Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | T_1A_C28_U01 | Student potrafi analizować wpływ infratruktury transportu na prces tranpsortowy, w szczególności na zagadnienia związne z bezpieczeństwem transportu, łączy poszczególne obiekty infrastruktury w całość systemu transportowego, potrafi obliczać przepustowość dróg na odcinkach między węzłami, potrafi oszacować liczbę miejsc parkingowych, umie wykonać obliczenia obciążenia linii kolejowych i portów morskich |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_1A_U19 | przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań projektowych oraz realizacji elementu lub zespołu pojazdu, potrafi dostrzegać ich aspekty pozatechniczne (środowiskowe, ekonomiczne, prawne itp.) |
---|
T_1A_U15 | potrafi sformułować specyfikację prostych procesów logistycznych i systemów transportowych |
T_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych dostępnych źródeł; potrafi łączyć uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski i formułować i uzasadniać opinie |
T_1A_U06 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-2 | Zapoznanie studentów z zasadami budowy dróg wodnych (morskich i śródlądowych) |
---|
C-1 | Zapoznanie studentów z budową dróg samochodowych |
C-3 | Zapozanie studentów z wymaganiami i budową portów lotniczych |
Treści programowe | T-W-7 | Struktura funkcjonowania i klasyfikacja portów lotniczych |
---|
T-W-15 | Stacje i węzły kolejowe |
T-A-1 | Obliczenia przepustowości dróg samochodowych |
T-W-3 | Kształtowanie geometryczne drogi |
T-W-18 | Koleje linowe |
T-W-5 | Węzły drogowe, autostrady, drogi ekspresowe, ulice - parametry techniczne |
T-W-6 | Drogi i porty lotnicze |
T-A-2 | Obliczenia portów morskich |
T-W-13 | Porty morskie, terminale portowe, nabrzeża portowe i jego zaplecze |
T-W-12 | Porty śródlądowe |
T-W-14 | Kategorie linii i torów kolejowych |
T-W-16 | Linie kolejowe dla dużych prędkości |
T-W-4 | Konstrukcja jezdni drogowej |
T-W-2 | Infrastruktura transportu samochodowego |
T-W-17 | Niekonwencjonalne drogi szynowe |
T-W-9 | Charakterystyka geometryczno-konstrukcyjna w rejonie lotniska |
T-W-11 | Sieć dróg wodnych i ich klasyfikacja |
T-W-1 | Infrastruktura transportu w zagospodarowaniu przestrzennym |
T-A-3 | Obliczenia obciązenia linii kolejowych |
T-W-8 | Organizacja zabudowy w rejonie lotniska |
T-W-10 | Naturalne i sztuczne drogi wodne śródlądowe |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny, pokaz multimedialny z użyciem komputera, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Końcowa ocena zaliczająca przedmiot w formie pisemnej na określone reprezentatywne tematy związane z treścią wykładów |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie zna elementów infrastruktury różnych środków transportu |
3,0 | Student potrafi formułować wpłw składników infrastruktury transportowej na bezpieczeństwo |
3,5 | Student potrafi formułować i analizować wpłw składników infrastruktury transportowej na bezpieczeństwo |
4,0 | Student potrafi formułować i analizować wpłw składników infrastruktury transportowej na bezpieczeństwo, potrafi obliczać przepustowość dróg na odcinkach między węzłami |
4,5 | Student potrafi formułować i analizować wpłw składników infrastruktury transportowej na bezpieczeństwo, potrafi obliczać przepustowość dróg na odcinkach między węzłami oraz zastosować niezbędne ich rodzaje dla konkretnego problemu inżynierskiego |
5,0 | Student potrafi formułować i analizować wpłw składników infrastruktury transportowej na bezpieczeństwo, potrafi obliczać przepustowość dróg na odcinkach między węzłami oraz zastosować niezbędne ich rodzaje dla konkretnego problemu inżynierskiego, potrafi oszacować liczbę miejsc parkingowych, umie wykonać obliczenia obciążenia linii kolejowych i portów morskich |