Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | T_1A_A06_K03 | Posiadając wiedzę w zakresie kultury fizycznej ,historii sportu, przepisów dyscyplin sportowych.Potrafi zorganizowac i współorganizowac imprezy sportowo-rekreacj i turystyczne .
Jest czynnym uczestnikiem życia sportowego na Uczelni oraz w swoim środowisku Promuje społeczne i kulturowe znaczenie sportu.Pielęgnuje własne upodobania z zakresu kultury fizycznej. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_1A_K08 | ma nawyki do prowadzenia zdrowego trybu życia |
---|
T_1A_K04 | ma świadomość ważności zachowań profesjonalnych, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur |
T_1A_K03 | ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_K02 | ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
T1A_K03 | potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
T1A_K04 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
T1A_K05 | prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_K01 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | C1-Nauczanie elementów technicznych wybranej dyscypliny sportowej
C2-Rozbudzenie dbałości o własne zdrowie poprzez stosowanie ćwiczeń fizycznych jako środka zapobiegawczego schorzeniom ukladów ruchowego,oddechowego.krwionośnego,nerwowego
i innych. Mobilizacja do postaw prozdrowotnych.
C3-Podnoszenie cech motorycznych: siły szybkości wytrzymałości zwinności zręczności, mocy.
C4-Wykształcenie nawyku stosowania ćwiczeń ruchowych w celach rekreacyjnych. Przekazanie wiadomości z zakresu kultury fizycznej ,organizacji imprez sportowych,turystycznych
oraz przepisów podstawowch dyscyplin sportowych.
C5-Przeciwstawienie się patologiom społecznym(alkoholizm, narkomania, nikotynizm)
poprzez propozycję uczestnictw a w szeroko pojętej aktywności fizycznej |
---|
C-2 | Rozbudzenie dbalości o wlasne zdrowie poprzez stosowanie cwiczeń jako środka zapobiegawczego schorzeniom ukladów : ruchowego, oddechowego, krwionośnego, nerwowego i innych.
Mobilizacja do postaw prozdrowotnych.
Zapoznanie studenta z historią kultury fizycznej i sportu, przepisami wybranych dyscyplin sportowych oraz przekazanie wiedzy o organizacji imprez sportowych,rekreacyjnych i turystycznych |
Treści programowe | T-A-1 | T1)Treść zajęć zależna od rodzaju dyscypliny sportowej i zgodna z programami nauczania.
-studen wybiera jedną z dostępnych dyscyplin sportowych.
T-2) Wykłady dla studentów ze zwolnieniami semestralnymi i rocznymi
-Zdrowtne efekty aktywności fizycznej
-Aktywność fizyczna a uzależnienia
-Miejsce aktywności fizycznej wśród czynników warunkujacych zdrowie
-Wpływ aktywności fizycznej na stan fizjologiczny organizmu (tętno,ciśnienie, rytm oddechu,
wady postawy ciała,odporność)
-Kontrola masy ciała
-Historia igrzysk olimpijskich
-Ruch fizyczny jako forma walki ze stresem |
---|
Metody nauczania | M-1 | metody nauczania zadań ruchowych:syntetyczna, analityczna, mieszana i kompleksowa
metoda praktyczna-pokaz
metoda aktywizujaca- dyskusja dydaktyczna,zadaniowa,bezpośredniej celowości ruchu
metoda odtwórcza: zadaniowo ścisła
metoda obwodowo stacyjna
metoda treningowa |
---|
M-2 | Wykład konwersatoryjny,prezentacja multimedialna |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: ocena studenta na podstawie jego postępów ,zangażowania ,systematycznego uczestnictw i aktywności na zajęciacha także umiejetności ruchowych w zakresie wybranych dyscyplin sportowych (sprawdziany ,testy) |
---|
S-2 | Ocena formująca: Kolokwium,test z wiedzy o kulturze fizycznej. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie uczęszcza na zajęcia
-ma lekceważący stosunek do przedmiotu
-nie posiada wiedzy o kulturze fizycznej |
3,0 | -nie włącza się w życie sportowe Uczelni
-nie przejawia zainteresowania różnymi formamiu aktywność fizycznej
-posiada minimalny zasób pojęć i wiadomości z zakresu kultury fizycznej |
3,5 | -Przejawia braki w postawie społecznej ,stosunek do zajęć jest obojętny
- nie bierze udziału w życiu sportowym uczelni, nie włącza sie i nie pomaga w organizacji imprez
-nie potrafi samodzielnie i praktycznie zastosować wiadomości dotyczących kultury
fizycznej |
4,0 | - sporadycznie bierze udział w życiu sportowym uczelni
-pomaga w organizacji imprez sportowo-rekreacyjnych
-posiadane wiadomości z kultury fizycznej potrafi (przy pomocy nauczyciela) ,zastosować w praktyce. |
4,5 | -włącza się w organizacji imprez sportowo-rekreacyjnych
-jest aktywnym uczestnikiem życia sportowego Uczelni
-prowadzi higieniczny i zdrowy tryb życia
-rozwija swoje zainteresowania sportowe poza zajęciami programowymi
-Zdobytą wiedzę z zakresu kultury fizycznej stosuje w praktycznym działaniu |
5,0 | -Potrafi podejmować różnorodne działania sportowo-rekreacyjne na rzecz społeczności
akademickiej
-Indywidualnie rozwija własne zainteresowania i uzdolnienia sportowe
-propaguje i prowadzi sportowy, zdrowy tryb życia
-posiada dużą wiedzę o kulturze fizycznej i umiejętnie stosuje ją w praktycznym działaniu |