Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Agronomia (S3)

Sylabus przedmiotu Praktyka zawodowa - uczestnictwo w zajęciach:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Agronomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Praktyka zawodowa - uczestnictwo w zajęciach
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Meteorologii, Botaniki i Kształtowania Terenów Zieleni
Nauczyciel odpowiedzialny Bożena Michalska <Bozena.Michalska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praktykiPR1 20 0,00,00zaliczenie
praktykiPR2 25 0,00,00zaliczenie
praktykiPR3 20 0,00,00zaliczenie
praktykiPR4 25 0,00,00zaliczenie
praktykiPR5 20 0,00,00zaliczenie
praktykiPR6 25 0,00,00zaliczenie
praktykiPR7 20 0,00,00zaliczenie
praktykiPR8 25 0,00,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień agronomii na poziomie S2.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy doktoranta z zakresu agronomii.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praktyki
T-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.25
25
praktyki
T-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.20
20
praktyki
T-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.25
25
praktyki
T-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.20
20
praktyki
T-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.20
20
praktyki
T-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.25
25
praktyki
T-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.20
20
praktyki
T-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.25
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena doskonalenia wiedzy, umiejętności i kompetencji doktoranta.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_3-_P02_W01
Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z zakresu agronomii.
C-1T-PR-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_3-_P02_U01
Nabycie i ugruntowanie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Pozyskanie i doskonalenie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi metodami i technikami kształcenia.
C-1T-PR-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_3-_P02_K01
Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu zawodu nauczyciela akademickiego.
C-1T-PR-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_3-_P02_W01
Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z zakresu agronomii.
2,0
3,0Pozytywna ocena wiedzy doktoranta uczestniczącego w zajęciach dydaktycznych, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_3-_P02_U01
Nabycie i ugruntowanie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Pozyskanie i doskonalenie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi metodami i technikami kształcenia.
2,0
3,0Pozytywna ocena umiejętności doktoranta w wykonywaniu zawodu nauczyciela akademickiego polegajaca na ocenie jego uczestnictwa w zajęciach dydaktycznych, dokonana przez opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_3-_P02_K01
Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu zawodu nauczyciela akademickiego.
2,0
3,0Pozytywna ocena kompetencji doktoranta uczestniczącego w zajęciach dydaktycznych, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kupisiewicz Cz., Podstawy dydaktyki, Warszawa, 2005
  2. Półturzycki J., Dydaktyka dla nauczycieli, Płock, 2002

Literatura dodatkowa

  1. Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa, 2003

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.25
25

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.20
20

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.25
25

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.20
20

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.20
20

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.25
25

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.20
20

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.25
25
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_3-_P02_W01Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z zakresu agronomii.
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy doktoranta z zakresu agronomii.
Treści programoweT-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.
Metody nauczaniaM-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena doskonalenia wiedzy, umiejętności i kompetencji doktoranta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena wiedzy doktoranta uczestniczącego w zajęciach dydaktycznych, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_3-_P02_U01Nabycie i ugruntowanie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Pozyskanie i doskonalenie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi metodami i technikami kształcenia.
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy doktoranta z zakresu agronomii.
Treści programoweT-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.
Metody nauczaniaM-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena doskonalenia wiedzy, umiejętności i kompetencji doktoranta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena umiejętności doktoranta w wykonywaniu zawodu nauczyciela akademickiego polegajaca na ocenie jego uczestnictwa w zajęciach dydaktycznych, dokonana przez opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_3-_P02_K01Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu zawodu nauczyciela akademickiego.
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy doktoranta z zakresu agronomii.
Treści programoweT-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.
Metody nauczaniaM-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena doskonalenia wiedzy, umiejętności i kompetencji doktoranta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena kompetencji doktoranta uczestniczącego w zajęciach dydaktycznych, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej.
3,5
4,0
4,5
5,0