Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Krajobraz miejscowości nadmorskich:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Krajobraz miejscowości nadmorskich
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Szymski <Adam-Szymski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uwrażliwienie studenta na wartości istniejacego krajobrazu nadmorskiego z jego specyfikacją przyrodniczą i otwartością ekspozycji widokowych od strony morza. Rozumienie znaczenia ochrony przyrody w pasie nadmorskim jako podstawowego waloru użytkowego w obszarze intensywnego zagospodarowania turystycznego i rekreacji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Specyfikacja krajobrazu nadmorskiego w obszarze Morza Bałtyckiego. Charakter osadnictwa: wsie rybackie, osady, miastai miasteczka. Specyfika kulturowa regionu: typ i charakter osad, budownictwo regionalne, architektura: Rozwój turystyki nadmorskiej pod koniec XIX w. : zabudowa letniskowa, kurorty nadmorskie. Styl architektury domów wczasowych i uzdrowiskowych ze szczególnym uwzględnieniem terenu Pomorza Zachodniego. Układy urbanistyczne i rurystyczne w pasie morskim Pomorza Zachodniego. Współczesne przeksztaucenia krajobrazu nadmorskiego z dominujacą funkcją rekreacyjno - turystyczną.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Czytanie wskazanej literatury(praca własna)15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podajace/ Wykład informacyjny/opis/
M-2Metody problemowe/ klasyczna metoda problemowa/

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O06.1_W011
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna dawne i współczesne tendencje i konwencje stylowe w ksztautowaniu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne.
AK_1A_W11A1_W11, A1_W12, T1A_W08InzA_W03C-1T-W-1M-1, M-2S-1
AK_1A_O06.1_W04
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna podstawowe materiały budowlane oraz ich zastosowanie w budownictwie i architekturze krajobrazu.
AK_1A_W04T1A_W02, T1A_W04, T1A_W05C-1T-W-1M-2, M-1S-1
AK_1A_O06.1_W07
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna w zakresie podstawowym współczesne technologie i tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów architektury krajobrazu.
AK_1A_W07T1A_W05, T1A_W10InzA_W05C-1T-W-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O06.1_U016
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa umiejętności do rozpoznawania w stopniu podstawowym, charakterystyczne dla różnych okresów historycznych układy urbanistyczne i ruralistyczne oraz ich komponenty.
AK_1A_U16T1A_U01, T1A_U08InzA_U01C-1T-W-1M-1, M-2S-1
AK_1A_O06.1_U03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa umiejętność dokonywania analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie.
AK_1A_U03T1A_U07, T1A_U08, T1A_U13InzA_U01, InzA_U05C-1T-W-1M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O06.1_K04
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma swiadomośc ciagłości historycznej krajobrazu i zwiazanego z nia genius loci.
AK_1A_K04T1A_K02InzA_K01C-1T-W-1M-1, M-2S-1
AK_1A_O06.1_K05
W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
AK_1A_K05A1_K02, T1A_K02, T1A_K07InzA_K01C-1T-W-1M-1, M-2S-1
AK_1A_O06.1_K06
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wykorzystać znajomość procesu kształtowania się sztuki ogrodowej i jego podłoza w budowaniu własnej postawy twórczej.
AK_1A_K06A1_K02, T1A_K01, T1A_K02InzA_K01C-1T-W-1M-1, M-2S-1
AK_1A_O06.1_K09
W wyniku przeprowadzonych zaje student ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni.
AK_1A_K09R1A_K03, R1A_K06, T1A_K02InzA_K01C-1T-W-1M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O06.1_W011
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna dawne i współczesne tendencje i konwencje stylowe w ksztautowaniu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne.
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu i orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu i dyskutuje na temat
4,5Ma nie tylko pojęcie o zagadnieniu dyskutuje na temat dostrzega własne błędy.
5,0Ma nie tylko pojęcie o temacie dyskutuje na temat dostrzega wałasne błędy i wyciąga wnioski.
AK_1A_O06.1_W04
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna podstawowe materiały budowlane oraz ich zastosowanie w budownictwie i architekturze krajobrazu.
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu i orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o temacie i dyskutuje na temat.
4,5Ma nie tylko pojecie o temacie , dyskutyje na temat, dostrzega wałasne błędy.
5,0Ma nie tylko pojęcie o temacie, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy i wyciąga wnioski.
AK_1A_O06.1_W07
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna w zakresie podstawowym współczesne technologie i tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów architektury krajobrazu.
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu dyskutuje na temat.
4,5Ma nie tylko pojęcie o zagadnieniu dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma nie tylko pojecie o zagadnieniu dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O06.1_U016
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa umiejętności do rozpoznawania w stopniu podstawowym, charakterystyczne dla różnych okresów historycznych układy urbanistyczne i ruralistyczne oraz ich komponenty.
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu , orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o temacie, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutyje na temat, dostrzega własne błedy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciaga wnioski.
AK_1A_O06.1_U03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa umiejętność dokonywania analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie.
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje sie w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy , wyciąga wnioski.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O06.1_K04
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma swiadomośc ciagłości historycznej krajobrazu i zwiazanego z nia genius loci.
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje sie w temacie
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnienium, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski
AK_1A_O06.1_K05
W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciaga wnioski.
AK_1A_O06.1_K06
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wykorzystać znajomość procesu kształtowania się sztuki ogrodowej i jego podłoza w budowaniu własnej postawy twórczej.
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_1A_O06.1_K09
W wyniku przeprowadzonych zaje student ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni.
2,0Nie zna zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojecie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy.
5,0Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciaga wnioski.

Literatura podstawowa

  1. A.Bohm, Planowanie przestrzenne dla architektów krajobrazu, pol. Krakowska, Kraków, 2006
  2. M.Chmielewski, Teorie urbanistyki w projektowaniu i planowaniu miast, Of.wyd.Pol. Warszawskiej, Warszawa, 2005
  3. J.Arlet, Drewniane budownictwo szkieletowe na Pomorzu Zachodnim, Wyd.Ucz.Pol.Szczecińskiej, Szczecin, 2004
  4. K.Dąbrowska-Budziło, Forma i treść krajobrazowej i kompozycji, Wyd.Pol. Krakowskiej, Kraków, 2012
  5. Alexander Ch. i inni, Język wzorców, Gdańsk, 2009

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Specyfikacja krajobrazu nadmorskiego w obszarze Morza Bałtyckiego. Charakter osadnictwa: wsie rybackie, osady, miastai miasteczka. Specyfika kulturowa regionu: typ i charakter osad, budownictwo regionalne, architektura: Rozwój turystyki nadmorskiej pod koniec XIX w. : zabudowa letniskowa, kurorty nadmorskie. Styl architektury domów wczasowych i uzdrowiskowych ze szczególnym uwzględnieniem terenu Pomorza Zachodniego. Układy urbanistyczne i rurystyczne w pasie morskim Pomorza Zachodniego. Współczesne przeksztaucenia krajobrazu nadmorskiego z dominujacą funkcją rekreacyjno - turystyczną.15
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Czytanie wskazanej literatury(praca własna)15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O06.1_W011W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna dawne i współczesne tendencje i konwencje stylowe w ksztautowaniu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W11zna dawne i współczesne tendencje i konwencje stylowe w kształtowaniu obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W11zna i rozumie podstawowe linie rozwojowe w historii poszczególnych dyscyplin artystycznych oraz zna publikacje związane z tymi zagadnieniami
A1_W12wykazuje się znajomością stylów w sztuce i związanych z nimi tradycjami twórczymi
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Uwrażliwienie studenta na wartości istniejacego krajobrazu nadmorskiego z jego specyfikacją przyrodniczą i otwartością ekspozycji widokowych od strony morza. Rozumienie znaczenia ochrony przyrody w pasie nadmorskim jako podstawowego waloru użytkowego w obszarze intensywnego zagospodarowania turystycznego i rekreacji.
Treści programoweT-W-1Specyfikacja krajobrazu nadmorskiego w obszarze Morza Bałtyckiego. Charakter osadnictwa: wsie rybackie, osady, miastai miasteczka. Specyfika kulturowa regionu: typ i charakter osad, budownictwo regionalne, architektura: Rozwój turystyki nadmorskiej pod koniec XIX w. : zabudowa letniskowa, kurorty nadmorskie. Styl architektury domów wczasowych i uzdrowiskowych ze szczególnym uwzględnieniem terenu Pomorza Zachodniego. Układy urbanistyczne i rurystyczne w pasie morskim Pomorza Zachodniego. Współczesne przeksztaucenia krajobrazu nadmorskiego z dominujacą funkcją rekreacyjno - turystyczną.
Metody nauczaniaM-1Metody podajace/ Wykład informacyjny/opis/
M-2Metody problemowe/ klasyczna metoda problemowa/
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu i orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu i dyskutuje na temat
4,5Ma nie tylko pojęcie o zagadnieniu dyskutuje na temat dostrzega własne błędy.
5,0Ma nie tylko pojęcie o temacie dyskutuje na temat dostrzega wałasne błędy i wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O06.1_W04W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna podstawowe materiały budowlane oraz ich zastosowanie w budownictwie i architekturze krajobrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W04zna podstawowe materiały budowlane oraz ich zastosowanie w budownictwie i architekturze krajobrazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Uwrażliwienie studenta na wartości istniejacego krajobrazu nadmorskiego z jego specyfikacją przyrodniczą i otwartością ekspozycji widokowych od strony morza. Rozumienie znaczenia ochrony przyrody w pasie nadmorskim jako podstawowego waloru użytkowego w obszarze intensywnego zagospodarowania turystycznego i rekreacji.
Treści programoweT-W-1Specyfikacja krajobrazu nadmorskiego w obszarze Morza Bałtyckiego. Charakter osadnictwa: wsie rybackie, osady, miastai miasteczka. Specyfika kulturowa regionu: typ i charakter osad, budownictwo regionalne, architektura: Rozwój turystyki nadmorskiej pod koniec XIX w. : zabudowa letniskowa, kurorty nadmorskie. Styl architektury domów wczasowych i uzdrowiskowych ze szczególnym uwzględnieniem terenu Pomorza Zachodniego. Układy urbanistyczne i rurystyczne w pasie morskim Pomorza Zachodniego. Współczesne przeksztaucenia krajobrazu nadmorskiego z dominujacą funkcją rekreacyjno - turystyczną.
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe/ klasyczna metoda problemowa/
M-1Metody podajace/ Wykład informacyjny/opis/
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu i orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o temacie i dyskutuje na temat.
4,5Ma nie tylko pojecie o temacie , dyskutyje na temat, dostrzega wałasne błędy.
5,0Ma nie tylko pojęcie o temacie, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy i wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O06.1_W07W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna w zakresie podstawowym współczesne technologie i tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów architektury krajobrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W07zna w zakresie podstawowym współczesne technologie i tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Uwrażliwienie studenta na wartości istniejacego krajobrazu nadmorskiego z jego specyfikacją przyrodniczą i otwartością ekspozycji widokowych od strony morza. Rozumienie znaczenia ochrony przyrody w pasie nadmorskim jako podstawowego waloru użytkowego w obszarze intensywnego zagospodarowania turystycznego i rekreacji.
Treści programoweT-W-1Specyfikacja krajobrazu nadmorskiego w obszarze Morza Bałtyckiego. Charakter osadnictwa: wsie rybackie, osady, miastai miasteczka. Specyfika kulturowa regionu: typ i charakter osad, budownictwo regionalne, architektura: Rozwój turystyki nadmorskiej pod koniec XIX w. : zabudowa letniskowa, kurorty nadmorskie. Styl architektury domów wczasowych i uzdrowiskowych ze szczególnym uwzględnieniem terenu Pomorza Zachodniego. Układy urbanistyczne i rurystyczne w pasie morskim Pomorza Zachodniego. Współczesne przeksztaucenia krajobrazu nadmorskiego z dominujacą funkcją rekreacyjno - turystyczną.
Metody nauczaniaM-1Metody podajace/ Wykład informacyjny/opis/
M-2Metody problemowe/ klasyczna metoda problemowa/
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu dyskutuje na temat.
4,5Ma nie tylko pojęcie o zagadnieniu dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma nie tylko pojecie o zagadnieniu dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O06.1_U016W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa umiejętności do rozpoznawania w stopniu podstawowym, charakterystyczne dla różnych okresów historycznych układy urbanistyczne i ruralistyczne oraz ich komponenty.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U16rozpoznaje, w stopniu podstawowym, charakterystyczne dla różnych okresów historycznych układy urbanistyczne i ruralistyczne oraz ich komponenty
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1Uwrażliwienie studenta na wartości istniejacego krajobrazu nadmorskiego z jego specyfikacją przyrodniczą i otwartością ekspozycji widokowych od strony morza. Rozumienie znaczenia ochrony przyrody w pasie nadmorskim jako podstawowego waloru użytkowego w obszarze intensywnego zagospodarowania turystycznego i rekreacji.
Treści programoweT-W-1Specyfikacja krajobrazu nadmorskiego w obszarze Morza Bałtyckiego. Charakter osadnictwa: wsie rybackie, osady, miastai miasteczka. Specyfika kulturowa regionu: typ i charakter osad, budownictwo regionalne, architektura: Rozwój turystyki nadmorskiej pod koniec XIX w. : zabudowa letniskowa, kurorty nadmorskie. Styl architektury domów wczasowych i uzdrowiskowych ze szczególnym uwzględnieniem terenu Pomorza Zachodniego. Układy urbanistyczne i rurystyczne w pasie morskim Pomorza Zachodniego. Współczesne przeksztaucenia krajobrazu nadmorskiego z dominujacą funkcją rekreacyjno - turystyczną.
Metody nauczaniaM-1Metody podajace/ Wykład informacyjny/opis/
M-2Metody problemowe/ klasyczna metoda problemowa/
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu , orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o temacie, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutyje na temat, dostrzega własne błedy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciaga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O06.1_U03W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa umiejętność dokonywania analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U03dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Uwrażliwienie studenta na wartości istniejacego krajobrazu nadmorskiego z jego specyfikacją przyrodniczą i otwartością ekspozycji widokowych od strony morza. Rozumienie znaczenia ochrony przyrody w pasie nadmorskim jako podstawowego waloru użytkowego w obszarze intensywnego zagospodarowania turystycznego i rekreacji.
Treści programoweT-W-1Specyfikacja krajobrazu nadmorskiego w obszarze Morza Bałtyckiego. Charakter osadnictwa: wsie rybackie, osady, miastai miasteczka. Specyfika kulturowa regionu: typ i charakter osad, budownictwo regionalne, architektura: Rozwój turystyki nadmorskiej pod koniec XIX w. : zabudowa letniskowa, kurorty nadmorskie. Styl architektury domów wczasowych i uzdrowiskowych ze szczególnym uwzględnieniem terenu Pomorza Zachodniego. Układy urbanistyczne i rurystyczne w pasie morskim Pomorza Zachodniego. Współczesne przeksztaucenia krajobrazu nadmorskiego z dominujacą funkcją rekreacyjno - turystyczną.
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe/ klasyczna metoda problemowa/
M-1Metody podajace/ Wykład informacyjny/opis/
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje sie w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy , wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O06.1_K04W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma swiadomośc ciagłości historycznej krajobrazu i zwiazanego z nia genius loci.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K04ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Uwrażliwienie studenta na wartości istniejacego krajobrazu nadmorskiego z jego specyfikacją przyrodniczą i otwartością ekspozycji widokowych od strony morza. Rozumienie znaczenia ochrony przyrody w pasie nadmorskim jako podstawowego waloru użytkowego w obszarze intensywnego zagospodarowania turystycznego i rekreacji.
Treści programoweT-W-1Specyfikacja krajobrazu nadmorskiego w obszarze Morza Bałtyckiego. Charakter osadnictwa: wsie rybackie, osady, miastai miasteczka. Specyfika kulturowa regionu: typ i charakter osad, budownictwo regionalne, architektura: Rozwój turystyki nadmorskiej pod koniec XIX w. : zabudowa letniskowa, kurorty nadmorskie. Styl architektury domów wczasowych i uzdrowiskowych ze szczególnym uwzględnieniem terenu Pomorza Zachodniego. Układy urbanistyczne i rurystyczne w pasie morskim Pomorza Zachodniego. Współczesne przeksztaucenia krajobrazu nadmorskiego z dominujacą funkcją rekreacyjno - turystyczną.
Metody nauczaniaM-1Metody podajace/ Wykład informacyjny/opis/
M-2Metody problemowe/ klasyczna metoda problemowa/
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje sie w temacie
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnienium, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O06.1_K05W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K05rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Uwrażliwienie studenta na wartości istniejacego krajobrazu nadmorskiego z jego specyfikacją przyrodniczą i otwartością ekspozycji widokowych od strony morza. Rozumienie znaczenia ochrony przyrody w pasie nadmorskim jako podstawowego waloru użytkowego w obszarze intensywnego zagospodarowania turystycznego i rekreacji.
Treści programoweT-W-1Specyfikacja krajobrazu nadmorskiego w obszarze Morza Bałtyckiego. Charakter osadnictwa: wsie rybackie, osady, miastai miasteczka. Specyfika kulturowa regionu: typ i charakter osad, budownictwo regionalne, architektura: Rozwój turystyki nadmorskiej pod koniec XIX w. : zabudowa letniskowa, kurorty nadmorskie. Styl architektury domów wczasowych i uzdrowiskowych ze szczególnym uwzględnieniem terenu Pomorza Zachodniego. Układy urbanistyczne i rurystyczne w pasie morskim Pomorza Zachodniego. Współczesne przeksztaucenia krajobrazu nadmorskiego z dominujacą funkcją rekreacyjno - turystyczną.
Metody nauczaniaM-1Metody podajace/ Wykład informacyjny/opis/
M-2Metody problemowe/ klasyczna metoda problemowa/
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciaga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O06.1_K06W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wykorzystać znajomość procesu kształtowania się sztuki ogrodowej i jego podłoza w budowaniu własnej postawy twórczej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K06wykorzystuje znajomość procesu kształtowana się sztuki ogrodowej i jego podłoża w budowaniu własnej postawy twórczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
T1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Uwrażliwienie studenta na wartości istniejacego krajobrazu nadmorskiego z jego specyfikacją przyrodniczą i otwartością ekspozycji widokowych od strony morza. Rozumienie znaczenia ochrony przyrody w pasie nadmorskim jako podstawowego waloru użytkowego w obszarze intensywnego zagospodarowania turystycznego i rekreacji.
Treści programoweT-W-1Specyfikacja krajobrazu nadmorskiego w obszarze Morza Bałtyckiego. Charakter osadnictwa: wsie rybackie, osady, miastai miasteczka. Specyfika kulturowa regionu: typ i charakter osad, budownictwo regionalne, architektura: Rozwój turystyki nadmorskiej pod koniec XIX w. : zabudowa letniskowa, kurorty nadmorskie. Styl architektury domów wczasowych i uzdrowiskowych ze szczególnym uwzględnieniem terenu Pomorza Zachodniego. Układy urbanistyczne i rurystyczne w pasie morskim Pomorza Zachodniego. Współczesne przeksztaucenia krajobrazu nadmorskiego z dominujacą funkcją rekreacyjno - turystyczną.
Metody nauczaniaM-1Metody podajace/ Wykład informacyjny/opis/
M-2Metody problemowe/ klasyczna metoda problemowa/
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O06.1_K09W wyniku przeprowadzonych zaje student ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K09ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Uwrażliwienie studenta na wartości istniejacego krajobrazu nadmorskiego z jego specyfikacją przyrodniczą i otwartością ekspozycji widokowych od strony morza. Rozumienie znaczenia ochrony przyrody w pasie nadmorskim jako podstawowego waloru użytkowego w obszarze intensywnego zagospodarowania turystycznego i rekreacji.
Treści programoweT-W-1Specyfikacja krajobrazu nadmorskiego w obszarze Morza Bałtyckiego. Charakter osadnictwa: wsie rybackie, osady, miastai miasteczka. Specyfika kulturowa regionu: typ i charakter osad, budownictwo regionalne, architektura: Rozwój turystyki nadmorskiej pod koniec XIX w. : zabudowa letniskowa, kurorty nadmorskie. Styl architektury domów wczasowych i uzdrowiskowych ze szczególnym uwzględnieniem terenu Pomorza Zachodniego. Układy urbanistyczne i rurystyczne w pasie morskim Pomorza Zachodniego. Współczesne przeksztaucenia krajobrazu nadmorskiego z dominujacą funkcją rekreacyjno - turystyczną.
Metody nauczaniaM-1Metody podajace/ Wykład informacyjny/opis/
M-2Metody problemowe/ klasyczna metoda problemowa/
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojecie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy.
5,0Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciaga wnioski.