Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | T_1A_C44-2_U01 | Student powinien formułować główną przyczynę utraty stanu zdatności obiektu technicznego (pojazdu), oszacować towarzyszące zjawiska i rozpoznać ich przyczynę. Powinien umieć przygotować odpowiednią technologię i technikę odnowy zespołu lub pojazdu, wyszukać najodpowiedniejszą ofertę i możliwości odnowy, zaprezentować różne rodzaje metod odnowy. Nakreślić zalecany tok postępowania z niesprawnych zespołem lub pojazdwem, oszacować żywotność zespołu lub pojazdu po odnowie w zależności od zastosowanej metody. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych dostępnych źródeł; potrafi łączyć uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski i formułować i uzasadniać opinie |
---|
T_1A_U02 | potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający terminową realizację zleconego zadania inżynierskiego w transporcie, potrafi porozumieć się w środowisku zawodowym i pozazawodowym używając przy tym różnych technik |
T_1A_U03 | potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego w transporcie i przygotować prezentację wyników jego realizacji |
T_1A_U08 | potrafi dokonać analizy sygnałów stosując techniki analogowe i cyfrowe oraz odpowiednie narzędzia sprzętowe i programowe |
T_1A_U09 | przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich potrafi dostrzegać ich aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne |
T_1A_U10 | potrafi porównać rozwiązania projektowe pojazdów i ich elementów ze względu na zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne (moc, zużycie paliwa, emisja spalin itp.) |
T_1A_U12 | potrafi posłużyć się odpowiednio dobranymi metodami i urządzeniami do pomiaru podstawowych wielkości charakteryzujących elementy i układy pojazdu |
T_1A_U13 | potrafi zaplanować i przeprowadzić pomiary i symulacje oraz wyznaczyć charakterystyki elementów pojazdów samochodowych i ich układów, przedstawić wyniki w formie liczbowej i graficznej, dokonać ich interpretacji wraz z wyciągnięciem właściwych wniosków |
T_1A_U14 | potrafi zaplanować i przeprowadzić proces diagnozowania i testowania elementów pojazdów samochodowych oraz ich układów |
T_1A_U18 | potrafi zaplanować proces realizacji elementów i zespołów pojazdu samochodowego oraz wstępnie oszacować koszty realizacji |
T_1A_U21 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich typowych dla środków transportu i procesu logistycznego oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzie |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie zjawisk zużycia zespołów pojazdów |
---|
C-3 | Poznanie ogólnych metod odnowy stanu zdatności środków transportu |
C-7 | Poznanie metod oceny jakości wykonania odnowy |
C-5 | Poznanie wad i zalet wybranych technik odnowy |
C-2 | Poznanie metod oceny stopnia zuzycia zespołów środków transportu |
C-4 | Poznanie technik szczegółowych odnowy wybranych zespoół i podzespołów środków transportu |
C-6 | Ukształtowanie umiejętności doboru techniki odnowy w zależności od dysponowanego parku maszynowego, składnika kosztów odnowy, jej opłacalności oraz wymagań technicznych warunków pracy zespołu środka transportu |
Treści programowe | T-L-3 | Weryfikacja i ocena stopnia zużycia wałków rozrządu |
---|
T-W-4 | Metody utrzymania stanu zdatności pojazdu |
T-L-2 | Weryfikacja i ocena przydatności opon do bieżnikowania. Inne techniki odnowy opon |
T-W-9 | Wady powłok lakierniczych. Usuwanie wad |
T-L-7 | Metody oceny jakości wykanania naprawy zespołów pojazdu |
T-W-8 | Odnowa i regeneracja instalacji elektrycznej pojazdu |
T-W-11 | Możliwości wydłużania okresu użytkowania wybranych zespołów i podzespołów środków transportu |
T-W-5 | Metodyka odnowy zespołów i części pojazdów |
T-W-1 | Wpływ różnych czynnikiów na intensywność zużywania się części i zespołów |
T-W-6 | Wady i zalety różnych technik odnowy części. Ocena możliwości ich wykorzystania |
T-L-5 | Metodyka montażu wybranych zespołów pojazdu samochodowego |
T-W-3 | Rola i zadania weryfikacji części i zespołów |
T-W-2 | Topografi zużycia wybranych zespołów pojazdów |
T-W-10 | Zadady odnowy uszkodzonych fragmentów szyb |
T-L-4 | Metodyka demontażu wybranych zespołów pojazdu samochodowego |
T-W-7 | Metodyka napraw powypadkowych nadwozi |
T-L-6 | Kontrola szczelności i sposób regeneracji skojarzenia przylgnia zaworu - gniazdo zaworowe |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny, objaśnienia i wyjaśnienia |
---|
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne i pokazowe |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Podstawowe informacje z fizyki oraz zasad eksploatacji pojazdów |
---|
S-2 | Ocena formująca: Zaliczanie ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie wykonanych sprawozdań i formy pisemnej z każdego ćwiczenia |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie umie ocenić stanu niesprawności zespołu |
3,0 | Student umie ocenić stan niesprawności zespołu |
3,5 | Student umie ocenić stan niesprawności zespołu i potrafi wskazać przyczynę ich powstania |
4,0 | Student umie ocenić stan niesprawności zespołu i potrafi wskazać przyczynę ich powstania, a także potrafi wskazać metody usunięcia stanu niezdatności |
4,5 | Student potrafi ocenic stan niezdatności i dobrać najwłaściwszą metodę usunięcia niesprawności |
5,0 | Student potrafi ocenic stan niezdatności i dobrać najwłaściwszą metodę usunięcia niesprawności oraz określić przewidywaną trwałość regenerowanego zespołu |