Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)
Sylabus przedmiotu Mała architektura ogrodowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Mała architektura ogrodowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Krajobrazu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aleksandra Pilarczyk <Aleksandra.Pilarczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań wstępnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z różnorodnością, rolą i znaczeniem obiektów małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnych (parki, ogrody, tarasy) i różnych przestrzeni publicznych (tereny zieleni, rynki, place, promenady, ulice itp.). |
C-2 | Wykształcenie umiejętności właściwego doboru elementów małej architektury jako wyposażenia wnętrza architektoniczno-krajobrazowego, z uwzględnieniem jego rodzaju, funkcji, przeznaczenia, kompozycji i historii, oraz właściwej kompozycji tych elementów w przestrzeni. |
C-3 | Ukształtowanie umiejętność samodzielnego i twórczego projektowania elementów małej architektury, wykonywania rysunków technicznych i tworzenia wizualizacji tych elementów a także rozwinięcie umiejętności udanego prezentowania swoich projektów. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Objaśnienie problematyki zadania projektowego, polegającego na samodzielnym wykonaniu projektu kompletu obiektów małej architektury, stanowiących wyposażenie wybranego wnętrza architektoniczno-krajobrazowego i ich właściwie dopasowanych do rodzaju wnętrza, jego funkcji, przeznaczenia, kompozycji i historii. | 2 |
T-A-2 | Przeprowadzenie przez kolejne etapy pracy: Wybór wnętrza. Przeprowadzenie analiz funkcjonalnej i kompozycyjnej. Wybór małej architektury (rodzaj, funkcja, liczba). Poszukiwanie inspiracji, stylizacji, wzorów dla form obiektów (styl kompozycyjny). Wykonanie projektów technicznych elementów małej architektury oraz wizualizacji wnętrza. Prezentacja pracy. | 13 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Omówienie zakresu i celu przedmiotu. Pojęcia: mała architektura, elementy architektoniczne, wyposażenie terenów zieleni itd. Znaczenie małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnej i publicznej. Rodzaje oraz funkcje małej architektury. Różnorodność wzorów, form, stylizacji, inspiracji oraz stosowanych materiałów. Ergonomiczność, trwałość, bezpieczeństwo, koszty. | 4 |
T-W-2 | Szeroki przegląd oraz charakterystyka obiektów małej architektury stanowiących wyposażenie przestrzeni prywatnych (parki, ogrody, tarasy) i różnych przestrzeni publicznych (tereny zieleni, rynki, place, promenady, ulice itp.). | 26 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach, praca nad projektem na zajęciach, konsultacje projektu, prezentacja projektu | 15 |
A-A-2 | praca własna studenta - przygotowywanie się do zajęć, praca nad projektem, przygotowanie prezentacji, przygotowanie się do dyskusji | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | obowiązkowe uczestnictwo w wykładach, przedstawienie wybranego tematu, aktywny udział w dyskusjach dydaktycznych | 30 |
A-W-2 | praca własna – przygotowanie referatu na wskazany temat, przygotowania do egzaminu | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: wykład informacyjny i opis z wykorzystaniem technik multimedialnych. |
M-2 | Metody praktyczne: pokazy - prezentacje multimedialne |
M-3 | Metody problemowe: wykład konwersatoryjny |
M-4 | Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna |
M-5 | Metody praktyczne: metoda projektów – zaprojektowanie kompletu obiektów małej architektury dobranych do rodzaju wnętrza oraz ich właściwe wkomponowanie w przestrzeń |
M-6 | Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe – wykonywanie szkiców koncepcyjnych, rysunków technicznych, wizualizacji |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena wykonanego projektu |
S-2 | Ocena formująca: Ocena prezentacji wybranego tematu oraz udziału w dyskusji |
S-3 | Ocena formująca: Obserwacja i ocena ciągła pracy grupy |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_C25_W01 Zna rodzaje i znaczenie małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnych i publicznych. Zna podstawowe zasady doboru małej architektury do danego wnętrza, uwzględniającego funkcjonalność, trwałość, estetykę tych elementów oraz bezpieczeństwo użytkowników. | AK_1A_W11 | A1_W11, A1_W12, T1A_W08 | InzA_W03 | C-2, C-1 | T-W-2, T-A-2, T-W-1, T-A-1 | M-5, M-2, M-1, M-3, M-4 | S-2, S-1, S-4 |
AK_1A_C25_W02 Zna podstawowe zasady projektowania obiektów małej architektury oraz wykonywania rysunków technicznych i wizualizacji elementów małej architektury. | AK_1A_W02, AK_1A_W06 | T1A_W02, T1A_W03 | InzA_W05 | C-3 | T-A-2, T-A-1 | M-1, M-6, M-5 | S-1 |
AK_1A_C25_W03 Zna tradycyjne i nowoczesne materiały budowlane i technologie oraz ich zastosowanie w małej architekturze | AK_1A_W04, AK_1A_W07 | T1A_W02, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W10 | InzA_W05 | C-3, C-1 | T-A-1, T-W-2 | M-5, M-1, M-2, M-4, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_C25_U01 Analizuje uwarunkowania sytuacyjne przestrzeni oraz trafnie określa zapotrzebowanie na obiekty małej architektury | AK_1A_U03, AK_1A_U09 | T1A_U07, T1A_U08, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05 | C-1, C-2 | T-W-1, T-A-2, T-A-1, T-W-2 | M-2, M-1, M-5, M-3, M-4 | S-1, S-4 |
AK_1A_C25_U02 Praktycznie stosuje zasady projektowania małej architektury w różnym kontekście, skali, zarówno w przestrzeni prywatnej jak i publicznej, dobierając odpowiednio materiały i technologie. | AK_1A_U05, AK_1A_U06 | A1_U21, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U01, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-3, C-2, C-1 | T-W-1, T-A-1, T-A-2, T-W-2 | M-1, M-4, M-5, M-2, M-3 | S-1 |
AK_1A_C25_U03 Wykonuje projekty techniczne i wizualizacje obiektów małej architektury, właściwie prezentuje swoją pracę. | AK_1A_U04, AK_1A_U02, AK_1A_U07 | A1_U14, A1_U24, R1A_U02, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U12, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-3 | T-A-2, T-A-1 | M-5, M-1, M-4, M-6 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_C25_K01 Jest zdolny do dostrzegania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji | AK_1A_K01 | A1_K02, T1A_K02 | InzA_K01 | C-2, C-1 | T-W-2, T-A-1, T-A-2 | M-2, M-3, M-5 | S-3, S-4, S-1 |
AK_1A_C25_K02 Jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje jako inspiracje do własnej pracy projektowej. | AK_1A_K02 | A1_K02 | — | C-1, C-2, C-3 | T-A-1, T-A-2, T-W-1, T-W-2 | M-1, M-5, M-2, M-4, M-3, M-6 | S-1, S-3, S-2 |
AK_1A_C25_K03 Ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci, oraz ich znaczenia dla wyboru rodzaju i formy obiektów małej architektury. | AK_1A_K04 | T1A_K02 | InzA_K01 | C-1, C-3, C-2 | T-A-2, T-A-1, T-W-2, T-W-1 | M-4, M-1, M-5, M-6, M-2, M-3 | S-2, S-1, S-3 |
AK_1A_C25_K04 Ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni. Rozumie podstawowe relacje między potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni. | AK_1A_K09, AK_1A_K07 | R1A_K03, R1A_K06, T1A_K02 | InzA_K01 | C-2, C-3, C-1 | T-W-1, T-W-2, T-A-2, T-A-1 | M-6, M-2, M-1, M-5, M-4, M-3 | S-2, S-1, S-3, S-4 |
AK_1A_C25_K05 Ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | AK_1A_K12 | A1_K01, R1A_K01, R1A_K07, T1A_K01 | — | C-1, C-3, C-2 | T-W-2, T-W-1, T-A-2, T-A-1 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_C25_W01 Zna rodzaje i znaczenie małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnych i publicznych. Zna podstawowe zasady doboru małej architektury do danego wnętrza, uwzględniającego funkcjonalność, trwałość, estetykę tych elementów oraz bezpieczeństwo użytkowników. | 2,0 | Student nie zna rodzajów i znaczenia małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnych i publicznych. Nie zna podstawowych zasad doboru obiektów małej architektury do danego wnętrza. |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym zna rodzaje i znaczenie małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnych i publicznych. W stopniu dostatecznym zna podstawowe zasady doboru obiektów małej architektury do danego wnętrza. | |
3,5 | Student w stopniu dostatecznym zna rodzaje i znaczenie małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnych i publicznych. W stopniu dostatecznym zna podstawowe zasady doboru obiektów małej architektury do danego wnętrza. W stopniu dostatecznym uwzględnia funkcjonalność, trwałość, estetykę tych elementów oraz bezpieczeństwo użytkowników. | |
4,0 | Student w stopniu dobrym zna rodzaje i znaczenie małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnych i publicznych. W stopniu dobrym zna podstawowe zasady doboru obiektów małej architektury do danego wnętrza. | |
4,5 | Student w stopniu dobrym zna rodzaje i znaczenie małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnych i publicznych. W stopniu dobrym zna podstawowe zasady doboru obiektów małej architektury do danego wnętrza. W stopniu dobrym uwzględnia funkcjonalność, trwałość, estetykę tych elementów oraz bezpieczeństwo użytkowników. | |
5,0 | Student w stopniu bardzo dobrym zna rodzaje i znaczenie małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnych i publicznych. W stopniu bardzo dobrym zna podstawowe zasady doboru obiektów małej architektury do danego wnętrza. W stopniu bardzo dobrym uwzględnia funkcjonalność, trwałość, estetykę tych elementów oraz bezpieczeństwo użytkowników. | |
AK_1A_C25_W02 Zna podstawowe zasady projektowania obiektów małej architektury oraz wykonywania rysunków technicznych i wizualizacji elementów małej architektury. | 2,0 | Student nie zna podstawowych zasady projektowania obiektów małej architektury oraz wykonywania rysunków technicznych i wizualizacji elementów małej architektury. |
3,0 | Student zna w stopniu dostatecznym ogólne zasady projektowania obiektów małej architektury. | |
3,5 | Student zna w stopniu dostatecznym ogólne zasady projektowania obiektów małej architektury oraz wykonywania rysunków technicznych i wizualizacji elementów małej architektury. | |
4,0 | Student zna w stopniu dobrym ogólne zasady projektowania obiektów małej architektury. | |
4,5 | Student zna w stopniu dobrym ogólne zasady projektowania obiektów małej architektury oraz wykonywania rysunków technicznych i wizualizacji elementów małej architektury. | |
5,0 | Student zna w stopniu bardzo dobrym ogólne zasady projektowania obiektów małej architektury oraz wykonywania rysunków technicznych i wizualizacji elementów małej architektury. | |
AK_1A_C25_W03 Zna tradycyjne i nowoczesne materiały budowlane i technologie oraz ich zastosowanie w małej architekturze | 2,0 | Student nie zna w dostatecznym stopniu tradycyjnych i nowoczesnych materiałów budowlanych i technologii oraz ich zastosowanie w małej architekturze |
3,0 | Student zna w dostatecznym stopniu jedynie tradycyjne materiały budowlanych i technologie oraz ich zastosowanie w małej architekturze. | |
3,5 | Student zna w dostatecznym stopniu tradycyjne i nowoczesne materiały budowlanych i technologie oraz dostatecznie zna ich zastosowanie w małej architekturze. | |
4,0 | Student zna w dobrym stopniu tradycyjne i nowoczesne materiały budowlanych i technologie oraz dostatecznie zna ich zastosowanie w małej architekturze. | |
4,5 | Student zna w dobrym stopniu tradycyjne i nowoczesne materiały budowlanych i technologie oraz dobrze zna ich zastosowanie w małej architekturze. | |
5,0 | Student zna w stopniu bardzo dobrym tradycyjne i nowoczesne materiały budowlanych i technologie oraz zna bardzo dobrze ich zastosowanie w małej architekturze. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_C25_U01 Analizuje uwarunkowania sytuacyjne przestrzeni oraz trafnie określa zapotrzebowanie na obiekty małej architektury | 2,0 | Student nie potrafi przeprowadzić analizy uwarunkowań sytuacyjnych przestrzeni i właściwie określić zapotrzebowanie na obiekty małej architektury. Nie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie. |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym przeprowadzić analizę uwarunkowań sytuacyjnych przestrzeni i ocenić zapotrzebowanie na obiekty małej architektury. | |
3,5 | Student potrafi w stopniu podstawowym przeprowadzić analizę uwarunkowań sytuacyjnych przestrzeni i ocenić zapotrzebowanie na obiekty małej architektury. Potrafi w stopniu podstawowym dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie. | |
4,0 | Student potrafi dobrze przeprowadzić analizę uwarunkowań sytuacyjnych przestrzeni i ocenić zapotrzebowanie na obiekty małej architektury. Potrafi w dostatecznie dobrze dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie. | |
4,5 | Student potrafi sprawnie przeprowadzić analizę uwarunkowań sytuacyjnych przestrzeni i ocenić zapotrzebowanie na obiekty małej architektury. Potrafi dobrze dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie. | |
5,0 | Student potrafi bardzo dobrze przeprowadzić analizę uwarunkowań sytuacyjnych przestrzeni i ocenić zapotrzebowanie na obiekty małej architektury. Potrafi bardzo dobrze dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie. | |
AK_1A_C25_U02 Praktycznie stosuje zasady projektowania małej architektury w różnym kontekście, skali, zarówno w przestrzeni prywatnej jak i publicznej, dobierając odpowiednio materiały i technologie. | 2,0 | Student nie potrafi praktycznie zastosować zasad projektowania małej architektury w różnym kontekście, skali, zarówno w przestrzeni prywatnej jak i publicznej, dobierając odpowiednio materiały i technologie. |
3,0 | Student potrafi w ograniczonym zakresie praktycznie stosować zasady projektowania małej architektury w różnym kontekście, skali, zarówno w przestrzeni prywatnej jak i publicznej. W miarę trafnie dobiera i wykorzystuje odpowiednie materiały i technologie. | |
3,5 | Student potrafi wystarczająco sprawnie stosować zasady projektowania małej architektury w różnym kontekście, skali, zarówno w przestrzeni prywatnej jak i publicznej. Dostatecznie dobrze wykorzystuje właściwe materiały i technologie. | |
4,0 | Student dobrze stosuje zasady projektowania małej architektury w różnym kontekście, skali, zarówno w przestrzeni prywatnej jak i publicznej. Wystarczająco dobrze dobiera odpowiednie materiały i technologie. | |
4,5 | Student dobrze stosuje zasady projektowania małej architektury w różnym kontekście, skali, zarówno w przestrzeni prywatnej jak i publicznej. Potrafi dobrze wybrać właściwe materiały i technologie. | |
5,0 | Student bardzo dobrze stosuje zasady projektowania małej architektury w różnym kontekście, skali, zarówno w przestrzeni prywatnej jak i publicznej. Potrafi bardzo dobrze dobierać właściwe materiały i technologie. | |
AK_1A_C25_U03 Wykonuje projekty techniczne i wizualizacje obiektów małej architektury, właściwie prezentuje swoją pracę. | 2,0 | Student nie potrafi wykonywać prawidłowych projektów technicznych i wizualizacji obiektów małej architektury. |
3,0 | Student w ograniczonym zakresie wykonuje prawidłowe projekty techniczne i wizualizacje obiektów małej architektury, które nie są pozbawione błędów, w tym również poważniejszych. Dostatecznie dobrze prezentuje swoją pracę. | |
3,5 | Student w miarę sprawnie wykonuje prawidłowe projekty techniczne i wizualizacje obiektów małej architektury, które nie są pozbawione błędów, w tym mogą pojawić się nieliczne poważniejsze. Dostatecznie dobrze prezentuje swoją pracę. | |
4,0 | Student stosunkowo dobrze wykonuje prawidłowe projekty techniczne i wizualizacje obiektów małej architektury, które nie są pozbawione mniej poważnych błędów. Potrafi dobrze zaprezentować swoją pracę. | |
4,5 | Student dobrze wykonuje prawidłowe projekty techniczne i wizualizacje obiektów małej architektury, które mogą posiadać drobne błędy. Potrafi bardzo dobrze zaprezentować swoją pracę. | |
5,0 | Student bardzo dobrze wykonuje prawidłowe projekty techniczne i wizualizacje obiektów małej architektury, w których mogą wystąpić jedynie nieliczne drobne błędy. Potrafi bardzo dobrze zaprezentować swoją pracę. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_C25_K01 Jest zdolny do dostrzegania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji | 2,0 | Student nie jest zdolny do dostrzegania związków i zależności występujących w otoczeniu, do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji. |
3,0 | Student w stopniu elementarnym jest zdolny do dostrzegania związków i zależności występujących w otoczeniu. | |
3,5 | Student w stopniu dostatecznym jest zdolny do dostrzegania związków i zależności występujących w otoczeniu, jest zdolny do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji. | |
4,0 | Student potrafi dobrze zaobserwować związków i zależności występujących w otoczeniu, jest zdolny do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji, potrafi krytycznie ocenić zaobserwowane korelacje. | |
4,5 | Student potrafi dobrze zaobserwować związków i zależności występujących w otoczeniu, jest zdolny do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji, potrafi krytycznie ocenić zaobserwowane korelacje i zaproponować wprowadzenie odpowiednich zmian. | |
5,0 | Student bardzo dobrze potrafi zaobserwować związków i zależności występujących w otoczeniu, jest zdolny do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji, potrafi krytycznie ocenić zaobserwowane korelacje i zaproponować wprowadzenie odpowiednich zmian. | |
AK_1A_C25_K02 Jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje jako inspiracje do własnej pracy projektowej. | 2,0 | Nie dostrzega przejawów i znaczenia sztuki w otaczającej rzeczywistości. Nie jest zdolny do wykorzystywania inspiracji do własnej pracy projektowej. |
3,0 | Student w stopniu elementarnym dostrzega przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości. | |
3,5 | Student w stopniu dostatecznym dostrzega przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości. Dostatecznie rozumie rolę i znaczenie sztuki w krajobrazie. | |
4,0 | Student wykazuje dużą wrażliwość na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości. Rozumie rolę i znaczenie sztuki w krajobrazie. Osiąga dość dobre rezultaty w wykorzystywaniu inspiracji do własnej pracy projektowej. | |
4,5 | Student wykazuje dużą wrażliwość na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości. Rozumie rolę i znaczenie sztuki w krajobrazie. Jest zdolny do krytycznej oceny zaobserwowanego stanu rzeczy. Jest zdolny do umiejętnego wykorzystywania inspiracji do własnej pracy projektowej. | |
5,0 | Student wykazuje dużą wrażliwość na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości. Rozumie rolę i znaczenie sztuki w krajobrazie. Jest zdolny do krytycznej oceny zaobserwowanego stanu rzeczy. Kreatywnie wykorzystuje inspiracje do własnej pracy projektowej. | |
AK_1A_C25_K03 Ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci, oraz ich znaczenia dla wyboru rodzaju i formy obiektów małej architektury. | 2,0 | Nie ma świadomości ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci. |
3,0 | Posiada elementarną świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci. Posiada elementarną świadomość ważności i znaczenia wyboru obiektów małej architektury dla danego krajobrazu ze względu na jego historię i tradycje kulturowe. | |
3,5 | Posiada dostateczną świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci. Posiada dostateczną świadomość ważności i znaczenia wyboru obiektów małej architektury dla danego krajobrazu ze względu na jego historię i tradycje kulturowe. | |
4,0 | Posiada dobrą świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci. Posiada dobrą świadomość ważności i znaczenia wyboru obiektów małej architektury dla danego krajobrazu ze względu na jego historię i tradycje kulturowe. | |
4,5 | Posiada pełną świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci. Posiada pełną świadomość ważności i znaczenia wyboru obiektów małej architektury dla danego krajobrazu ze względu na jego historię i tradycje kulturowe. | |
5,0 | Posiada ugruntowaną świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci. Posiada ugruntowaną świadomość ważności i znaczenia wyboru obiektów małej architektury dla danego krajobrazu ze względu na jego historię i tradycje kulturowe. | |
AK_1A_C25_K04 Ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni. Rozumie podstawowe relacje między potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni. | 2,0 | Student nie ma świadomości wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni. Nie rozumie relacji pomiędzy potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni. |
3,0 | Student ma elementarną świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni. Rozumie w stopniu podstawowym relacje pomiędzy potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni. | |
3,5 | Student ma dostateczną świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni. Rozumie w stopniu zadowalającym relacje pomiędzy potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni. | |
4,0 | Student wykazuje dobrą świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni. Dobrze rozumie relacje pomiędzy potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni. | |
4,5 | Student wykazuje pełną świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni. W pełni rozumie relacje pomiędzy potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni. | |
5,0 | Student wykazuje bardzo wysoką świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni. Doskonale rozumie relacje pomiędzy potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni. | |
AK_1A_C25_K05 Ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | 2,0 | Student nie ma świadomości potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. |
3,0 | Student ma ograniczoną świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
3,5 | Student ma dostateczną świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
4,0 | Student ma dobrą świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
4,5 | Student ma pełną świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
5,0 | Student ma ugruntowaną świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. |
Literatura podstawowa
- Władysław Niemirski (red.), Kształtowanie terenów zieleni, Arkady, Warszawa, 1973
- Janusz Pokorski, Andrzej Siwiec, Kształtowanie terenów zieleni, WSiP, Warszawa, 1998
- Aleksander Bartosiewicz, Urządzanie terenów zieleni, WSiP, Warszawa, 1998
- Adam Szymski, Robert Dawidowski, Architektura Krajobrazu, Walkowska, Warszawa, 2006
- Aleksander Böhm, Wnętrza w kompozycji krajobrazu, Politechnika Krakowska, Kraków, 2004
Literatura dodatkowa
- Krzysztof Gadomski, Urządzanie i pielęgnacja terenów zieleni cz. II t. II i III, Hortpress, Warszawa, 2010
- Edyta Gadomska, Podstawy architektury krajobrazu cz. III, Hortpress, Warszawa, 2011
- A. Losantos, D. Santos Quartino, B. Vranckx, Krajobraz miejski, TMC, Warszawa, 2008
- Zbigniew Pachulski, Mała architektura ogrodowa, Multico, Warszawa, 2012