Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | AK_1A_C27_U01 | Zna podstawowe przepisy prawne, potrafi dobrać typy i rodzaje nawierzchni oraz elementy małej architektury; zna zasady inwentaryzacji, potrafi wykonać projekt urządzenia terenu zieleni |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AK_1A_U06 | stosuje podstawowe zasady projektowania przestrzeni o różnej funkcji z zastosowaniem odpowiednich materiałów |
---|
AK_1A_U15 | potrafi wykonać inwentaryzację szaty roślinnej |
AK_1A_U18 | umie stosować prawo w praktyce inżynierskiej w zakresie projektowania i realizacji obiektów architektury krajobrazu |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
---|
T1A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Szczegółowe poznanie najczęściej stosowanych prac związanych z urządzaniem terenów zieleni |
---|
C-4 | Poznanie budowy podstawowych elementów architektury ogrodowej (murki ogrodowe, schody, zbiorniki wodne itp.) |
C-5 | Zdobycie umiejętności urządzania założeń ogrodowych |
C-3 | Poznanie sposobów oraz zasad urządzania i wyposażania terenów zieleni |
C-2 | Poznanie elementów budowy terenów zieleni |
Treści programowe | T-A-4 | Sadzenie i przesadzanie drzew i krzewów, zabezpieczanie po posadzeniu – technika, terminy |
---|
T-W-9 | Organizacja prac ziemnych, elementy geodezji - zmiany ukształtowania terenu, obliczanie mas przesunięć ziemi, przenoszenie projektu w teren |
T-P-1 | Wykonanie projektu urządzenia terenu zieleni (praca zespołowa), przygotowanie prezentacji |
T-A-3 | Układ komunikacyjny terenu zieleni i jego budowa |
T-W-7 | Materiały techniczne wykorzystywane w budowie terenów zieleni, konserwacja elementów drewnianych, metalowych, kamiennych – technika i środki |
T-A-6 | Wykorzystanie traw i roślin okrywowych w urządzaniu terenów zieleni |
T-A-1 | Inwentaryzacja dendrologiczna i urbanistyczna terenu |
T-W-1 | Przepisy prawne związane z urządzaniem terenów zieleni, analiza ekonomiczna przedsięwzięcia, rola inspektora nadzoru budowy terenów zieleni |
T-W-8 | Inwentaryzacja dendrologiczna i urbanistyczna terenu |
T-P-2 | Prezentacja przyjętych rozwiązań urządzenia terenu zieleni |
T-W-4 | Układ komunikacyjny terenu zieleni i jego budowa |
T-A-2 | Organizacja prac ziemnych, elementy geodezji - zmiany ukształtowania terenu, obliczanie mas przesunięć ziemi, przenoszenie projektu w teren |
T-A-7 | Ogrody zimowe, drzewa i krzewy w pojemnikach |
T-A-5 | Elementy małej architektury i wyposażenia terenów zieleni - skarpy, schody terenowe, oświetlenie |
Metody nauczania | M-2 | Metody problemowe / Wykład problemowy |
---|
M-3 | Metody aktywizujące / [Przygotowanie referatu i dyskusja |
M-1 | Metody podające / Wykład informacyjny |
M-4 | Metody praktyczne / Cwiczenia przedmiotowe i projektowe |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności w dyskusji |
---|
S-3 | Ocena formująca: Ocena wykonanego projektu urządzenia terenu zieleni oraz prezentacji |
S-2 | Ocena formująca: Kolokwium |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | student nie zna podstawowych przepisów prawnych, nie potrafi dobrać typów nawierzchni oraz elementów małej architektury;nie zna zasad inwentaryzacji, nie potrafi wykonać projektu urządzenia terenu zieleni |
3,0 | student zna w ograniczonym zakresie podstawowe przepisy prawne, potrafi dobrać typy nawierzchni oraz elementy małej architektury; zna zasady inwentaryzacji, potrafi w ograniczonym zakresie wykonać projekt urządzenia terenu |
3,5 | student zna podstawowe przepisy prawne, potrafi dobrać typy nawierzchni oraz elementy małej architektury; zna zasady inwentaryzacji, potrafi wykonać projekt urządzenia terenu |
4,0 | student zna dobrze podstawowe przepisy prawne, potrafi dobrać typy i rodzaje nawierzchni oraz elementy małej architektury; zna zasady inwentaryzacji, potrafi dobrze wykonać projekt urządzenia terenu |
4,5 | student zna ponad dobrze podstawowe przepisy prawne, potrafi dobrać typy i rodzaje nawierzchni oraz elementy małej architektury; zna zasady inwentaryzacji, potrafi ponad dobrze wykonać projekt urządzenia terenu |
5,0 | student zna bardzo dobrze podstawowe przepisy prawne, potrafi dobrać typy i rodzaje nawierzchni oraz elementy małej architektury; zna zasady inwentaryzacji, potrafi bardzo dobrze wykonać projekt urządzenia terenu |