Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | AK_1A_O08.1_U01 | Student potrafi dokonać oceny parku miejskiego w wymiarze użytkowym i przestrzenno-krajobrazowym oraz określić pożądane kierunki przekształceń. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AK_1A_U03 | dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie |
---|
AK_1A_U11 | potrafi przy użyciu podstawowych metod badawczych uzyskać różnorodne dane o terenie |
AK_1A_U17 | ocenia na podstawowym poziomie wartość kulturową krajobrazu i jego składowych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
---|
T1A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejętności w zakresie dokonywania oceny warunków funkcjonowania parków miejskich, relacji z otoczeniem, atrakcyjności rekreacyjnej i krajobrazowej oraz możliwości doboru odpowiednich rozwiązań podniesienia jakości i ożywienia parków. |
---|
Treści programowe | T-W-4 | Socjologiczny aspekt dostępności parku miejskiego – znaczenie identyfikacji przestrzeni (nazewnictwo, informacja i promocja obiektów, elementy orientujące w przestrzeni, partycypacja społeczna)
Elementy decydujące o społecznej atrakcyjności parków miejskich – Aspekty funkcjonalny i stylistyczny. Wykorzystanie wartości kulturowych w kształtowaniu parków miejskich – (tradycja miejsca, elementy zabytkowe, obiekty kulturowe, symbolika przestrzeni, wartości artystyczne) |
---|
T-W-1 | Geneza parku miejskiego – przedstawienie pierwszych rozwiązań parków miejskich. Proces ewolucji funkcjonalnej i zmian zachodzących w sposobach komponowania parków miejskich w ujęciu historycznym. |
T-W-2 | Znaczenie pojęcia „parku miejskiego” – zagadnienie zasięgu oddziaływania poszczególnych typów parków (park osiedlowy, park dzielnicowy, park miejski). Przedstawienie problematyki współczesnych definicji i klasyfikacji zieleni miejskiej. |
T-W-5 | Przegląd wzorcowych form i rodzajów współczesnych parków miejskich z ich analizą użytkową i stylistyczną. Prezentacje i zaliczenie. |
T-W-3 | Lokalizacja parku miejskiego w strukturze przestrzennej miasta – wartość ciągłości funkcjonalno - przestrzennej terenów zieleni miejskiej. Dostępność fizyczna parków miejskich (wejścia, granice, typy sąsiedztwa, powiązanie z otoczeniem) |
Metody nauczania | M-3 | metoda sytuacyjna, zajęcia terenowe |
---|
M-1 | wykład problemowy |
M-4 | dyskusja dydaktyczna |
M-2 | metoda przypadków, prezentacje |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Studium przestrzeni wybranego parku miejskiego - ocena atrakcyjności rekreacyjnej i społecznej walorów przestrzenno-krajobrazowych, dostępności i powiązań, komfortu użytkowania i bezpieczeństwa. Inspiracje do miejsca. Ocenie podlega umiejętność analizy, wykorzystanie wiedzy o znaczeniu i zasadach kształtowania parków miejskich, wrażliwość i indywidualizm podejścia. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi dokonać oceny parku miejskiego w wymiarze użytkowym ani przestrzenno-krajobrazowym. |
3,0 | Student potrafi dokonać podstawowej oceny parku miejskiego w wymiarze użytkowym i przestrzenno-krajobrazowym, jednak ma problem ze sformułowaniem pożądanych kierunków przekształceń. |
3,5 | Student potrafi dokonać podstawowej oceny parku miejskiego w wymiarze użytkowym i przestrzenno-krajobrazowym, formułuje pożądane kierunki przekształceń, jednak nie ustrzega się drobnych błędów. |
4,0 | Student potrafi dokonać złożonej oceny jakości oceny parku miejskiego w wymiarze użytkowym i przestrzenno-krajobrazowym, poprawnie formułuje pożądane kierunki zmian, cechujące się wysoką wartością merytoryczną. |
4,5 | Student potrafi dokonać złożonej oceny jakości oceny parku miejskiego w wymiarze użytkowym i przestrzenno-krajobrazowym, bezbłędnie formułuje pożądane kierunki zmian, cechujące się wysoką wartością merytoryczną. |
5,0 | Student potrafi dokonać złożonej oceny jakości oceny parku miejskiego w wymiarze użytkowym i przestrzenno-krajobrazowym, bezbłędnie formułuje pożądane kierunki zmian, cechujące się wysoką wartością merytoryczną. Formułuje rozwiązania wariantowe. |