Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | AK_1A_C06_U03 | dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AK_1A_U03 | dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie |
---|
AK_1A_U07 | sporządza uproszczoną dokumentację projektową zgodnie
z wymogami formalnymi i przedstawia ją w formie rysunkowej i opisowej |
AK_1A_U04 | wykorzystuje powszechnie znane narzędzia i metody do sporządzania i prezentacji projektów |
AK_1A_U02 | wykonuje przestrzenne wizualizacje idei i projektów
z wykorzystaniem zasad geometrii wykreślnej i technik komputerowych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | A1_U14 | umie tworzyć i realizować własne koncepcje artystyczne oraz dysponować umiejętnościami potrzebnymi do ich wyrażenia |
---|
A1_U24 | zna formy zachowań związane z publicznymi prezentacjami własnych dokonań |
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Wyrobienie wyobraźni przestrzennej, umiejętność czytania i rozumienia treści rysunków technicznych, sporządzania odwzorowań graficznych elementów przestrzennych w aksonometrii oraz perspektywie wykreślnej, Poznanie podstawowych zasad kompozycji na płaszczyźnie. Podstawy posługiwania się programami CAD. |
---|
Treści programowe | T-L-3 | Podstawy rysunku technicznego (Formaty arkuszy, podziałki i skale, linie, zasady wymiarowania, narzędzia i materiały, warsztat pracy) |
---|
T-L-4 | Zasadnicze normy. Rysunek budowlany. Oznaczenia graficzne stosowane w projektach zagospodarowania działki lub terenu. Rysunek techniczny architektoniczno-budowlany (w zakresie potrzebnym architektom krajobrazu). Oznaczenia graficzne na rysunkach architektoniczno-budowlanych. |
T-L-5 | Aksonometria (izometria oraz dimetria wojskowa, kawaleryjska) |
T-L-8 | Zasady kompozycji na płaszczyźnie. Wprowadzenie do liternictwa. Kompozycja jedno- i wielostronicowa, plansze, wizualizacje |
T-W-8 | Kolokwium zaliczeniowe |
T-L-6 | Perspektywa liniowa (wykreślana) z 1 punktem zbiegu |
T-W-5 | Perspektywa liniowa (wykreślana) z 1 i 2 punktami zbiegu |
T-L-2 | Metody odwzorowania elementów przestrzeni. Praktyczne zastosowanie rzutów Monge'a, zasada odwzorowania, punkty i proste w różnych położeniach wzgl. rzutni |
T-W-6 | Zasady kompozycji na płaszczyźnie. Wprowadzenie do liternictwa. |
T-L-7 | Perspektywa liniowa (wykreślana) z 2 punktami zbiegu i cienie |
T-W-7 | Podstawy posługiwania się programami CAD. |
T-L-1 | Powtórzenie geometrii ze szkoły średniej, podstawowe konstrukcje cyrkiel i linijka (konieczne, mało kto pamięta) |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie. |
---|
M-3 | Metody programowane:
z użyciem komputera |
M-4 | Metody praktyczne:
pokaz,
ćwiczenia przedmiotowe,
ćwiczenia laboratoryjne |
M-2 | Metody eksponujące: film |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie wykonanych prac rysunkowych oraz kolokwium zaliczeniowego |
---|
S-1 | Ocena formująca: sprawdzian |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób dokonać analizy i waloryzacji kompozycji
form przestrzennych w krajobrazie |
3,0 | Student z trudem potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form
przestrzennych w krajobrazie |
3,5 | Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form
przestrzennych w krajobrazie, ale również dokonuje ich estetyzacji |
4,0 | Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji
form przestrzennych w krajobrazie, ale również potrafi efektywnie prezentować,
analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach |
4,5 | Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji
form przestrzennych w krajobrazie, ale również dokonuje ich estetyzacji, potrafi
efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach |
5,0 | Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji
form przestrzennych w krajobrazie, ale również dokonuje ich estetyzacji, potrafi
efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz
oszacować błędy |