Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Teoria i zasady projektowania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Teoria i zasady projektowania
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Szymski <Adam-Szymski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 2,00,50zaliczenie
projektyP5 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe informacje z zakresu wiedzy o sztuce i architekturze zdobyte w trakcie realizacji programu na pierwszym i drugim roku studiów.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna15
15
wykłady
T-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Przygotowanie do kolokwium zaliczajacego.15
A-P-2Przygotowanie pracy semestralnej (praca własna studenta)15
30
wykłady
A-W-1obecność na zajęciach (udział w wykładach)15
A-W-2Przegląd wskazanej literatury (praca własna studenta)15
A-W-3Przygotowanie prac semestralnych(praca indywidualna studenta)30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F ocena aktywności - klauzule przejściowe
S-2Ocena formująca: F kolokwium zaliczające
S-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C21_W10
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada podstawową wiedzę w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego.
AK_1A_W10R1A_W08, T1A_W08InzA_W03C-1T-W-1, T-P-1M-1S-3
AK_1A_C21_W11
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna dawne i współczesne tendencje i konwencje stylowe w ksztautowaniu obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne.
AK_1A_W11A1_W11, A1_W12, T1A_W08InzA_W03C-1T-W-1, T-P-1M-1S-3
AK_1A_C21_W14
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien znać metody i techniki studiów i analiz właściwych dla określenia wytycznych do projektów obiektów architektury krajobrazu.
AK_1A_W14T1A_W07InzA_W02C-1T-P-1, T-W-1M-1S-3
AK_1A_C21_W18
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna procedury związane z procesem projektowym i realizacją obiektów architektury krajobrazu.
AK_1A_W18T1A_W08, T1A_W09InzA_W03, InzA_W04C-1T-P-1, T-W-1M-1S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C21_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wykonywać przestrzenne wizualizacje idei i projektów z wykorzystaniem zasad geometrii wykreślnej i technik komputerowych.
AK_1A_U02A1_U14, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05C-1T-W-1, T-P-1M-1S-3
AK_1A_C21_U03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien dokonywać analizy kompozycji form przestrzennych w krajobrazie.
AK_1A_U03T1A_U07, T1A_U08, T1A_U13InzA_U01, InzA_U05C-1T-W-1, T-P-1M-1S-3
AK_1A_C21_U09
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien posiadać umiejetność analizowania uwarunkowań przestrzeni przy użyciu standartowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazu.
AK_1A_U09T1A_U07, T1A_U08, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05C-1T-P-1, T-W-1M-1S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C21_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa zdolności do zauważania zwiazków i zależności wystepujacych w otoczeniu i do twórczego myslenia o przestrzeni, budujacych ja bryłach i ich kompozycji.
AK_1A_K01A1_K02, T1A_K02InzA_K01C-1T-W-1, T-P-1M-1S-3, S-1, S-2
AK_1A_C21_K02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest wrazliwy na przejawy sztuki w otaczajacej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej.
AK_1A_K02A1_K02C-1T-W-1, T-P-1M-1S-1, S-2, S-3
AK_1A_C21_K05
W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozumie architekture krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
AK_1A_K05A1_K02, T1A_K02, T1A_K07InzA_K01C-1T-W-1, T-P-1M-1S-2, S-3, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C21_W10
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada podstawową wiedzę w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego.
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_1A_C21_W11
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna dawne i współczesne tendencje i konwencje stylowe w ksztautowaniu obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne.
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o temacie, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o temacie, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_1A_C21_W14
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien znać metody i techniki studiów i analiz właściwych dla określenia wytycznych do projektów obiektów architektury krajobrazu.
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o temacie, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_1A_C21_W18
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna procedury związane z procesem projektowym i realizacją obiektów architektury krajobrazu.
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o temacie, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o temacie , dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojecie o temacie , dyskutuje na temat, dostrzega swoje błędy, wyciąga wnioski.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C21_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wykonywać przestrzenne wizualizacje idei i projektów z wykorzystaniem zasad geometrii wykreślnej i technik komputerowych.
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_1A_C21_U03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien dokonywać analizy kompozycji form przestrzennych w krajobrazie.
2,0Nie zna zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_1A_C21_U09
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien posiadać umiejetność analizowania uwarunkowań przestrzeni przy użyciu standartowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazu.
2,0Nie rozumie zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje o temacie, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o temacie, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C21_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa zdolności do zauważania zwiazków i zależności wystepujacych w otoczeniu i do twórczego myslenia o przestrzeni, budujacych ja bryłach i ich kompozycji.
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu,orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje o temacie.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_1A_C21_K02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest wrazliwy na przejawy sztuki w otaczajacej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej.
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_1A_C21_K05
W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozumie architekture krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błedy, wyciąga wnioski.

Literatura podstawowa

  1. K.Dąbrowska-Budziło, Forma i treść krajobrazowej kompozycji, Pol.Krakowskiej, Kraków, 2012
  2. W.Kosiński, Teoria i zasady projektowania dla architektów krajobrazu, Pol. Krakowskiej, Kraków, 2012
  3. M.Lewicka, Psychologia miejsca, 2012
  4. K.Ciechanowski, Podstawy kompozycji architektonicznej, Pol.Wrocławska, Wrocław, 1972
  5. M.Czyński, Architektura w przestrzeni ludzkich zachowań, Pol.Szczecin, 2006
  6. Z.Mieszkowski, Elementy projektowania architektonicznego, Arkady W-wa, Warszawa, 1975
  7. A.Szymski,R.Dawidowski, Architektura Krajobrazu, AR-Szczecin, Szczecin, 2003

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.15
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Przygotowanie do kolokwium zaliczajacego.15
A-P-2Przygotowanie pracy semestralnej (praca własna studenta)15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1obecność na zajęciach (udział w wykładach)15
A-W-2Przegląd wskazanej literatury (praca własna studenta)15
A-W-3Przygotowanie prac semestralnych(praca indywidualna studenta)30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C21_W10W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada podstawową wiedzę w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W10posiada podstawową wiedze w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W08zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.
Treści programoweT-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.
T-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna
Metody nauczaniaM-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C21_W11W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna dawne i współczesne tendencje i konwencje stylowe w ksztautowaniu obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W11zna dawne i współczesne tendencje i konwencje stylowe w kształtowaniu obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W11zna i rozumie podstawowe linie rozwojowe w historii poszczególnych dyscyplin artystycznych oraz zna publikacje związane z tymi zagadnieniami
A1_W12wykazuje się znajomością stylów w sztuce i związanych z nimi tradycjami twórczymi
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.
Treści programoweT-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.
T-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna
Metody nauczaniaM-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o temacie, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o temacie, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C21_W14W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien znać metody i techniki studiów i analiz właściwych dla określenia wytycznych do projektów obiektów architektury krajobrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W14zna metody i techniki studiów i analiz właściwych dla określenia wytycznych do projektów obiektów architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.
Treści programoweT-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna
T-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.
Metody nauczaniaM-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o temacie, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C21_W18W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna procedury związane z procesem projektowym i realizacją obiektów architektury krajobrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W18zna procedury związane z procesem projektowym i realizacją obiektów architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.
Treści programoweT-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna
T-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.
Metody nauczaniaM-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o temacie, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o temacie , dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojecie o temacie , dyskutuje na temat, dostrzega swoje błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C21_U02W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wykonywać przestrzenne wizualizacje idei i projektów z wykorzystaniem zasad geometrii wykreślnej i technik komputerowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U02wykonuje przestrzenne wizualizacje idei i projektów z wykorzystaniem zasad geometrii wykreślnej i technik komputerowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U14umie tworzyć i realizować własne koncepcje artystyczne oraz dysponować umiejętnościami potrzebnymi do ich wyrażenia
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.
Treści programoweT-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.
T-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna
Metody nauczaniaM-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C21_U03W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien dokonywać analizy kompozycji form przestrzennych w krajobrazie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U03dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.
Treści programoweT-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.
T-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna
Metody nauczaniaM-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C21_U09W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien posiadać umiejetność analizowania uwarunkowań przestrzeni przy użyciu standartowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U09analizuje uwarunkowania sytuacyjne przestrzeni przy użyciu standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.
Treści programoweT-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna
T-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.
Metody nauczaniaM-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje o temacie, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o temacie, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C21_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa zdolności do zauważania zwiazków i zależności wystepujacych w otoczeniu i do twórczego myslenia o przestrzeni, budujacych ja bryłach i ich kompozycji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K01jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.
Treści programoweT-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.
T-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna
Metody nauczaniaM-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.
S-1Ocena formująca: F ocena aktywności - klauzule przejściowe
S-2Ocena formująca: F kolokwium zaliczające
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu,orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje o temacie.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C21_K02W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest wrazliwy na przejawy sztuki w otaczajacej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K02jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.
Treści programoweT-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.
T-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna
Metody nauczaniaM-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F ocena aktywności - klauzule przejściowe
S-2Ocena formująca: F kolokwium zaliczające
S-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C21_K05W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozumie architekture krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K05rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.
Treści programoweT-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.
T-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna
Metody nauczaniaM-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F kolokwium zaliczające
S-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.
S-1Ocena formująca: F ocena aktywności - klauzule przejściowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błedy, wyciąga wnioski.