Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Transport (S1)
specjalność: inżynieria środowiska w transporcie

Sylabus przedmiotu Techniki informatyczne w transporcie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Techniki informatyczne w transporcie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych
Nauczyciel odpowiedzialny Jaromir Mysłowski <m.szczepanek@am.szczecin.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 15 1,50,44zaliczenie
wykładyW3 15 1,50,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student musi mieć ogólną wiedzę na temat urzadzeń,oprogramowania oraz nowoczesnych technik informatycznych .

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student uzyskuje wiedzę na temat urzadzeń,oprogramowania oraz nowoczesnych technik informatycznych używanych w transporcie. Wiadomości na temat skomplikowanych urzadzeń elektornicznych ,które zapewniają poprawę bezpieczeństwa oraz większy komfort pracy kierowców .Dowiaduje się jak należy projektować tabor samochodowy spełniającego najwyższe normy oraz wykorzystujący najnowsze osiągnięcia nauki i techniki .Poznaje funkcjonujace i studyjne rozwiazania "myslacych autostrad" oraz innych elementów wspłółczesnej infrastruktury samochodowej.Techniki pozyskiwania klienta oraz sprzedaz usług serwisowych ,części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych za pośrednictwem internetu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Student uzyskuje wiedzę na temat urzadzeń,oprogramowania oraz nowoczesnych technik informatycznych używanych w transporcie.3
T-L-2Skomplikowane urzadzenia elektornicznych ,które zapewniają poprawę bezpieczeństwa oraz większy komfort pracy kierowców .3
T-L-3Zasady projektowania taboru samochodowy spełniającego najwyższe normy oraz wykorzystujący najnowsze osiągnięcia nauki i techniki .3
T-L-4Funkcjonujace i studyjne rozwiazania "myslacych autostrad" oraz innych elementów wspłółczesnej infrastruktury samochodowej.3
T-L-5Techniki pozyskiwania klienta oraz sprzedaz usług serwisowych ,części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych za pośrednictwem internetu3
15
wykłady
T-W-1Student uzyskuje wiedzę na temat urzadzeń,oprogramowania oraz nowoczesnych technik informatycznych używanych w transporcie.3
T-W-2Wiadomości na temat skomplikowanych urzadzeń elektornicznych ,które zapewniają poprawę bezpieczeństwa oraz większy komfort pracy kierowców .3
T-W-3Jak należy projektować tabor samochodowy spełniającego najwyższe normy oraz wykorzystujący najnowsze osiągnięcia nauki i techniki3
T-W-4Funkcjonujace i studyjne rozwiazania "myslacych autostrad" oraz innych elementów wspłółczesnej infrastruktury samochodowej.3
T-W-5Techniki pozyskiwania klienta oraz sprzedaz usług serwisowych ,części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych za pośrednictwem internetu3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Zapoznanie sie z wiadomościami z biblioteki i internetu4
A-L-2Bieżące przygotowanie sprawozdań w oparciu o zagadnienia prezentowane na zajeciach8
A-L-3Przygotowanie autorskiego opracowanie /prezentacji multimedialnej8
A-L-4Powtórzenie materiału i przygotowanie do końcowego zaliczenia10
A-L-5uczestnictwo w zajęciach15
45
wykłady
A-W-1Informacje z biblioteki i internetu-przygotowanie do zajeć8
A-W-2bieżące porządkowanie notatek i powtarzenie materiału8
A-W-3Przygotowanie prezentacji multimedialnej na zadany temat10
A-W-4zapoznanie sie z działaniem programu/sytemu zaprezentowanego na wykładzie8
A-W-5Powtórzenie materaiału przed końcowym zaliczeniem10
44

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda opisowe,ćwiczenia indywidualne z uzyciem internetu i programów specjalistycznych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena zaangazowania w zajecia,przygotowania ,umiejetności posługiwania sie komputerem i internetem

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_1A_B16_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie objaśniać zasadę funkcjonowania urzadzeń,oprogramowania oraz nowoczesnych technik informatycznych używanych w transporcie.Umie rozrózniać skomplikowane urzadzenia elektorniczne ,które zapewniają poprawę bezpieczeństwa oraz większy komfort pracy kierowców .Umie wyjaśnić jak należy projektować tabor samochodowy spełniającego najwyższe normy oraz wykorzystujący najnowsze osiągnięcia nauki i techniki .Umie wymienić funkcjonujace i studyjne rozwiazania "myslacych autostrad" oraz innych elementów wspłółczesnej infrastruktury samochodowej.Umie zdefiniować techniki pozyskiwania klienta oraz sprzedaz usług serwisowych ,części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych za pośrednictwem internetu
T_1A_W09, T_1A_W14, T_1A_W18T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05InzA_W01, InzA_W02C-1T-L-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_1A_B16_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie korzystać z urzadzeń,oprogramowania oraz nowoczesnych technik informatycznych używanych w transporcie. Umie analizować informacje o skomplikowanych urzadzeniach elektornicznych ,które zapewniają poprawę bezpieczeństwa oraz większy komfort pracy kierowców .Umie planować jak należy projektować tabor samochodowy spełniającego najwyższe normy oraz wykorzystujący najnowsze osiągnięcia nauki i techniki .Umie ocenić funkcjonujace i studyjne rozwiazania "myslacych autostrad" oraz innych elementów wspłółczesnej infrastruktury samochodowej.Potrafi posłużyć się technikami pozyskiwania klienta oraz sprzedaży usług serwisowych ,części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych za pośrednictwem internetu
T_1A_U03, T_1A_U04, T_1A_U11T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09InzA_U01, InzA_U02, InzA_U08C-1T-W-3, T-L-1, T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_1A_B16_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabedzie aktywna postaw do zycia ,bedzie chetny do używania urzadzeń,oprogramowania oraz nowoczesnych technik informatycznych używanych w transporcie.
T_1A_K01, T_1A_K02, T_1A_K03T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04InzA_K01C-1T-W-1, T-W-3, T-W-5M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_1A_B16_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie objaśniać zasadę funkcjonowania urzadzeń,oprogramowania oraz nowoczesnych technik informatycznych używanych w transporcie.Umie rozrózniać skomplikowane urzadzenia elektorniczne ,które zapewniają poprawę bezpieczeństwa oraz większy komfort pracy kierowców .Umie wyjaśnić jak należy projektować tabor samochodowy spełniającego najwyższe normy oraz wykorzystujący najnowsze osiągnięcia nauki i techniki .Umie wymienić funkcjonujace i studyjne rozwiazania "myslacych autostrad" oraz innych elementów wspłółczesnej infrastruktury samochodowej.Umie zdefiniować techniki pozyskiwania klienta oraz sprzedaz usług serwisowych ,części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych za pośrednictwem internetu
2,0Student uczestniczył w zajęciach , nie opanował podstawowych pojęć i zagadnień,
3,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dostateczną ocenę z zaliczenia
3,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dostateczną z zaliczenia ,przedstawił prezentacje na słabym poziomie,
4,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskałdobrą ocenę z zaliczenia ,przedstawił ciekawą prezentacje na dobrym poziomie,
4,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dobrą lub wyższą ocenę z zaliczenia ,przedstawił ciekawą prezentacje na bardzo dobrym poziomie,
5,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał bardzo dobrą ocenę z zaliczenia ,przedstawił ciekawą prezentacje na bardzo dobrym poziomie, był aktywny na zajęciach

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_1A_B16_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie korzystać z urzadzeń,oprogramowania oraz nowoczesnych technik informatycznych używanych w transporcie. Umie analizować informacje o skomplikowanych urzadzeniach elektornicznych ,które zapewniają poprawę bezpieczeństwa oraz większy komfort pracy kierowców .Umie planować jak należy projektować tabor samochodowy spełniającego najwyższe normy oraz wykorzystujący najnowsze osiągnięcia nauki i techniki .Umie ocenić funkcjonujace i studyjne rozwiazania "myslacych autostrad" oraz innych elementów wspłółczesnej infrastruktury samochodowej.Potrafi posłużyć się technikami pozyskiwania klienta oraz sprzedaży usług serwisowych ,części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych za pośrednictwem internetu
2,0Student uczestniczył w zajęciach , nie opanował umiejętności w wymaganym stopniu,
3,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w dostatecznym stopniu,
3,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w dostatecznyym stopniu, był aktywny na zajęciach,
4,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w dobrym stopniu, był aktywny na zajęciach, przejawiał zainteresowanie przedmiotem,
4,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w wyższym stopniu, był aktywny na zajęciach, przejawiał zainteresowanie przedmiotem, zgłosił własną inicjatywę lub rozwiniecie tematu,
5,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w wyższym stopniu, był aktywny na zajęciach, przejawiał zainteresowanie przedmiotem, zgłosił własną inicjatywę lub rozwiniecie tematu, opanował informacje wykraczające poza ramy przedmiotu

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_1A_B16_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabedzie aktywna postaw do zycia ,bedzie chetny do używania urzadzeń,oprogramowania oraz nowoczesnych technik informatycznych używanych w transporcie.
2,0Student uczestniczył w zajęciach ,nie opanował przewidywanych umiejętności
3,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w dostatecznym stopniu,
3,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w dostateczym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia ,
4,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w dobrym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia , ma motywacje i sumienne podejście do nauki .
4,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w bardzo dobrym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia , ma motywacje i sumienne podejście do nauki .Wykazuje własna inicjatywę ,zainteresowanie przedmiotem
5,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w bardzo dobrym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia , ma motywacje i sumienne podejście do nauki .Wykazuje własna inicjatywę ,zainteresowanie przedmiotem i jest liderem w grupie

Literatura podstawowa

  1. Aleksander Lotko, Technologie informatyczne w motoryzacji, Wydawnictwo Politechniki Radomskiej, Radom, 2001

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Student uzyskuje wiedzę na temat urzadzeń,oprogramowania oraz nowoczesnych technik informatycznych używanych w transporcie.3
T-L-2Skomplikowane urzadzenia elektornicznych ,które zapewniają poprawę bezpieczeństwa oraz większy komfort pracy kierowców .3
T-L-3Zasady projektowania taboru samochodowy spełniającego najwyższe normy oraz wykorzystujący najnowsze osiągnięcia nauki i techniki .3
T-L-4Funkcjonujace i studyjne rozwiazania "myslacych autostrad" oraz innych elementów wspłółczesnej infrastruktury samochodowej.3
T-L-5Techniki pozyskiwania klienta oraz sprzedaz usług serwisowych ,części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych za pośrednictwem internetu3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Student uzyskuje wiedzę na temat urzadzeń,oprogramowania oraz nowoczesnych technik informatycznych używanych w transporcie.3
T-W-2Wiadomości na temat skomplikowanych urzadzeń elektornicznych ,które zapewniają poprawę bezpieczeństwa oraz większy komfort pracy kierowców .3
T-W-3Jak należy projektować tabor samochodowy spełniającego najwyższe normy oraz wykorzystujący najnowsze osiągnięcia nauki i techniki3
T-W-4Funkcjonujace i studyjne rozwiazania "myslacych autostrad" oraz innych elementów wspłółczesnej infrastruktury samochodowej.3
T-W-5Techniki pozyskiwania klienta oraz sprzedaz usług serwisowych ,części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych za pośrednictwem internetu3
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Zapoznanie sie z wiadomościami z biblioteki i internetu4
A-L-2Bieżące przygotowanie sprawozdań w oparciu o zagadnienia prezentowane na zajeciach8
A-L-3Przygotowanie autorskiego opracowanie /prezentacji multimedialnej8
A-L-4Powtórzenie materiału i przygotowanie do końcowego zaliczenia10
A-L-5uczestnictwo w zajęciach15
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Informacje z biblioteki i internetu-przygotowanie do zajeć8
A-W-2bieżące porządkowanie notatek i powtarzenie materiału8
A-W-3Przygotowanie prezentacji multimedialnej na zadany temat10
A-W-4zapoznanie sie z działaniem programu/sytemu zaprezentowanego na wykładzie8
A-W-5Powtórzenie materaiału przed końcowym zaliczeniem10
44
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_1A_B16_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie objaśniać zasadę funkcjonowania urzadzeń,oprogramowania oraz nowoczesnych technik informatycznych używanych w transporcie.Umie rozrózniać skomplikowane urzadzenia elektorniczne ,które zapewniają poprawę bezpieczeństwa oraz większy komfort pracy kierowców .Umie wyjaśnić jak należy projektować tabor samochodowy spełniającego najwyższe normy oraz wykorzystujący najnowsze osiągnięcia nauki i techniki .Umie wymienić funkcjonujace i studyjne rozwiazania "myslacych autostrad" oraz innych elementów wspłółczesnej infrastruktury samochodowej.Umie zdefiniować techniki pozyskiwania klienta oraz sprzedaz usług serwisowych ,części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych za pośrednictwem internetu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_1A_W09ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie zasad działania elementów elektrycznych i elektronicznych samochodu
T_1A_W14orientuje się w obecnym stanie wiedzy i najnowszych tendencjach rozwojowych pojazdów i ich zespołów
T_1A_W18ma podstawową wiedzę w zakresie diagnostyki technicznej pojazdów samochodowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Student uzyskuje wiedzę na temat urzadzeń,oprogramowania oraz nowoczesnych technik informatycznych używanych w transporcie. Wiadomości na temat skomplikowanych urzadzeń elektornicznych ,które zapewniają poprawę bezpieczeństwa oraz większy komfort pracy kierowców .Dowiaduje się jak należy projektować tabor samochodowy spełniającego najwyższe normy oraz wykorzystujący najnowsze osiągnięcia nauki i techniki .Poznaje funkcjonujace i studyjne rozwiazania "myslacych autostrad" oraz innych elementów wspłółczesnej infrastruktury samochodowej.Techniki pozyskiwania klienta oraz sprzedaz usług serwisowych ,części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych za pośrednictwem internetu
Treści programoweT-L-1Student uzyskuje wiedzę na temat urzadzeń,oprogramowania oraz nowoczesnych technik informatycznych używanych w transporcie.
Metody nauczaniaM-1Metoda opisowe,ćwiczenia indywidualne z uzyciem internetu i programów specjalistycznych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena zaangazowania w zajecia,przygotowania ,umiejetności posługiwania sie komputerem i internetem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uczestniczył w zajęciach , nie opanował podstawowych pojęć i zagadnień,
3,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dostateczną ocenę z zaliczenia
3,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dostateczną z zaliczenia ,przedstawił prezentacje na słabym poziomie,
4,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskałdobrą ocenę z zaliczenia ,przedstawił ciekawą prezentacje na dobrym poziomie,
4,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dobrą lub wyższą ocenę z zaliczenia ,przedstawił ciekawą prezentacje na bardzo dobrym poziomie,
5,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał bardzo dobrą ocenę z zaliczenia ,przedstawił ciekawą prezentacje na bardzo dobrym poziomie, był aktywny na zajęciach
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_1A_B16_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie korzystać z urzadzeń,oprogramowania oraz nowoczesnych technik informatycznych używanych w transporcie. Umie analizować informacje o skomplikowanych urzadzeniach elektornicznych ,które zapewniają poprawę bezpieczeństwa oraz większy komfort pracy kierowców .Umie planować jak należy projektować tabor samochodowy spełniającego najwyższe normy oraz wykorzystujący najnowsze osiągnięcia nauki i techniki .Umie ocenić funkcjonujace i studyjne rozwiazania "myslacych autostrad" oraz innych elementów wspłółczesnej infrastruktury samochodowej.Potrafi posłużyć się technikami pozyskiwania klienta oraz sprzedaży usług serwisowych ,części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych za pośrednictwem internetu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_1A_U03potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego w transporcie i przygotować prezentację wyników jego realizacji
T_1A_U04ma umiejętność samokształcenia się, między innymi w celu podnoszenia kompetencji zawodowych
T_1A_U11potrafi posłużyć się właściwie dobranymi narzędziami komputerowego wspomagania projektowania do symulacji, projektowania i weryfikacji elementów pojazdów samochodowych i ich układów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Student uzyskuje wiedzę na temat urzadzeń,oprogramowania oraz nowoczesnych technik informatycznych używanych w transporcie. Wiadomości na temat skomplikowanych urzadzeń elektornicznych ,które zapewniają poprawę bezpieczeństwa oraz większy komfort pracy kierowców .Dowiaduje się jak należy projektować tabor samochodowy spełniającego najwyższe normy oraz wykorzystujący najnowsze osiągnięcia nauki i techniki .Poznaje funkcjonujace i studyjne rozwiazania "myslacych autostrad" oraz innych elementów wspłółczesnej infrastruktury samochodowej.Techniki pozyskiwania klienta oraz sprzedaz usług serwisowych ,części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych za pośrednictwem internetu
Treści programoweT-W-3Jak należy projektować tabor samochodowy spełniającego najwyższe normy oraz wykorzystujący najnowsze osiągnięcia nauki i techniki
T-L-1Student uzyskuje wiedzę na temat urzadzeń,oprogramowania oraz nowoczesnych technik informatycznych używanych w transporcie.
T-W-1Student uzyskuje wiedzę na temat urzadzeń,oprogramowania oraz nowoczesnych technik informatycznych używanych w transporcie.
Metody nauczaniaM-1Metoda opisowe,ćwiczenia indywidualne z uzyciem internetu i programów specjalistycznych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena zaangazowania w zajecia,przygotowania ,umiejetności posługiwania sie komputerem i internetem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uczestniczył w zajęciach , nie opanował umiejętności w wymaganym stopniu,
3,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w dostatecznym stopniu,
3,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w dostatecznyym stopniu, był aktywny na zajęciach,
4,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w dobrym stopniu, był aktywny na zajęciach, przejawiał zainteresowanie przedmiotem,
4,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w wyższym stopniu, był aktywny na zajęciach, przejawiał zainteresowanie przedmiotem, zgłosił własną inicjatywę lub rozwiniecie tematu,
5,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w wyższym stopniu, był aktywny na zajęciach, przejawiał zainteresowanie przedmiotem, zgłosił własną inicjatywę lub rozwiniecie tematu, opanował informacje wykraczające poza ramy przedmiotu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_1A_B16_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabedzie aktywna postaw do zycia ,bedzie chetny do używania urzadzeń,oprogramowania oraz nowoczesnych technik informatycznych używanych w transporcie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_1A_K01rozumie potrzebę i zna możliwości dokształcania się i podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
T_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera transportu, w tym jej wpływ na środowisko, i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
T_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Student uzyskuje wiedzę na temat urzadzeń,oprogramowania oraz nowoczesnych technik informatycznych używanych w transporcie. Wiadomości na temat skomplikowanych urzadzeń elektornicznych ,które zapewniają poprawę bezpieczeństwa oraz większy komfort pracy kierowców .Dowiaduje się jak należy projektować tabor samochodowy spełniającego najwyższe normy oraz wykorzystujący najnowsze osiągnięcia nauki i techniki .Poznaje funkcjonujace i studyjne rozwiazania "myslacych autostrad" oraz innych elementów wspłółczesnej infrastruktury samochodowej.Techniki pozyskiwania klienta oraz sprzedaz usług serwisowych ,części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych za pośrednictwem internetu
Treści programoweT-W-1Student uzyskuje wiedzę na temat urzadzeń,oprogramowania oraz nowoczesnych technik informatycznych używanych w transporcie.
T-W-3Jak należy projektować tabor samochodowy spełniającego najwyższe normy oraz wykorzystujący najnowsze osiągnięcia nauki i techniki
T-W-5Techniki pozyskiwania klienta oraz sprzedaz usług serwisowych ,części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych za pośrednictwem internetu
Metody nauczaniaM-1Metoda opisowe,ćwiczenia indywidualne z uzyciem internetu i programów specjalistycznych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena zaangazowania w zajecia,przygotowania ,umiejetności posługiwania sie komputerem i internetem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uczestniczył w zajęciach ,nie opanował przewidywanych umiejętności
3,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w dostatecznym stopniu,
3,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w dostateczym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia ,
4,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w dobrym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia , ma motywacje i sumienne podejście do nauki .
4,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w bardzo dobrym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia , ma motywacje i sumienne podejście do nauki .Wykazuje własna inicjatywę ,zainteresowanie przedmiotem
5,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w bardzo dobrym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia , ma motywacje i sumienne podejście do nauki .Wykazuje własna inicjatywę ,zainteresowanie przedmiotem i jest liderem w grupie