Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Wstęp do projektowania krajobrazu (wnętrze osiedlowe):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wstęp do projektowania krajobrazu (wnętrze osiedlowe)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 1,00,50zaliczenie
projektyP5 30 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami dotyczącymi projektowania, komponowania i programowania prostych wnętrz krajobrazowych (osiedlowych).
C-2Zapoznanie studentów z aktualnymi tendencjami dotyczącymi kształtowania wnętrz osiedlowych i terenów rekreacji w osiedlu.
C-3Nabycie przez studentów umiejętności z zakresu sporządzania projektów wnętrz osiedlowych (w tym analiz przedprojektowych, rusunków projektowych oraz opisu projektu) zgodnie z zasadami sporządzania dokumentacji projektowej oraz dla potrzeb prezentacji projektu w formie posteru.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Inspiracje dla projektowanego terenu - przykłady rozwiązań2
T-P-2Analizy i studia przedprojektowe terenu6
T-P-3Określenie programu funkcjonalnego. Schemat funkcjonalno-przestrzenny.4
T-P-4Kompozycja założenia - układ swobodny, geometryczny i mieszany.4
T-P-5Projekt szczegółowy zagospodarowania terenu. Dobór nawierzchni, roślin, elementów małej architektury8
T-P-6Dokumentacja projektowa - część graficzna i opisowa. Komponowanie plansz projektowych.6
30
wykłady
T-W-1Wprowadzenie. Praca architekta krajobrazu1
T-W-2Kategorie obiektów architektury krajobarazu.2
T-W-3Zasady dobrej kompozycji2
T-W-4Budowa wnętrza krajobrazowego2
T-W-5Elementy i zakres dokumentacji projektowej wnętrza osiedlowego. Studia terenowe i analiza przedprojektowa wnętrza osiedlowego2
T-W-6Zasady projektowania i programowania wnętrz osiedlowych. Program funkcjonalno-przestrzęnny wnętrza osiedlowego. Rozporządzenia, normatywy i zalecenia dotyczące zagospodarowania terenu.2
T-W-7Rekreacja w osiedlu - potrzeby użytkowników a program funkcjonalny terenu.2
T-W-8Współczesne tendencje w kształtowaniu przestrzeni osiedlowych.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Praca na zajęciach: Przygotowanie teczki inspiracji - poszukiwanie elementów pasujących do danego stylu ogrodowego2
A-P-2Praca na zajęciach analityczna i koncepcyjna.22
A-P-3Praca na zajęciach: Przygotowanie dokumentacji projektowej i plansz posterowych z wybranych rysunkow projektowych5
A-P-4Praca w bibliotece5
A-P-5Praca w domu: Przygotowanie teczki inspiracji.4
A-P-6Praca w domu analityczna i koncepcyjna.34
A-P-7Praca w domu: Przygotowanie dokumentacji projektowej do oddania (częśc opisowa wraz graficznymi załącznikami)6
A-P-8Praca w domu: Przygotowanie plansz posterowych z wybranych rysunków projektowych6
A-P-9Praca w domu: Przygotowanie się do przeglądu międzysemestralnego6
90
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie referatu8
A-W-3Przygotowanie do kolokwium7
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych oraz wykład terenowy
M-2Wykład terenowy
M-3Ćwiczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Przegląd miedzysemestralny dotyczący stanu zaawansowania projektu oraz jakości przyjętych rozwiązań
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny dotyczący zagospodarowania ogrodu przydomowego obejmujący przygotowanie dokumentacji technicznej (częśc graficzna i opisowa) oraz posteru. W ocenie końcowej brana jest pod uwagę wartość merytoryczna projektu (zastosowanie wiedzy teoretycznej dotyczącej komponowania, programowania i urządzania terenu) oraz estetyczna pracy.
S-3Ocena formująca: Teczka inspiracji
S-4Ocena podsumowująca: Kolokwium z wiedzy teoretycznej
S-5Ocena formująca: Praca pisemna dotycząca aktualnych tendencji i realizacji w architekturze krajobrazu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O10.2_W07
Zna podstawowe tendencje w architekturze krajobrazu oraz współczesne realizacje obiektów mogących stanowić inspiarcję dla przyjętych rozwiązań projektowych.
AK_1A_W07T1A_W05, T1A_W10InzA_W05C-2T-W-8, T-P-1M-1S-5, S-3
AK_1A_O10.2_W08
Zna zasady sporządzania dokumentacji projektowej i jej poszczególne komponenty, etapy powstawania projektu oraz podstawowe przepisy prawne.
AK_1A_W13R1A_W03, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W10InzA_W03, InzA_W04C-3, C-1T-W-6, T-P-5, T-W-5M-3S-2
AK_1A_O10.2_W09
Zna zasady kompozycji oraz metody analiz terenu i studiów przedprojektowych potrzebne do określenia wytycznych kompozycyjnych i funkcjonalno-przestrzennych
AK_1A_W14T1A_W07InzA_W02C-3, C-1T-P-3, T-P-2, T-W-6, T-W-3, T-W-7, T-P-4, T-W-4M-2, M-3, M-1S-1, S-2, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O10.2_U01
Potrafi zaprojektować przestrzeń z wykorzystaniem znanych zasad i reguł, prawidłowo dostosowując skalę i formę elementów wyposażenia.
AK_1A_U05A1_U21, T1A_U08, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-3T-W-6, T-W-4, T-P-4, T-W-3M-1, M-3S-1, S-2
AK_1A_O10.2_U02
Potrafi przygotować dokumentację projektową graficzną i opisową) dla projektowanego terenu.
AK_1A_U07R1A_U02, T1A_U02, T1A_U05, T1A_U12, T1A_U14, T1A_U16InzA_U06, InzA_U08C-3T-P-6, T-W-5M-1, M-3S-2
AK_1A_O10.2_U03
Potrafi przeanalizować istniejące uwarunkowania terenowe i dokonać niezbędnych dla dalszego procesu projektowego studiów przedprojektowych.
AK_1A_U09T1A_U07, T1A_U08, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05C-3T-W-7, T-P-2M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O10.2_K01
Jest zdolny do kreatywnego myślenia o przestrzeni, rozumiejąc rolę kompozycji i cech przestrzennych w budowaniu konkretnego efektu przestrzeni.
AK_1A_K01A1_K02, T1A_K02InzA_K01C-3T-W-1, T-W-4, T-W-3M-3S-1, S-2
AK_1A_O10.2_K02
Potrafi współpracować z członkami zespołu przy opracowywaniu wspólnej koncepcji projektowej
AK_1A_K11A1_K03, A1_K05, R1A_K02, R1A_K03, T1A_K04InzA_K01C-3T-W-1M-3S-1, S-2
AK_1A_O10.2_K03
Ma świadomość potrzeby zbierania informacji o aktualnych tendencjach w architekturze, nowych realizacjach różnych obiektów architektury krajobrazu i poszukiwań własnego stylu.
AK_1A_K12A1_K01, R1A_K01, R1A_K07, T1A_K01C-2T-W-1, T-W-8M-1S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O10.2_W07
Zna podstawowe tendencje w architekturze krajobrazu oraz współczesne realizacje obiektów mogących stanowić inspiarcję dla przyjętych rozwiązań projektowych.
2,0Student nie potrafi poprawnie wybrać ani scharakteryzować współczesnych realizacji obiektów architektury krajobrazu
3,0Student potrafi poprawnie wybrać, wymienić i scharakteryzować współczesne realizacje obiektów architektury krajobrazu stanowiące inspirację dla przyjętych rozwiązań bez umiejętności ich analizy
3,5Student potrafi poprawnie wybrać, wymienić i scharakteryzować współczesne realizacje obiektów architektury krajobrazu stanowiące inspirację dla przyjętych rozwiązań dokonując ich częściowej analizy.
4,0Student potrafi poprawnie wybrać, wymienić i scharakteryzować współczesne realizacje obiektów architektury krajobrazu stanowiące inspiracje dla przyjętych rozwiązań, dokonując ich analizy
4,5Student potrafi wymienić i scharakteryzować współczesne realizacje obiektów architektury krajobrazu stanowiące inspiracje dla przyjętych rozwiązań projektowych, analizuje je i odnosi do aktualnych tendencji.
5,0Student potrafi wymienić i schrakteryzować współczesne realizacje obiektów architektury krajobrazu stanowiące inspiracje dla przyjętych rozwiązań projektowych, analizuje je, odnosi do aktualnych tendencji, a także dokonuje samodzielnej, krytycznej oceny zidentyfikowanych trendów.
AK_1A_O10.2_W08
Zna zasady sporządzania dokumentacji projektowej i jej poszczególne komponenty, etapy powstawania projektu oraz podstawowe przepisy prawne.
2,0Student nie potrafi wymenić i wytłumaczyć podstawowych zasad i przepisów stosowanych przy opracowywaniu projektu
3,0Student wymienia i tłumaczy większość podstawowych zasad i przepisów stosowanych przy opracowywaniu projektu.
3,5Student poprawnie wymienia i tłumaczy podstawowe zasady i przepisy stosowane przy opracowywaniu projektu.
4,0Student poprawnie wymienia i tłumaczy podstawowe zasady i przepisy stosowane przy opracowywaniu projektu oraz poprawnie dobiera zasady i przepisy dla konkretnej sytuacji.
4,5Student poprawnie wymienia i tłumaczy podstawowe zasady i przepisy stosowane przy opracowywaniu projektu, poprawnie dobiera zasady dla konkretnej sytuacji i dla wcześniej założonego efektu.
5,0Student poprawnie wymienia i tłumaczy podstawowe zasady i przepisy stosowane przy opracowywaniu projektu, poprawnie dobiera zasady dla konkretnej sytuacji uzyskując założony efekt oraz rozwiązania wysokiej jakości.
AK_1A_O10.2_W09
Zna zasady kompozycji oraz metody analiz terenu i studiów przedprojektowych potrzebne do określenia wytycznych kompozycyjnych i funkcjonalno-przestrzennych
2,0Student nie potrafi prawidłowo objaśnić większości metod analiz terenu i studiów przedprojektowych.
3,0Student prawidłowo objaśnia większość metod analiz terenu i studiów przedprojektowych.
3,5Student prawidłowo objaśnia metody analiz terenu i studiów przedprojektowych, poprawnie rozpoznaje uwarunkowania konkretnej sytuacji.
4,0Student prawidłowo objaśnia metody analiz terenu i studiów przedprojektowych, poprawnie rozpoznaje uwarunkowania konkretnej sytuacji.
4,5Student prawidłowo objaśnia metody analiz terenu i studiów przedprojektowych, poprawnie rozpoznaje uwarunkowania konkretnej sytuacji oraz wskazuje wytyczne.
5,0Student prawidłowo objaśnia metody analiz terenu i studiów przedprojektowych, porawnie rozpoznaje uwarunkowania konkretnej sytuacji, wskazuje wytyczne z uzasadnieniając je.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O10.2_U01
Potrafi zaprojektować przestrzeń z wykorzystaniem znanych zasad i reguł, prawidłowo dostosowując skalę i formę elementów wyposażenia.
2,0Student nie potrafi zaprojektować przestrzeni ogrodowej, którą cechuje poprawność merytoryczna większości przyjętych rozwiązań.
3,0Student potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową, którą cechuje poprawność merytoryczna większości przyjętych rozwiązań.
3,5Student potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową, którą cechuje poprawność merytoryczna przyjętych rozwiązań.
4,0Student potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową, którą cechuje poprawność merytoryczna przyjętych rozwiązań oraz walory użytkowe.
4,5Student potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową, którą cechuje poprawność merytoryczna przyjętych rozwiązań, walory użytkowe i duża wartość estetyczna.
5,0Student potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową, którą cechuje poprawnosć merytoryczna przyjętych rozwiązań, walory użytkowe, duża wartość estetyczna oraz oryginalność koncepcji.
AK_1A_O10.2_U02
Potrafi przygotować dokumentację projektową graficzną i opisową) dla projektowanego terenu.
2,0Student nie potrafi prawidłowowo sporządzić dokumentacji projektowej, część opsiowa jest niekompletna, a jej komponenty opisane w sposób niewustarczający dla przedstawienia koncepcji, brakuje niezbędnych załączników.
3,0Student prawidłowo sporządza dokumentację projektową, w której część opisowa zawiera wszystkie niezbędne komponenty opisane w stopniu wystarczającym dla przedstawienia koncepcji oraz niezbędne załączniki graficzne.
3,5Student prawidłowo sporządza dokumentację projektową, w której część opisowa zawiera wszystkie niezbędne komponenty opisane w stopniu wystarczającym dla przedstawienia koncepcji oraz niezbędne załączniki graficzne. Przyjęte rozwiązania student potrafi poddać częściowej analizie.
4,0Student prawidłowo sporządza dokumentację projektową, w której część opisowa zawiera wszystkie niezbędne komponenty opisane w sposób logiczny i wyczerpujący oraz niezbędne załączniki graficzne. Przyjęte rozwiązania student potrafi poddać analizie.
4,5Student prawidłowo sporządza dokumentację projektową, w której część opisowa zawiera wszystkie niezbędne komponenty opisane w sposób logiczny i wyczerpujący oraz niezbędne załączniki graficzne. Przyjęte rozwiązania student potrafi poddać analizie. Całość charakteryzuje czytelność i duża staranność.
5,0Student prawidłowo sporządza dokumentację projektową, w której część opisowa zawiera wszystkie niezbędne komponenty opisane w sposób logiczny i wyczerpujący oraz niezbędne załączniki graficzne. Przyjęte rozwiązania student potrafi poddać analizie i krytycznej ocenie. Całość charakteryzuje czytelność i duża staranność.
AK_1A_O10.2_U03
Potrafi przeanalizować istniejące uwarunkowania terenowe i dokonać niezbędnych dla dalszego procesu projektowego studiów przedprojektowych.
2,0Student nie potrafi prawidłowo przeprowadzić analizy stanu istniejącego i sporządzić inwentaryzacji.
3,0Student prawidłowo przeprowadza analizę stanu istniejącego i sporządza inwentaryzację terenu, a pojawiające błędy są niewielkie.
3,5Student prawidłowo przeprowadza analizę stanu istniejącego i poprawnie sporządza inwentaryzację terenu.
4,0Student prawidłowo przeprowadza analizę stanu istniejącego i poprawnie sporządza inwentaryzację terenu oraz wskazać na ich podstawie wytyczne projektowe
4,5Student prawidłowo przeprowadza analizę stanu istniejącego i poprawnie sporządza inwentaryzację terenu, potrafi wskazać wytyczne projektowe oraz zdefiniować formy przestrzenne, arch. i roślinne pasujące do danych uwarunkowań.
5,0Student prawidło przeprowadza analizę stanu istniejącego i poprawnie sporządza inwentaryzację terenu, potrafi wskazać wytyczne projektowe oraz zdefiniować formy przestrzenne, arch. i roślinne pasujące do danych uwarunkowań, uzyskując efekt wysokiej jakości estetycznej.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O10.2_K01
Jest zdolny do kreatywnego myślenia o przestrzeni, rozumiejąc rolę kompozycji i cech przestrzennych w budowaniu konkretnego efektu przestrzeni.
2,0Student nie potrafi kreatywnie przekształcić przestrzeni, uzyskując spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną.
3,0Student potrafi przekształcić przestrzeń uzyskując spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną w bardzo ograniczonym stopniu.
3,5Student potrafi przekształcić przestrzeń uzyskując w znacznej mierze spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną.
4,0Student potarfi przekształcić przestrzeń uzyskując w pełni spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną.
4,5Student potrafi kreatywnie przekształcić przestrzeń uzyskując spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną oraz wykazując dużą wrażliwość na istniejący potencjał terenu.
5,0Student potrafi kreatywnie przekształcić przestrzeń, uzyskując spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną, wykazując dużą wrażliwość na istniejący potencjał terenu oraz oryginalność myślenia.
AK_1A_O10.2_K02
Potrafi współpracować z członkami zespołu przy opracowywaniu wspólnej koncepcji projektowej
2,0Student nie uczestniczy w pracy zespołu.
3,0student wykazuje glównie bierną postawę podczas pracy.
3,5Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu, ale tylko w niektórych etapach powstawania projektu.
4,0Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu.
4,5Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu, chętnie podejmuje dyskusje z członkami zespołu i prowadzącym, prezentując swoje idee i koncepcje.
5,0Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu, chętnie podejmuje dyskusje z członkami zespołu i prowadzącym, prezentując swoje idee i koncepcje a nawet przejmuje rolę lidera zespołu.
AK_1A_O10.2_K03
Ma świadomość potrzeby zbierania informacji o aktualnych tendencjach w architekturze, nowych realizacjach różnych obiektów architektury krajobrazu i poszukiwań własnego stylu.
2,0Student nie zbiera aktywnie informacji o tendencjach w architekturze krajobrazu i nowych realizacjach, a jego baza jest cząstkowa.
3,0Student w sposób aktywny zbiera informacje o tendencjach w architekturze krajobrazu i nowych realizacjach, tworząc bazę danych, odnoszącą się do większości aspektów tematu.
3,5Student w sposób aktywny zbiera informacje o tendencjach w architekturze krajobrazu i nowych realizacjach, tworząc kompleksową bazę danych, odnoszącą się do wszystkich aspektów tematu.
4,0Student w sposób aktywny zbiera informacje o tendencjach w architekturze krajobrazu i nowych realizacjach, tworząc kompleksową bazę danych, odnoszącą się do wszystkich aspektów tematu i i dużej wartości dla opracowywanego tematu.
4,5Student w sposób aktywny zbiera informacje o tendencjach w architekturze krajobrazu i nowych realizacjach, tworząc kompleksową bazę danych, odnoszącą się do wszystkich aspektów projektu i dużej wartości dla opracowywanego tematu. Zebrane informacje analizuje.
5,0Student w sposób aktywny zbiera informacje o tendencjach w architekturze krajobrazu i nowych realizacjach, tworząc kompleksową bazę danych, odnoszącą się do wszystkich aspektów projektu i dużej wartości dla opracowywanego tematu. Zebrane informacje analizuje i ocenia.

Literatura podstawowa

  1. Bogdanowski J., Architektura krajobrazu, PWN, Warszawa - Kraków, 1968
  2. Bohm A., Wnętrze w kompozycji krajobrazu, Politechnika Krakowska, Kraków, 1998
  3. Bohm A., Architektura krajobrazu, jej początki i rozwój., Politechnika Krakowska, Kraków, 1994
  4. Brookes J., Projektowanie ogrodów, Wiedza i życie, Warszawa, 2005
  5. Newbury T., Sztuka projektowania ogrodów, Elipsa, Warszwa, 2005
  6. Szymski A., Dawidowski R., Architektura krajobrazu, Walkowska, Szczecin, 2006

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Inspiracje dla projektowanego terenu - przykłady rozwiązań2
T-P-2Analizy i studia przedprojektowe terenu6
T-P-3Określenie programu funkcjonalnego. Schemat funkcjonalno-przestrzenny.4
T-P-4Kompozycja założenia - układ swobodny, geometryczny i mieszany.4
T-P-5Projekt szczegółowy zagospodarowania terenu. Dobór nawierzchni, roślin, elementów małej architektury8
T-P-6Dokumentacja projektowa - część graficzna i opisowa. Komponowanie plansz projektowych.6
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie. Praca architekta krajobrazu1
T-W-2Kategorie obiektów architektury krajobarazu.2
T-W-3Zasady dobrej kompozycji2
T-W-4Budowa wnętrza krajobrazowego2
T-W-5Elementy i zakres dokumentacji projektowej wnętrza osiedlowego. Studia terenowe i analiza przedprojektowa wnętrza osiedlowego2
T-W-6Zasady projektowania i programowania wnętrz osiedlowych. Program funkcjonalno-przestrzęnny wnętrza osiedlowego. Rozporządzenia, normatywy i zalecenia dotyczące zagospodarowania terenu.2
T-W-7Rekreacja w osiedlu - potrzeby użytkowników a program funkcjonalny terenu.2
T-W-8Współczesne tendencje w kształtowaniu przestrzeni osiedlowych.2
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Praca na zajęciach: Przygotowanie teczki inspiracji - poszukiwanie elementów pasujących do danego stylu ogrodowego2
A-P-2Praca na zajęciach analityczna i koncepcyjna.22
A-P-3Praca na zajęciach: Przygotowanie dokumentacji projektowej i plansz posterowych z wybranych rysunkow projektowych5
A-P-4Praca w bibliotece5
A-P-5Praca w domu: Przygotowanie teczki inspiracji.4
A-P-6Praca w domu analityczna i koncepcyjna.34
A-P-7Praca w domu: Przygotowanie dokumentacji projektowej do oddania (częśc opisowa wraz graficznymi załącznikami)6
A-P-8Praca w domu: Przygotowanie plansz posterowych z wybranych rysunków projektowych6
A-P-9Praca w domu: Przygotowanie się do przeglądu międzysemestralnego6
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie referatu8
A-W-3Przygotowanie do kolokwium7
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O10.2_W07Zna podstawowe tendencje w architekturze krajobrazu oraz współczesne realizacje obiektów mogących stanowić inspiarcję dla przyjętych rozwiązań projektowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W07zna w zakresie podstawowym współczesne technologie i tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z aktualnymi tendencjami dotyczącymi kształtowania wnętrz osiedlowych i terenów rekreacji w osiedlu.
Treści programoweT-W-8Współczesne tendencje w kształtowaniu przestrzeni osiedlowych.
T-P-1Inspiracje dla projektowanego terenu - przykłady rozwiązań
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych oraz wykład terenowy
Sposób ocenyS-5Ocena formująca: Praca pisemna dotycząca aktualnych tendencji i realizacji w architekturze krajobrazu
S-3Ocena formująca: Teczka inspiracji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi poprawnie wybrać ani scharakteryzować współczesnych realizacji obiektów architektury krajobrazu
3,0Student potrafi poprawnie wybrać, wymienić i scharakteryzować współczesne realizacje obiektów architektury krajobrazu stanowiące inspirację dla przyjętych rozwiązań bez umiejętności ich analizy
3,5Student potrafi poprawnie wybrać, wymienić i scharakteryzować współczesne realizacje obiektów architektury krajobrazu stanowiące inspirację dla przyjętych rozwiązań dokonując ich częściowej analizy.
4,0Student potrafi poprawnie wybrać, wymienić i scharakteryzować współczesne realizacje obiektów architektury krajobrazu stanowiące inspiracje dla przyjętych rozwiązań, dokonując ich analizy
4,5Student potrafi wymienić i scharakteryzować współczesne realizacje obiektów architektury krajobrazu stanowiące inspiracje dla przyjętych rozwiązań projektowych, analizuje je i odnosi do aktualnych tendencji.
5,0Student potrafi wymienić i schrakteryzować współczesne realizacje obiektów architektury krajobrazu stanowiące inspiracje dla przyjętych rozwiązań projektowych, analizuje je, odnosi do aktualnych tendencji, a także dokonuje samodzielnej, krytycznej oceny zidentyfikowanych trendów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O10.2_W08Zna zasady sporządzania dokumentacji projektowej i jej poszczególne komponenty, etapy powstawania projektu oraz podstawowe przepisy prawne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W13ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu architekta krajobrazu, w tym: przepisów prawnych, zasad sporządzania dokumentacji projektowej a w wykonawstwie podstawowych zasad bhp
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-3Nabycie przez studentów umiejętności z zakresu sporządzania projektów wnętrz osiedlowych (w tym analiz przedprojektowych, rusunków projektowych oraz opisu projektu) zgodnie z zasadami sporządzania dokumentacji projektowej oraz dla potrzeb prezentacji projektu w formie posteru.
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami dotyczącymi projektowania, komponowania i programowania prostych wnętrz krajobrazowych (osiedlowych).
Treści programoweT-W-6Zasady projektowania i programowania wnętrz osiedlowych. Program funkcjonalno-przestrzęnny wnętrza osiedlowego. Rozporządzenia, normatywy i zalecenia dotyczące zagospodarowania terenu.
T-P-5Projekt szczegółowy zagospodarowania terenu. Dobór nawierzchni, roślin, elementów małej architektury
T-W-5Elementy i zakres dokumentacji projektowej wnętrza osiedlowego. Studia terenowe i analiza przedprojektowa wnętrza osiedlowego
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny dotyczący zagospodarowania ogrodu przydomowego obejmujący przygotowanie dokumentacji technicznej (częśc graficzna i opisowa) oraz posteru. W ocenie końcowej brana jest pod uwagę wartość merytoryczna projektu (zastosowanie wiedzy teoretycznej dotyczącej komponowania, programowania i urządzania terenu) oraz estetyczna pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wymenić i wytłumaczyć podstawowych zasad i przepisów stosowanych przy opracowywaniu projektu
3,0Student wymienia i tłumaczy większość podstawowych zasad i przepisów stosowanych przy opracowywaniu projektu.
3,5Student poprawnie wymienia i tłumaczy podstawowe zasady i przepisy stosowane przy opracowywaniu projektu.
4,0Student poprawnie wymienia i tłumaczy podstawowe zasady i przepisy stosowane przy opracowywaniu projektu oraz poprawnie dobiera zasady i przepisy dla konkretnej sytuacji.
4,5Student poprawnie wymienia i tłumaczy podstawowe zasady i przepisy stosowane przy opracowywaniu projektu, poprawnie dobiera zasady dla konkretnej sytuacji i dla wcześniej założonego efektu.
5,0Student poprawnie wymienia i tłumaczy podstawowe zasady i przepisy stosowane przy opracowywaniu projektu, poprawnie dobiera zasady dla konkretnej sytuacji uzyskując założony efekt oraz rozwiązania wysokiej jakości.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O10.2_W09Zna zasady kompozycji oraz metody analiz terenu i studiów przedprojektowych potrzebne do określenia wytycznych kompozycyjnych i funkcjonalno-przestrzennych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W14zna metody i techniki studiów i analiz właściwych dla określenia wytycznych do projektów obiektów architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Nabycie przez studentów umiejętności z zakresu sporządzania projektów wnętrz osiedlowych (w tym analiz przedprojektowych, rusunków projektowych oraz opisu projektu) zgodnie z zasadami sporządzania dokumentacji projektowej oraz dla potrzeb prezentacji projektu w formie posteru.
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami dotyczącymi projektowania, komponowania i programowania prostych wnętrz krajobrazowych (osiedlowych).
Treści programoweT-P-3Określenie programu funkcjonalnego. Schemat funkcjonalno-przestrzenny.
T-P-2Analizy i studia przedprojektowe terenu
T-W-6Zasady projektowania i programowania wnętrz osiedlowych. Program funkcjonalno-przestrzęnny wnętrza osiedlowego. Rozporządzenia, normatywy i zalecenia dotyczące zagospodarowania terenu.
T-W-3Zasady dobrej kompozycji
T-W-7Rekreacja w osiedlu - potrzeby użytkowników a program funkcjonalny terenu.
T-P-4Kompozycja założenia - układ swobodny, geometryczny i mieszany.
T-W-4Budowa wnętrza krajobrazowego
Metody nauczaniaM-2Wykład terenowy
M-3Ćwiczenia projektowe
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych oraz wykład terenowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Przegląd miedzysemestralny dotyczący stanu zaawansowania projektu oraz jakości przyjętych rozwiązań
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny dotyczący zagospodarowania ogrodu przydomowego obejmujący przygotowanie dokumentacji technicznej (częśc graficzna i opisowa) oraz posteru. W ocenie końcowej brana jest pod uwagę wartość merytoryczna projektu (zastosowanie wiedzy teoretycznej dotyczącej komponowania, programowania i urządzania terenu) oraz estetyczna pracy.
S-4Ocena podsumowująca: Kolokwium z wiedzy teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi prawidłowo objaśnić większości metod analiz terenu i studiów przedprojektowych.
3,0Student prawidłowo objaśnia większość metod analiz terenu i studiów przedprojektowych.
3,5Student prawidłowo objaśnia metody analiz terenu i studiów przedprojektowych, poprawnie rozpoznaje uwarunkowania konkretnej sytuacji.
4,0Student prawidłowo objaśnia metody analiz terenu i studiów przedprojektowych, poprawnie rozpoznaje uwarunkowania konkretnej sytuacji.
4,5Student prawidłowo objaśnia metody analiz terenu i studiów przedprojektowych, poprawnie rozpoznaje uwarunkowania konkretnej sytuacji oraz wskazuje wytyczne.
5,0Student prawidłowo objaśnia metody analiz terenu i studiów przedprojektowych, porawnie rozpoznaje uwarunkowania konkretnej sytuacji, wskazuje wytyczne z uzasadnieniając je.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O10.2_U01Potrafi zaprojektować przestrzeń z wykorzystaniem znanych zasad i reguł, prawidłowo dostosowując skalę i formę elementów wyposażenia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U05praktycznie stosuje zasady kształtowania form przestrzennych w różnym kontekście i skali
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U21posiada doświadczenie w realizowaniu własnych działań artystycznych opartych na zróżnicowanych stylistycznie koncepcjach wynikających ze swobodnego i niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji i emocjonalności
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Nabycie przez studentów umiejętności z zakresu sporządzania projektów wnętrz osiedlowych (w tym analiz przedprojektowych, rusunków projektowych oraz opisu projektu) zgodnie z zasadami sporządzania dokumentacji projektowej oraz dla potrzeb prezentacji projektu w formie posteru.
Treści programoweT-W-6Zasady projektowania i programowania wnętrz osiedlowych. Program funkcjonalno-przestrzęnny wnętrza osiedlowego. Rozporządzenia, normatywy i zalecenia dotyczące zagospodarowania terenu.
T-W-4Budowa wnętrza krajobrazowego
T-P-4Kompozycja założenia - układ swobodny, geometryczny i mieszany.
T-W-3Zasady dobrej kompozycji
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych oraz wykład terenowy
M-3Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Przegląd miedzysemestralny dotyczący stanu zaawansowania projektu oraz jakości przyjętych rozwiązań
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny dotyczący zagospodarowania ogrodu przydomowego obejmujący przygotowanie dokumentacji technicznej (częśc graficzna i opisowa) oraz posteru. W ocenie końcowej brana jest pod uwagę wartość merytoryczna projektu (zastosowanie wiedzy teoretycznej dotyczącej komponowania, programowania i urządzania terenu) oraz estetyczna pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zaprojektować przestrzeni ogrodowej, którą cechuje poprawność merytoryczna większości przyjętych rozwiązań.
3,0Student potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową, którą cechuje poprawność merytoryczna większości przyjętych rozwiązań.
3,5Student potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową, którą cechuje poprawność merytoryczna przyjętych rozwiązań.
4,0Student potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową, którą cechuje poprawność merytoryczna przyjętych rozwiązań oraz walory użytkowe.
4,5Student potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową, którą cechuje poprawność merytoryczna przyjętych rozwiązań, walory użytkowe i duża wartość estetyczna.
5,0Student potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową, którą cechuje poprawnosć merytoryczna przyjętych rozwiązań, walory użytkowe, duża wartość estetyczna oraz oryginalność koncepcji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O10.2_U02Potrafi przygotować dokumentację projektową graficzną i opisową) dla projektowanego terenu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U07sporządza uproszczoną dokumentację projektową zgodnie z wymogami formalnymi i przedstawia ją w formie rysunkowej i opisowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Nabycie przez studentów umiejętności z zakresu sporządzania projektów wnętrz osiedlowych (w tym analiz przedprojektowych, rusunków projektowych oraz opisu projektu) zgodnie z zasadami sporządzania dokumentacji projektowej oraz dla potrzeb prezentacji projektu w formie posteru.
Treści programoweT-P-6Dokumentacja projektowa - część graficzna i opisowa. Komponowanie plansz projektowych.
T-W-5Elementy i zakres dokumentacji projektowej wnętrza osiedlowego. Studia terenowe i analiza przedprojektowa wnętrza osiedlowego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych oraz wykład terenowy
M-3Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny dotyczący zagospodarowania ogrodu przydomowego obejmujący przygotowanie dokumentacji technicznej (częśc graficzna i opisowa) oraz posteru. W ocenie końcowej brana jest pod uwagę wartość merytoryczna projektu (zastosowanie wiedzy teoretycznej dotyczącej komponowania, programowania i urządzania terenu) oraz estetyczna pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi prawidłowowo sporządzić dokumentacji projektowej, część opsiowa jest niekompletna, a jej komponenty opisane w sposób niewustarczający dla przedstawienia koncepcji, brakuje niezbędnych załączników.
3,0Student prawidłowo sporządza dokumentację projektową, w której część opisowa zawiera wszystkie niezbędne komponenty opisane w stopniu wystarczającym dla przedstawienia koncepcji oraz niezbędne załączniki graficzne.
3,5Student prawidłowo sporządza dokumentację projektową, w której część opisowa zawiera wszystkie niezbędne komponenty opisane w stopniu wystarczającym dla przedstawienia koncepcji oraz niezbędne załączniki graficzne. Przyjęte rozwiązania student potrafi poddać częściowej analizie.
4,0Student prawidłowo sporządza dokumentację projektową, w której część opisowa zawiera wszystkie niezbędne komponenty opisane w sposób logiczny i wyczerpujący oraz niezbędne załączniki graficzne. Przyjęte rozwiązania student potrafi poddać analizie.
4,5Student prawidłowo sporządza dokumentację projektową, w której część opisowa zawiera wszystkie niezbędne komponenty opisane w sposób logiczny i wyczerpujący oraz niezbędne załączniki graficzne. Przyjęte rozwiązania student potrafi poddać analizie. Całość charakteryzuje czytelność i duża staranność.
5,0Student prawidłowo sporządza dokumentację projektową, w której część opisowa zawiera wszystkie niezbędne komponenty opisane w sposób logiczny i wyczerpujący oraz niezbędne załączniki graficzne. Przyjęte rozwiązania student potrafi poddać analizie i krytycznej ocenie. Całość charakteryzuje czytelność i duża staranność.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O10.2_U03Potrafi przeanalizować istniejące uwarunkowania terenowe i dokonać niezbędnych dla dalszego procesu projektowego studiów przedprojektowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U09analizuje uwarunkowania sytuacyjne przestrzeni przy użyciu standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-3Nabycie przez studentów umiejętności z zakresu sporządzania projektów wnętrz osiedlowych (w tym analiz przedprojektowych, rusunków projektowych oraz opisu projektu) zgodnie z zasadami sporządzania dokumentacji projektowej oraz dla potrzeb prezentacji projektu w formie posteru.
Treści programoweT-W-7Rekreacja w osiedlu - potrzeby użytkowników a program funkcjonalny terenu.
T-P-2Analizy i studia przedprojektowe terenu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych oraz wykład terenowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny dotyczący zagospodarowania ogrodu przydomowego obejmujący przygotowanie dokumentacji technicznej (częśc graficzna i opisowa) oraz posteru. W ocenie końcowej brana jest pod uwagę wartość merytoryczna projektu (zastosowanie wiedzy teoretycznej dotyczącej komponowania, programowania i urządzania terenu) oraz estetyczna pracy.
S-1Ocena formująca: Przegląd miedzysemestralny dotyczący stanu zaawansowania projektu oraz jakości przyjętych rozwiązań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi prawidłowo przeprowadzić analizy stanu istniejącego i sporządzić inwentaryzacji.
3,0Student prawidłowo przeprowadza analizę stanu istniejącego i sporządza inwentaryzację terenu, a pojawiające błędy są niewielkie.
3,5Student prawidłowo przeprowadza analizę stanu istniejącego i poprawnie sporządza inwentaryzację terenu.
4,0Student prawidłowo przeprowadza analizę stanu istniejącego i poprawnie sporządza inwentaryzację terenu oraz wskazać na ich podstawie wytyczne projektowe
4,5Student prawidłowo przeprowadza analizę stanu istniejącego i poprawnie sporządza inwentaryzację terenu, potrafi wskazać wytyczne projektowe oraz zdefiniować formy przestrzenne, arch. i roślinne pasujące do danych uwarunkowań.
5,0Student prawidło przeprowadza analizę stanu istniejącego i poprawnie sporządza inwentaryzację terenu, potrafi wskazać wytyczne projektowe oraz zdefiniować formy przestrzenne, arch. i roślinne pasujące do danych uwarunkowań, uzyskując efekt wysokiej jakości estetycznej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O10.2_K01Jest zdolny do kreatywnego myślenia o przestrzeni, rozumiejąc rolę kompozycji i cech przestrzennych w budowaniu konkretnego efektu przestrzeni.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K01jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-3Nabycie przez studentów umiejętności z zakresu sporządzania projektów wnętrz osiedlowych (w tym analiz przedprojektowych, rusunków projektowych oraz opisu projektu) zgodnie z zasadami sporządzania dokumentacji projektowej oraz dla potrzeb prezentacji projektu w formie posteru.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie. Praca architekta krajobrazu
T-W-4Budowa wnętrza krajobrazowego
T-W-3Zasady dobrej kompozycji
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Przegląd miedzysemestralny dotyczący stanu zaawansowania projektu oraz jakości przyjętych rozwiązań
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny dotyczący zagospodarowania ogrodu przydomowego obejmujący przygotowanie dokumentacji technicznej (częśc graficzna i opisowa) oraz posteru. W ocenie końcowej brana jest pod uwagę wartość merytoryczna projektu (zastosowanie wiedzy teoretycznej dotyczącej komponowania, programowania i urządzania terenu) oraz estetyczna pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi kreatywnie przekształcić przestrzeni, uzyskując spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną.
3,0Student potrafi przekształcić przestrzeń uzyskując spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną w bardzo ograniczonym stopniu.
3,5Student potrafi przekształcić przestrzeń uzyskując w znacznej mierze spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną.
4,0Student potarfi przekształcić przestrzeń uzyskując w pełni spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną.
4,5Student potrafi kreatywnie przekształcić przestrzeń uzyskując spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną oraz wykazując dużą wrażliwość na istniejący potencjał terenu.
5,0Student potrafi kreatywnie przekształcić przestrzeń, uzyskując spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną, wykazując dużą wrażliwość na istniejący potencjał terenu oraz oryginalność myślenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O10.2_K02Potrafi współpracować z członkami zespołu przy opracowywaniu wspólnej koncepcji projektowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K11jest przygotowany do pracy w zespole i współpracy z osobami mającymi wpływ na treść, funkcję i formę krajobrazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K03jest zdolna do efektywnego wykorzystania: wyobraźni, intuicji, emocjonalności, zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w trakcie rozwiązywania problemów, zdolności elastycznego myślenia, adaptowania się do nowych i zmieniających się okoliczności oraz umiejętności kontrolowania swoich zachowań i przeciwdziałania lękom i stresom, jak również sprostania warunkom związanym z publicznymi występami lub prezentacjami
A1_K05posiada umiejętność efektywnego komunikowania się i życia w społeczeństwie, w szczególności: pracy zespołowej w ramach wspólnych projektów i działań; negocjowania i organizowania; integracji z innymi osobami w ramach różnych przedsięwzięć kulturalnych; prezentowania zadań w przystępnej formie - z zastosowaniem technologii informacyjnych
R1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-3Nabycie przez studentów umiejętności z zakresu sporządzania projektów wnętrz osiedlowych (w tym analiz przedprojektowych, rusunków projektowych oraz opisu projektu) zgodnie z zasadami sporządzania dokumentacji projektowej oraz dla potrzeb prezentacji projektu w formie posteru.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie. Praca architekta krajobrazu
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Przegląd miedzysemestralny dotyczący stanu zaawansowania projektu oraz jakości przyjętych rozwiązań
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny dotyczący zagospodarowania ogrodu przydomowego obejmujący przygotowanie dokumentacji technicznej (częśc graficzna i opisowa) oraz posteru. W ocenie końcowej brana jest pod uwagę wartość merytoryczna projektu (zastosowanie wiedzy teoretycznej dotyczącej komponowania, programowania i urządzania terenu) oraz estetyczna pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie uczestniczy w pracy zespołu.
3,0student wykazuje glównie bierną postawę podczas pracy.
3,5Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu, ale tylko w niektórych etapach powstawania projektu.
4,0Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu.
4,5Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu, chętnie podejmuje dyskusje z członkami zespołu i prowadzącym, prezentując swoje idee i koncepcje.
5,0Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu, chętnie podejmuje dyskusje z członkami zespołu i prowadzącym, prezentując swoje idee i koncepcje a nawet przejmuje rolę lidera zespołu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O10.2_K03Ma świadomość potrzeby zbierania informacji o aktualnych tendencjach w architekturze, nowych realizacjach różnych obiektów architektury krajobrazu i poszukiwań własnego stylu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K12ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
T1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z aktualnymi tendencjami dotyczącymi kształtowania wnętrz osiedlowych i terenów rekreacji w osiedlu.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie. Praca architekta krajobrazu
T-W-8Współczesne tendencje w kształtowaniu przestrzeni osiedlowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych oraz wykład terenowy
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Teczka inspiracji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zbiera aktywnie informacji o tendencjach w architekturze krajobrazu i nowych realizacjach, a jego baza jest cząstkowa.
3,0Student w sposób aktywny zbiera informacje o tendencjach w architekturze krajobrazu i nowych realizacjach, tworząc bazę danych, odnoszącą się do większości aspektów tematu.
3,5Student w sposób aktywny zbiera informacje o tendencjach w architekturze krajobrazu i nowych realizacjach, tworząc kompleksową bazę danych, odnoszącą się do wszystkich aspektów tematu.
4,0Student w sposób aktywny zbiera informacje o tendencjach w architekturze krajobrazu i nowych realizacjach, tworząc kompleksową bazę danych, odnoszącą się do wszystkich aspektów tematu i i dużej wartości dla opracowywanego tematu.
4,5Student w sposób aktywny zbiera informacje o tendencjach w architekturze krajobrazu i nowych realizacjach, tworząc kompleksową bazę danych, odnoszącą się do wszystkich aspektów projektu i dużej wartości dla opracowywanego tematu. Zebrane informacje analizuje.
5,0Student w sposób aktywny zbiera informacje o tendencjach w architekturze krajobrazu i nowych realizacjach, tworząc kompleksową bazę danych, odnoszącą się do wszystkich aspektów projektu i dużej wartości dla opracowywanego tematu. Zebrane informacje analizuje i ocenia.