Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIIP_1A_IJZ/14-1_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć analizować dokumentację wyrobu pod katem zagrożeń majacych związek z bezpieczenstwm użytkowania. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIIP_1A_U25 | ma umiejętności w zakresie opracowywania dokumentacji związanej z procesem produkcji |
---|
ZIIP_1A_U22 | ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy |
ZIIP_1A_U11 | ma umiejętności w zakresie posługiwania się zasadami obowiązującymi w przepisach prawa |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Cele przedmiotu
- Przedstawienie uporządkowanej wiedzy o systemie oceny zgodności, systemie akredytacji i
certyfikacji.
- Zapoznanie słuchaczy z wymaganiami dotyczącymi dokumentacji potwierdzającej spełnienie
wymagań zasadniczych.
- Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia deklaracji zgodności,
- Przygotowanie i prowadzenie prezentacji dot. certyfikacji, normalizacji i akredytacji, |
---|
Treści programowe | T-P-1 | Samodzielne wykonanie analiza ryzyka.
Opracowanie deklaracji zgodności dla wyrobu. |
---|
T-W-1 | Akredytacja (co to jest, korzyści, systemy),
Organizacje Międzynarodowe (w tym krajowa) zajmujące się badaniami, akredytacją, certyfikacją,
Certyfikacja,
Działalność PCA,
System oceny zgodności wyrobów (dyrektywa Starego Podejścia, Nowego Podejścia, Globalnego Podejścia),
Oznaczenie CE,
Dokumentacja techniczna,
Normy zharmonizowane,
Odpowiedzialność instytucjonalna w zakresie systemu oceny zgodności. |
T-A-1 | Omówienie procedury zagrożeń tworzonych przez produkt i/lub proces. Analiza ryzyka. Opracowanie deklaracji zgodności dla wyrobu. |
Metody nauczania | M-1 | Metody nauczania stosowane :
Metody podające:
- wykład informacyjny,
- opis,
- objaśnienie lub wyjaśnienie.
Metody problemowe:
- wykład problemowy,
- klasyczna metoda problemowa.
Metody aktywizujące:
- metoda przypadków,
- metoda sytuacyjna,
- seminarium,
- dyskusja dydaktyczna |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Pozytywna ocena z kolokwium przeprowadzanych z określonego obszaru wiedzy o systemach oceny zgodności. Obecność i aktywność na zajęciach |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań |
3,0 | Student prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy |
3,5 | Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy. |
4,0 | Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach. |
4,5 | Student potrafi efektywnie prezentować, dyskutować o osiągniętych wynikach. |
5,0 | Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach. |