Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | T_1A_B09_U01 | Student potrafi dobrać odpowiedni materiał do pracy elementu konstrukcyjnego w danych warunkach eksploatacyjnych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych dostępnych źródeł; potrafi łączyć uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski i formułować i uzasadniać opinie |
---|
T_1A_U18 | potrafi zaprojektować proste układy elementy, zespoły i układy pojazdu z uwzględnieniem zadanych kryteriów użytkowych, ekonomicznych i ekologicznych, używając przy tym właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
---|
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Student zdobywa umiejętość korzystania ze źródeł literatury. |
---|
C-1 | Student zdobywa wiedzę i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z wiedzy o właściwościach materiałów. |
Treści programowe | T-W-1 | Rodzaje korozji występujące na poszczególnych elementach składowych pojazdów samochodowych, mechanizmy ich powstawania i rozwoju, projektowanie ochrony antykorozyjnej, systemy stosowane do ochrony podłoży stalowych - powłoki cynkowe (stosowane i najbardziej zaawansowane systemy oparte na cynkowaniu, technologie ich wytwarzania) - powłoki z tworzyw polimerowych, farby i lakiery, gruntowanie, powłoki pośrednie i wierzchnie – ochrona uzupełniająca, woski, kleje – doświadczalne metody badań odporności korozyjnej – wczesne wykrywanie zmian korozyjnych |
---|
T-W-2 | Wprowadzenie do nauki o materiałach: znaczenie materiałów w technice, podział i charakterystyka podstawowych grup materiałów. Struktura krystaliczna i jej wpływ na właściwości metali i stopów. Defekty struktury krystalicznej i ich wpływ na właściwości metali i stopów. Materiały amorficzne. Podstawy krystalizacji metali i stopów. Odkształcenie plastyczne. Zgniot, umocnienie i rekrystalizacja. Przemiany fazowe i fazy w stopach metali. Równowaga fazowa w stopach. Stopy żelaza z węglem. Podstawy obróbki cieplnej i cieplno - chemicznej stopów żelaza. Stale stopowe konstrukcyjne, narzędziowe i specjalne. Odlewnicze stopy żelaza – żeliwa i staliwa. Stopy aluminium, miedzi, magnezu, cynku. Materiały polimerowe i kompozyty. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Wykład informacyjny z użyciem środków audiowizualnych, tj. filmy dydaktyczne, prezentacje komputerowe. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Aktywność na wykładzie i podczas konsulatacji. |
---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Wykład. Student przystępuje do zaliczenia pisemnego; ocenę pozytywną otrzymuję po uzyskaniu co najmniej połowy punktów. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student uczestniczył w zajęciach, nie opanował podstawowych umiejętności, nie interesował się prezentowanymi zagadnieniami . Student nie potrafi dobrać odpowiedni materiał do pracy elementu konstrukcyjnego w danych warunkach eksploatacyjnych. |
3,0 | Student uczestniczył w zajęciach, opanował podstawowe umiejętności, interesował się omawianymi zagadnieniami . Student potrafi dobrać odpowiedni materiał do pracy elementu konstrukcyjnego w danych warunkach eksploatacyjnych. |
3,5 | Student potrafi dobrać odpowiedni materiał do pracy elementu konstrukcyjnego w danych warunkach eksploatacyjnych. Student potrafi charakteryzować materiały konstrukcyjne. |
4,0 | Student potrafi charakteryzować materiały konstrukcyjne, dobrać odpowiedni materiał do pracy elementu konstrukcyjnego w danych warunkach eksploatacyjnych. Student potrafi wskazać potencjalne zagrożenia wynikające z eksploatacji materiałów konstrukcyjnych. |
4,5 | Student potrafi charakteryzować materiały konstrukcyjne, dobrać odpowiedni materiał do pracy elementu konstrukcyjnego w danych warunkach eksploatacyjnych. Student potrafi wskazać potencjalne zagrożenia wynikające z eksploatacji materiałów konstrukcyjnych i wskazać sposoby zapobiegania niektórym zagrożeniom. |
5,0 | Student potrafi charakteryzować materiały konstrukcyjne, dobrać odpowiedni materiał do pracy elementu konstrukcyjnego w danych warunkach eksploatacyjnych i ocenić jego zywotność. Student potrafi wskazać potencjalne zagrożenia wynikające z eksploatacji materiałów konstrukcyjnych i wskazać sposoby zapobiegania niektórym zagrożeniom. |