Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)
Sylabus przedmiotu Krajobraz miejscowości nadmorskich:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Krajobraz miejscowości nadmorskich | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Krajobrazu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Szymski <Adam-Szymski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Uwrażliwienie studenta na wartości istniejacego krajobrazu nadmorskiego z jego specyfikacją przyrodniczą i otwartością ekspozycji widokowych od strony morza. Rozumienie znaczenia ochrony przyrody w pasie nadmorskim jako podstawowego waloru użytkowego w obszarze intensywnego zagospodarowania turystycznego i rekreacji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Specyfikacja krajobrazu nadmorskiego w obszarze Morza Bałtyckiego. Charakter osadnictwa: wsie rybackie, osady, miastai miasteczka. Specyfika kulturowa regionu: typ i charakter osad, budownictwo regionalne, architektura: Rozwój turystyki nadmorskiej pod koniec XIX w. : zabudowa letniskowa, kurorty nadmorskie. Styl architektury domów wczasowych i uzdrowiskowych ze szczególnym uwzględnieniem terenu Pomorza Zachodniego. Układy urbanistyczne i rurystyczne w pasie morskim Pomorza Zachodniego. Współczesne przeksztaucenia krajobrazu nadmorskiego z dominujacą funkcją rekreacyjno - turystyczną. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Czytanie wskazanej literatury(praca własna) | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podajace/ Wykład informacyjny/opis/ |
M-2 | Metody problemowe/ klasyczna metoda problemowa/ |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_O06.1_W011 W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna dawne i współczesne tendencje i konwencje stylowe w ksztautowaniu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne. | AK_1A_W11 | A1_W11, A1_W12, T1A_W08 | InzA_W03 | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
AK_1A_O06.1_W04 W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna podstawowe materiały budowlane oraz ich zastosowanie w budownictwie i architekturze krajobrazu. | AK_1A_W04 | T1A_W02, T1A_W04, T1A_W05 | — | C-1 | T-W-1 | M-2, M-1 | S-1 |
AK_1A_O06.1_W07 W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna w zakresie podstawowym współczesne technologie i tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów architektury krajobrazu. | AK_1A_W07 | T1A_W05, T1A_W10 | InzA_W05 | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_O06.1_U016 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa umiejętności do rozpoznawania w stopniu podstawowym, charakterystyczne dla różnych okresów historycznych układy urbanistyczne i ruralistyczne oraz ich komponenty. | AK_1A_U16 | T1A_U01, T1A_U08 | InzA_U01 | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
AK_1A_O06.1_U03 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa umiejętność dokonywania analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie. | AK_1A_U03 | T1A_U07, T1A_U08, T1A_U13 | InzA_U01, InzA_U05 | C-1 | T-W-1 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_O06.1_K04 W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma swiadomośc ciagłości historycznej krajobrazu i zwiazanego z nia genius loci. | AK_1A_K04 | T1A_K02 | InzA_K01 | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
AK_1A_O06.1_K05 W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych. | AK_1A_K05 | A1_K02, T1A_K02, T1A_K07 | InzA_K01 | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
AK_1A_O06.1_K06 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wykorzystać znajomość procesu kształtowania się sztuki ogrodowej i jego podłoza w budowaniu własnej postawy twórczej. | AK_1A_K06 | A1_K02, T1A_K01, T1A_K02 | InzA_K01 | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
AK_1A_O06.1_K09 W wyniku przeprowadzonych zaje student ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni. | AK_1A_K09 | R1A_K03, R1A_K06, T1A_K02 | InzA_K01 | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_O06.1_W011 W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna dawne i współczesne tendencje i konwencje stylowe w ksztautowaniu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne. | 2,0 | Nie zna zagadnienia |
3,0 | Zna zagadnienie | |
3,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu i orientuje się w temacie. | |
4,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu i dyskutuje na temat | |
4,5 | Ma nie tylko pojęcie o zagadnieniu dyskutuje na temat dostrzega własne błędy. | |
5,0 | Ma nie tylko pojęcie o temacie dyskutuje na temat dostrzega wałasne błędy i wyciąga wnioski. | |
AK_1A_O06.1_W04 W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna podstawowe materiały budowlane oraz ich zastosowanie w budownictwie i architekturze krajobrazu. | 2,0 | Nie zna zagadnienia |
3,0 | Zna zagadnienie | |
3,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu i orientuje się w temacie. | |
4,0 | Ma pojęcie o temacie i dyskutuje na temat. | |
4,5 | Ma nie tylko pojecie o temacie , dyskutyje na temat, dostrzega wałasne błędy. | |
5,0 | Ma nie tylko pojęcie o temacie, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy i wyciąga wnioski. | |
AK_1A_O06.1_W07 W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna w zakresie podstawowym współczesne technologie i tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów architektury krajobrazu. | 2,0 | Nie zna zagadnienia |
3,0 | Zna zagadnienie | |
3,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie | |
4,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu dyskutuje na temat. | |
4,5 | Ma nie tylko pojęcie o zagadnieniu dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy. | |
5,0 | Ma nie tylko pojecie o zagadnieniu dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_O06.1_U016 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa umiejętności do rozpoznawania w stopniu podstawowym, charakterystyczne dla różnych okresów historycznych układy urbanistyczne i ruralistyczne oraz ich komponenty. | 2,0 | Nie zna zagadnienia |
3,0 | Zna zagadnienie | |
3,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu , orientuje się w temacie. | |
4,0 | Ma pojęcie o temacie, dyskutuje na temat. | |
4,5 | Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutyje na temat, dostrzega własne błedy. | |
5,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciaga wnioski. | |
AK_1A_O06.1_U03 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa umiejętność dokonywania analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie. | 2,0 | Nie zna zagadnienia |
3,0 | Zna zagadnienie | |
3,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje sie w temacie. | |
4,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat. | |
4,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy. | |
5,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy , wyciąga wnioski. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_O06.1_K04 W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma swiadomośc ciagłości historycznej krajobrazu i zwiazanego z nia genius loci. | 2,0 | Nie zna zagadnienia |
3,0 | Zna zagadnienie | |
3,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje sie w temacie | |
4,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat. | |
4,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy. | |
5,0 | Ma pojęcie o zagadnienium, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski | |
AK_1A_O06.1_K05 W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych. | 2,0 | Nie zna zagadnienia |
3,0 | Zna zagadnienie | |
3,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie. | |
4,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat. | |
4,5 | Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy. | |
5,0 | Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciaga wnioski. | |
AK_1A_O06.1_K06 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wykorzystać znajomość procesu kształtowania się sztuki ogrodowej i jego podłoza w budowaniu własnej postawy twórczej. | 2,0 | Nie zna zagadnienia |
3,0 | Zna zagadnienie | |
3,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie. | |
4,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat. | |
4,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy. | |
5,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski. | |
AK_1A_O06.1_K09 W wyniku przeprowadzonych zaje student ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni. | 2,0 | Nie zna zagadnienia. |
3,0 | Zna zagadnienie. | |
3,5 | Ma pojecie o zagadnieniu, orientuje się w temacie. | |
4,0 | Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat. | |
4,5 | Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy. | |
5,0 | Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciaga wnioski. |
Literatura podstawowa
- A.Bohm, Planowanie przestrzenne dla architektów krajobrazu, pol. Krakowska, Kraków, 2006
- M.Chmielewski, Teorie urbanistyki w projektowaniu i planowaniu miast, Of.wyd.Pol. Warszawskiej, Warszawa, 2005
- J.Arlet, Drewniane budownictwo szkieletowe na Pomorzu Zachodnim, Wyd.Ucz.Pol.Szczecińskiej, Szczecin, 2004
- K.Dąbrowska-Budziło, Forma i treść krajobrazowej i kompozycji, Wyd.Pol. Krakowskiej, Kraków, 2012
- Alexander Ch. i inni, Język wzorców, Gdańsk, 2009