Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Agronomia (S3)
Sylabus przedmiotu Indywidualne zajęcia opiekuna naukowego z doktorantem:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Agronomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Indywidualne zajęcia opiekuna naukowego z doktorantem | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Gospodarki Wodnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Henryk Czyż <Henryk.Czyz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Aleksander Brzóstowicz <Aleksander.Brzostowicz@zut.edu.pl>, Teodor Kitczak <Teodor.Kitczak@zut.edu.pl>, Paweł Milczarski <Pawel.Milczarski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 10,0 | ECTS (formy) | 10,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Pogłębiona znajomość problemów z zakresu agronomii. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przybliżenie istoty badań naukowych w z zakresu agronomii. Poznanie metod badawczych i analiz statystycznych z zakresu agronomii oraz interpretacji uzyskanych wyników. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Nakteślenie wstępnego tematu i celu badań rozprawy doktorskiej. Analiza metod realizacji przyjętych badań. | 15 |
15 | ||
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Prezentacja i interpretacja uzyskanych wyników badań. | 15 |
15 | ||
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Prezentacja i analiza przedmiotowej literatury. | 15 |
15 | ||
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Optracowanie statystyczne wyników badań oraz wstępne podsumowanie uzyskanych efektów badań. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Konsultacje | 15 |
A-A-3 | Studiowanie literatury | 30 |
60 | ||
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Konsultacje | 15 |
A-A-3 | Studiowanie literatury | 60 |
90 | ||
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Konsultacje | 15 |
A-A-3 | Studiowanie literatury | 30 |
60 | ||
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Konsultacje | 15 |
A-A-3 | Studiowanie literatury | 60 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Konwersatoria |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Podsumowująca |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ROL_3A_D02_W01 Ma wiedzę opartą na najnowszej literaturze krajowej i zagranicznej z zakresu nowoczesnych technologii i technik stosowanych w produkcji rolniczej | ROL_3A_W07, ROL_3A_W09 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ROL_3A_D02_U01 Umie poszukiwać nowych rozwiązań stosując krytyczną analizę i ocenę informacji, wykorzystując najnowszą literaturę. | ROL_3A_U01, ROL_3A_U06, ROL_3A_U09 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ROL_3A_D02_K01 Ma świadomość odpowiedzialności zawodowej, dbając o etos wspólnoty naukowej . | ROL_3A_K04 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_3A_D02_W01 Ma wiedzę opartą na najnowszej literaturze krajowej i zagranicznej z zakresu nowoczesnych technologii i technik stosowanych w produkcji rolniczej | 2,0 | |
3,0 | Ma podstawową wiedzę z zakresu tematyki badawczej oraz metod niezbędnych do prowadzenia badań terenowych i laboratoryjnych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_3A_D02_U01 Umie poszukiwać nowych rozwiązań stosując krytyczną analizę i ocenę informacji, wykorzystując najnowszą literaturę. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant potrafi skorzystać z literatury krajowej i światowej, dokonywać właściwej analizy pod kątem rozwiązywanego problemu badawczego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_3A_D02_K01 Ma świadomość odpowiedzialności zawodowej, dbając o etos wspólnoty naukowej . | 2,0 | |
3,0 | Doktorant posiada podstawową świadomość roli nauki w rozwoju gospodarki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura dodatkowa
- Mendel T., Metodyka pisania prac doktorskich., Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań, 1999
- Gambarelli G., Lucki z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską., Kraków, 1999