikach. Zasady uprawy (dobór podłoża, nawożenie, zabiegi pielęgnacyjne).
Metody nauczaniaM-3Metody eksponujące - materiał roślinny, zdjęcia, ryciny
M-2Metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-1Metody podające - wykład informacyjny, konwersatoryjny
M-4Metody praktyczne - pokaz, projekt
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach i udziału w dyskusji
S-2Ocena podsumowująca: ocena projektu
S-3Ocena podsumowująca: ocena prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest zainteresowany tematyką przedmiotu.
3,0Student biernie uczestniczy w zajęciach, nie wykazuje zbytniego zainteresowania tematyką przedmiotu.
3,5Student uczestniczy w zajeciach, sporadycznie zajmuje głos w dyskusji.
4,0Student bierze udział w dyskusji podczas zajęć, wykazuje zainteresowanie tematyką przedmiotu.
4,5Student bierze aktywny udział w zajęciach, wykazuje duże zainteresowanie tematyką przedmiotu.
5,0Student jest żywo zainteresowany tematyką przedmiotu, aktywnie uczestniczy w dyskusji dydaktycznej, studiuję uzupełniającą literaturę przedmiotu.