Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | AK_1A_O08.2_U01 | Potrafi dokonać oceny jakości przestrzeni publicznej w wymiarze użytkowym i estetycznem oraz określić pożądane kierunki jej zmian odnosząc do różnych skal przestrzeni. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AK_1A_U03 | dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie |
---|
AK_1A_U11 | potrafi przy użyciu podstawowych metod badawczych uzyskać różnorodne dane o terenie |
AK_1A_U17 | ocenia na podstawowym poziomie wartość kulturową krajobrazu i jego składowych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
---|
T1A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Cel przedmiotu | C-1 | Ukształtowanie umiejętności w zakresie dokonywania oceny warunków funkcjonowania przestrzeni publicznej oraz możliwości doboru odpowiednich rozwiązań podniesienia jej jakości. |
---|
Treści programowe | T-W-3 | Komunikacja a problemy funkcjonalno-przestrzenne. Rodzaje ruchu w przestrzeni publicznej.
Zjawisko "teroru bezpieczeństwa" w projektowaniu ruchu w Polskich miastach. Zasady planowania przestrzeni publicznej. Zagadnienie ciągłości przestrzeni publicznej w kontekście zasad kształtowania zrównoważonego środowiska miejskiego. Aktualne kierunki działań w tym zakresie na świecie. |
---|
T-W-2 | Centrotwórcze znaczenie przestrzeni publicznej. Rola usług i rekreacji w tworzeniu przestrzeni publicznej. Znaczenie i symbolika przestrzeni miejskiej. Genius loci. Społeczny aspekt kształtowania przestrzeni publicznej. Potrzeby społeczne człowieka. Możliwości i sposoby gromadzenia społeczności. Problematyka bezpieczeństwa w przestrzeni publicznej. Kryteria oceny jakości i komfortu użytkowania przestrzeni publicznej. |
T-W-4 | Współczesne tendencje w kształtowaniu miejskich przestrzeni publicznych. Prezentacje i zaliczenie |
T-W-1 | Pojęcie, znaczenie i hierarchia przestrzeni publicznej w mieście. Przestrzeń publiczna jako symbol miejskości. Rodzaje przestrzeni publicznej i ich specyfiki. |
Metody nauczania | M-4 | dyskusja dydaktyczna, burza mózgów |
---|
M-3 | metoda sytuacyjna (zajęcia terenowe) |
M-2 | metoda przypadków, prezentacje |
M-1 | wykład problemowy |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Studium wybranej przestrzeni publicznej - ocena jej atrakcyjności społecznej, jakości przestrzennej, funkcjonowania, komfortu i bezpieczeństwa. Inspiracje do miejsca. Ocenie podlega umiejętność analizy, wykorzystanie wiedzy o znaczeniu i zasadach kształtowania przestrzeni publicznej, wrażliwość i indywidualizm podejścia. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi dokonać oceny jakości przestrzeni publicznej w wymiarze użytkowym ani estetycznym. |
3,0 | Student potrafi dokonać podstawowej oceny jakości przestrzeni publicznej w wymiarze użytkowym i estetycznym, jednak ma problem ze sformułowaniem pożądanych kierunków zmian nie potrafiąc ich odnieść do różnych skal przestrzeni. |
3,5 | Student potrafi dokonać podstawowej oceny jakości przestrzeni publicznej w wymiarze użytkowym i estetycznym oraz sformułować pożądane kierunki zmian i odnieść je do różnych skal przestrzeni, nie ustrzega się jednak drobnych błędów. |
4,0 | Student potrafi dokonać złożonej oceny jakości przestrzeni publicznej w wymiarze użytkowym i estetycznym, formułuje pożądane kierunki zmian, potrafiąc je odnieść do różnych skal przestrzeni. |
4,5 | Student potrafi dokonać złożonej oceny jakości przestrzeni publicznej w wymiarze użytkowym i estetycznym, formułuje pożądane kierunki zmian, potrafiąc je swobodnie odnosić do różnych skal przestrzeni. |
5,0 | Student potrafi dokonać złożonej oceny jakości przestrzeni publicznej w wymiarze użytkowym i estetycznym, formułuje pożądane kierunki zmian, potrafiąc je swobodnie odnosić do różnych skal przestrzeni. Formułuje rozwiązania wariantowe. |