Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Agronomia (S3)

Sylabus przedmiotu Indywidualne zajęcia opiekuna naukowego z doktorantem:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Agronomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Indywidualne zajęcia opiekuna naukowego z doktorantem
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Gospodarki Wodnej
Nauczyciel odpowiedzialny Henryk Czyż <Henryk.Czyz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Aleksander Brzóstowicz <Aleksander.Brzostowicz@zut.edu.pl>, Teodor Kitczak <Teodor.Kitczak@zut.edu.pl>, Paweł Milczarski <Pawel.Milczarski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 2,01,00zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 15 2,01,00zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 15 3,01,00zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA8 15 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Pogłębiona znajomość problemów z zakresu agronomii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przybliżenie istoty badań naukowych w z zakresu agronomii. Poznanie metod badawczych i analiz statystycznych z zakresu agronomii oraz interpretacji uzyskanych wyników.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Nakteślenie wstępnego tematu i celu badań rozprawy doktorskiej. Analiza metod realizacji przyjętych badań.15
15
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Prezentacja i interpretacja uzyskanych wyników badań.15
15
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Prezentacja i analiza przedmiotowej literatury.15
15
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Optracowanie statystyczne wyników badań oraz wstępne podsumowanie uzyskanych efektów badań.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Konsultacje15
A-A-3Studiowanie literatury30
60
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Konsultacje15
A-A-3Studiowanie literatury60
90
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Konsultacje15
A-A-3Studiowanie literatury30
60
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Konsultacje15
A-A-3Studiowanie literatury60
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Konwersatoria

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Podsumowująca

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_3A_D02_W01
Ma wiedzę opartą na najnowszej literaturze krajowej i zagranicznej z zakresu nowoczesnych technologii i technik stosowanych w produkcji rolniczej
ROL_3A_W07, ROL_3A_W09C-1T-A-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_3A_D02_U01
Umie poszukiwać nowych rozwiązań stosując krytyczną analizę i ocenę informacji, wykorzystując najnowszą literaturę.
ROL_3A_U01, ROL_3A_U06, ROL_3A_U09C-1T-A-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_3A_D02_K01
Ma świadomość odpowiedzialności zawodowej, dbając o etos wspólnoty naukowej .
ROL_3A_K04C-1T-A-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_3A_D02_W01
Ma wiedzę opartą na najnowszej literaturze krajowej i zagranicznej z zakresu nowoczesnych technologii i technik stosowanych w produkcji rolniczej
2,0
3,0Ma podstawową wiedzę z zakresu tematyki badawczej oraz metod niezbędnych do prowadzenia badań terenowych i laboratoryjnych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_3A_D02_U01
Umie poszukiwać nowych rozwiązań stosując krytyczną analizę i ocenę informacji, wykorzystując najnowszą literaturę.
2,0
3,0Doktorant potrafi skorzystać z literatury krajowej i światowej, dokonywać właściwej analizy pod kątem rozwiązywanego problemu badawczego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_3A_D02_K01
Ma świadomość odpowiedzialności zawodowej, dbając o etos wspólnoty naukowej .
2,0
3,0Doktorant posiada podstawową świadomość roli nauki w rozwoju gospodarki.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura dodatkowa

  1. Mendel T., Metodyka pisania prac doktorskich., Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań, 1999
  2. Gambarelli G., Lucki z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską., Kraków, 1999

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Nakteślenie wstępnego tematu i celu badań rozprawy doktorskiej. Analiza metod realizacji przyjętych badań.15
15

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Prezentacja i interpretacja uzyskanych wyników badań.15
15

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Prezentacja i analiza przedmiotowej literatury.15
15

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Optracowanie statystyczne wyników badań oraz wstępne podsumowanie uzyskanych efektów badań.15
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Konsultacje15
A-A-3Studiowanie literatury30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Konsultacje15
A-A-3Studiowanie literatury60
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Konsultacje15
A-A-3Studiowanie literatury30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Konsultacje15
A-A-3Studiowanie literatury60
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_3A_D02_W01Ma wiedzę opartą na najnowszej literaturze krajowej i zagranicznej z zakresu nowoczesnych technologii i technik stosowanych w produkcji rolniczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyROL_3A_W07Ma pogłębioną wiedzę z zakresu stosowania nowoczesnych technologii i technik w praktyce rolniczej, ogrodniczej i ochronie środowiska.
ROL_3A_W09Wykazuje się zaawansowaną znajomością najnowszej literatury naukowej krajowej i światowej z zakresu nauk rolniczych.
Cel przedmiotuC-1Przybliżenie istoty badań naukowych w z zakresu agronomii. Poznanie metod badawczych i analiz statystycznych z zakresu agronomii oraz interpretacji uzyskanych wyników.
Treści programoweT-A-1Nakteślenie wstępnego tematu i celu badań rozprawy doktorskiej. Analiza metod realizacji przyjętych badań.
Metody nauczaniaM-1Konwersatoria
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Podsumowująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma podstawową wiedzę z zakresu tematyki badawczej oraz metod niezbędnych do prowadzenia badań terenowych i laboratoryjnych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_3A_D02_U01Umie poszukiwać nowych rozwiązań stosując krytyczną analizę i ocenę informacji, wykorzystując najnowszą literaturę.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyROL_3A_U01Posiada umiejętność krytycznej analizy i oceny informacji, pozwalających na formułowanie nowych myśli i koncepcji.
ROL_3A_U06Poszukuje nowych rozwiązań zaistniałych problemów naukowych i zawodowych.
ROL_3A_U09Analizuje najnowszą literaturę przedmiotu, krajową i światową oraz wykorzystuje ją do prowadzenia badań i interpretacji wyników.
Cel przedmiotuC-1Przybliżenie istoty badań naukowych w z zakresu agronomii. Poznanie metod badawczych i analiz statystycznych z zakresu agronomii oraz interpretacji uzyskanych wyników.
Treści programoweT-A-1Nakteślenie wstępnego tematu i celu badań rozprawy doktorskiej. Analiza metod realizacji przyjętych badań.
Metody nauczaniaM-1Konwersatoria
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Podsumowująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant potrafi skorzystać z literatury krajowej i światowej, dokonywać właściwej analizy pod kątem rozwiązywanego problemu badawczego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_3A_D02_K01Ma świadomość odpowiedzialności zawodowej, dbając o etos wspólnoty naukowej .
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyROL_3A_K04Przyczynia się do podtrzymania i doskonalenia etosu wspólnoty naukowej i zawodowej.
Cel przedmiotuC-1Przybliżenie istoty badań naukowych w z zakresu agronomii. Poznanie metod badawczych i analiz statystycznych z zakresu agronomii oraz interpretacji uzyskanych wyników.
Treści programoweT-A-1Nakteślenie wstępnego tematu i celu badań rozprawy doktorskiej. Analiza metod realizacji przyjętych badań.
Metody nauczaniaM-1Konwersatoria
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Podsumowująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant posiada podstawową świadomość roli nauki w rozwoju gospodarki.
3,5
4,0
4,5
5,0