Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)
Sylabus przedmiotu Matematyka:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Matematyka | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jurij Chigariev <Jurij.Chigariev@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z matematyki w zakresie szkoły średnej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia oraz do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów fizycznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Liczby zespolone w postaci algebraicznej | 2 |
T-A-2 | Wyznaczniki | 2 |
T-A-3 | Macierze, układ równań liniowych | 4 |
T-A-4 | Rachunek wektorowy | 2 |
T-A-5 | Rachunek różniczkowy funkcji jednej zmiennej | 3 |
T-A-6 | Całka nieoznaczona | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Liczby zespolone w postaci algebraicznej i trygonometrycznej. | 2 |
T-W-2 | Wyznaczniki. Macierze, działania na macierzach. | 2 |
T-W-3 | Układ równań liniowych - metoda Cramera. | 2 |
T-W-4 | Geometria analityczna. Rachunek wektorowy. | 4 |
T-W-5 | Ciągi i szeregi liczbowe. | 4 |
T-W-6 | Rachunek różniczkowy funkcji jednej zmiennej. | 6 |
T-W-7 | Całka nioznaczona | 2 |
T-W-8 | Całka oznaczona | 2 |
T-W-9 | Równanie różniczkowe 1-go i 2-go rzędu | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w cwiczeniach adytoryjnych | 15 |
A-A-2 | Samodzielne rozwiązywanie zadań i analizowanie problemów | 27 |
A-A-3 | Konsultacje | 2 |
44 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 30 |
A-W-2 | Samodzielne analizowanie treści wykładów i studiowanie podręczników | 38 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 3 |
A-W-4 | Konsultacje | 4 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjno-problemowy ilustrowany szeregiem przykładów. |
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne, dyskusje problemowe, poszukiwania różnych metod rozwiązywania zadań przy wykorzystaniu treści wykładu. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ćwiczenia - student pisze dwa kolokwia w semestrze i uzyskuje zaliczenie jeżeli zdobędzie co najmniej połowę wszystkich możliwych punktów. Wykład - student przystępuje do zaliczenia wykładów po uprzednim uzyskaniu zaliczenia ćwiczeń. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa uzyskana z zaliczenia przedmiotu jest średnią ważoną ocen z zaliczenia ćwiczeń (współczynnik wagi 0,7) i wykładów (współczynnik wagi 1). |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_B04_W01 Nabycie umiejętności rozwiązywania zagadnień formułowanych w postaci opisu algebraicznego. Przedstawianie graficzne najważniejszych funkcji matematycznych. Zrozumienie podstawowych pojęć matematycznych. Nabycie umiejętności stosowania wzorów matematycznych do analizy i opisu zjawisk fizycznych | AK_1A_W01 | R1A_W01, T1A_W01 | — | C-1 | T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-9, T-W-2, T-W-1, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_B04_U01 Student nabywa umiejetności wyciągania i interpretowania wniosków na podstawie wykonanych analiz. | AK_1A_U11 | R1A_U05, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U11, T1A_U13 | InzA_U02, InzA_U05 | C-1 | T-W-5, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-W-8, T-A-2, T-A-6 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_B04_K01 Student posiada zdolność postrzegania wzajemnych oddziaływań oraz związków przyczynowo-skutkowych zachodzących w otoczeniu oraz do twórczego o nim myślenia. | AK_1A_K01 | A1_K02, T1A_K02 | InzA_K01 | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-9, T-W-1, T-W-8, T-W-2, T-W-7, T-W-6, T-W-5 | M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_B04_W01 Nabycie umiejętności rozwiązywania zagadnień formułowanych w postaci opisu algebraicznego. Przedstawianie graficzne najważniejszych funkcji matematycznych. Zrozumienie podstawowych pojęć matematycznych. Nabycie umiejętności stosowania wzorów matematycznych do analizy i opisu zjawisk fizycznych | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu zadowalającym zdobył wiedzę w zakresie tematyki poruszanej na zajęciach. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_B04_U01 Student nabywa umiejetności wyciągania i interpretowania wniosków na podstawie wykonanych analiz. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu zadowalajacym umie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania problemów praktycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_B04_K01 Student posiada zdolność postrzegania wzajemnych oddziaływań oraz związków przyczynowo-skutkowych zachodzących w otoczeniu oraz do twórczego o nim myślenia. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu zadowalającym wykazuje aktywną postawę w procesie samokształcenia oraz przestrzega zasad etyki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Pasewicz W, Matematyka dla studentów akademii rolniczych. Cz. I., AR w Szczecinie, Szczecin, 1999
- Majkowska M, Matematyka nie tylko dla leśników, SGGW Warszawa, Warszawa, 2004
Literatura dodatkowa
- Grzgorczyk J., Matematyka. Cz. I-II., Politechnika Warszawska, Warszawa, 1999