Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | 1AU_T_D60-4_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wskazać oraz dobrać sposób diagnozowania podstawowych zespołów pojazdu, znać przepisy prawne oraz sposób przeprowadzenia badania pojazdu na SKP. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych dostępnych źródeł; potrafi łączyć uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski i formułować i uzasadniać opinie |
---|
T_1A_U02 | potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający terminową realizację zleconego zadania inżynierskiego w transporcie, potrafi porozumieć się w środowisku zawodowym i pozazawodowym używając przy tym różnych technik |
T_1A_U04 | ma umiejętność samokształcenia się, między innymi w celu podnoszenia kompetencji zawodowych |
T_1A_U10 | potrafi porównać rozwiązania projektowe pojazdów i ich elementów ze względu na zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne (moc, zużycie paliwa, emisja spalin itp.) |
T_1A_U12 | potrafi posłużyć się odpowiednio dobranymi metodami i urządzeniami do pomiaru podstawowych wielkości charakteryzujących elementy i układy pojazdu |
T_1A_U14 | potrafi zaplanować i przeprowadzić proces diagnozowania i testowania elementów pojazdów samochodowych oraz ich układów |
T_1A_U20 | potrafi stosować i stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Przepisy prawne oraz wyposażenie dotyczące Stacji Kontroli Pojazdów |
---|
C-1 | Wiadomości z podstaw diagnostyki |
Treści programowe | T-L-2 | Diagnostyka w warunkach SKP |
---|
T-W-4 | Badanie układu: hamulcowego, kierowniczego, zawieszenia |
T-L-8 | Badania własności ruchowych pojazdu |
T-W-2 | Przepisy prawne oraz wyposażenie dotyczące Stacji Kontroli Pojazdów |
T-W-1 | Wiadomości z podstaw diagnostyki |
T-W-3 | Podstawowe badania silników ZS oraz silników ZI |
T-L-1 | Urządzenia pomiarowe i diagnostyczne |
T-L-7 | Diagnostyka mechanicznych układów zasilania paliwem - ZI |
T-L-3 | Badania składu spalin pojazdu |
T-L-4 | Kontrola stanu nadwozia pojazdu |
T-L-6 | Diagnostyka mechanicznych układów zasilania paliwem - ZS |
T-L-5 | Podstawowa diagnostyka silników |
T-W-5 | Badanie własności ruchowych pojazdu |
Metody nauczania | M-2 | Metoda aktywizująca |
---|
M-1 | Metoda podająca |
M-3 | Metoda praktyczna |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnej, zaliczenie laboratoriów w formie pisemnej oraz praktycznej |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi. |
3,0 | Student poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych narzędzi oraz pojęć z podstaw diagnostyki. |
3,5 | Student poprawnie wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z podstaw diagnostyki. |
4,0 | Student nie tylko wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z podstaw diagnostyki, ale również potrafi je wykorzystać w praktyce. |
4,5 | Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z podstaw diagnostyki, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność. |
5,0 | Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z podstaw diagnostyki, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność, a także samodzielnie zdiagnozować i uzasadnić. |